Že jsou moderní auta obecně rychlejší než jejich předchůdci z doby třeba před 20 lety, je jasné. Srovnání akcelerace některých vzácných Mercedesů pocházejících z různého období hezky ukazuje, jak moc se motoristický svět změnil.
No taky ty káry už nejsou nejmladší :-) Navíc uváděné zrychlení v technických datech je většinou optimističtější než naměřené, když zapátráš, najdeš testy a pochopíš.
No hlavně bych řekl, že to není o poměřování pinďourů, ale zábava a jedinečná možnost v reálu sedět a projet kousky obrovské ceny po velmi náročné rekonstrukci u kterých by měl každý normální člověk s elementární úctou k autům (což Mat asi má) hrůzu aby jim neublížil ať už tím, že zlikviduje spojku nebo tím, že auto bez protiprokluzu a s velkým výkonem na zadku se svodidly vlevo i vpravo není problém o ty svodidla orvat. Chtěl bych vidět "hrdinu", který poprvé v životě sedí ve veteránu s cenovkou 2,5 mio. eur a s manuálem jak na startu vytočí motor a pustí bez milosti spojku aby dokázal zajet nějaký přiblblý čas z dobových prospektu a následně mu pošlou účet za opravu spojky nebo za shánění náhrady ze zdevastované zadní pneu.
Když se autor bojí / nenajde si místo kde to jde nebo má úctu (já to chápu) TAK O TOM NETOČÍM. To bych taky mohl natočit video o tom jak dnes na motokárách vyklepnu někoho kdo jezdil F1 v šedesátých letech.
Pokud se jedná o zábavnou jízdu, tak zrychlení je jen její část, ale rozhodně ne rozhodující. Podívejte se kolik zábavy se dá užít v MX5 nabo ToyoBaru a přitom ve zrychlení jim to nandá kdejaký mamacar. Ale to je nemoc dnešní doby. Čím dál tím méně lidí ví a chápe, co je to požitek z jízdy, z řízení. A čím dál tím více lidí si myslí že to je to, že jen přidají auto jim samo zrychlí a ještě se jim udrží v pruhu, zkontroluje, jestli u toho nejsou unavení, samo zabrzdí, zaparkuje, vyparkuje a ještě jim dá masáž.
To je pravda, na druhou stranu, už si nepamatujeme, jak ta auta jezdila. Když jsem v 91. přesednul ze stopětky do E30 320i kupé, přišlo mi to jako formule. Loni jsem se svezl jednou pěkně udržovanou E30 325i a taky zde zkoušenou stodevadesátkou (byla to ale slabší 2,3) a musím říct, že těch třicet let vývoje je prostě znát, ta auta (a to MB byla tehdy nejostřejší varianta stodevadeástky) si podvozkově namaže na chleba dneska každý běžný kompakt, o tom jak jezdí akt. trojky nebo céčka ani nemá cenu mluvit.
Částečně je to pravda. Ale že by si třeba E30 325i s M-technic podvozkem namazal na chleba běžný kompakt, tak to kur wa ani omylem :-)
Měl jsem E30 přesně v téhle konfiguraci a jak jezdila si pamatuju moc dobře. A teď jsem už bohužel uživatel běžných kompaktů.
P.S.: Řečnickou otázkou je, co vlastně považuješ za běžný kompakt, někdo Kiu Ceed a někdo Golf GTI :-)
Požitek z řízení zajímá pár lidí, drtivé většině jde o to dostat se v klidu a pohodě odněkud někam. Jen pár jedinců se stále snaží vyvolávat dojem, že auta jsou tu kvůli požitku. Nejsou a nikdy nebyla.
A ani milión minusů na tom nic nezmění.
"Jen pár jedinců se stále snaží vyvolávat dojem, že auta jsou tu kvůli požitku. Nejsou a nikdy nebyla."
Aha a co je podle tebe skupina všech hothatchů, sporťáků a supersportů? Na přepravu nákupů z OBI?
Smutný je, že na ty auta co si vyjmenoval má právě jen těch pár jedinců...zbytek tiše závidí a řídí bezpohlavní káry, který jsou jen o tom z A do B. Bohužel já už taky...