Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnání akcelerace vzácných Mercedesů z různých ér dokonale ukazuje, jak moc auta zrychlila

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Že jsou moderní auta obecně rychlejší než jejich předchůdci z doby třeba před 20 lety, je jasné. Srovnání akcelerace některých vzácných Mercedesů pocházejících z různého období hezky ukazuje, jak moc se motoristický svět změnil.

Stačí ostatně zmínit Mercedes-Benz AMG A45 S, kompaktní hatchback, který patří mezi nejdostupnější modely v nabídce ostrých medvědů s logem AMG.

Jenže tohle auto se současně chlubí nejvýkonnějším čtyřválcem na světě. Jeho přeplňovaný dvoulitr dává 310 kW. A hot-hatch s pohonem všech kol díky tomu zrychluje z klidu na stovku za pouhé 3,9 sekundy.

Pro srovnání, původní Lamborghini Gallardo z roku 2003, supersport s desetiválcem umístěným uprostřed, podle oficiálních údajů sprint na z nuly na sto zvládl za 4,2 sekundy.

Z pohledu vývoje akcelerace je zajímavé video, které natočil Mat Watson z webu Carwow. Watson totiž dostal neodolatelnou možnost vyzkoušet zrychlení z klidu na 60 mil za hodinu (96 km/h) deseti vzácných Mercedesů z různých ér.

A když píšeme "vzácných", tak v tomto případě opravdu vzácných. Podle Watsona celková hodnota všech aut činí zhruba 1,5 miliardy korun.

Britovi se do rukou postupně dostaly vozy jako kupé 300 SL z 50. let, prototyp supersportu C 111, luxusní limuzína Pullman, známé "kladivo" 300E AMG s šestilitrovou V8, dále legendární 190E 2.5-16 Evolution, kupé CLK DTM AMG nebo třeba CL 65 s dvěma turbodmychadly přeplňovaným dvanáctiválcem.

Nechceme prozrazovat, jaké časy Watson naměřil, najdete je ve videu (k jeho zhlédnutí určitě nepotřebuje znalost angličtiny), ale přesto se musíme vrátit k už zmíněnému AMG A45 S. Tenhle hot-hatch s dvoulitrovým čtyřválcem je totiž ve sprintu na 60 mil v hodině rychlejší než všechna auta v testu - přestože mají podstatně větší motory.

Samozřejmě, zrychlení ze stoje na 96 km/h (nebo 100 km/h) není zrovna nejdůležitějším parametrem pro hodnocení auta, přesto je vývoj v téhle disciplíně poměrně zajímavý.

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Cuba66
24. 9. 2020 11:49
Re: jízda není jen o zrychlení
Smutný je, že na ty auta co si vyjmenoval má právě jen těch pár jedinců...zbytek tiše závidí a řídí bezpohlavní káry, který jsou jen o tom z A do B. Bohužel já už taky...
Avatar - Cuba66
24. 9. 2020 11:46
Re: jízda není jen o zrychlení
Částečně je to pravda. Ale že by si třeba E30 325i s M-technic podvozkem namazal na chleba běžný kompakt, tak to kur wa ani omylem :-)
Měl jsem E30 přesně v téhle konfiguraci a jak jezdila si pamatuju moc dobře. A teď jsem už bohužel uživatel běžných kompaktů.

P.S.: Řečnickou otázkou je, co vlastně považuješ za běžný kompakt, někdo Kiu Ceed a někdo Golf GTI :-)
Avatar - beibej
23. 9. 2020 22:30
Re: jízda není jen o zrychlení
"Jen pár jedinců se stále snaží vyvolávat dojem, že auta jsou tu kvůli požitku. Nejsou a nikdy nebyla."
Aha a co je podle tebe skupina všech hothatchů, sporťáků a supersportů? Na přepravu nákupů z OBI?
Avatar - beibej
23. 9. 2020 22:26
Re: rozjíždí se s tím jako starej dědek
Když se autor bojí / nenajde si místo kde to jde nebo má úctu (já to chápu) TAK O TOM NETOČÍM. To bych taky mohl natočit video o tom jak dnes na motokárách vyklepnu někoho kdo jezdil F1 v šedesátých letech.
Avatar - kari.laz
23. 9. 2020 12:31
Re: jízda není jen o zrychlení
Nechceš jít diskutovat na web o šití? Budeš se tam cítit lépe a nebudeš za bl*bce