Srovnání akcelerace vzácných Mercedesů z různých ér dokonale ukazuje, jak moc auta zrychlila
Že jsou moderní auta obecně rychlejší než jejich předchůdci z doby třeba před 20 lety, je jasné. Srovnání akcelerace některých vzácných Mercedesů pocházejících z různého období hezky ukazuje, jak moc se motoristický svět změnil.
Stačí ostatně zmínit Mercedes-Benz AMG A45 S, kompaktní hatchback, který patří mezi nejdostupnější modely v nabídce ostrých medvědů s logem AMG.
Jenže tohle auto se současně chlubí nejvýkonnějším čtyřválcem na světě. Jeho přeplňovaný dvoulitr dává 310 kW. A hot-hatch s pohonem všech kol díky tomu zrychluje z klidu na stovku za pouhé 3,9 sekundy.
Pro srovnání, původní Lamborghini Gallardo z roku 2003, supersport s desetiválcem umístěným uprostřed, podle oficiálních údajů sprint na z nuly na sto zvládl za 4,2 sekundy.
Z pohledu vývoje akcelerace je zajímavé video, které natočil Mat Watson z webu Carwow. Watson totiž dostal neodolatelnou možnost vyzkoušet zrychlení z klidu na 60 mil za hodinu (96 km/h) deseti vzácných Mercedesů z různých ér.
A když píšeme "vzácných", tak v tomto případě opravdu vzácných. Podle Watsona celková hodnota všech aut činí zhruba 1,5 miliardy korun.
Britovi se do rukou postupně dostaly vozy jako kupé 300 SL z 50. let, prototyp supersportu C 111, luxusní limuzína Pullman, známé "kladivo" 300E AMG s šestilitrovou V8, dále legendární 190E 2.5-16 Evolution, kupé CLK DTM AMG nebo třeba CL 65 s dvěma turbodmychadly přeplňovaným dvanáctiválcem.
Nechceme prozrazovat, jaké časy Watson naměřil, najdete je ve videu (k jeho zhlédnutí určitě nepotřebuje znalost angličtiny), ale přesto se musíme vrátit k už zmíněnému AMG A45 S. Tenhle hot-hatch s dvoulitrovým čtyřválcem je totiž ve sprintu na 60 mil v hodině rychlejší než všechna auta v testu - přestože mají podstatně větší motory.
Samozřejmě, zrychlení ze stoje na 96 km/h (nebo 100 km/h) není zrovna nejdůležitějším parametrem pro hodnocení auta, přesto je vývoj v téhle disciplíně poměrně zajímavý.