Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane dorazí jako crossover. Nový šéf v něm vidí obchodní úspěch

Řada Mégane v minulosti čítala i takové modely jako třídveřový hatch, kabriolet nebo MPV. Do budoucna by pak její součástí měl být i crossover.
Zpět na článek
24. 9. 2020 16:05
Tržní potenciál C segmentu...
...je u hatchbacků i kombíků v EU pořád velmi slušný, jen prostě Renault v tomto segmentu musí nabídnout dostatečně konkurenceschopný model. A tím současný Megane bohužel není (zejména v oblasti nabídky prostoru v podélném a svislém směru). ;-\
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2020 16:31
Re: Tržní potenciál C segmentu...
opat suhlas... nie je dovod v C segmente odstavit klasicky hatch ak dany model je uspesny presne.. ten sucasny megane mi pride vpredu ako auto C segmentu ale uz po nastupeni dozadu ako auto B segmentu... toto uz fakt nejde zrovnavat s nejakym leonom ci golfom... a pod...

navyse ak sa nemylim do europy miery arkana ktora defakto operuje rozmerovo kdesi na urovni meganu nie? ... tak na co este dalsi podobne velky cross... a vlastne este je tu aj novy captur ktory uz tiez pokukje po C segmente ( v kabine je uz hadam aj vacsi ako megane ) a zaroven je uz tiez z neho slusny crossover az skoro SUVecko.. ja tu vlastne ani nevidim priestor na to aby megane sa vzdal hatchu a kombika a trepal miesto neho k arkane a ku capturu dalsie zdvihnute vajce... radsej nech spravia po kazdej stranke poriadny hatch ( aj po stranke priestoru ) .. co fakt novy megane nie je.. a nebudu mat problem s vymyslanim dalsich zdvihnutych vajec..... presne tak :yes:

P: mam taky citak ze novy captur uz prave meganu hodne ztazil situaciu... je krajsi priestrannejsi.. a pri kompaktnejsich rozmeroch a podobnej cenovke poraza hatch megane este aj kufrom ci vnutornym priestorom .. a ako bonud mas aj vyssiu svetlost... .. za podobnu cenu fakt nie je ani dovod okukovat priestorovo podpriemene vyuzitelny prifuknuty megane... ten dnes uz priestorovo snad ani nestiha na nikoho v segmente.. od civicu leona cez octavku P308 az po golfa...
Avatar - Emel
24. 9. 2020 17:25
Re: Tržní potenciál C segmentu...
Však "Meo počítá s novým kompaktním crossoverem, který by rozšířil modelovou řadu Mégane".. tj. nemluví se o zaříznutí Meganu jako takového.
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2020 18:40
Re: Tržní potenciál C segmentu...
boli tu ale zakulisne info o moznom konci hatchu megane... clovek nikdy nevie... ale skutocne za mna tiez nie je tiez dovod megane hatch nejako odstavit... ved C segment je stale jeden z najpredavanejsich v eu...

inak pre priklad ani nemusime chodit daleko.. vid nova C4... kde z hatchu je uz akysi podivny cross ( pritom podla mna kasicky hatch mohli ponechat aj nadalej ved ceed kvoli xceedu tiez klasicky hatch teraz nezarezal ... ale tak v citrone asi maju inu taktiku no... taku kusok sebadestruktivnu a la fiat ... co uz no
Avatar - wakantanka
24. 9. 2020 20:08
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
Mal som doteraz za to, že k Meganu je SUV/crossover z vlastnej stajne Kadjar či nie?
Avatar - twistedTSD
24. 9. 2020 21:08
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
Kadjar je normální SUV.
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2020 10:31
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
Kaďour je 4x4? :-O
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2020 10:56
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
Ano, je i 4x4.
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2020 13:07
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
A stejně: chudáci, kdo si koupí rendlíka namísto auta :-[]
Avatar - woody-alien
25. 9. 2020 15:01
Re: Re: Tržní potenciál C segmentu...
Medvěd se dohodne s vlkem, že rozbijou držku zajícovi. A jak to uděláme ? Budem po něm chtít cigára, když nám dá s filtrem, rozbijem mu držku, že jsme chtěli bez filtru a naopak. Zajíc schovanej v křoví to všechno slyší a letí do trafiky. Pak si nasadí frajersky čepici nakřivo a vesele si vykračuje zpátky do lesa. V tom mu zastoupí cestu medvěd a vlk. Zajíci, koukej nám navalit cigára. Zajíc se jen uchechtne a vytáhne dvě krabičky. A s filtrem nebo bez filtru ? Medvěd se na chvíli zamyslí a pak vyhrkne : Zajíci, a jak to máš tu čepici ? :D
Avatar - hugino
24. 9. 2020 22:58
Re: Tržní potenciál C segmentu...
Presne tak.Dobrá automobilka čo Renault určite je by mala mať v segmente C zastúpenie.Dúfam že príde nový Megane a keď ho rozšíria o ďalšiu karosársku verziu / ako napr. Kia X Ceed/ tak to bude len dobre aspoň bude z čoho vyberať.Som rád že nový šéf takto rozmýšla lebo aj vďaka Leonu sa Seat pozdvihol.Vidíme ako automobilky ktoré nemajú v segmante C zastúpenie dopadli alebo dopadnú/Lancia,Nissan alebo Alfa Romeo/. Predajný potenciál tam určite je lebo táto trieda áut aspoň v našich končinách sa berie ako plnohodnotné rodinné auto.Nie každý chce a hlavne si môže dovoliť Crossover alebo SUV. :yes:
Avatar - kari.laz
24. 9. 2020 16:14
mě by se líbilo
něco ve stylu Allroadu/scout/alltrack ale klidně blíže úplně prvnímu Allroadu.
Tedy takový Megane Kombi a klidně i HB na vyšším podvozku se 4x4 a ochranou podvozku a prahů. Tedy ne zase nějaký ocucaný bonbon a kynutý knedlíček, jako je X desítek jiným malých SUV a crossoverů, ale bylo by to vyšší, přesto klasických tvarů a celkově tím i lepší.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - beibej
24. 9. 2020 22:27
Re: mě by se líbilo
Spíš to vidím na Megane Stepway. :-(
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2020 10:33
Re: mě by se líbilo
Já to zase vidím na prodej rendlíku VW a výrobu pořádných německých aut. :-[]
Avatar - twistedTSD
24. 9. 2020 17:50
Trendy gazík
Nechápu smysl Xceedů a podobných vynálezů, které mi kromě vyšší ceny nepřináší nic proti normálnímu hatchi, ale pokud si to lid přeje, asi má smysl je nabídnout.
Rozbalit vlákno
13
24. 9. 2020 17:59
Re: Trendy gazík
to ukaze az cas...dopyt tu je ale vsetky modely urcite nepreziju

a pokracujuca likvidacia strednej triedy bude zakaznikov tlacit do lacnejsich modelov, teda do klasickych aut
24. 9. 2020 23:56
Re: Trendy gazík
stredna trieda sa likviduje sama - jednak su auta segmentu C take priestranne, ze strednu triedu ani nie je niekedy treba, a jednak to chce fakt fanusika na takmer patmetrove auto, aby sa s nim predieral v "mestkej džungli". No a potom ta cena. Skusal som jazdenu mazdu6 sedan za velmi zaujimavu cenu - auto velmi fajn, ale zaparkoval som s nim na piaty pokus... tam kde by som to s kompaktom dal na prvykrat...:D Tak ale mozno nie kazdy je take nemehlo ako ja...:D
25. 9. 2020 08:08
Re: Trendy gazík
stredna trieda ludi v ekonomike :D
24. 9. 2020 18:17
Re: Trendy gazík
Za mne to smysl má ze dvou důvodů - jednak to je vyšší posez a z toho vyplývající snazší nastupování a vystupování (šedesátníci a starší dobře ví o čem mluvím) a jednak vyšší světlost - pro ty co jezdí i mimo silnice, případně na hory v hlubším sněhu taky užitečná věc (ostatně na některých našich "normálních" silnicích připomínajících spíše tankodrom se to také využije).
Otázkou samozřejmě je, jestli je nárůst ceny (třeba Scala vs Kamiq) za výše uvedené dvě (relativně malé změny) adekvátní. Osobně si myslím, že spoustě lidí můžou být rádoby terénní SUV ukradená, spokojili by se s normálním crossoverem s vyšším posezem a světlostí, ale za cenu toho crossoveru, ale to by jim ho nejdříve musely automobilky nabídnout.
Avatar - Blue Sun
24. 9. 2020 20:05
Re: Trendy gazík
Vždycky, když čtu o "snazším nastupování a vystupování", říkám si, že jsme asi svět plný invalidů a nemohoucích...
24. 9. 2020 22:23
Re: Trendy gazík
Ale je to pravda. Hlavne aj niekto jazdí krátke trasy a často nastupuje a vystupuje, je to rozdiel. Vlastná skúsenosť. A za invalida sa teda nepovažujem.
25. 9. 2020 08:16
Re: Trendy gazík
no kurieri maju velke dodavky kde sedia a popisovat cely trh podla rozvazacov jedla...co ja viem

rozhodne to je lepsie nasadat a vysadat z vyssie polozenej sedacky...pri tejto logike by ale asi mali ist na dracku vyssie postele a drahsie kvalitne matrace do posteli co sa rozhodne nedeje...proste je to trendy a auto je statusova vec tak sa radsej viac zadlzia lebo je uzasne natiahnut si leasing na 6 rokov miesto 4 ako by si mali setrit chrbticu na kvalitnej posteli

na stastie pre rozumnejsich ludi tu vzdy budu automobilky, ktore ochotne pokryju trhovy podiel klasickych aut po odchode konkurencie
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2020 08:29
Re: Trendy gazík
Já netvrdím, že je to špatně. Jen mi to připadá trošku absurdní, když se tohle objevuje jako první na místě výhod SUV.
Hlavně, když se to pak zkombinuje s širšími prahy, tak se z výhody stává rázem nevýhoda, která nastupování spíše zhoršuje.
25. 9. 2020 11:59
Re: Trendy gazík
no ja suhlasim, keby toto bolo to najdolezitejsie tak by stale frcali MPVcka

ale ludia chcu vyzerat, to je cele...je to ako dlhe nalakovane nehty u zien, je to len neprakticky status, ze mam na to to udrziavat a nemusim nic manualne robit
Avatar - kari.laz
25. 9. 2020 12:27
Re: Trendy gazík
za invalidu tě považuji já, ač si to o sobě nemyslíš. Jestli na vystpování a nastupování potřebujš SUV, tak jsi buď to zdegenerovaný dobou, kde se pohybová degenerace omlouvá a hkedají se berličky, aby to tak nevypadalo, jako nesmyslná vyšší auta a nebo opravdu nemáš do invalidy daleko, pokud musíš mít vyšší auto kvůli nastupování.
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2020 18:48
Re: Trendy gazík
zrovna xceed sa vydaril aj vizualne aj podvozkovo a vyssia svetlost sa vzdy zide... ludia na to uz prichadzaju...... skor nechapem tomu shootingbrake-u... vedla klasickeho kombika posobi fakt nezmyselne aj hmotou nevyvazene .. upne zbytocny model.. a predpokaldam ze dalsia generacia ceedu ho uz vypusti z ponuky ( zatial co xceed osatne ) .. vsadim sa kludne
Avatar - twistedTSD
24. 9. 2020 19:08
Re: Trendy gazík
Mno a pro mě je ten shooting brake absolutní ideál a nevidím důvod, proč bych místo něj kupoval kombi. Nemluvě o Xceedu.
Avatar - sorpersa
25. 9. 2020 08:55
Re: Trendy gazík
No bratu, ja som teraz kúpil crossover a poviem Ti, že moje budúce crossover veru bude ťažko...musel som mať vlastnú skúsenosť, že je to úplne zbytočné a predražené auto, fakt výbava ma skôr otravuje a tie terény som v pohode zvládal aj s podvozkom Aveo T 300, takže podľa mňa Ty si spravil správne s Polom a do budúcna Hatch/sedan/kombi...Aj keď moje súčasné je fakt nádherné... :-)