Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeot 508 Sport Engineered přijíždí jako ostrý plug-in hybrid s výkonem 360 koní

36 komentářů

Othello
Protože čísla všech motorů nelze jednoduše sčítat, dostáváme se složitějším výpočtem na výkon 265 kW (360 k) a točivý moment 520 newtonmetrů ...

Mno ten složitější výpočet by mě fakt zajímal. Ale nejspíš žádný neexistuje
scadar
No i ten nejjednodušší výpočet, kdy složíš výkonový křivky obou pohonů, nevede k tomu, že by se ty čísla daly jednoduše sečíst - každej motor má svý maxima v jinejch otáčkách.
Othello
Jistě, a proto by mě zajímal výpočet co zmiňuje autor článku. Vždyť píše že se k hodnotám dostal nějakým složitějším výpočtem.
Podle mě ale kecá a údaje jen odněkud opsal
Avatar - _Karel_
_Karel_
Autor článku ale nepíše, že to spočítal.
Othello
Ano nespočítal, jen se snažil vypadat že tomu rozumí.
Žádný výpoočet na ty udané hodnoty neexistuje. Ale už do toho nechci dál kopat
Avatar - kari.laz
kari.laz
jak dobré byto bylo auto, kdyby to mělo V6 s 360 koni a 4x4 (na předku by to asi bylo zbytečné)
takhle z toho bude zase "semaforový" závodník na prvních 30km s půl tunou elektrického balastu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
a ještě pokud by to mělo přístroje umístěné na palubní desce a ne nad ní... a ruční brzdu!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Semaforový závodník 😄
clippyRS4
Bolo by to tak dobre ako Giulia QV... technicky pekne a v skutocnosti si to kupi 10 ludi, takze v konecnom dosledku len dalsi zufaly vykrik do tmy.

Cim netvrdim, ze tato 508SE bude automaticky predajny uspech 😊 A pochybujem, ze od toho samotny Peugeot ocakava nejake velke predaje. Skor len potrebovali ukazat co vedia urobit.
Mr.Murphy
QV problem s prodeji nema.... na to jake je to auto tak se jich proda dost.... Giulia ma problem s prodeji beznych verzi...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemám v tohle řešení důvěru. Papírové parametry úžasné, ale jestli výkon zvadne po dvou dupnutích na plyn a vybití baterky, tak je to o ničem. Od střední třídy očekávám zvládání delších tras, ne jen courání se do práce.
Mr.Murphy
.... hele nevím jak to má Peugeot, ale třeba můj Sup iV to má tak že ve sportovním režimu si pořád i dobíjí baterku, takže žádné "zvadnutí po dvou dupnutích na plyn" by se dostavit nemělo.... Druhou stranou mince je to, že to auto pak logicky ve sportovním módu žere jak kráva....

Jinak třeba u Octy RS iV (ta samá technika, jen trošku vyšší výkon) píšou že ten maximální výkon je opravdu časově omezený.... tak nevím....

jako co si budem povídat, PHEV auta prostě vždycky mají ve sportovní variantě problém s hmotností a spotřebou, pokud chceš ten plný výkon využívat na delší trase.... Jezdit s tím denně jako s EV do práce a pak si s tím zaprasit o víkendu tak celkovou spotřebu udržíš pod 4 litry, ale jakmile s tím budeš jezdit rychle denně, přestane to dávat smysl....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mezi koncernovým a PSA plug-inem je prý právě celkem rozdíl, takže bych počkal na reálné zkušenosti. Ale jestli dokáže bez ohledu na okolnosti tlačit 265 kW, tak to může být zajímavý.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tady jde z baterek tak velká část výkonu, že rozhodně nevěřím jeho neustálé dostupnosti.
Avatar - Ham.
Ham.
Maximální výkon každého hybridu je časově omezený a pokud je automobilka férová, tak by to měla takto psát i do technických údajů. V okamžiku, kdy se baterka vybije (a i sebevětší baterka se dříve nebo později vybije) a ty budeš stále stát na plynu jako na rýči (což v praxi lze často jen na nějakém uzavřeném oválu) tak zákonitě výkon soustavy klesne na úroveň ICE, nelze jinak. Jestliže je trvalý požadavek na max. výkon, tak spalovák nemůže dobíjet baterky, musí hnát kola, zároveň není jak dobít rekuperací, auto stále jede s požadavkem maximálního výkonu, do zásuvky jej nepřipojíš protože jedeš a čtvrtý způsob nabíjení baterek neexistuje, leda že by cestující třeli ebonitovou tyč.
kesumb
Teoreticky máš pochopitelně pravdu. Ale třeba ten Sup iV je schopen dlouhodobě přidat 40kW elektrických ke spalováku a pak nabíjet klidně zase těch 40, ikdyž povětšinou to spadne někam na 25kW. Takže po požadavku na třeba 10s maximálního výkonu stačí cca 15s na dobití. Maximální rychlost to dosáhne na spalovák.
Takže po víc než 15 tis. km se mi to nepovedlo dostat do stavu, kdy by to nemělo EL boost a to ani při opravdu dost extrémní (na typ auta) jízdě. Problém je, že když jedeš takhle, tak se to pocitově strašně trápí. Buďto to držíš na podlaze a nebo jakmile polevíš, tak to začne lejt do motoru třeba obdobu 40/l na 100km a dobíjí to baterie. Takže na rovině když dojíždíš auto nebo k překážce, tak vnímáš, jak jde motor hrubě a pod zápřahem. Nicméně pořád tam výkon je.
Co je problém, že pokud takhle pojedeš mimo dálnici tak se dřív nebo později dočkáš nějaký softwarový chyby a nebo ti to začne neustálejma zásahama ESP (brždění vnitřního kola, vypnout nejde) lízt tak krkem, že se na to raději vykašleš. A pak je tu lehkej čumák a těžkej zadek.
Takže to, že by neměl PHEV pořád k dispozici EL boost je ten nejmenší problém.

Nicméně po zkušenosti s DS7 Etense si troufám říct, že si budou muset v Peugeotu hodně máknout a nemyslím si, že se jim to má šanci podařit. To DS7 bylo na elektřinu fakt super, hodně výkonu a příjemná jízda, ale taky se to poměrně rychle vybíjelo (rychlejc než Sup). Při vybití se to sice snažilo jet ve stylu spalovák->přední elektromotor jako generátor ->baterie->zadní elektromotor jako pohon. Takže jsem párkrát dával takový kontra, že jsem se až musel smát (v dobrým smyslu). Jenže zase na tenhle způsob jízdy to jednak nemá podvozek, ale hlavně na to ten zadní elektromotor nestačí. A pak na zvlněný silnici při silný rekuperaci to klidně umí zadní kola ve vzduchu zablokovat, sice se to hned lekne, ale je to tam. No a pak to sladění je sice podstatně lepší než u Volva XC90 T8, ale jako sportovní bych to teda neznačoval. Zase za naladění té 1,6 si zasloužej uznání, tomu nešahá koncernová 1,4 po kotníky. Celkově to docela fungovalo, ale za ty peníze...
Mr.Murphy
.... jo jo, on ten Sup nějak funguje i při tom ždímání extrémního výkonu, přijde mi že to je sladěné fajn.... ale jak píšeš, ten pocit že to auto strašně trápíš + teda ten houpavý podvozek v kombinaci s tou hmotností.... to prostě na aktivní jízdu absolutně nefunguje.... je to prostě auto na ježdění ekologicky, pohodlně a rovně.... já jsem si ho za tím účelem koupil, takže jsem v pohodě, ale nepoučený kupující by se mohl divit 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Představme si modelový příklad😒br /> menší živnostník, kterému se vcelku obstojně daří a má rád auta, rychlá - a k tomu navíc ještě i francouzská.
Průměrně 2 dny v týdnu tráví na cestách po zákaznících, 3 dny je v kanceláři, aby něco udělal

Firemně najezdí (dejme tomu) 5.000 km měsíčně
Podle příslušných předpisů si do nákladů smí dát náklady na PHM, počítané podle spotřeby deklarované ve "velkém" TP, ceny PHM a najetých kilometrů dle knihy jízd.
5.000km měsíčně = +- 1.100 km týdně, tedy cca 550 km za "cestovní" den
Dejme tomu, že:
- akumulátor vystačí na 50 km (tedy spotřeba 0 Kč pro prvních 50 km)
- zbytek cesty pojede extrémně "katolicky" - tj. 500 km se spotřebou 6 l /100 km
- benzín kupuje za 25 Kč / litr
- pak za den najede 550 km a zaplatí za to 750 Kč, neboli 1,36 za kilometr.

Jeho reálné náklady na PHM jsou tedy cca 6.800 Kč měsíčně
z nichž si ovšem pouze 2.550 Kč tvoří daňově uznatelné náklady (protože deklarovaná spotřeba 2,03 l/100 km) - jinak se vystavuje nebezpečí postihu ze strany finančního úřadu, že se pokouší udělat daňový podvod

Čili, živnostník z tohoto modelového příkladu spláchne každý měsíc do záchodu nějakého 4,5 tisíce korun jen za tu čest, že smí jezdit hybridem

Tož to ja, to bude terno 😁
Teď už chápu, že se živnostníci i firmy o nákup hybridů doslova rvou 😁
Vždyť který podnikatel by nechtěl FIREMNÍ auto, kde si musí 2/3 pohonných hmot doplácet ze svých soukromých peněz? 😁

Hit super hit, zkráceně s-hit - a možná že i bez tej pomlčky se nakonec obejdeme 😁 😁 😁
Othello
chybí ti tam ještě náklady na nabíjení aku
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
A ona se ve velkém TP uvádí i spotřeba elektřiny?
Othello
Nevím ale pokud ne tak o to hůř
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jerry, Jerry , to muselo dát práce, a přitom je to taková blbost 😉
Ne, že bys neměl pravdu, ale je snad jasný, že PHEV má smysl pro ty, co nabíjí. Pokud si koupíš PHEV a najedeš denně 550km, pak jsi osel, bez ohledu na to, jestli ti stát spotřebu uzná nebo ne.
Anebo jsi velký fanda, a pak tě neuznaný daňový pakatel neutrápí k smrti.

P.S: neuznaný daňový náklad 4250,- snad neznamená, že spláchne 4250,-?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Počítal jsem si to, nežli jsem před 2 lety kupoval "nové" auto do firmy, protože PHM tvoří cca 40% nákladů na provoz auta. Ty bys vypláznul částku ponad 1/2 mega jenom tak? 😁 Pokud jo, tak že bych Ti poslal číslo účtu? 😁 😁 😁

Daňově neuznatelný náklad https😐/mylaw.cz/…elne-naklady-609
stručně řečeno - "vše, co jako podnikatel utratíš pro potřeby firmy, ale berňák Ti to neuzná"
Čili jde to ze tvých zdaněných peněz
Avatar - _Karel_
_Karel_
Psals, že živnostník. Já, když mám neuznaný náklad 4250, tak tedy si jej neodepíšu z daní, tudíž neušetřím z něj 15%, tj. 640,-. Pokud bych byl plátcem DPH, pak navíc nedostanu zpět 21% DPH. To pořád není 4250,-. Je to cca třetina.

První odstavec jsem nějak nepochopil, o jakým půlmilionu píšeš?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Máš recht a napodruhé jsem napsal exaktněji, že to jde z již zdaněných peněz

Kupní cena auta - než jsem před 2 lety kupoval další, počítal jsem různé alternativy pohonu podle nákladů. A nepřekvapivě mi jako optimum vyšel dízl. Co ale koupím za další 3-4 roky... Snad CNG, pokud ho do té doby nějací aktivističtí blbouni taky nezaříznou.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasan, velký ježdění nafta, kdybys furt co.ural po Praze tak zase hybrid, a já bych asi klidně uživil se svým použitím i ten PHEV. Každý pohon má něco. 😉

Bože i cou.rání má sprostý základ a je vyhvězdičkováno 😁
Othello
K daním se přece nabalují ještě platby sociálního a zdravotního pojištění. I na jejich výši má vliv velikost uznatelných nákladů, takže se nehraje o jen patnáct procent ale nejmíň dvakrát tolik
Alfonz666
"menší živnostník, kterému se vcelku obstojně daří a má rád auta, rychlá - a k tomu navíc ještě i francouzská" - takovej člověk existuje? 😁
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Být to článek o hybridu od Hondy, napíšu japonská 😁
Mění "národnost auta" něco na tom, že hybridní vozy nejsou pro firmu z daňového hlediska příliš výhodné?
Avantime
U nás to zmysel nedáva aj keď máme tie smiešne zelené značky, ale sú krajiny, kde vďaka tomuto PHEV ofajču ťa vláda pochváli, odpustí ti dane, kúpiš to za cenu 2,0 HDI, nechá ťa zadarmo parkovať v centre, obchádzať kolónu v bus pruhu alebo prevážať sa na trajektoch zadarmo.

Takže povedzme, že keby si ročne v Nórsku túto verziu kúpilo nejakých aspoň 100 ľudí, zväčšuje sa šanca, že niekde v Česku si môžu zákazníci dopriať GT s čisto benzínovou 225-koňovou 1,6-kou. Proste flotilové emisie, taká je doba.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A to vidíš správně, abys pořídil a provozoval auto na úkor ostatních daňových plátců?

Nebo jako v Norsku aby taková auta dotoval prodej "té hrozné fosilní ropy?"

??? Alespoň kdyby nebyli takoví pokrytci. Přírodní zdroje mají jako nikdo další na světě. A budou u nich jezdit PHEV a EV, busou čístí jako ten ječistší křišťál, hlavně když se baterky vyrobí v číně a ta "hrozná auta" se vyrobí daleko od jejich hranic ....

Hanba Norsku !!!!!!!!!!!!!!
Avatar - speedfred
speedfred
...ale ušetríš na silničnej dani 😒] za to že myslíš na zeleno.
clippyRS4
Ale to pocitas v Ceskych realiach a asi chapes, ze Cesko je rovnako ako Slovensko maly trh na okraji zaujmu, ktory nikoho nezaujima 😊 teraz si to skus uctovne rozlozit dakde v Rakusku, Velkej Britani alebo Holandsku, kde mas v danovom zatazeni aj “papierove” emisie a dostanes uplne ine cisla 😊
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Čóveče, to mne nenapadlo, deklarovaná spotřeba ............... 2,03
Arese
...jako o pokračování svostné tradice peugeotovských hot-hatchů GTI je od výrobce přinejmenším drzost a hlavně nebytyčná pitomost. Něco takového jako 508 SE bych si nepořídil ani za nic! 😲 😒 😒 😒
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zhůvěřilost.