Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Modernizovaný Hyundai i30 N je tu! Má silnější motor, osmikvalt a lepší brzdy

38 komentářů

Arese
...neleze proti alternativně nabízené dvouspojce nic namítat. 😄
P.S. Zvláštní pochvalu zasluhuje zachovaná mechanická P brzda i tlačítkové ovládání hlavních funkcí! 😄 Slyšíš to, VW Golfe GTI?! ;-\
Ota4
Měl jsem tu čest s verzí před modernizací a bylo to boží. Sice nemám porovnání s konkurenty ale i tak jsem z toho učůrával
Mino 1
VW Golf GTI opustil konverzaciu...😃
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
A furt se ho prodá 10x víc než Nka. 😒]
Mino 1
Nech sa predava. VW to bude potrebovat 😒]
Avatar - miromen
miromen
Jen jestli to neni k plači a jen to ukazuje jaci jsou zakaznici.
webpaja
A GTI je v nové generaci špatné?
Avatar - miromen
miromen
Prej 10x lepši než N.
webpaja
To píšou kde?
Avatar - iudex
iudex
Keďže miromen je proti Golfu vysadený, tipujem to na iróniu.
Mino 1
To naznacoval fostek prispevkom o 10x vyssom predaji GTI 😉
Avatar - miromen
miromen
Ja jsem proti němu tak vysazeni, že kdyby koncern neměl v nižši středni třidě tak pitome interiery tak by GTI rozhodně šanci dostalo, ale je fakt, že s běžnym bych ten čas neztracel. Nebo si snad mysliš, že když ford začne dělat auta ve stylu pruměrnych bezpohlavnich přemisťovadel tak je budu chvalit a zastavat se jich ?
Avatar - Rosik
Rosik
Došly argumenty?
Anonym
Osmi BYkupcům rejžokastrolu se toto rýpnutí líbí. :yes:
ACE.
Kdežto milovníci masnej klobás se zelím se můžou po.....
Anonym
Koupíš si to nebo jen všichni šaškujete?
Lepší klobása v reálu než BYauto a plná huba keců :-!
A stádečko BYkupců kvičí a palcuje! To ale zábava! 😒] 😒] 😒]
ACE.
Kupuju až příští rok a neupínám se k jedné variantě, jedno vím jistě, promaštěná předražená klobása to nebude, v tom mám jasno. A je opravdu zábava jak se umaštěná brada vzteká 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak tu Tvoje klasické reči o bykupcoch neplatia, i30N sa predáva výborne a je na cestách vidieť. Aj keď idem na Slovakiaring, tak ich stretávam kopec, i30ky tam patria k najpočetnejšie zastúpeným autám.
Avatar - Rosik
Rosik
ByFostek znalec, odborník, majitel desítek aut by si rejži nekoupil. Tak si kup brambory a budeš spokojenej. ByFostku.
fazer8
😄 Fostek je vúl. Netreba ho brať vážne🤦‍♂️
bonzour
Treni na suche nebo mokre spojce je stale stejne, jinka by se uato nerozjelo. Jen proste ta olejova se mnohem lepe chladi a tolik neubyva oblozeni diky olejovemu filmu. Teda vlastne prisne vzato, olejova ma vetsi ztraty nez sucha (brodeni a viskozita oleje), takze ma treni dokonce vyssi nez sucha!
Anonym
Tady jsi na ACZ.
Je to nejlepší jízda na webu a redaktoři zde nechápou fungování spojky (že menší tření je v podstatě prokluz a pokud je to stejné auto, musí být stejné i tření, aby to jelo).
Tak moc nerýpej, že je něco špatně, nebo se někde vynoří redaktůrek Kolman, kterej je na tyto řeči dost alergickej a mohl by ti taky napsat své obligátní "Když se vám to nelíbí, nemusíte to číst" 😒] 😒] 😒]
Jenom bych (Kolmanovi navzdory) dodal, že suchá spojka přenese lépe výkon. Mokrá se lépe dávkuje, vydrží déle a lépe se chladí. Z principu věci suchá je levnější a lehčí.
Typicky toto lze pozorovat u koncernových DSG, kdy suchá varianta se používá pro menší motory. Bohužel hraničně bylo do tohoto zahrnuto i 1.6TDI a proto je u 1.6TDI DSG taková poruchovost oproti (mokré) 2.0TDI DSG, která musí přitom přenášet mnohem větší krouťák. Atd. Je to na dýl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dnes uz len civi...

hyundai :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Na čo civí Megane RS ?
webpaja
Jééé, rozepiš to prosím. Na co Mégane civí?
Avatar - hugino
hugino
Treba si na you tube pozrieť video so Slovakia Ringu kde porovnávali Golf GTI,Mégane RS, i 30 N a Civic R Type a tam to bolo dosť dobre prezentované.Nemyslím si že by mal Mégane civieť a takisto si nemyslím že by i 30 N mohol volakým spôsobom ohroziť Golf GTI.Golf má daleko väčšiu ponuku výkonov / GTI,TCR,R/ dalej má možnosť 4x4.Ale dobré je na tom že všetci sa chcú porovnávať s Golfom. 😄 V podstate na tom videu nebol Golf najrýchlejší len kvôli gumám.Podla prvých testov Golfu VIII GTI sa viacerý redaktory zhodli že je výborný.Golf GTI prakticky založil túto kategóriu hot hatchov takže je to legenda a k legendám sa správame slušne.
Avatar - miromen
miromen
A přesto jsou to všechno duchodcovske bačkory a evidentně je to konkurenci u vyfuku, když narozdil od GTI kašlou na duchodce.
To tva kebule ke všemu cpe tu vyčpělou legendu. Tetovani, plakaty hm
Avatar - hugino
hugino
Ta moja kebule by si auto s cca 300 koňmi aj tak nekúpilo pretože pri dnešnej premávke je to úplne zbytočné.Vždy je v disusiách zaujímavé ako vela ludí nadáva na VW aké sú to šroty ale zároveň sa chce hneď s nimi aj porovnávať lebo ich berú vlastne ako vzor.Mne osobne sa G VIII nepáči ani spredu a ani prístrojovka.Za tú cenu čo za to pýtajú si radšej kúpim síce v základe a s menším výkonom ale pohodový Mercedes C,Insigniu alebo Passat.Je dobré že v hot hatchoch sa zvýšila konkurencia aj vďaka i 30 N ale z takýchto áut som už dávno vyrástol.Aby som dunel po meste a strielal z výfuku tak to s radosťou nechám pre nastupujúcu generáciu.Aj tak po povedzme po 200 km jazde musí mať posádka z toho dunenia migrénu.Aj tvoj preferovaný Focus je vraj výborný takže hlavu hore ale nič ti to nebude platné Golf je proste Golf.Ináč mám tajný typ na super hot hatch.Leon Cupra 300 k. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Zjavne nie si cieľová skupina pre hotheč. A je to úplne v poriadku, proste výkon nechceš, nepotrebuješ a oceníš skôr pohodlie veľkého auta.
Ale my, pre ktorých je výkon a jazdné vlastnosti dôležité, logicky porovnávame konkurenciu. A hoci som sám vlastnil práve ten Golf GTI a bol s ním maximálne pokojný, dnes by som G8 GTI nevybral. Niežeby sa mi 180 kW javilo ako málo, reálne to stačí na 99% situácií a aj na okruhu je to dosť, ale proste ten prechod základu k digitalizácii bude pri hotheči vadiť ešte viac a neviem si predstaviť pri ostrejšej jazde čokoľvek nastaviť na dotykáči. A dať za toto 36220 eur v základe (bez príplatkov, na 17" diskoch a pod., teda reálne tak 38000) mi príde veľa. Som skrátka presvedčený, že aktuálne GTI už nebude tak obľúbené a rozšírené ako G7.
Avatar - hugino
hugino
Ano presne ako píšeš.37 000 Eur je fakt vela a takisto to ovládanie cez dotykáč je komplikované.Takisto sa mi absolútne nepáči predok na G8 takže za mna G7 bol krajší.Ale to video ktoré som spomínal vyššie jasne ukázalo že s tým Golfom to nebude až také zlé ako niektorý popisujú.Každopádne v dnešnej dobe ak niekto je ochotný dať 30 000 Eur + za hot tak ozaj si má z čoho vybrať a je len dobré že dalšia automobilka ako Hyundai k tomu prispela.
Avatar - Vekacik
Vekacik
Tak GTI bude parádní, jen i ta cena je "parádní.." ty základní kola jsou hnusné, takže je třeba si připlatit nějaké hezčí a s těmi se musí automatický vzít i DCC takže hnedka to je k těm "základním" 899 tisíc + 25 za DCC a 35 za 19tky kola a už se to sbíra.. eNko bude mít podle mě zase super startovací cenu...
za mě rozhodne i30N, možná nemá takovou auru zatím jak golf atd ale možnosti nastavení všech prvku individuálně dle chuti a auto jako celek funguje skvěle
Avatar - iudex
iudex
Tak Hyundai to očividne s divíziou N myslí vážne a pekne cizeluje už tak vydarené auto.
A zameriava sa na to podstatné, vyšší výkon a krútiak, väčšie brzdy, odľahčené kolesá, proste ide k podstate HH nesústreďuje sa na serepetičky typu viac farieb podsvietenia interiéru (čo je dnešný trend).
Potešilo prepracovanie motora, najmä v kontexte avizovaných správ, že motory zostanú rovnaké; nárast výkonu je síce symbolický, ale nárast krútiaku je už citeľnejší. Chválim najmä zlepšenie bŕzd, už 345mm kotúče boli solídne, ale 360mm je špičková hodnota, akú v tejto výkonovej kategórii nemá nikto. Aj taký podstatný detail ako gumy, nielen na mieru upečené Pirelli pre Performance model, ale aj základ má špičkové UHP gumy Michelin Super Sport.
A z môjho pohľadu pomohol aj facelift, auto spredu vyzerá modernejšie a ostrejšie.
Proste 280k hotheč s manuálom, samosvorom, kvalitnými gumami a brzdami, zjavne postavený na poriadne jazdenie už v základe, bez potreby dodatočných úprav či príplatkov, to sa nedá nič iné, len nahlas pochváliť; BRAVO HYUNDAI!
Osobne dnes vyberajúc hotheč, mám ho vo finálovom výbere popri Focuse ST, Megane RS a 128ti. A predpokladám, že cenovo bude najzaujímavejší z konkurentov.
webpaja
Auto určitě vypadá líp, ty máš HH osahané a víš co od nich chtít, jestli je tu nízká cena a jízda minimálně na úrovni již zavedené konkurence, tak není o čem.

Nebude 128ti jen v automatu?
Avatar - iudex
iudex
Bohužiaľ áno. Ale pri tom bavoráckom manuále ho až taká škoda nebude. Každopádne 128ti by bolo vo výbere hlavne pre image značky (priznávam, aj to je dôležité, ale záležalo by hodne na cene, zase za 10t ten image nestojí).
Nepredpokladám, že i30N bude jazdiť nejak výrazne lepšie ako doteraz, ale už predface jazdila parádne a jazdne mi sadla viac, ako Megane RS. Ten naviac výrazne zdražel. Takže ak BY som teraz kupoval HH, reálne by som zrejme vyberal medzi i30N a Focusom ST.
Avatar - speedfred
speedfred
Nesledujem ceny týchto HH ale N vypadá fajn aj technika je na úrovni.Už aj na NS ich jazdí celkom dosť.
Celkom ma ale dostali Megie RS Trophy, vypadajú perfektne ako fakt a keď som videl ako to aj jazdí tak :yes: (samozrejme je to hodne aj o kuse za voalntom). Len tá cena 😢
Avatar - iudex
iudex
Trophy nepoznám, jazdil som len obyč RS. Trophy ale malo byť ostrejšie, okruhovo zamerané a teda je logické, že na okruhu "válelo". Pritom aj cenovo bolo super, v podstate plne vybavené auto stálo 31890 eur a pýtalo len príplatok za metalízu. Minulý rok ale skokovo zdraželo na 35990 eur. A aktuálne nie je k dispozícii, lebo je facelift a ten nie je ešte v predaji, ale tipujem ďalšie zdraženie.
Proste zlatá éra hothečov už bola. ;-\
ptr078
Skoda toho kombi, tajne som dufal, ze po fl by to mohli skusit, predajom by to pomohlo