Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai i30 N je tu! Má silnější motor, osmikvalt a lepší brzdy

David Bureš
Diskuze (38)

Hyundai i30 N i po faceliftu bude dostupný ve dvou výkonových verzích. Nově ho však vedle manuálu pořídíte také s automatem.

Automobilka Hyundai letos modernizuje modelovou řadu i30. Již na jaře debutovaly inovované konvenční varianty a nyní po více než 25.000 prodaných kouscích v Evropě následuje i facelift vrcholného provedení i30 N. Do evropského prodeje se vůz dostane na začátku roku 2021. Opět bude dostupný jako hatchback a fastback.

Stejně jako dosud je i modernizovaný Hyundai i30 N dostupný ve dvou výkonových verzích. Zatímco základ si uchoval výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 353 N.m, i30 N Performance posílil o pět hřebců na výsledných 280 koní (206 kW). Jeho točivý moment navíc vzrostl o 39 N.m na 392 N.m. I nadále se pak Perfomance liší i elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem a zvětšenými předními kotouči. Ty mají však nově místo 345 mm dokonce průměr 360 mm.

Díky těmto úpravám i30 N Performance nyní zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji než dosud. Maximální rychlost zůstává na hodnotě 250 km/h.

Pro obě provedení je pořád standardem šestistupňový manuál, vrcholnou verzi ale nově bude pořídit také s dopředu avizovaným automatem. Konkrétně jde o nově vyvinutou dvouspojkovou převodovku. Má osm převodových stupňů a dvě kapalinové spojky. Komponenty jsou tudíž chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment.

Dvouspojková převodovka umožňuje manuální řazení pomocí páček pod volantem, případně pomocí páky voliče, a to s typickou logikou – tedy stupeň nahoru pohybem vzad a podřazení pohybem dopředu.

K dispozici jsou navíc tři nové režimy. N Grin Shift (NGS) dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon motoru, zatímco N Power Shift (NPS) „nakopává“ při řazení. Přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent, čímž se se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů, aby se na kola přenášela maximální síla agregátu. N Track Sense Shift (NTS) pak automaticky rozpozná optimální provozní podmínky pro zvlášť dynamickou jízdu.

Video se připravuje ...

Designérské změny navazují na konvenční varianty. Široká maska chladiče má však specifickou síťovou mřížku připomínající křídla letadel, která zlepšuje chlazení motoru. Okrajům nárazníku navíc dominují aerodynamické boční „ploutve,“ které spolu s otvory vedenými do podběhů kol zlepšují proudění vzduchu. Hatchback pak dostal též upravenou záď s charakteristickými LED koncovými světly a výrazným střešním spoilerem.    

Performance se vedle toho liší nově vyvinutými 19“ kovanými koly. Kola s pěti dvojitými paprsky minimalizují neodpruženou hmotnost, jsou o 14,4 kg lehčí než standardní devatenáctky. Obuty jsou do pneumatik Pirelli P-Zero, zatímco ve standardu i30 N nabízí obutí Michelin Pilot Super Sport. Komu by pak to odlehčování nestačilo, může si nově pořídit také odlehčená sedadla. Sportovní sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou doplněnou o osvětlené logo N čalouněná kombinací kůže a alcantary jsou o 2,2 kilogramu lehčí než ty výchozí.

Modernizace se rovněž zaměřila na výbavu. Nově je tak k dispozici navigace s 10,25“ displejem a některé asistenční systémy – aktivní asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu nebo automatické brzdění nově doplněné o detekci chodců.

David Bureš
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - hugino
26. 9. 2020 07:49
Re: aj megane RS
Ano presne ako píšeš.37 000 Eur je fakt vela a takisto to ovládanie cez dotykáč je komplikované.Takisto sa mi absolútne nepáči predok na G8 takže za mna G7 bol krajší.Ale to video ktoré som spomínal vyššie jasne ukázalo že s tým Golfom to nebude až také zlé ako niektorý popisujú.Každopádne v dnešnej dobe ak niekto je ochotný dať 30 000 Eur + za hot tak ozaj si má z čoho vybrať a je len dobré že dalšia automobilka ako Hyundai k tomu prispela.
Avatar - miromen
25. 9. 2020 19:13
Re: Pokud je i nadále k dispozici manuál...
Ja jsem proti němu tak vysazeni, že kdyby koncern neměl v nižši středni třidě tak pitome interiery tak by GTI rozhodně šanci dostalo, ale je fakt, že s běžnym bych ten čas neztracel. Nebo si snad mysliš, že když ford začne dělat auta ve stylu pruměrnych bezpohlavnich přemisťovadel tak je budu chvalit a zastavat se jich ?
25. 9. 2020 16:23
Re: Na vrchol triedy (?)
Skoda toho kombi, tajne som dufal, ze po fl by to mohli skusit, predajom by to pomohlo
25. 9. 2020 15:39
ByFostek
:-) Fostek je vúl. Netreba ho brať vážne🤦‍♂️
Avatar - iudex
25. 9. 2020 15:06
Re: Na vrchol triedy (?)
Trophy nepoznám, jazdil som len obyč RS. Trophy ale malo byť ostrejšie, okruhovo zamerané a teda je logické, že na okruhu "válelo". Pritom aj cenovo bolo super, v podstate plne vybavené auto stálo 31890 eur a pýtalo len príplatok za metalízu. Minulý rok ale skokovo zdraželo na 35990 eur. A aktuálne nie je k dispozícii, lebo je facelift a ten nie je ešte v predaji, ale tipujem ďalšie zdraženie.
Proste zlatá éra hothečov už bola. ;-\