Upřímně, čekal jsem pětiválec nebo tak něco a 400 koní, fantastické jízdní vlastnosti, prostě pecku, ze které se všichni posadí na pr***l, nejostřejší z HH, co na Severní smyčce přepíše tabulky a vstoupí do historie.
Zatím to vypadá 2.0 TSI, poladěný podvozek standardního Leona, velká kola a měděné doplňky a alcantaru a cenu jak za Audi :-( Jakkoli mi jsou Seaty sympatické, tenhle počin vypadá, že zůstane jen u marketingových blábolů, škoda, že to bude něco jako Škoda :-(
Nechcem sa hadat, ale aj tak mi to nedava nic navyse oproti tomu keby to bol seat - vsetko co vravis moze vyjst, ale rovnake by to bolo aj v ramci povodnej znacky podla mna. Je to este menej osobotine a premiove ako DS ked sa odstiepilo od citronu.
Skúsim aj nejaké čísla.
Posledná Cupra (290k, automat) stála 32460 eur. Focus ST (280k manuál) stojí 30990 eur, Megane RS pre f/l stál 31990 eur (280k manuál), 33990 (automat) a 35990 eur (300k Trophy manuál). i30N stál pred f/l 30190 eur (275k manuál). Golf GTI (245k, automat) stojí 36220 eur. Pre porovnanie najlacnejší z prémie je M135i (305k, automat, 4x4) za 45400 eur.
Takže niekde medzi tým sa bude pohybovať aj cena Cupry. Naviac treba rozlišovať, lebo na rozdiel od minulej tu budú dva výrazne výkonovo odlišné modely, 245k (obdoba GGTI) a 300k (resp. 310k pre kombík, obdoba Golfu R Variant).
Tipujem, že aj základ s 245k drahší ako doterajší Seat Leon (32460 eur), možno až na úrovni GGTI (3620 eur). Môj tip je 36t eur (automat), resp. 34t eur (manál).
300k verzia bude logicky drahšia, tam tipujem len automat a cenu 40t eur, 310k kombík so 4x4 tipujem na 45t eur.
Presne. Tí, čo kupovali Cupru ako "najlacnejších 300k na trhu", tak pôjdu k mainstreamovej konkurencii typu Megane RS či i30N. A tí, čo chcú niečo viac než bežný mainstream, tak tí veľké prachy za Cupru nedajú a pôjdu rovno do prémie (príp. ešte Golfu R).
Nejdem obhajovať Cupru, len myslím, že pri "jemnocitne" nastavenej cene sa predávať môže a keď ich na cestách bude dostatok, to povedomie sa vytvorí. Spájať si to so Seatom môžu, aj Audi spájajú s VW a niektorí stále označujú za preznačkovaný VW, Alpinu za preznačkované BMW, Brabus za preznačkovaný Mercedes a nebráni to vnímaniu tých "odvodenín" ako hodnotnejšej značky.
Proste v súboji Cupry Leon a napr. Hyundai i30N by som si vedel predstaviť, že v imidži by Cupra (dostatočne spromovaná) porazila Hyundai.
Ale to je hypotetické, lebo žiadna Cupra Leon nie je a keď konečne bude, obávam sa, že cena bude taká, že to nikto nekúpi.
Přesně, protože pak ztrácí tu výhodu, kdy za cenu skoro základní Oktávky RS měl člověk 300k opravdový HH. Obávám se, že většina lidí už radši zvolí za stejnou cenu Golf R případně půjde ještě výše. A ti, co dříve kupovali Cupru, začnou koukat po i30N
Otázkou přesně je, jestli lidi, co si Seat Leon Cupra koupili za normální peníze příhodí dalších x set tisíc za znáček Cupra na přední masce ? ;-) Pochybuju....
Ja práveže nevidím jediný dôvod prečo by mal niekto preferovať pre imidž cupru pred športovou verziou mainstreamových modelov. Čo imidžové Ti poskytne? Akurát budeš musieť každému vysvetlovať, že je to vlastne preznačkovaný seat.
Súhlas, Cupru (a Leon všeobecne) kupovali ľudia najmä pre skvelý pomer value for money, proste to bol jeden z najdostupnejších hothečov, lacnejší, pritom výkonnejší ako sesterský Golf GTI. Preto sa dali prepáčiť aj drobné nedostatky (ako bolo menej hodnotné vypracovanie interiéru v porovnaní s Golfom a pod.). Nový Leon (pod značkou Cupra) ešte síce nikto nevidel, ale z obrázkov sa mi nezdá, že by bol odlišný od svojho mainstreamového brata Seatu Leon, teda rovnaký interiér, plasty, infotainment atp., len cena bude určite "prémiovejšia", veď to je teraz Cupra, nie "obyčajný" Seat. Tým stratí značnú časť doterajšej klientely. Ale počkajme si na cenu (moc optimista ale nie som).
Tak Cupru i DS bych chápal jako Vignale u Fordu, TOP výbavu (defakto to tak i je), ale pokud mají mladí práci, tak ani v DE nemají za 5000eur měsíčně ;-) Tj budou rádí za nové Clio/208/Polo a třeba i právě za nové Sandero Stepway ...
Já si koupil Seat Leon Cupra po FL, protože z hlediska poměru cena/výkon to byl ideál, zvlášť, když se v tom vozí děti a kdoví jaký bordel (takže tvrdý interiér bylo to poslední, co mi vadilo).
U "značky" Cupra mi ale dochází rozum a říkám si, že právě ty hlavní důvody, proč spoustu lidí tohle auto koupila, jsou pryč... Snaha o prémii (i cenou), ale jinak pořád dojem jako v Seatu. Nedává mi to smysl. Je to, jako kdyby Škoda udělala prémiovou značku a snažila se stejně průměrnými auty, jako dělá, konkurovat BMW nebo MB...
To si myslím aj ja. Ešte pred koronou a pádom trhu som tomu dával teoretickú šancu, teraz už ale nie. Problém budú mať prežiť aj zavedené značky, nieto ešte nová, neznáma, ktorá ani nezačala predávať vlastné autá (preznačkovanú Atecu nerátam, tú aj tak všetci vnímajú ako Seat).
No mě se neptej, zkus Seat. Svět je dneska o crossoverech a SUV bez 4x4. Upřímně si myslím, že samostatná Cupra stejně jako DS je blbost... Asi to mají spočítané, jen nevím, kdo z mladých v Evropě to kupuje, když je to tak drahé ;-)
Ta palubka ze Scaly působí opravdu velmi prémiovo, hej hej :D:D
Emblém ála Diablo: Lord of Darkness, úplně vidím tu wohnoutskou poradu, kde tahle značka a její produkty vznikly
Presah k prémii asi nie, ale ja vidím celkom reálne, že trh časom začne vnímať Cupru ako niečo viac, než Seat, taký ten gétéího "supermainstream". Aj keď to bude technicky čistý mainstream, viem si predstaviť, že by som z imidžového pohľadu kúpil Cupru Leon skôr, ako Hyundai i30N. Skôr než nedostatok imidžu preto aktuálne ako väčší problém vnímam nedostatok áut (ako píšem nižšie, momentálne nie je jediná Cupra v predaji, takže je to len virtuálna značka a teoretická kúpa). A tiež obavu, či to s cenou neprestrelia tak, že to trh proste neprijme, autá sa predávať nebudú a žiadne povedomie o "lepšom" image značky sa ani nestihne vytvoriť.
Formentor fajn, ale gro predajov asi bude tvoriť Leon. Kde je?!! ;-\
Predstevený bol vo februári alebo marci; je skoro október a Leon nikde. Ak si kliknem na web Cupry, sú tam síce virtuálne 4 modely, z toho sa však momentálne nedá kúpiť... ani jeden. Je aj marketingovou chybou s veľkou pompou predstaviť značku, príp. model a nemať nasledujúce mesiace, resp. roky čo predávať. To ľudia medzičasom zabudnú, že nejaká Cupra existuje. Osobne som na Leon zvedavý, ale ak by som kupoval hotheč, tak ma nebaví čakať, kedy vlastne príde na trh (od predstavenia v zime o ňom nie je najmenšia zmienka, ani len to, kedy sa začne vyrábať a predávať).
Takýmto spôsobom značku pochovajú skôr, ako vôbec začne fungovať. :no:
Husty, co sis to koupil? To je formentor! Tvl, to zni jak transformers! Tvl ono to ma i takovej znak na kapote a čum i na volantu! Mazec, ale co ty stejny tvrdy plasty uvnitr a vypicenej tablet!? Drz hubu, a cum na volant, mam tam startovaci tlacitko! A co tam mas za motor? No ten zakladni, protoze jinak ten nejsilnejsi je drahej... to sem si moch koupit camaro za ty prachy co chteji za prefouklej ctyrhrnek a mit doopravdy bumblebee.. 😁
pozvednout svůj hlas proti snahám o potlačování dieselů a individuální dopravy obecně, jak to v Praze dělá Hřib a Scheinheer, kteří se snaží řidiče v Praze co nejvíce otrávit. https://www.seznamzpravy.cz/…-v-parizi-121755#…