Koukám, že je třeba ti to opakovat. Kolik z těch 50t. si jej koupilo protože chtělo? A kolik proto, že jim pokutami nepřiměřeně zdražili spalováky, případně dotacemi velmi zvýhodnili EV?
Třeba v ČR si je určitě kupují, protože chtějí. Ale není každá země Česko: https://www.novinky.cz/…rocenty-40276274
"Ovšem ten hlavní důvod je prostší – norská vláda podporuje prodeje elektromobilů jejich ekonomickými pobídkami a naopak auta se spalovacím motorem tvrdě finančně potírá."
Radujme se veselme se, všichni chtějí krásná elektroauta!!!
P.S. neměli bychom zapomínat na státní instituce coby nijak ojedinělé kupující.
Norsko ma obrovske dane na spalovaci auta, ale minimalne dane na EV auta plus dalsi vyhody jako jizdu v bus pruzich atd. A prave kvuli danim tam spalovak stoji stejne jako EV auta. Da se tedy mluvit, ze lidi donutili si koupit EV auta.
Třeba moje aktuální Insignia má řádově 200g CO2 (197-203g), což je 105*95 = řádově 10.000€ = řádově čtvrt mega. Bude tam nějaká sleva za nadprůměrnou hmotnost asi... ale ono Euro je taky víc než 25.
Lidi chtějí prostě auto pro nějaký účel a koukají na value/money. Nebýt dotací a pokut, koupili by si třeba do města prostě Clio nebo Fabii a na Zoe "již od" 835t by se většinou ani nepodívali, nemyslíš?
Víceméně... ještě lepší by bylo říct, že je to volba s kostkou cukru před sebou a bičem nad hlavou. Vláda v Německu ti dá čtvrt mega dotaci a další úlevy v provozu na elektroauto... nebo ti dá čtvrt mega pokutu za emise a další omezení na tvé benzínové auto. Svobodně si vyber ;-)
Když věci nerozumíš, napíšeš omylem i pravdu. Chtěl jsem si letos koupit Kiu Sorentu model 2019. Než jsem se rozkoukal, všechna ta auta s dieselem a manuální převodovkou byla pryč. Takže budu jezdit stále Myšákem s motorem 2.0 TDI PD. Aktuálně 350 tisíc km...
Nu a která auta se prodávala nejlépe? Ta, která se nabízí s dieselem a manuální skříní! A ta bez ruční brzdy si kupují i když je vlastně nechtějí. Každý nechce jezdit s autem, které má přes čtvrt milionu km. Některé vozy (francouzské) to ani nevydrží. A proč se občas prodávají i rendlíky? No, protože procentuální poměr hlupáků v populaci stále roste. To je ostatně vidět i z tvých sdělení.
Samozřejmě, že je to dobrý postřeh. A ano, v některých zemích s trestuhodně deformovaným trhem dotacemi na EV a pokutami na normální auta je to bohužel smutná realita! :-(:no:
A ze středních aut je tam pouze Golf, Octavia, Meďánek A. Tedy samí Němci.
To samé co tato statistika, říkají i manželka se sousedkou, jedině Golf nebo Oktávka, jsou to spolehliví Němci.
Tedy lidé kupují ta levnější auta, to je pro automobilky průser.
Sami sobe.
Na jare jsem rikal, ze to se to vladam zakazuje a zavira, kdyz jim za to prijde ucet se spozdenim dvou kvartalu, a ze na podzim si to rozmysli. A hele ho. Sekera za letosek 500mld a pro pristi rok planovana na 320mld bez zapocteni dopadu zruseni superhrube mzdy, a ani se nehne brvou.
Takze predpoved nevysla, na dalsi si netroufnu neb mi to hlava nebere. Sam jsem zvedav kdy a koho napadne zastavit tenhle recky mejdan.
Výměna generací? Kombík se v srpnu prodával jen a pouze ve starší generaci. A i u hatchbacku se mohly doprodávat skladové vozy. O prodejích nové generace Golfu nevíme zatím nic. Volkswagen data nezvěřejní a kombíky starší generace se budou registrovat ještě několik měsíců.
Snažíš se to chytat za slovíčka... ale že jsi to ty, letitý slušný diskutér... rozepíšu ti to.
Pokud v ČR prodáš Clio a vejde se tak akorát do limitu, jsi z pohledu eko na nule, nic neplatíš a nic nedostáváš.
Pokud v ČR prodáš Zoe, má automobilka prodej auta s 0g a letos se to počítá jako dvě auta s 0g, pomůže si tedy k emisním kreditům v hodnotě 2 x 95g x 95€ = 18.050€
Pokud Zoe prodáš v Německu, dostaneš navíc ještě dotaci 6.000€ (základní), případně plnou 9.000€ - tam si nejsem úplně jistý podmínkama, tak klidně počítejme s tou nižší - vláda v Německu zvýhodnila elektromobil celkem o 24.000€ = 647.000Kč dnešním kurzem a Zoe vychází koncového zákazníka levněji, než jakékoli spalovací auto (29€ měsíčně na dvouletý operák, divil bych se, kdyby Clio bylo výrazně pod 80€).
Pokud se bavíme o dražším autě, třeba o Tesle oproti benzínové Insignii... tak už sice nedosáhneš na dotaci v Německu (tam je limit 40t€), zato ale ta Insignia bude stát dalších 9500€ na emisní pokutě a celkový rozdíl tak bude 741t Kč (V ČR i Německu).
PS: ještě do toho vstupuje váha... pokud na tom budeš trvat, tak ti to někdy i přepočítám... ale věř mi, nic zásadního to na věci nemění.
PPS: vím, že Insi už se s tímhle motorem nedělá... tak prostě jiné auto s podobnýma emisema.
To je klamstvo. Sledovanie spotreby sa nebude tykat jednotlivcov ale ma sluzit na monitorovanie flotily aut, aby eurouradnici zistili, o kolko sa lisi realna spotreba od udajov vyrobcu.
A tebe to asi nedopaluje vobec. Tie pokuty zaplati kto ??? Zeby zakaznik za nove auto ?! A je to len prvy krok ... rovno ti mozu posielat pokuty za rychlost. Orwel vole.
Divného na tom není nic. U evropských autmobilek je to naprosto běžné.
Já se divím jenom tomu, že někteří lidé o tom neví a myslí si, že se prodává už jen ta nová generace.
To je podstata vymeny generace, ne?
Doprodat ty predchozi (se slevou) a prodavat ty nove. Nejak nechapu, co je na tom divneho?
A ze kombi prijde pozdeji je u Golfu normalni.
A ty vies citat s porozumenim textu? Ci len nadpis? Toto zariadenie bude sluzit presne na to, o com som pisal. Na monitorovanie a overovanie spotreby aut, ktore vyrobcovia pustaju na cesty. Ak bude spotreba vyrazne vyssia ako ta, ktoru deklaruju, budu/mozu platit pokuty za nadlimitne CO2. Ale tebe ako soferovi nepride ziadne vyuctovanie a nebude sa ta to tykat!
Jasně. Já v tom příspěvku nesrovnával Zoe a Insi, ale Zoe a Clio. Máš něco k těm částkám v posledním příspěvku?
Insi jsem vytáhl jen že tě zajímalo auto s pokutou 0.25M, srovnání by mohlo být třeba s Tm3, bude tam cca. Těch 740t na emisních pokutach na jednu a druhou stranu.
Neumíš číst? Píšu (a z vlastní zkušenosti, protože jsem tam chvíli pobyl), že Norsko má vysoké daně na auta už dlouhé roky. Já tam byl ve 2007 a už tehdy tam bylo zdanění aut takové, že Octavia vyšla na tutéž částku v NOK jako u nás v CZK, akorát norská koruna byla 3,50 Kč. Takže vysoké daně na spalovací auta fakt nejsou produktem elektrické doby, prostě v Norsku jsou už nejméně dvacet let.
Jak tedy mohli lidi donutit?
Já se snažím chytat za slovíčka? Ty tady podsouváš nesmyslné manipulace, kdy na jedné straně vezmeš dvoutunovu Insignii a proti ní postavíš srovnání polovičního Clia se Zoe.
Promiň, ale takhle se diskuse vést nedá, to je čistokrevná manipulace a lež, nic více.
Aspoň u nás sa už len dopredávajú skladové zásoby G VII a keďže náš trh je minimálny tak tie výsledky predaja sú hlavne zo západnej Európy a tam sa Golf predsa predáva už od cca tretieho mesiaca.Teraz sa začne predávať aj G VIII Variant tak ten predaj bude myslím ešte väčší lebo síce ja kombi autá až tak nemusím ale tento G VIII Variant je podľa mňa konečne pekný takže bude sa tiež dobre predávať.Takže do tohoto hodnotenia podľa mňa určite zasiahol viac G VIII ako G VII.
Ale prečo tu nikto nepíše o najpredávanejšom aute Európy ? Keď Clio bolo dva mesiace po sebe najpredávanejšie auto v Európe tak viacerí tu písali že Golf to má zrátane.Pritom Clio je min o 1/3 lacnejšie ako Golf. A vidíte Golf aj po výmene generácii je znovu na vrchole.Mne osobne sa na G VIII nepáči predok a ani prístrojovka takže momentálne by som išiel do nového Leona.Ale je vidno že Golf vždy mal a aj bude mať svoju klientelu je to jednoducho stávka na istotu.Apropó kde sú preferované autá diskutujúcich ako Focus,Mazda 3,Corolla,Civic,i 30 alebo Ceed.V tabuľke ich nevidno. :yes:
Ale zaplatis ... od 2021 budes stale online sledovany na spotrebu a potom ti pride douctovanie. Popr. zavedies rocnu eko dan ako v DE alebo co sa spekuluje na SK.
Jenže za Clio nebo Fabii nezaplatíš čtvrt mega na emisích... Fakt to motáš nádherně, to se musí nechat. Takže jsme zpátky u toho, že to elektrické auto musíš z nějakého důvodu chtít, aby sis ho koupil. Jen proto, že vyjde cenově stejně nebo líp to nejde, když jsou, dle vás všech, ta auta tak omezená a nepoužitelná.
Pořád si ta auta ale lidé koupili sami, že? Nemuseli, nikdo je nenutil.
Mimochodem, stále žádná země nemá pokuty za to, že kupuješ auta. Vyšší daně ano, ale pokuty ne.
Čtvrt mega za emise? To se bavíme o M5 nebo čem?
Ale pořád to elektroauto musíš chtít a mít možnost ho používat. Takže stále - lidi je chtějí, nekupují je z donucení.
A čím je to volba? Zbraní u hlavy? I kdyby elektrické auto bylo nejlevnější, pořád na něj člověk musí mít i potřebnou infrastrukturu k využití, že? Asi si ho nekoupí jen aby mu stálo u domu a hezky vypadalo. Takže ho musí chtít.
Norsko mělo vysoké daně na auta už dávno předtím, než se vůbec o elektromobilitě uvažovalo, takže to opravdu není důvod.
A znovu, donutil někdo ty lidi koupit si takové auto? Nedonutil, že? Rozhodli se pro ně sami.
Myslíš, že lidé si koupí auto, protože ho nechtějí nebo nepotřebují? Hm, koukám, že začínáte razit novou strategii, teď už lidi kupují auta, která vlastně nechtějí.
No kvalitní myšlenka... jo jo.