Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Revoluční lithium-sirné baterie z Brna chtějí vyrábět Norové

14 komentářů

traveldrive
Podľa mňa trochu uponáhľaná informácia. Tie baterky ešte zďaleka nebudú hotové, do roku 2024 sa ešte môže veľa zmeniť. Ak dovtedy vývoj českých bateriek nedotiahnu do konca, budú tam proste vyrábať Li-Ion - ky a bude tiež dobre. Každopádne bratom z Brna držím všetky palce. Najbližšie informácie už budú snáď konkrétnejšie.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
He3da taky moc neverim.

Ale ted tohle😒br />https😐/www.e15.cz/…iho-roku-1373354

Tak uvidime.
milous
UTOPIE !!TO JSOU AUTA PRO BOHATÉ !!!!!POVINNĚ BY SE JE MĚLI KOUPIT VŠECHNA MINISTERSTVA A VŠICHNI ZAMĚSTNANCI PLACENI EU I S JEJIMI RODINAMI CO HLASUJI PRO ECO ŠILENSTVÍ !!! VŠEM BYCH ZBOURAL KOMÍN NA JEJICH DOMĚ A ODPOJIL ELEKTŘINU !!!AŽ SI JI KUR?,VYRABĚJI DOMA POMOCI EBONITOVÉ TYČE A LIŠČIHO OHONU !!!!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Zetti
Zetti
Tys musel mit ale tezke detstvi, zneuzival te farar?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Max jedině malá změna ve složení
Othello
Pokud by malá změna ve složení přinesla násobně větší kapacitu jak se tvrdí v článku, tak by to revoluce určitě byla. Elektromobily by konečně byly schopné někam dojet a to je dost zásadní rozdíl proti dnešku

Třeba trojnásobná kapacita při stejné hmotnosti, ceně i objemu by byla sakra poznat
Ovšem planých slibů na tohle téma už padla taky spousta
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Plastová či plechová nádrž, kostka o hraně 40 cm. Prázdná váží do 5, plná do 65 kilogramů.
Je prajednoduchá, snadno se vyrobí a téměř se na ní nemá co pokazit. S minimálním úsilím, bez nutnosti chlazení, dá se do 5 minut naplnit benzínem či naftou, aby zajistila efektivní dojezd na dalších 800 či 1.000 kilometrů.

Až se k těmto uživatelským vlastnostem jakákoli elektrobaterie přiblíží alespoň na dostřel dalekonosné houfnice, pak se můžeme o něčem bavit 😉 😉 😉 😉 😉
Dalibor Zacios
A k té kostce komplikovaný motor (turbo, EGR, vstřiky, dvojhmota, přímý vstřik, ...), spojka, převodovka, hromada dalších věcí okolo.

Kolik že to stojí?
Kolik že to váží?
A jak je náročný servis a časem opravy?

Všechno má své plusy i mínusy a za sebe jsem strašně rád, že si dnes může každý vybrat. Doma máme necelý rok starý Civic 1.5 + 11 let starou Zafiru CNG 1.6T, benzínu fandím (a naftu naopak nemusím), nicméně vůbec nevylučuji, že následník Zafiry bude elektro.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Oba víme, že veškerá ta hromada věcí v autě se spalovacím motorem stojí i váží o poznání méně, nežli v elektromobilu
Zato u elektra PRÝ budou nižší provozní náklady, tedy pokud nebude třeba vyměnit baterii, což se PRÝ nestane

Pokud seženeš elektrického nástupce Zafiry, který ti při podobné velikosti a kupní ceně auta nabídne srovnatelný či lepší užitek, budiž Ti přáno - a hodně šťastných kilometrů
Dalibor Zacios
Jerry: To samozřejmě nikdo nerozporuje. Nicméně to je dnešní stav, není vyloučeno, že za pár let baterka zhubne klidně 50% a z hlediska hmotnosti to začne být srovnatelné.

Ohledně výměny baterie jsem zatím neregistroval, že by s tím někdo měl problém (OK, Tesla měnila kdysi čas od času baterii v záruce). Druhá věc, že cena postupně klesá a technologie a kapacita se postupně zlepšuje.

K Zafiře - výměna není zatím na pořadu dne, spíš se dívám pár let dopředu. Nikde jsem nepsal, že předpokládám, že v pořizovačce budu na stejných číslech 😉
Arese
No jistě, elektroplečky jsou tak jednoduché, že jejich pohon je naprosto spolehlivý...
https😐/www.autoforum.cz/…servisu-vsechny/
Dalibor Zacios
Tohle snad nemůže být bráno jako seriozní argument....