Auto Bild otestoval deset různých zimních pneumatik v rozměru 225/55 R17 typických pro řadu malých a kompaktních SUV. Z testu opět vyplynulo, že se vyplatí si připlatit.
Já si rozhodně nemyslím, že co je dražší je automaticky lepší. Já třeba kupuji už několik let použité pneu z http://www.pneu-novak.cz/…ha-10-bazar.html , a ta jejich cena se s tou za nové gumy nedá vůbec srovnávat. Když vidím ty ceny za nějaké značkové pneumatiky, tak mi z toho jde hlava kolem :-D .
Potěšilo mě, že se pneumatiky Bridgestone umístily tak dobře! Právě jsem si jedny vybrala tady: https://www.pneu-***/pneumatiky/zimni-pneu/bridgestone - tak snad mi budou vyhovovat!
Ano souhlasim s tebou. Je to jak pises. Testy jsou jen informativni srovnani gum ale ruzny zakaznici si dle preferenci vyberou ruzny gumy. Co je dobry pro me nemusi byt dobra guma pro tebe. Winter sport jsem taky pouzival. Jemnej vzorek. v
Ve snehu ta guma ztraci zaber pze se zalepi snehem. Dobra smes na led ale do snehu potrebujes taky zaberovej vzorek.
Ako kde, niektoré testy deklarujú, že si gumy zaobstarali samy.
Ale to už mi príde trošku konšpiračné, takýmto prístupom by sme mohli spochybňovať aj testy na ACZ, že im importér dodá na test auto vylepšené oproti štandardu.
V zásade súhlasím, proste ak bývaš v horách a jazdíš veľa po snehu, tak máš úplne iné požiadavky na zimné gumy ako ja. Otázka potom je to subjektívne hodnotenie, pre Teba je super guma s dobrými vlastnosťami na snehu a pre mňa to môže byť guma nafigu, pretože sneh tu nebýva a vo všetkých ostatných vlastnostiach (mokro, sucho) bude podpriemer. Takže budeš mať dva názory na tú istú gumu, Ty ju vychváliš a ja ju skritizujem. Práve preto sú dobré tie testy, že si vieš pozrieť aj správanie na jednotlivých povrchoch a vyberieš si podľa priorít.
Btw. podľa Tvojich požiadaviek by Ti mali sedieť Dunlopy Winter Sport 5 a Goodyeary Ultra rip Performance+: https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93111/winter-tyre-reviews-2019-results-by-category
Vlastnou skúsenosťou neviem slúžiť, ale tu máš najnovší test zimákov v rozmere vhodnom pre Tvoje auto: https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/winter-driving-special/93097/winter-tyres-test-best-tyre-brands-reviewed
Z testu vyplýva, že tie Goodyeary sú dobré práve v tom, čo nepotrebuješ (snow traction & handling), ale v Tvojej priorite na suchu moc neexcelujú (brzdenie na suchu predposledné).
Do testov sa gumy vacsinou nekupuju, tak kazdy test moze byt na figu.
Dalsi problem su rozne rozmery a rozne pobocky ... a dokonca degradacia znacky.
Uz som videl Matador made in France ako 2 trieda inej znacky ...
Jak je hodnotím podle zkušeností? Že je má někdo koho znám a ten mi řekne, že je s nima spokojenej a jak se chovají. Nicméně ty Savy S3 jsem měl už několik zim na různých autech a vím, že fungujou výborně. Vyjedeš s nima neskutečný věci. Když bych byl spokojený kupříkladu s Conti TS 830 jak píšeš, tak si nebudu kupovat nástupce a budu chtít tu samou gumu co jsem měl nebo pokud se přestane vyrábět, tak budu hledat úplně jinde, ale zase budu chtít reálný zkušenosti někoho koho znám i jako řidiče.
Jak jsem psal. Na jihu chápu, že máš jiný požadavky na zimní gumy, než já který bydlím na horách a ještě pár let zpátky bylo běžný, že jsem po sněhu jezdil 5-6 měsíců v roce. Teď pravda bylo pár zim slabších, ale to jaksi dopředu nevíš, takže chci být radši připravený s pořádnýma zimákama.
Prosím Ťa ako hodnotíš dopredu gumy podľa skúseností? Názory iných sú tak subjektívne, že to nemá ani cenu komentovať. A vlastné skúsenosti ťažko, asi si nekúpiš tú istú gumu dvakrát a ak si bol spokojný trebárs s Conti TS830, tak nemôžeš vedieť, či aj nástupca TS850 bude dobrý. To je fakt len také tipovanie. Ako som písal, pri letných CSC5 to neplatilo, tie boli horšie ako predchodca CSC3.
Btw. ako píše kolega foe nižšie, správanie na snehu je na zimnej gume to menej podstatné, najmä v kontexte toho, koľko percent času v zime jazdíš na snehu. U nás na juhu sú to rádovoo jednotky percent, predtým, než sa to roztopí, je to väčšinou mokrá posolená kaša. A tri štvrtiny času je cesta v zime bez akéhokoľvek snehu.
Preto sa nedá orientovať len podľa jediného testu, ale treba si pozrieť viacero. Ak sa guma umiestni výnimočne dobre len v jedinom, je to podozrivé, ak ale konštantne boduje vo všetkých, už to výpovednú hodnotu má.
Nedivím se... na MK4 to ještě jakž takž šlo, tam těžký motor trochu pomáhal k přilnavosti, ale po pár sezonách na mokru už jsem si dával pozor v zatáčkách, byť to auto mělo perfektní podvozek.
a lehký Yaris na letních, tak tam přechod mezi zatáčením a nedotáčivým smykem na mokru přichází snad už v 20 km/h...
Jak dopadly v testu Autobildu je mi úplně ukradený nekupuju gumy podle testů na internetu, ale podle reálných zkušeností s nima. Jak jsi sám napsal. Jsou dobrý na sněhu a to je pro mě to jediný co mě u zimní gumy zajímá. Mají měkkou směs a zároveň hrubý dezén a to je přesně to co na zimu potřebuju. Je mi jedno jestli je zimní guma hlučná, nebo se rychle sjíždí, když se totiž nevyhrabeš 20cm sněhu od baráku na silnici nebo máš problémy v zasněženým kopci, tak jsou ostatní parametry jaksi trochu nepodstatný. Jasný, že do Prahy kde většinu času sníh nevidíte a jezdíte po mokrý silnici bych asi vybral taky jiný pneu a ne hučící drapák. Nicméně letos jsem koupil Kormoran Snow. Dostal jsem na ně dobrý reference od kamaráda, tak snad mě nezklamou.
Nejake zasadne spatne zkusenosti s goodyerem nekdo? Premyslim ze bych po letech s continentalem (a predtim Bridgestone, Michelin a Dunlop) zase jednou prubnul neco nove. Co mi treba na continentalech vzdy vyhovovalo bylo ne to, ze funguji na snehu nebo vode, ale jak funguji na suchu (uprimne nechapu proc se u zimnich gum resi hlavne snih a voda, stejne vetsina z nas najede vetsinu i zimnich km na suchych silnicich). Continental fungovali na suchu vzdy vyborne jako letni guma (v ramci moznosti) a nezabili je ani obcasne vylety k 15-20° a hnani se v te teplote po Autobahnu. Takze dotaz na nekoho se zkusenosti, zvladnou se s tim poprat goodyeary podobne?
A co konkretne chces z te zeme puvodu vycist? Kupoval jsem continental v ramci jednoho roku 3 sady, ve stejne rozmeru jen podle rychlostnich indexu resp. XL / neXL jsi mohl mit stejne znacenou gumu ze Slovenska, z CR nebo z DE. Takze stejne znaceni a 2 ze 3 vychodoevropske (teda, kdybych do vychodni evropy zapocital i i byvalou DDR tak i ta nemecka je z vychodniho bloku :-) ).
Problemom vsak je serioznost testu (podplateny ADAC) a v konecnom dosledku aj tak nevies ake kusy chytis, urcite nie urcene na test :-O (afery Nokian, Michelin, Conti)
Nepaušalizuj, nejdú všetci len po cene (tak ako si všetci nekupujú Daciu) a ja vidím, že aj ľudia, čo v minulosti kupovali najlacnejšie gumy, sa dnes zaujímajú o kvalitu. Ja kupujem pokiaľ možno čo najlepšie gumy, pozriem tri-štyri testy a vyberám z trojice, čo sa umiestňovala najlepšie. Proste platí klišé že guma je to, čo Ťa drží na ceste a tam sa šetriť fakt neopláca. Radšej ušetrím na kráse, napr. na diskoch. Samozrejme ak majú napr. modely Michelinu a Continentalu podobné hodnotenie a Conti je lacnejšie, zoberiem tie. Ale nejakú Čínu nikdy.
Inak máš pravdu, že pri zavedených výrobcoch by mala byť nejaká kvalita, aj keď sa nedá úplne paušalizovať, aj im sa podaria horšie kusy. Napr. Continental je všeobecne špička a UHP gumy od nich by mali byť stávka na istotu. Ale moje letné Conti Sport Contact 5 sú nanajvýš priemer a rozhodne by som ich neodporúčal. Nástupca CSC6 sú o triedu lepšie hodnotené a dokonca za lepšie sa považujú staršie CSC3.
Je to mozne, ale nejde len o rumunov. Takto je to v celom automotive. Moje byvale auto malo farbu, ktora sa davala aj na ine modely. Specifikacia aj zlozenie rovnake, ale kedze to robila ina fabrika, tak ta farba mala uplne iny odtien.
ber to tak, kdo ty testy dělá. Němce nějaké barumy nebo podobné laciné východní značky nezajímají. Většina koupí svoje a nemají důvod při jejich příjmech řešit pár euro na pneumatice.
Ty číncké a noname jsou v testech jen ze zvědavosti. A aby se ukázalo, že prostě nemají opouštět zavedené značky.
Světe div se, jedinou nehodu (klep klep) co jsem měl byla právě na nových měkoučkých zimních pneu...
Ano, taky nerozumím proč někdo kupuje čínské shity, ale nechápu to proto, že ty čínské nejsou vlastně o nic levnější než ty zavedené značky. Jen člověk musí vyvinout aspoň zlomek aktivity a nekupovat v prvním krámu bestdrive....
Problem je aj v samotnych surovinach. Fabrika v rumunsku nekupuje ani od rovnakeho dodavatela a tudiz mas uz roznu kvalitu na vstupe. Ono aj vstupna ci vystupna kontrola ma nejaky rozsah a kedze nemas rovnakeho dodavatela, tak je 99% pravdepodobnost, ze uz vstup nebude rovnaky. Rozny dodavatel je aj z hladiska diverzifikacia rizika nutny, pripadne aj logisticke dovody. A takto to funguje napriec celou vyrobou nielen pre pneu.
A pak ta další = je to prostě test. Pár lepších a pár šmejdů = čínských nic moc pneu místo Matador a Barum nic m9c pneu. Bohužel i (některé) čínské pneu jsou už lepší než Matador a Barum
Dava zmysel, co pises. Lenze predsa musi existovat nejaka kontrola kvality, ktora by mala zabezpecit aspon nejaku minimalnu akceptovatelnu kvalitu. Obdobne, ako pises ty. Takze mozno polske pneu continental su horsie ako nemecke, ale neverim, ze je tam rodiel triedy.
Hodně lidi kupuje dle ceny ( nejlevňejší) a nejaka bezpecnost vlastnosti je moc nezajima ! vždyd jsou tojen gumy co se ojiždejí. Ale žejeto jediná věc coje drží na cestě. Taky nechapu ty src co zastavi o 15 m dal žesetotu muže prodávat.
Hodně, na lince je hromada robotů a ty musí někdo pečlivě kontrolovat, seřizovat, hlídat kvalitu vstupních komponent nebo přímo suroviny a to je určitě zajištěno lépe v Německu než na divokém východě, kde z prvního pologramota udělají seřizovače nebo programátora. Pracuji pro firmu, která instaluje a provozuje sítě POS terminálů u obchodníků. Naše mateřská firma sídlící a vyrábějící v Rakousku pojala stejný nápad, šoupnout výrobu ze Štýrska do Polska. Dodnes toho všichni litujeme, protože kvalita šla dole vodou a nic se neušetřilo, do toho Polska musí jezdit schopní lidé prakticky dvakrát týdně, takže jenom na služebkách se protrajdá majlant, aby se vůbec udržela jakás takás kvalita, nehledě na obrovský nárůst nákladů na opravy instalovaných zařízení u zákazníků. V Polsku seženeš lopatu co stojí na konci linky a nakládá hotové přístroje na palety, ale schopného programátora nebo profíka, který umí otestovat várku nových čipů od subdodavatelů tam neseženeš.
Pocul som to uz viackrat, ale moc tomu neverim. A tvoj pripad sa neda pausalizovat. Ved vyroba pneu je z vacsej casti automatizovany proces na linke. Ako konkretne moze krajina v ktorej sa ta linka nachadza ovplyvnit kvalitu?
Presne ako pises. Je to individualne od auta k autu okrem ineho aj preto ze iny rozmer rovnakej pneu ma ine vlastnosti. A potom este, ako sadne ta pneu prave tvojmu autu. Zimne dunlopy mam na p 308 a su jedna basen, letne nokiany su jazdne super ale akusticky velmi zavisle od povrchu cesty. Pritom abidve boli vitazmi viacerych testov.
Kazdy test je jen urcite voditko. Nikdy nemas jistotu, ze vitez bude zrovna na tvojem aute fungovat nejlepe. A hlavne nemas snadne srovnani, protoze pneu nemenis zase tak casto. Ja jsem mel Blizzak na SUV v Coloradu a byly proste vynikajici. Koupil jsem je spis nahodou, ale byl jsem za ne rad. Pripadaly mi na suchu lepsi nez Continentaly, ale ty jsem mel na sedanu, tezko rict, jak by fungovaly na SUV. Pneu tam za zimu musely zvladnout vsechno. Desitky cm snehu, mokro, naledi i 20 stupnu odpoledne na slunci. Nekdy vsechno behem 24 hodin. Mimochodem Nokiany, aspon tehdy, staly v USA o desitky procent vice nez zrovna Continental. Posledni 2 roky nemam prehled, protoze uz neziju na horach.
vypovídací hodnotu. Na dodávku kupuju Barumky a kdysi byly Made in Germany. Nový Snow vanis je Romania. Přefoukané a sjely se kraje a středem prasklina15 cm.
Hmmm, takže když udělá redakce srovnávací test 5-ti aut, pak se dá napsat to samé? To snad ne... ;-) Vyzkoušeli X značek, nechápu o co jde a jestli myslíš, že má jakákoliv česká redakce prostředky na podobné testy, tak jsi pěkně na omylu.
Suhlasim a som toho nazoru, ze nokian alebo continental by poradim na hornych prieckach zamiesali. Treba hladat testy aj na inych strankach a v inych jazykoch. PS: ale barum alebo matador sa v testoch hladaju tazko.
Je mi divné že každá i často bezvýznamná součást auta musí pro zajištění bezpečnosti mít homologaci ale na pneumatiky jako životně důležitý díl je tahle procedura vesměs krátká
A co takhle značka SAVA ? Sava Eskimo hp2+ jsou vynikající.. jen teda do té doby než si je někdo pořídí na Qoctavii.. to pak není o pneu ale o tech volech co to řídí..
tak tohle je klasika. do testu se dostanou jen znacky ktere si sponzoring testu zaplati. testuje se vredestein ale ne barum? a kde je falken, nebo typicky zimni pneumatika nokian nebo continental? skoda ze ceske redakce nemaji vlastni nazor a tupe prebiraji zahranicni komercni clanky.