Test zimních pneumatik pro SUV: Vyplatí se připlatit, levné gumy propadly
Auto Bild otestoval deset různých zimních pneumatik v rozměru 225/55 R17 typických pro řadu malých a kompaktních SUV. Z testu opět vyplynulo, že se vyplatí si připlatit.
Zimní sezona se blíží a spolu s tím je ostatně za rohem i doba přezouvání pneumatik. I z toho důvodu německý Auto Bild provedl již tradiční test zimního obutí. Tentokrát se zaměřil na zimní pneumatiky pro SUV, když otestoval zimní pneumatiky v rozměrech 225/55 R17, které jsou typické pro řadu malých a kompaktních SUV.
Německý magazín přitom opět potvrzuje heslo, že u zimních pneumatik se vyplatí si připlatit. Třeba testované obutí Mozzo Winter značky Duraturn je sice podle Auto Bildu o 63 procent levnější než zkoušený model Michelin Alpin 6, zároveň však v testu dopadl mnohem hůře než pneumatiky renomovaného francouzského výrobce.
Jestliže chování na sněhu pneumatik Duraturn ještě nebylo podle hodnocení špatné, ba naopak více než slušné, na mokré vozovce se najednou brzdná dráha z rychlosti 100 km/h prodloužila na dlouhých 58,5 metru. Přilnavosti bylo zkrátka málo, nepomohlo ani jinak skvěle fungující ABS na testovaném BMW X1. Nejlepší zkoušené pneumatiky v této disciplíně, Bridgestone Blizzak LM005, nabídly o 15,1 metru kratší brzdnou schopnost. To zhruba odpovídá délce tří automobilů, což v kritické situaci, jako je nouzové brzdění před stojící kolonou vozidel, může být rozhodující o tom, zda ke středu dojde, či ne. Navíc špatně reagovaly při aquaplaningu.
I proto Auto Bild ve svém testu říká, že model Duraturn Mozzo Winter nedoporučuje. Stejně dopadly i pneumatiky Syron Everest 1 Plus. U obou přitom magazín uvádí, že na sněhu fungují dobře, v deštivých podmínkách, které jsou pro středoevropskou zimu přece jen běžnější, ale propadly. I proto Auto Bild těm, kteří chtějí ušetřit, raději doporučuje taiwanské pneumatiky Maxxis Premitra Snow WP6. Nejsou o tolik dražší než modely Duraturn a Syron, v testech ale dopadly výrazně lépe. Auto Bild je ostatně hodnotí jako „uspokojivé.“
Naopak nejlépe v testu dopadly pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+. Na nich testéři vyzdvihují fakt, že skvěle fungují nejen na sněhu, ale také na mokru a na suchu. Na suchu se přitom svými vlastnostmi takřka vyrovnávají letním pneumatikám. Výtečně ale fungují také na mokru, což bývá podle Auto Bildu největší rozdíl mezi kvalitními a nekvalitními pneumatikami. Jako příkladné test ohodnotil také gumy Bridgestone Blizzak LM005, Michelin Alpin 6 a Vredestein Wintrac Pro.
Test zimních pneumatik pro SUV v rozměrech 225/55 R17 podle časopisu Auto Bild | |||||
Poř. | Pneumatika | Chování na sněhu | Chování na mokru | Chování na suchu | Celkové hodnocení |
1. | Goodyear UltraGrip Performance+ | 1 | 2+ | 2 | příkladné |
2. | Bridgestone Blizzak LM005 | 2+ | 2+ | 2 | příkladné |
3.-4. | Michelin Alpin 6 | 2 | 2+ | 2 | příkladné |
3.-4. | Vredestein Wintrac Pro | 2 | 2+ | 2 | příkladné |
5. | Dunlop Winter Sport 5 | 1 | 2+ | 2 | dobré |
6.-7. | Toyo Observe S944 | 2+ | 2 | 2- | dobré |
7. | Uniroyal MS plus 77 | 1- | 2- | 2- | uspokojivé |
8. | Maxxis Premitra Snow WP6 | 2- | 2 | 2- | uspokojivé |
9. | Syron Everest 1 Plus | 1- | 3+ | 3 | nedoporučené |
10. | Duraturn Mozzo Winter | 1- | 4- | 3+ | nedoporučené |