Obdivuhodné drobnosti skvělého celku zvaného BMW M3. Legenda se mění, ale úžasné zajímavosti zůstávají. Nejméně 10 postřehů napříč generacemi stojí za připomenutí.
dívám se na tu první v galerii a zírám, ta zadní světla, nikdy jsem nic takového neviděl. To je nějaká poslední verze nebo co to je? Jde o tu část zadních světel, která je ve víku kufru, jsou oddělená jakoby rámečkem od světel v blatnících. Vůbec jsem netušil, že se něco takového dělalo.
Tak to náhodou vím, nebyl si taky ve Frankfurtu na IAA 2001, kde byla (mimo jiné) představena i první Banglova 7er.(E65), to byly časy, které už se bohužel nikdy nevrátí, já tam jezdíval natěšený jak malé děcko a nachodil tam spousty km kolem aut.
Tak tam byl vystavený, tehdy ještě dvoumístný, "prototyp" M3 CSL právě s tímhle víkem kufru s odsazenými světly. Navíc neměl to označení vzadu a v té horní vybulené části víka kufru, ale níž a označení CSL nebylo vedle ///M3, ale pod ním.
Za rok a půl pak představili v Ženevě konečnou čtyřmístnou podobu M3 CSL, ale už ne s tím víkem kufru z Frankfurtu.
Takže nikoli poslední verze, ale naopak ta úplně první. :-) https://www.picclickimg.com/…6-2S-7er-E65.jpg https://mediapool.bmwgroup.com/…pressclub/public?…
Mně osobně se to původní líbilo víc, včetně umístění toho označení.
Tady je fotka (první odkaz) toho dvoumístného interiéru se síťkou místo zadních sedaček, měl i trochu jiné přední skořepiny, než finální CSL (viz odkazy): https://img2.auto.cz/…ull/4528994_.jpg https://img2.auto.cz/…ull/4529020_.jpg
Vážil ještě o 90! kg méně, než CSL ze Ženevy (2003), které už dostalo ty novější zadní lampy s LED technikou.
Proti běžné M3 vážil prototyp CSL o 200 kg! méně. Proto měl určitě i víko kufru z kompozitu a bylo snadnější usadit tu menší vnitřní část zadní lampy do něj, než ji tam dát částečně "bezrámečkově", jako u běžné verze s plechovým víkem kufru.