Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapomeňte na obří ledviny, toto jsou nejúžasnější detaily BMW M3

Mirek Mazal Mirek Mazal 7. 10. 2020 • 17:17
110
9
Zobrazit náhledy (110)
BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton BMW M3 Competiton

Obdivuhodné drobnosti skvělého celku zvaného BMW M3. Legenda se mění, ale úžasné zajímavosti zůstávají. Nejméně 10 postřehů napříč generacemi stojí za připomenutí.

Značka BMW je široce známý pojem vlivem pozitivní i negativní reklamy a pmodel M3 je vlajkovou lodí segmentu střední velikosti z dílny mnichovské automobilky. Sportovní trojková řada ve vrcholném provedení si vybudovala stabilní místo v nabídce výkonné produkce datované až do roku 1986. Za 34 let existence je označení M3 povědomé napříč generacemi automobilových fanoušků.

Šestá série BMW M3 s přídomkem G80 byla bez kamufláže spatřena před několika dny a do prodeje se dostane v příštím roce. Odhalení přineslo novinářský výprask tím způsobem, že zprávy o nablýskaných prototypech zaplnily titulní stránky tištěných i elektronických magazínů. Nedočkavé vyznavače kultu M3 zahltilo zveřejněné množství detailů, záhybů, koncovek výfuků a samozřejmě největší ohlas vyvolaly obrovské nasávací otvory kontroverzní čelní masky.

Diskutabilní mřížkování nové série zcela zastínilo ostatní vlastnosti, které dělají z BMW M3 výjimečné náčiní na denní jezdění i pro okruhové radovánky či okreskové proplétání s úsměvem od ucha k uchu. Zdá se, jako by vymizel duch mimořádnosti téměř dokonalého kupé, sedanu či kabrioletu. Úpadek pověsti multifunkčního stroje se pokusíme nahradit vyjmenováním nejúžasnějších detailů, které by v tématu proslulé verze trojkové řady neměly být zapomenuty.

1. Zrcátka BMW M3 E36

Jedna z mnoha skvělých záležitostí od konstruktérů M3 jsou vnější zpětná zrcátka u verze E36. Hranaté tělo vozu příliš neladí s kulatým kapkovitým tvarem zrcátek, která se stala symbolem tuningových srazů z 90. let. Aerodynamicky řešený výhled zpět patří mezi nestárnoucí poznávací znaky uvedené na podzim roku 1992.

2. Disky BMW M3 E46 CSL

Zcela jedinečný styl kol padne na ladné tvary legendy M3 E46 CSL. Ráfky známé pod označením Style 163M dodávala německá manufaktura BBS. Přední disk vážil 10,4 kilogramů, zatímco zadní osu ztížilo 11,35 kilogramů z každé strany.

3. Karbonový airbox BMW M3 E46 CSL

CSL kromě kol charakterizuje typický zvuk. Vytočený šestiválec je nezaměnitelný říznou odezvou, která připomíná plechový rachot v dobrém smyslu slova. Blízko omezovače řadová šestka produkuje úžasný koncert tvořený právě karbonovým sáním čerstvého vzduchu.

4. Klec BMW M3 E92 GTS 

Lehčí, rychlejší a stabilnější M3 v konfiguraci GTS nemá zbytečnosti jako rádio nebo navigaci, zato přibyla kontrastní trubková klec uvnitř spartánského interiéru. Pomerančová barva rámu ladí s lakováním exteriéru, a kromě estetického výstřelku jde o praktický funkční detail generace E92.

5. Světlomety BMW M3 E30

Dva páry kulatých reflektorů vypadají na kompaktním kupé sympaticky, někteří je nazývají roztomilou drobností, ovšem za těmito nevinnými světlomety se skrývá raritní M3. Řada E30 je sběratelským artiklem, který při správném pilotování dráždí halogeny zpětná zrcátka mnohem novějších aut.

6. Zadní křídlo BMW M3 E30

M3 E30 patří do sestavy převratných automobilů. Technicky, jízdně, vzhledově i významově naprostá dokonalost sama o sobě překypuje zajímavými detaily. Kromě čelních lamp je radost pozorovat druhý konec kupé, který je zakončen parádním křídlem. Rozměrově střízlivý, ale o to hezčí prvek dotváří vkus dobových designerů. Například u verze Evolution II uměli skloubit příjemnou eleganci s dávkou dravosti.

7. Větrací otvory blatníků BMW M3 E46

Pravý i levý přední blatník M3 E46 zdobí stříbrné mřížkování s trikolórou. Otvor nemá žádnou důležitou funkci, i když patří mezi typické součásti jednoho z nejlepších BMW všech dob.

8. Průduchy kapoty BMW M3 E92

Zamračená příď M3 E92 je doladěna dvěma průduchy po stranách vyboulení kapoty skrývající atmosférický osmiválec S65 V8. Černé otvory ladí, nejsou na obtíž a naznačují sportovní zaměření tepelně náročné strojovny uvnitř.  

9. Karbonová rozpěra BMW M3 F80   

Moderní materiály zavítaly do motorového prostoru M3 F80. Záměrně přímo na očích zůstala masivní karbonová rozpěra, která brání nechtěnému kroucení celého vozu v plném nasazení. Odlehčený doplněk zvyšuje pevnost vozu a jistotu v řízení.    

video

10. Koncovky výfukové soustavy BMW M3

Zřejmě nejspolehlivější znak moderních BMW M3 je čtveřice koncovek brumlavého výfukového systému. Kulaté trubky navazují na často viditelný koncový tlumič ukrytý pod zadním nárazníkem. Neoriginální napodobeniny většinou neodpovídají továrnímu zhotovení a domácí dodělávka výfuků bývá poznat.

Související články

Témata
Avatar - white label
8. 10. 2020 15:29
Re: M3 E46 CSL,
Tady je fotka (první odkaz) toho dvoumístného interiéru se síťkou místo zadních sedaček, měl i trochu jiné přední skořepiny, než finální CSL (viz odkazy):
https://img2.auto.cz/…ull/4528994_.jpg
https://img2.auto.cz/…ull/4529020_.jpg
Vážil ještě o 90! kg méně, než CSL ze Ženevy (2003), které už dostalo ty novější zadní lampy s LED technikou.
Proti běžné M3 vážil prototyp CSL o 200 kg! méně. Proto měl určitě i víko kufru z kompozitu a bylo snadnější usadit tu menší vnitřní část zadní lampy do něj, než ji tam dát částečně "bezrámečkově", jako u běžné verze s plechovým víkem kufru.
Avatar - Dinar
8. 10. 2020 11:57
Re: M3 E46 CSL,
Super, díky za info. ;-)
8. 10. 2020 11:32
Re: A něco z Priusu ;-)
Máš bohužel částečně pravdu.
Avatar - white label
8. 10. 2020 11:14
Re: M3 E46 CSL,
Tak to náhodou vím, nebyl si taky ve Frankfurtu na IAA 2001, kde byla (mimo jiné) představena i první Banglova 7er.(E65), to byly časy, které už se bohužel nikdy nevrátí, já tam jezdíval natěšený jak malé děcko a nachodil tam spousty km kolem aut.
Tak tam byl vystavený, tehdy ještě dvoumístný, "prototyp" M3 CSL právě s tímhle víkem kufru s odsazenými světly. Navíc neměl to označení vzadu a v té horní vybulené části víka kufru, ale níž a označení CSL nebylo vedle ///M3, ale pod ním.
Za rok a půl pak představili v Ženevě konečnou čtyřmístnou podobu M3 CSL, ale už ne s tím víkem kufru z Frankfurtu.
Takže nikoli poslední verze, ale naopak ta úplně první. :-)
https://www.picclickimg.com/…6-2S-7er-E65.jpg
https://mediapool.bmwgroup.com/…pressclub/public?…
Mně osobně se to původní líbilo víc, včetně umístění toho označení.
Avatar - JirkaVejrazka
8. 10. 2020 10:47
Re: A něco z Priusu ;-)
Myslel jsem tu linku dolu od svetlometu https://t1-cms-4.images.toyota-europe.com/…1016-1685330.jpg

Nadsazka, neber to moc vazne :)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku