Zatímco ekonomové a tabulkový inženýři brečí ještě nad tím jak katastrofální byl Q2, tak Q3 v automotive láme rekordy a Q4 má nakročeno zatím taky k dobrým výsledkům. :yes:
Auta se kupovat budou to je jasné. Jen je otázkou kam prodeje půjdou. (růst, stagnace pokles) Ceny ojetin rostou, což logicky některé jedince nakonec povede k nákupu úplně nového auta.
Růst pochybuju. Pokles snad ne. Stagnace na úrovni prodejů 2018/2019 by stačila. Není potřeba produkovat víc aut. To jen pár nablblých ekonomů ještě neprozřelo a myslí si že je potřeba neustále navyšovat produkci a prodávat čím dál tím víc. Ceny ojetin rostou, ale s nimi roste i cena nových aut.
Z toyoty a opelu. Opel to snad rozhejbe i do budoucna a Toyota evidentne nasloucha lidem a nenabidne za 900 jen krabicoidní simply never, ale ma to šmak
som zvedavy na novu mokku.. ta je fakt pekna a citit z nej opat skutocny opel po dlhych rokoch ... co sa tyka toyoty ocakavam jej masivny rast vdaka novym modelom... a to nielen u nas ( yaris, yaris cross, highlander , corolla cross z thajska... aj ked ta bude v eu az v r 2022 tusim ) ... ono celkovo toyota je dnes v kurze ... ma vyborne nastavene auta aj kombinacie a tah na zakaznika jak malokto a hadam este vacsi ako skoda ci dacia... a ano toyota konecne uz aj dizajn umi a tie casy nudneho tzv. "z nudze dizajnu" su uz konecne prec.... sklamanim je za mna mazda... ma kopec kvalitnych naslapanych aut aj noviniek ale predaje ma u nas coraz slabie ... no a potom ocakavam navrat dacie opat na vyslnie... nove sandero, logan... aj chystane elektro ... aj novy duster je uz teraz trhak :yes:
Osobně si myslím, že je to u Toyoty dáno jejich pověstí (hlavně spolehlivostí) a také přístupem jejich servisů (víš co a za kolik se při jednotlivých pravidelných podmínkách zaplatíš). Prý to už také lépe umějí s fleetama. Nedávno jsem viděl výběr a následnou nabídku na služebního Passata - ceník 1,15 milionu Kč - konečná cena pro zákazníka byla 570 tisíc bez DPH. Pro tuto nadnárodní velkofirmu to byl ovšem poslední nákup aut s dieslovým motorem, příští nákup už budou hybridy.
jasne.. je to aj povestou ale aj ten novy atraktivny toyotacky dizajn uz konecne ludi vie oslovit a urcite aj vdaka nemu toyota ziskava dalsich ( aj novych ) zakaznikov ktori predtym do "nudnej" toyoty nechceli ist.... ale teraz je uz vsetko inak a toyotu si dnes kupuju nielen introverti ale aj extoveri.. vid C-HR a pod .. aj novy yaris mi pride uz ako hodne stylovy a vyslovene napadny s cielom vizualne uputat ...
nechci ten výsledek nějak shazovat, ale chtělo by to trochu zjistit do hloubky proč tomu tak je.
Toyota měla pozastavené dodávky některých modelů, které už asi dokázala distribuovat. Dále přišel nový yaris, který dodávali na Toyota víkend a tím pádem registrace predvadecek a první dodávky predobjednavek.
Toyota v září taky zdražovala. Corolla sedan na mě blikal že je za cca 425 000 a ted za cca 492 900, takže bych se nedivil, kdyby se nerozhodní zákazníci rozhoupali a brali skladovky. A to ten sedan dostal ještě 1,5 tříválec s nižším výkonem.
To by ovšem nějaké skladovky museli mít. ;-) Už v květnu jsem se bavil se šéfkou prodeje jednoho velkého dealerství Toyoty a vykládali mi, jak bojují o každé auto.
Jasně, auta pár měsíců nebyla a teď zase začínají být. Takže se najednou prodalo to, co by se normálně prodalo v delším období. Ale myslím, že jenom tím to není. Toyota stoupá kontinuálně. Dovolím si nastínit důvody:
1. Pověst značky. Ta byla vždy OK.
2. Design nových modelů (Corolla, RAVka). Tohle se jim opravdu povedlo.
3. Corolla jako nosný model už umí být rodinným autem. To se o Aurisu s dost špatným místem na zadních sedadlech úplně říct nedalo.
4. Lidé už neberou hybridy jako nějakou exotiku. I moto novináři už se nedrží zaběhnutého klišé řve-nejede-žere. Teda výjimky se najdou, ale je to lepší než to bývalo. Navíc hybridy, kterých se lidé báli jako složitých, se najednou dostaly spíše do role jednoduchých pohonů. Ve srovnání s těmi emisními laboratřemi, které vozí auta s konvenčními motory.
1.) Tenhle argument je s Toyotou dlouhodobě. Nebral bych ho moc v úvahu jako výsledek prodejů za září 2020.
2.) Design nove generace toyot uz tu taky nějakou dobu je. Muze to byt jeden z menších bodů, kdy lidé cekali rok na vychytani mušek prvních sérií.
3.) Corolla ma zrovna meziročně minus prodeje.
4.) Kdo s hybridem nejel vic nez predvadecku bude ještě dlouho tvrdit nejede-řve-žere.
Takovýhle věci najdeš vždycky u měsíčních statistik. Něco končí, něco teprve začíná, u něčeho nestíhají rozběhnout výrobu ..... měsíční jsou podle mě k ničemu.
Tak měsíční není zas tak k ničemu si myslím. Ukazuje určitý trend prodejů, ale hodnotit podle toho konkrétní značky je dost k ničemu, pokud nejsou právě ty další informace jako např. nový model, nové/pozastavené dodávky, zastavená výroba atd.
A ty další vlivy se hrozně těžko hodnotí. Vím že jsem sledoval prodeje Focusu po uvedení nového modelu... a trvalo překvapivě dlouho, než se v evropských registracích projevil nějaký efekt... jako že třeba přes půl roku (už si přesně nepamatuju, ale nebylo to pár měsíců).
aj ked sa s maximalnym optimizmom do roka podari zbavit covidu, kriza je sposobena obrovskym dlhom, a ten zostane. Cize to bude kriza na niekolko rokov, samozrejme medialna masaz bude ze skonci covid a vsetko bude super...
Tym padom kupna sila obyvatelstva a hlavne strednej triedy pojde len a len dole, co znamena menej kupovania novych aut. Uz v 2019 bolo citit neochotu kupovat, po covide a zdrazovani to bude len horsie. Ako sa vravi, jedna lastovicka leto nerobi... Trend poklesov predaja je dany na roky, realne sa stava nove auto nizsej strednej triedy nedostupnym pre bezneho cloveka
no a? realna parita kupnej sily je niekde inde, stredna trieda mizne, zostava len pracujuca chudoba, ktorej domacnost si na nove auta nasetri mozno za 15 rokov (na Slovensku si vie priemerna domacnost odlozit nejakych 120€ tak, ze ich nepotrebuje hned na nieco minut)...jedine co dnes fici su luxusne znacky, bohatsi bohatnu a chudobni chudobneju ;)