Ojetiny

Zpět na článek

Martin Vaculík radí před koupí Škody 110 R: Hlavně podlaha a původnost!

15 komentářů

Mr.Murphy
.... nebudu se rozepisovat o technice té Škodovky, ani o různých bastlech co se různí vychcaní tragédi snaží prodat.... pochopte ale jinou, zásadní věc: současný hlad po starých Škodovkách je zcela přechodná záležitost.... Řeknemě že těm autům je dnes +/- 50 let.... buď si to tedy kupují/renovují staří pánové kteří o tom autě kdysi snili, nebo možná jejich děti z nějaké nostalgie.... ale ti dědové kteří to auto milují s postupem času odejdou, kdo o ty auta bude mít zájem? OK možná pár dětí co si řekne "jé, to měl děda" a budou s tím mít spojeny ty nostalgické zážitky.... ale jinak? proč by si někdo za statisíce kupoval auto které ani ve své době nebylo nic moc, když si za podobné peníze prostě může koupit něco lepšího? jako aby ekra a Felície stály k milioónu? zbláznili jste se? za to si můžete koupit BMW, Mercedes, snad i Porsche nebo třeba klasickou Alfu.....

Prostě na investiční zhodnocení můžou myslet jen majitelé těch opravdu TOP kusů s jednoznačnou historií.... všichni ostatní jsou jen součástí naprosto nesmyslně přefouknuté bubliny....

A obecně je celý trh s veterány podle mě hodně přefouknutý - koho z mladých 20-30 let dnes zajímají auta? nedejbože ta stará? prostě KDO bude tvořit ten trh veteránů za 20 let až z něj lidi, kteří tam dnes investují (řekněme lidi kterým je dnes 35+) odejdou mimo tento trh? NIKDO.....

Jestli vás ta auta baví tak si to kupte, jezděte, užívejte.... ale proboha neberme to jako investici, to je naprostý nesmysl....
Anonym
:yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
s většinou tvého názoru souhlasím. S čím nesouhlasím je, že se ve veteránech řeší "lepší" technika. Dle mého názoru vůbec. Leckdy je to právě naopak, kdy horší technika poskytuje více zábavy. Ať z pohledu většího prožitku jízdy, nebo možnosti jet více "nakrev" u auta s levnými opravami. Oprava motoru do 110R vyjde tak na půlku opravy motoru na třeba 914.
Dejme tomu, že chci evropské entry level veteránské sportovní auto do půl milionu ze 70.-80. let. Co mám na výběr? Porsche 914? Díly drahé jak čert. Spitfire? Maličký, nevejdu se do něj. MB W107? Koráb pro 60 leté. VW Karmann? O nic výkonnější než 110R, dražší díly. Opel GT? Možná ten.

Jinak to opadnutí zájmu čeká každé auto. Mercedesy, BMW a jednou i ty Porscháky.
Takže moje rada zní - lidi, kupte si co je vašemu srdci blízké, na prachy nehleďte, stejně si ty prachy do hrobu nevezmete.
Mr.Murphy
hele já ve veteránech znám vlastně jen Alfu, takže to nechci nějak objektivně posuzovat..... ale u té Alfy můžeš kolem půl mega celkem v pohodě vybírat z aut té doby a všechny budou mít DOHC motor 90-130 koní, pětikvalt, kotoučové bzrdy všude atd.... a díly nejsou drahé a dají se v pohodě sehnat..... a myslím že BMW z té doby bude i levnější, protože jich je víc.... zajezdíš si zásadně jinak než v ERku....

ale každého věc, co od toho čeká.... důležité je fakt pochopit že to je koníček a zábava, ne investice 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
Přesně tak. A s tím, jak v následujích desetiletích nevyhnutelně dojde k restrikcím spalovacích aut vůbec, tak se ten trh ještě zmenší, nejen na tuzemský paštiky. Mám dvě cizí starý auta pro radost a vůbec nepočítám s tím, že by se v čase zhodnocovaly. Dokonce jedno je teď v celkové renovaci, ale v takové, aby vyhovovala tomu jak já chci aby to auto vypadalo, ne jak má historicky vypadat. Stará auta pro radost majitele ano, ale jako investice nikoliv (nejde-li o unikáty).
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, taky dvě auta renovuji. Jedno do co nejoriginálnějšího vzhledu. Druhé podle sebe. U něj do budoucna počítám i s přestavbou do elektroverze, pokud by zakázali spalováky. Jen mě štve, že těch citigo iv nevyrobili více - byl by to ten správný dárce orgánů.
Mr.Murphy
.... jo.... časem dojde k tomu že nabídka těch veteránů se zásadně zvětší, protože vrámci různých dědictví atd. o ně prostě nebude zájem.... a zároveň se zásadně zmenší ten trh na tyhle auta.... takže logicky ceny hodně spadnou.... když máš veterána a nevíš co s ním, tak raději prodat pod cenou než ho někam schovat a doufat že bude líp.... nebudeš s tím jezdit, schátrá to a za pár let je z toho šrot.... Navíc půjdou i nahoru sazby za práci mechošů v servisu atd.... no prostě to půjde do prd*le.... asi jdu prodat svoje auta 😁
Xonik
V zásadě souhlas, jen ta zmínka o budoucnosti je zbytečná - právě dnešní mladí se o auta zajímají více než kdykoliv předtím, už vyrůstali v tom že auto je nedílná součást života a že to nemusí být jen levná škodovka. Potenciál toho plnit si sny je tam obrovský - zatímco dnes si erkem skutečně plní do značné míry ty svoje nesplněné sny a nebo nostalgické vzpomínky z děstsví nějaká skupina lidí, tak dnešní třicátnící opravdu nebudou toužit jednou po třívalcové fabii, ale po rozmanitějším spektru. V tom problém není. :yes:
Anonym
Za peníze,co se prodává Rko se dá sehnat Cadillac z konce padesátek s V8mičkou přes 300PS. Nechápu, na co bych si kupoval tu (při vší úctě - ale vedle toho Caddyho) trosku.
A to je jen jeden příklad.
https😐/www.streetsideclassics.com/…62-coupe-deville
pohled
Pravda, tuzemské veterány jsou hodně nafouknuté cenou. Zvláště, když uvážíme, že krom Tatrovek jsou tyto za našimi hranicemi bezcenné. Ale ten konkrétní caddi v odkaze je předrenovační stav a věř mi. Důkladná renovace takového kousku SVÉPOMOCÍ vyjde minimálně na 1-1,5 milionu korun. Holt pečení holubi nelítaj do huby ani v USA 😉
Anonym
Aha, dekuju za jalovy rady.
Z jednoho DeVille 58 co jsem zrovna poslal odkazaz mam treba doma nabytek. Tak mi jeste neco porad, ty nadivanej pecenej holube. No a tyka se fo i jinejch znacek. Za prachy za erko mas krasnou alfu. Nemas dokonce dakeko k Ferrari Mondialu treba nebo domrtva udelany Camaro ss.
A i kdyby jsi mel pravdu, tak stejne i kdyz by vysel na 2 az 2,5 mega, furt je to pecka nabidka nez uslintany erko za skoro mega.
Sorry preklepy pisu na founu za jizdy.
Avatar - caliban
caliban
Tak to si koupím a když tomu v zimě neodhnijou kola, tak s tím příští léto možná dojedu na sraz veteránů východního bloku. Nebo si koupím bouchačka a prostřelím si hlavu. To bude minimálně stejná zábava.
Anonym
😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:
"Originální Erko z roku 1971...nepůvodní jsou pouze koberce".
Každý, kdo zná Erko, vidí na uvedených snímcích, že:
- Budíky i volant jsou z (čtyřokého) modelu 73 a výš;
- Sedačky s opěrkami hlavy jakbysmet;
- Větrací mřížky v C-sloupcích z modelu 73 a výše svědčí nejspíš o výměně střechy, ne-li celé karoserie...
Ano, vypadá hezky a evidentně prošlo komplexní renovací. Ale tvrzení, že kromě koberců je auto v originálním stavu, je prostě lživé. Stejně jako u většiny rekonstruovaných Erek nabízených za 500K+
Xonik
Jednoduché vysvětlení - text se týká toho oranžového erka z muzea, vy komentujete to žluté Říhovo erko. 😉