Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští Volvo XC90 může být posledním vozem značky se spalovacím motorem

Už za pět let by 50 % prodejů Volva měly tvořit elektromobily. A vedení značky nevylučuje, že příští generace Volva XC90 bude posledním vozem se spalovacím motorem.
Zpět na článek
12. 10. 2020 12:25
12. 10. 2020 12:35
12. 10. 2020 12:36
12. 10. 2020 12:38
12. 10. 2020 13:02
12. 10. 2020 13:21
12. 10. 2020 17:03
12. 10. 2020 15:05
12. 10. 2020 13:14
12. 10. 2020 12:41
12. 10. 2020 13:10
12. 10. 2020 13:34
12. 10. 2020 12:46
12. 10. 2020 12:57
12. 10. 2020 13:14
12. 10. 2020 13:41
12. 10. 2020 17:25
12. 10. 2020 17:22
12. 10. 2020 17:19
12. 10. 2020 13:25
12. 10. 2020 13:56
12. 10. 2020 13:53
12. 10. 2020 13:55
12. 10. 2020 14:01
12. 10. 2020 14:38
12. 10. 2020 14:53
12. 10. 2020 15:08
12. 10. 2020 23:43
13. 10. 2020 10:21
13. 10. 2020 10:26
13. 10. 2020 11:22
13. 10. 2020 11:31
13. 10. 2020 11:38
13. 10. 2020 11:48
13. 10. 2020 15:54
13. 10. 2020 16:25
14. 10. 2020 12:36
14. 10. 2020 16:46
15. 10. 2020 08:17
15. 10. 2020 10:02
13. 10. 2020 10:23
13. 10. 2020 11:35
13. 10. 2020 11:49
13. 10. 2020 15:55
13. 10. 2020 16:24
13. 10. 2020 16:49
13. 10. 2020 20:59
14. 10. 2020 08:34
14. 10. 2020 10:15
14. 10. 2020 12:42
14. 10. 2020 16:48
15. 10. 2020 08:20
15. 10. 2020 10:15
15. 10. 2020 11:25
15. 10. 2020 11:33
15. 10. 2020 11:37
15. 10. 2020 11:40
15. 10. 2020 11:44
15. 10. 2020 11:47
15. 10. 2020 12:01
15. 10. 2020 12:14
15. 10. 2020 14:09
15. 10. 2020 14:19
15. 10. 2020 14:10
15. 10. 2020 14:16
15. 10. 2020 14:19
15. 10. 2020 14:42
15. 10. 2020 14:47
15. 10. 2020 15:10
15. 10. 2020 15:18
15. 10. 2020 16:17
15. 10. 2020 16:33
16. 10. 2020 08:42
16. 10. 2020 09:46
15. 10. 2020 17:49
15. 10. 2020 16:01
14. 10. 2020 13:02
14. 10. 2020 16:58
15. 10. 2020 08:27
15. 10. 2020 09:58
15. 10. 2020 11:34
15. 10. 2020 11:45
15. 10. 2020 11:51
15. 10. 2020 11:58
15. 10. 2020 12:04
15. 10. 2020 12:06
15. 10. 2020 14:12
15. 10. 2020 14:33
12. 10. 2020 15:15
12. 10. 2020 14:56
13. 10. 2020 01:43
13. 10. 2020 13:42
12. 10. 2020 13:59
13. 10. 2020 01:41
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 12:25
Volvo XC 90
Bude-li XC 90 posledním Volvem se spalovacím motorem pod kapotou, má IMHO velice slušnou šanci být i posledním Volvem vůbec...

Švédsko mívalo 2 vlastní automobilové značky, které šířily "slávu švédské oceli" do celého světa.
SAAB je dneska v propadlišti dějin - a Volvo v rukou čínských progresivistů, kteří chtějí řidiče měnit a "vychovávat" pro "lepší zelenou budoucnost"
Upřímně, nevím, která z těchto variant je horší :( :( :(
Rozbalit vlákno
18
Avatar - SKAY
12. 10. 2020 12:35
Re: Volvo XC 90
Raději mrtvý než druhý. Jestli Volvo vyhrálo težko říct ,ale jejich dyzajn kombiku je ikonický :yes: zatím je :-)
Avatar - twistedTSD
12. 10. 2020 17:49
Re: Volvo XC 90
Design dobrý, ale ve všem ostatním mi přijde Volvo naprosto nezajímavé. I ty krásné severské interiéry jsou dávno minulost.
12. 10. 2020 12:36
Re: Volvo XC 90
Tyhle mnohaleté prognózy asi nebudou úplně černobílé. Pokud by technická úroveň baterií i celá infrastruktura dlouhodobě stagnovala, asi by takové rozhodnutí budilo rozpaky. Ale za nějakých pět či deset let se toho může fakt hodně změnit
Tesla nevyrábí žádné spalováky už dnes a nevypadá že by kvůli tomu měla nějak brzy zaniknout
Avatar - SKAY
12. 10. 2020 12:38
Re: Volvo XC 90
A taky nemusí vývoj a uvedení dost trvá a to už bylo tolik prelomových baterek a nikde nic ...
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:02
Re: Volvo XC 90
tobě li-ion baterie nepřijdou dostatečně přelomové? Mrkni na první generace elektromobilů. Olověné baterie, těžké, prostor zabírající, pomalé dobíjení, ve výsledku poskytující malé proudy, životnost mizerná, drahé.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:13
Re: Volvo XC 90
Je fakt, že elektromobily v dnešní době zažívají podobný pokrok, jako nafťáky v 80.a 90. letech. Ale stále jsou "bateráče" pro zákazníky horší, nežli benzíny či dízly...
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:21
Re: Volvo XC 90
jak které. Pro moje potřeby je Tesla S nebo X dostačující, resp. skoro až moc. Ano k tomu, abych si ji koupil chybí jedna maličkost - mít na ní. Ale i to si automobilky uvědomují a na vyřešení problému vysoké ceny stále pracují. Pravda, moc to tak nevypadá, zatím ždímají "enthusiastic" klientelu a národní rozpočty, ale časem jim a hlavně EU to bude málo, tak se budou muset vetřít i do přízně těch, co obrací každou korunu.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:26
Re: Volvo XC 90
Zatím jednou na "cenu slízané smetany" , protože prostřednictvím různých elektro-eko pošuků MOHOU. Za normálních tržních podmínek je masová elektromobilita prakticky "neprodejným zbožím"
12. 10. 2020 17:03
Re: Volvo XC 90
kazdy zakaznik je jiny, pro nekoho horsi pro nekoho lepsi
Avatar - SKAY
12. 10. 2020 15:05
Re: Volvo XC 90
Ne mato kovovy obal a malou kapacitu a zvlada malo A - članek.
Avatar - _Karel_
12. 10. 2020 13:14
Re: Volvo XC 90
Jj, celé roky bohatých zisků.....
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 12:41
Re: Volvo XC 90
další XC90 přijde tak za 5let, přičemž tahle třetí generace vydrží další 10let. Bavíme se tak o konci spalováků někdy v roce 2035. A do té doby se může hodně změnit. Baterie za posledních 15 let se vylepšily poměrně rychlým tempem, takže je dost možné, že v tom roce 2035 bude bateriový dojezd 700km+ zcela běžný, za podobné peníze jako teď se spalovákem.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:00
Re: Volvo XC 90
Přiznám se, že jsem dosti skeptický vůči příliš optimistickým a rozjásaným představám naší "světlé budoucnosti". Na přelomu 60. a 70. let se předpokládala masivní expanze lidstva do vesmíru - a faktických výsledků moc nevidno.
Expanze elektromobility je zatím tažena a tlačena státní politikou cukru a biče (dotace a restrikce) a ve chvíli, kdy dotace dojdou, končí i nárůst elektromobility. Bude-li stávající čínské nadělení jménem COVID-19 pokračovat ještě nějakou dobu (jako že asi ano, jak to zatím vypadá), státům se začne peněz nedostávat. A ve chvíli, kdy bude hrozit krach celých odvětví ekonomiky a dvoucifená nezaměstnanost, vládám (snad) dojde, že jsou i důležitější věci, nežli obskurní boj proti sodovkovému plynu pomocí aut na baterky :(
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:10
Re: Volvo XC 90
je otázka jak dlouho budou elektromobily potřebovat dotace. Tlak na snížení ceny je obrovský. Jsem hodně zvědavý na tu nejlevnější Teslu, co má sjíždět z té berlínské továrny. Údajně by měla vyjít na 25000USD, což je akceptovatelné, pokud to bude mít velikost dejme tomu Focusu/Octavie.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:22
Re: Volvo XC 90
Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak by to mohla být zajímavá alternativa. Ale zatím se furt bavíme o autech, jejichž kupní cena je pro velkou část řidičů akceptovatelná pouze s velkou dotací. Ale skutečnou dotací, nikoli s tím, co tu Ha, muňka! Sakra prezentuje ve své Teorii Dotované Nafty :-) :-) :-)

Podíváš-li se do stávající nabídky, tak elektromobil zvíci cca Fabie kombi stojí někde okolo 800-900 tisíc korun. To je pro rozhodující část rodin celkem absurdní cena za rodinné přibližovadlo :-(
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:34
Re: Volvo XC 90
to souhlas. Co tak znám lidi kolem, co si kupovali auto za své, tak málokdy překročili částku 750t Kč. A když už, tak to nebylo hopsadlo typu Fabie.
Osobně bych byl ochotný si za elektromobil připlatit cirka 15% proti stejnému autu se spalovákem. Proč? Za ten vyšší komfort by mi to stálo. A dost možná by to po letech provozu vyšlo šul nul.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:57
Re: Volvo XC 90
Přesně tak. Jakésik navýšení ceny člověk zkousne (když by cena nabíjení byla nižší, nežli při tankování PHM), ale cca 150% - dvojnásobná cena je už poněkud kách :(
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2020 14:40
Re: Volvo XC 90
Tak hloupej přece neni nikdo = ani ty https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

Dal sem ti zrovna teď o víkendu kdy si vykřikoval tuhle KRAVINU BLBOST NESMYSL odkaz v 3 jazycích = už si (si) je přeložil? :-)

Prostě si nevěděl že diesel POTŘEBUJE dotování paliva = jak to pěkně vymyslel mikesus ZVÝHODŇOVÁNÍ = a docela to trvalo než ti to došlo. Tak už se dál neztrapňuj = nevěřím že to dodnes nechápeš = tak pitomej snad nejsi
12. 10. 2020 12:46
No nevím
Nějak mi pořád vrtá hlavou, jak budeme a kde budeme nabíjet ty elektroauta třeba u nás na sídlišti na maloměstě, kde je 450 aut rozházených po chodníkách a travnatých plochách. Ale třeba nám tu opravdu postaví co 10 metrů chodníku rychlonabíječku (reálně ani za 50 let, to samý v práci na parkovišti). ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 12:57
Re: No nevím
rychlonabíječka pro každé místo je nesmysl. Většina aut najezdí denně do 100km. Spotřebuje tedy cirka 20kWh. Na nabití téhle porce stačí i 16A 230V zásuvka po dobu, kdy spíte.
Samozřejmě pár rychlonabíječek bude potřeba mít na každém větším sídlištním parkovišti. Ovšem tam se to bude řešit i zpoplatněním parkovacího místa tak, aby tam někdo neparkoval týden.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:04
Re: No nevím
Ale pořád na sídlišti tu nabíjecí infrastrukturu potřebuješ.
Elektromobil na balkón ve třetím štoku nevytáhneš - a shazovat třicetimetrovou prodlužovačku z okna taky nebudeš
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:14
Re: No nevím
jasně, potřebuješ. Ale když to zvládli vybudovat v severských zemích pro el. příhřevy, tak co by to nešlo u nás na pomalé dobíjení?
Ten směr je jasný. První majitelé elektromobilů bydlících v panelácích si budou muset koupit garáž, nebo parkovací stání s přívodem el. energie. Protože po těchto místech bude stoupat poptávka, bude růst i cena. A čím vyšší cena, tím vyšší tlak na samosprávu, aby ty nabíječky vybudovali z veřejných zdrojů. Samozřejmě někde to půjde rychleji, někde pomaleji, bude záležet na tom, jestli to obec bude brát jako příležitost k zisku, nebo jen jako nutné zlo.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 13:32
Re: No nevím
I když klesne cena elektromobilu, beztak si jako vedlejší nutné náklady budeš muset koupit garáž nebo obecní parkování s nabíječkou. Čili faktická kupní cena elektromobilu se pro lidi na sídlištích moc nesníži...

BTW, když vidím, s jakou "rychlostí" se u nás stavější třeba dálnice, tak se obávám, že funkční veřejná síť nabíječek bude zprovozněna někdy po roce 3849, zhruba tak koncem listopadu ;-)
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 13:41
Re: No nevím
Na státu tohle nelze nechat. Tohle je hodně záležitostí progresivity myšlení obecního zastupitelstva. Pokud v tom vidí jen nutné zlo, tak nebudou nikdy. Pokud v tom uvidí potenciál zisků - tedy, že by byli zároveň provozovatelem nabíjení, nebo by pronajímali energetickým společnostem místa na vybudování nabíječek, tak to půjde poměrně rychle. Tady je docela škoda, že se nestihly více rozšířit PHEV.
12. 10. 2020 17:25
Re: No nevím
dneska 3000, za 5 let treba 20 tisic lamp, nechat to na statu je hloupost, ale stat neni jen stat jako celek, jsou to i mesta samotna, nekde to pujde jinde to nepujde, proste 100 lidi 100 chuti
12. 10. 2020 17:22
Re: No nevím
https://www.youtube.com/watch?…
3 patro v panelaku, 2x Leaf, blazen :D
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 23:28
Re: No nevím
Zajímavé video... "ta baterie 24 kWh je relativně malá a to člověka donutí, ať chce nebo nechce jezdit úsporně, ba přímo brutálně úsporně, hlídat si spotřebu..." "...my elektromobilisti tomu říkáme, že jezdíme na želvu"
Cca 23. minuta videa

Koupit si bezmála za milion auto, které mne "ať chcí nebo nechci donutí" dělat to a to... To je už celkem vysoký stupeň masochismu :((
12. 10. 2020 17:19
Re: No nevím
business s pomalejma nabijeckama se do 10 let zacne rozvijet i v CR, a bude o to u energetickych firem dost bitka, protoze to budou jsou zakaznici, vetsinou se nabiji v noci kdy je elektrina levna a neni o ni zajem, a instalce takovych nabijecek neni nijak draha ani dnes, kompletni resni 2x22kW nebo 4x11kW s platbenim terminalem se da dnes poridit za 60-70 tisic korun, takze parkovaci plocha s 450 autama muze take znamenat hodne slusne penize stalych zakazniku, a ze doba kdy se stane elektromobil mainstreamem i v CR neni as tak daleko, ta obmena mysleni bude relativne kratka, nejakych 10 let a vetsi poptavka bazaroveho puvodu se da ocekavat do 15 let

ja sam mam jiz nakoupene mensi pozemky u 3 sidlist tady v okoli, velikostne dohromady tak pro 50-60 parkovacich mist, trafacku mam od kazdeho z nich do 50 metru, k nejblizsim panelakum treba jen 20-30 metru, investice pak do nejakeho zastreseni s fotovoltaikou, technickym kontejnerem a pomalym nabijenim pro kazde dvojmisto bude smesna, pri vytizeni 4 hodin za den mame spocitanou navratnost pri dnesnich cenach necelych 5 let, a pocitam ze nektere casti projektu do te doby jeste razantne zlevni :-)
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 23:49
Re: No nevím
Blahopřeju, držím palce a ať Ti tvůj business vyjde a vynáší
12. 10. 2020 13:25
ELEKTRO AUTA
TAK V PRVNÍ ŘADĚ BY MĚLI DOSTAVAT ELEKTRO AUTA JEN VŠICHNI ZAMĚSTNANCI EU I JEJICH RODINA ZA 400 % PŘIRÁŽKU TI NA TO MAJI VÝDĚLKY !!!! JEJICH AUTA BY JIM MĚLI Z ZABAVIT A DÁT JE MANUALNĚ PRACUJICÍM !!!!! S 80% NEMOVITOSTI EU UDĚLAT BYTY PRO DŮCHODCE A MLADE RODINY !!!!! RODINA JE MUŽ A ŽENA !!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
12. 10. 2020 13:56
Re: ELEKTRO AUTA
novinky.cz jsou na jiné URL.
12. 10. 2020 13:53
elzyx
Bývalý kolego,
musím s tebou nesouhlasit.Infrastrukturu včetně elektrátren rychle nevyřešíš.Prodlužovák z paneláku?Zatím váha která kazí jídní vlastnosti,bezpečnost v pr...Ale ono časem svobodných řidičů bude po málu až vymřou ...časem zjistí že je nevhodné se roznožovat stykem... a svět už bude uplně v... :no:
Rozbalit vlákno
70
Avatar - elektrikar
12. 10. 2020 14:01
Re: elzyx
Milý Dane, jsi také na špatné URL - přejdi prosím na https://cs.wikipedia.org/…i/Antidepresivum :-[] :-[]
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 14:38
Re: elzyx
ahoj Dane. Co se týče infrastruktury, tak do roku 2035 nám stávající páteřní infrastruktura určitě stačí. Vždyť spousta té infrastruktury byla navržena na těžký průmysl, který z ČR zmizel. Co se týče té "last mile", tak tam jsou dva způsoby jak to udělat. Primitivně posílením drátů a trafaček. Inteligentně - větším využíváním lokálních zdrojů energií, jejich uskladněním v místě (ano, opět baterie, případně setrvačníky atp.) a jejich využití v době š***k. Protože o ty špičky jde převážně.
Ano, nebude to hned, ale i bez elektromobilů je nutné, aby se energetika vyvíjela.
Co se týče obyvatel paneláků - to je volba každého, kde se rozhodl žít. Je to v místě, kde nejsou parkovací místa? Jeho problém. Je to v místě, kde není/nebude nabíjecí infrastruktura? Jeho problém. Říkám to nerad, ale vlastnit vozidlo není právo, ale možnost. Jaká je z toho cesta ven? Pokud se o ta nabíjecí/parkovací místa nepostará město samotné, bude nutné hnout zadkem a jako společenství vlastníků začít jednat s městem(majitelem pozemku) o výstavbě parkovacího domu, nebo aspoň dobíjecích stanic. A samozřejmě do toho třeba i zainvestovat ze svého, pokud na to město nebude mít prostředky. Možná si říkáš "tobě se to kecá v baráku, navíc v nějakém zapadákově na severu Čech". Ano. Ale bydlení v baráku má zase jiná negativa. Stejně tak ty severní Čechy. Stejně tak ten zapadákov. Ale má to i nějaké ty benefity. A je na každém, aby si vybral. Stát či město není od toho, aby mu zajistilo stejné podmínky.
Co se týče elektromobilů a jejich hmotnosti. Zatím jsem měl možnost se svézt s Fiatem 500e a Jaguarem I-pace. Ani v jednom jsem neměl pocit, že bych byl nějak ochuzen o jízdní vlastnosti.
Avatar - _Karel_
12. 10. 2020 14:53
Re: elzyx
A proč vlastně v paneláku řešit nová nabíjecí místa, parkovací domy, proč investovat ze svého? Protože pár bl.bů nabylo pocit, že ví, co jediné je správné a přijalo ryze politické rozhodnutí o směřování automobilismu?
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2020 15:08
Re: elzyx
Učila tě to už paní nebo soudružka učitelka ve škole = nejde o "pár bl.bů" kteří souvislosti příčiny proč se ta změna dějš dodnes nepochopili a PROTO furt dokola uráží ty inteligentnější vzdělanější = jsou vás mraky

Rozhodnutí o směřování je ŽIVOTNÍ NUTNOST = naprosto zcela BEZ debat. K debatě je snad jen = rychlost přechodu

Budoucnost dokonce z víc důvodů MUSÍ jít směrem (asi) vodík-elektřina a baterie-elekřina = co z toho se uvidí to se odhadnout nedá ale ŽE a MUSÍ = to právě že (naštěstí nejen pár) NE bl.bů už roky ví

Že nemálo diskutérů tady radši uráží napadá střílí vulgarity = to je smutná realita. Že prý až 4 z 5 lidí věci blbě (špatně) chápou = v tom případě si diskutéře ACZ nestojí až TAK špatně ;-)
12. 10. 2020 23:43
Re: elzyx
Ale ty si zjevne spatne poslouchal. Ropy mame na 50 let a plynu na cca 250 let. Takze neni potreba kvaltovat se zavadenim EV. Nevim jakymu hoaxu jsi zase podlehl ale fosilni paliva skutecne nedochazi :D :D Zeptej se pani ucitelky v ustavu kde pobyvas ona ti to povi.
Avatar - eLzyx
13. 10. 2020 10:21
Re: elzyx
a tobě 50 resp. 250 let přijde v kontextu životnosti lidstva nějak hodně? Nebo to bereš tak, že "co bude po mně, mne nezajímá".
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 10:26
Re: elzyx
No obzvlášť těch 50 let je ZOUFALE málo = vzhledem k tomu že ropu je třeba i na jiný věci než trvat na tom že měnit jí cestou do práce nebo nákupáku na oxid uhelnatý a uhlovodíky a prachové částice a oxidy dusíku = jinak mě to nebude bavit

A bohužel jo = hodně lidí to bere jen prizmatem https://www.google.com/search?…
13. 10. 2020 11:22
Re: elzyx
Myslíš že je to málo a potřebujeme strašně rychle pospíchat, dotovat a tlačit EV a zakazovat spalováky v horizontu 10 let? Nemluvě o tom, že pak ty EV budeme dobíjet elektřinou z fosilních paliv. Proč myslíš, že Němci táhnou Nordstream 2? Aby měli plyn do elektráren a mohli "ekologicky" jezdit na EV. Klidně šlo nechat tomu volnej průběh a nelámat to přes koleno. Ale jinak ano co bude za 250 let to nás fakt zajímat nemusí.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 11:31
Re: elzyx
Jakejch 10 let?

Ta proměna průmyslu na vodík a celkovej přechod na obnovitelný zdroje atd. to všechno souvisí = to NEbude do konce tvýho života! Ty do konce svýho života budeš moct jezdit na naftu

Takže místní křičení že to NESMÍ ani začít = je fakt absurdně absurdní

No a co tvoje zpracování = ropa na 50 let jen u nás přechod tak 40 let?
13. 10. 2020 11:38
Re: elzyx
Tak to je cílem už několika států, aby se v tomhle časovým horizontu přestala prodávat spalovací auta. Ono to elektrošílenství v dnešní podobě počítám za pár let opadne a vynoří se něco novýho. Nejspíš vodík, ale proč ne. Jen se mi nelíbí to násilný tlačení a dotování.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 11:48
Re: elzyx
Států je asi 200 = tuhle absurditu vymyslely myslím 2 státy a realizovatelný je to v 1

Navíc když za 10 let přestaneš PRODÁVAT spalovací motory v osobních autech = tak dalších 15 https://www.zelenavlna.cz/…i-15-let-8120920 a víc let budou dál jezdit = takže 10 + 15 spíš 20 let = 30

30 let v jednom dvou státech. Ropa na 50 let = takže žádný elektro-šílenství

Dotování se ti nelíbí? Měl si někdy za celej život problém s dotováním nafty? Rok ses tomu vysmíval a stovkama vulgarit mě urážel = za stovky miliard ZVÝHODNĚNÍ nafty na našem kontinentu. A budoucí podpora bezemisního provozu ti už teď vadí?

Navíc tu je ZÁSADNÍ rozdíl = diesl v osobních autech potřebuje zvýhodňovat TRVALE = dodnes. EV to při prolomení horizontu 100 USD/kWh = už nepotřebují. Připomenu že v době kdy Tesla začínala to bylo nad 1000 USD/kWh
13. 10. 2020 15:54
Re: elzyx
Jasně ale nemůžeš počítat ty roky stejně. Spotřeba benzínu a nafty ti půjde postupně dolů s tím jak budou přibývat EV a PHEV, takže dosah ropných zásob se ti bude v čase měnit směrem do budoucnosti. Takže ropa na 50 let viděno dnešní optikou bez toho co se budoucnu objeví za nová naleziště je naprosto v pohodě. S dotováním nafty jsem problém neměl. Je to normální, běžný a chtěný a ty jsi jediný kdo se pozastavuje nad tím, že má trochu jinou sazbu spotřební daně nafta než benzín a schválně děláš jako že jiná paliva, která jsou podle tebe dotovaná daleko víc neexistují a o nich se odmítáš bavit. EV bude potřeba dotovat i nadále, protože s cenou milion plus za běžný auto není šance, aby se z toho stala konfekce, která se bude kupovat stejně jako spalováky s poloviční cenou.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 16:25
Re: elzyx
Tak a tohle skoro ČÍTANKOVĚ ŠPATNÁ analýza = 50 let by nebylo "naprosto v pohodě" ale pokud jen u nás je kompletní přechod na 40 let tak TOTÁLNĚ v NEpohodě spíš SME naprosto V HAZLU

Proč se furt dokola hádáš o věcech o kterých jak vidno nic nevíš = viz 99% nemáš ani vzdáleně ponětí

Prostě KAPKU víš OCEÁN nevíš = to je ok to je normální, tak proč se snažíš dělat že to máš obráceně? A hlavně furt dokola dehonestovat = svět nad tebou

99% = je totální KRAVINA BLBOST NESMYSL naprostá NEZNALOST + LHANÍ o nějaké PŘEDNÁŠCE
14. 10. 2020 12:36
Re: elzyx
Totální přechod na EV nenastane za našich životů nikdy. EV se stane jen další alternativou pohonu a jestli bude mít 10-20% podílu na trhu, tak to bude hodně.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2020 16:46
Re: elzyx
Že nenastane = sem vysvětlil já tobě
15. 10. 2020 08:17
Re: elzyx
Nevysvětlil. Jen jsme se na tom výjimečně shodli.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 10:02
Re: elzyx
Selektivní paměť :D
Hysterčil si že budeš muset EV = zklidnil ses až PO vysvětlení že do konce tvého života budeš moct jezdit nejspíš čím chceš = plyn, benzín, nafta, vodík..
Zrovna tuhle ti to někdo znova psal na tvou hystericko omítavou reakci k EV = že tebe se to týkat nebude. Maximum které můžeš zažít nějaká případná daň státu za vyšší emise = i když u nás máš i v tomhle směru dobré šance..

Ale PROTOŽE potřebujeme obrovské množství ropy např. na počítač aby si mohl házet ču-ráky apod. tak ti co se je snažíš urážet (protože nechápeš co dělají a proč to dělají) se snaží ABY si ten počítač a další tisíce věcí z ropy = měl až do konce života
Cena je pro tebe nepřijatelná = mj postupný desítky let trvající přechod
osobních aut z pohonu na ropný produkt na jiný. Což u části lidi (i zde v diskuzích) vyvolává nekončící urážení a pomluvy a výsměch

Přitom ten ZÁKLAD proč to vzdělanější dělají = se učí už za ZŠ

Preferuju racionálně-kritické myšlení https://www.sisyfos.cz/…lektivni-mysleni a PROTO se většinou neshodujeme
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 10:23
Re: elzyx
A ty koukám DODNES NEpoužíváš mozek = zkus PROMYSLET cos teď napsal ;-)

Ropy na 50 let https://epochaplus.cz/…-z-ropy-vsechno/ co to (v tvý hlavě) znamená?

Tenhle příspěvek cos teď napsal a snažil se bejt vtipnej = je v překladu: Problematice VŮBEC ale fakt VŮBEC nerozumím. Tak sem aspoň drzej = to a ty co nechápu, zkusím aspoň urážet a vysmívat se jim :-)

Napovím ti = už VÍŠ že přechod je na desítky let = u nás sme to volně počítali na třeba 40 let. Ropa (kterou POTŘEBUJEME na spousty věcí a NEUMÍME jí zatím narozdíl od pohonu auta nahradit) dojde za 50 let. Už chápeš? 50 vs 40?
13. 10. 2020 11:35
Re: elzyx
Jasný tak asi 99% ropy projezdíme a co si tím chtěl říct, že když si ji všechnu spotřebujeme, tak pak nebudeme mít na všechny věci, které se z ropy vyrábí?

Pokud by hypoteticky došla ropa jsme schopni použít ke stejným účelům uhlí nebo plyn, případně pyrolýzou depolymerizovat již vyrobený plastový odpad. Řešení se nabízí víc, takže krom toho, že ta ropa zdaleka nedochází není problém v případě, že na ní nebudeme jezdit ji do ostatních odvětví nahradit z jiných zdrojů.

A pak mi není jasný když máme ještě 50 let (diskutabilní je taky tohle číslo protože 50 let to bylo už před 30 lety, takže je možný, že za 10 let bude oficiální údaj pořád těch 50 let jak se budou nacházet nová naleziště) proč EU představuje tak ambiciozní plány přechodu na EV a tak neuvěřitelně na to tlačí?
13. 10. 2020 15:55
Re: elzyx
To jsem plácnul. Někde jsem na nějaký přednášce to číslo postřehnul, ale vypadlo mi to. Rozhodně je to drtivá většina.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 16:24
Re: elzyx
Už ZASE na přednášce? PROČ si furt vymýšlíš?

Je to jak v kterym státě = ale je to s trochou nadsázky skoro PŮL na PŮL
13. 10. 2020 16:49
Re: elzyx
Ty čur-áku proč, když něco nechápeš nebo ti to přijde divný, tak si mám podle tebe vymýšlet? Ano na přednášce. Byl jsem na přednášce o recyklaci plastů a tam to bylo zmíněno, ale přesný číslo mi už vypadlo. jen vím, že valná většina ropy se spálí jako pohon (aut, letadel a lodí).
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2020 20:59
Re: elzyx
No nevíš = je to TOTÁLNÍ KRAVINA naprostý nesmysl

Jen si zase sprostej = že to neprošlo že tě někdo opravil

Ale k podstatě teď VÍŠ že si to posuzoval na základě zcela chybných vstupních dat

K plastům = z přednášky víš KOLIK jich je = tys nevěděl že se vyrábí Z ROPY? PROTO to přece jde částečně i opačně = byť tam i zpátky je to silně neekologické (plus samozřejmě ropu nemáme a hlavně mít nebudeme

Takže do poslední chvíle jí projezdit jak navrhuješ = je (doplň si sám)
14. 10. 2020 08:34
Re: elzyx
Né, že si mě opravil. To že zase nedokážeš s tou svojí vypatlanou palicí pochopit, že jsem si mohl dovolit být na přednášce. Za tyhle svoje narážky si ty kriple blbej nezasloužíš nic jinýho než nadávky. Já tě varoval.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2020 10:15
Re: elzyx
VYPLATLANOU PALICÍ? KRIPLE BLBEJ? Ty si fakt nejsprostší člověk a diskutér ACZ. Proč FURT vulgarity vulgarity urážení? Prostě si se spletl = tak jako každej tak jako všichni

Jo opravil sem tě = 99% je TOTÁLNÍ NAPROSTÁ KRAVINA . Chtěl si říct: "Já tě varoval, že budu urážet když napíšu blbost a ty jí opravíš"? Takhle to myslíš? To je smutný. Velmi smutný :no: :no:
Víš jak si říkal že se stýkáš JEN s lidmi z těch inteligencí horních 20% a neznáš nikoho ze spodních 80%? No tak se zdá že naopak = NIKDY nebyl v kontaktu s nikým vzdělanějším z té "horní" miliardy a půl až 2 miliard obyvatel planety. A pěkně tě to SERE = že sou prostě vzdělanější

No tak na přednášce být můžeš = ale na tý bys asi neslyšel TOTÁLNÍ BLBLBOSTI

A jak se TEĎ (z)MĚNÍ kriple blbej s vypatlanou palicí (to je taková zvláštnost = hodně věcí který člověk kritizuje nadává a ty HODNĚ nadáváš a urážíš = je vlastně O NĚM) tvé chápání problematiky jejíž ZÁVĚRY si měl postavený na zcela CHYBNÝCH prizmatech? Když teď už VÍŠ že je s ropou VŠECHNO JINAK než sis představoval?

Je to furt dokola :no: :-(
TVOJE hlava nebere že už roky je to s pneu trochu jinak = tak obviníš Z PODVODU. Přitom přesně jak sem citoval německý i český redaktory = kvalitní celoroční sou dneska lepší = než čínský šmejdy který sis koupil = i na sněhu sou lepší
TVOJE hlava nebere že sou pneu co vydrží násobek než si zvyklej = je to podvod (a vono to je JEN o tvý hlava = že to nechápe. Až jí to časem dojde třeba až to zjistí sama praxí = tak zas změníš názor, jen mezitím napíšeš k tématu stovky urážek. Nafta prostě POTŘEBUJE dotování ceny = ani dalších tisíc vulgarit nezmění že to tak je a že na podporu ZVÝHODŇOVÁNÍ ceny padly multi-miliardy

A Zeman opravdu zešílel = choval se strašně už před lety ale dneska došel (snad) do totálního stádia (v době kdy deseti možná i statisíce čechů budou v hajzlu = si vytrucoval teď desítky miliard a pak stovky miliard = na na 99% prodělečnej projekt
14. 10. 2020 12:42
Re: elzyx
Ty seš fakt debilní tupej kripl, kterej by zasloužil rozdupat palici a zahrabat někam na kompost. Všimni si ty *** jak každý svůj příspěvek začínáš nesmyslnou otázkou a divíš se že tě pak po zásluze tituluju jak si zasloužíš. Teď mi nezapomeň napsat další bezobsažný příspěvek začínající.

DEBILNÍ TUPEJ KRIPL?? = To už fakt přeháníš.

Mě vůbec nezajímá jaký jsou tvoje pocity o mým vyjadřování směrem k tobě. Jsi prostě z-m-r-d a podle toho se s tebou bavím.

A nemusíš mi psát ty svoje kilometrový výplody já to stejně nečtu, protože mě nebaví furt dokola číst o tvým nadávání za Zemana, Babiše, dotovaný naftě a podobných nesmyslech.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2020 16:48
Re: elzyx
Z-M-R-D fakt? TO je tvoje zkratka = pro vzdělanější inteligentnější s lepším přehledem?

Babiš, Zeman a vlastně i ta nafta = jsou jen připomínky TVÝCH omylů, kdy si nakonec změnil názor (ale předtím se hádal urážel dneska už i vyhrožoval násilím

Zkráceně si to výstižně vyjádřil tím MACHROVÁNÍM = opravit tvůj omyl je MACHROVÁNÍ
15. 10. 2020 08:20
Re: elzyx
Ty si to fakt udělal :D :D Opět začátek příspěvku dvě nesmyslný otázky týkající se oslovení. Klasickej postiženej autista, kterýmu nic nedochází :D :D
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 10:15
Re: elzyx
No víš autista = což já nejsem = může být klidně INTELIGENTNĚJŠÍ než ty = to není o "klasickém nechápání" = to je nesmysl. Neviděl si snad https://www.csfd.cz/…mercury/prehled/ :-)
Že to někomu nemyslí "po tvém" NEznamená že.. ;-)

Spíš jiné chování to jo = ale viz vysmívaná Gréta = osud rád černej humor tak ona SOUHLASÍ se vědeckými závěry akademií věd napříč planetou. A klasicky postižení v diskuzích co se jí vysmívají = to ONI NE :-!
15. 10. 2020 11:25
Re: elzyx
Pokud si správně pamatuju, tak ji minule nějaký věděc řekl ať jde nejdřív vystudovat a pak přijde rozdávat rozumy. Ta mentálně postižená Gréta je vysmívaná naprostým právem. To co předvedla v OSN a jak jí ještě pár pomatenců kolem ze slušnosti tleskalo to bylo strašný. Ještě že ji už alespoň nedávají mediální prostor, aby prezentovala ty svoje autistický výlevy.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 11:33
Re: elzyx
Naprostým právem = ale podle KOHO = podle fosteka apod.

Téma mediální prostor atd. to je něco jinýho = já mluvím o PODSTATĚ. To za ČÍM stojí za CO bojuje

Prostě věci sou (vaculíkovo pravidlo) většinou obráceně = než působí bez znalostí jen podle pocitu. Viz dnešní reálná životnost pneu https://www.portalridice.cz/…ocnich-pneumatik už asi 5 let je životnost oznámená výrobci potvrzená roky testů a praxí = taková jaká je
15. 10. 2020 11:37
Re: elzyx
Vaculíkovo pravidlo bereš do huby celkem často ovšem platí hlavně na tebe. :D
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 11:40
Re: elzyx
Nojo = huba a to co si do chvíle než sem ti to řekl neznal = platí hlavně pro tebe :no:

Nojo = někomu holt není rady
15. 10. 2020 11:44
Re: elzyx
Výtah z toho reklamního odkazu co si mi poslal:

"U celoročních pneumatik se udává životnost běhounu od 64 000 do 160 000 km."

Krásná marketingová lež. Jaká je metodika meření? Kolik procent testu probíhá na sněhu a kolik na suchým asfaltu za vysokých teplot? Počítám, že si je každý koupí jen jednou aby nakonec zjistil, že jízdní výkony nic moc případně, že mu zmizely výrazně dříve než uvádí marketingové letáky :D

Tvl. 160 tisíc jedny gumy. Za takový lhaní by se mělo snad i střílet. :D :D Škoda, že mám teď nový gumy. Já bych si snad aspoň 2 koupil, abych ti řekl kolik je reálný nájezd. Kdyby vydržely 2 sezóny, tak bych to považoval za veliký úspěch. Spíš bych to viděl tak, že na podzim koupíš, přejezdíš zimu pak léto a na podzim můžeš kupovat nový, protože už nebudou mít ani 4 mm.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 11:47
Re: elzyx
Jak jsem už napsal = za blbost střílet je hnusný, ale planetě by to pomohlo :-)

Hele VÍME že si postupem času na různý věci (z)měnil názor = ono to časem bude (asi) i na tohle. Blbý na tom je = že NEŽ ti věci dojde = si nejsprostší nejvulgárnější diskutér (asi nejen) ACZ

KDY si pochopil co a jak covid? Tvůj aktuální příspěvek je správně = tady se lidi s kterými býváš ve shodě = hádali někdy v únoru březnu že to je slabší než chřipečka atd. No a Babišův POPULISMUS viz já https://www.auto.cz/diskuse/77433/1#… a https://www.auto.cz/diskuse/77433/1#… zajistil o pár set možná pár tisíc mrtvolek navíc
15. 10. 2020 12:01
Re: elzyx
Problém s pneumatikama u mě je že autem reálně jezdím, takže mám už zkušenost a vyzkoušel jsem jich mraky od různých značek od šmejdů typu Sailun Atrezzo, Bridgestone Potenza, Matador Aquila, Goodyear Ultragrip i nějaký Michelny jsem měl po Toyo Proxes R1R, ale NIKDY mi gumy nevydržely déle než 3 sezóny (30-40 tis - Proxes R1R vydržely jen 10 tis, ale to jsou semi slicky) a to ber prosím v potaz, že sezóna u sezóní gumy je 6 měsíců ne 12 jako u celoročky. Takže je logicky vyloučený a naprosto úsměvný, aby jakákoliv celoroční guma dala nájezd 70-160 tis km a to prosím ani Michelin ani žádná jiná. A jestli takovým reklamním lžím věříš a nepátráš ani po metodice jak k takovým číslům kdo došel, tak si nezasloužíš jiný oslovení než jak tě tituluju. :D

Covid sem netahej. Ten jsem nikdy nezlehčoval. Fakt je že na chřipku v rámci ČR ročně umře 1500 lidí a ani se o tom moc nemluví. Teď máme v říjnu na Covid 1100 mrtvých a média nás ničím jiným, než zprávama o Covidu nekrmí.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 12:14
Re: elzyx
No a to je ZASE PŘESNĚ ONO = soudíš JEN na základě SVÉ praxe = a už sem ti přesně tohle psal! Ty si NIKDY s pneu které mezi ně patří NEJEZDIL! NIKDY si ŽÁDNOU z těch pneu kterých se to týká ještě NEMĚL nezkoušel nejezdil neznáš NEmáš praxi!

Ty bys před pěti šesti (tak nějak výrobci oznámili ty pneu) lety věřil na R3 hybrid https://www.novinky.cz/…ri-lidi-40315612

Těch mrtvých na chřipku je dokonce občas i víc, ale neumírají na ní sestřičky a doktoři a nedělají se plošné uzávěry států a nevyzívá k totální uzávěře inteligence státu včetně akademie věd https://www.seznamzpravy.cz/…sice-lidi-124421
Odhad pro covid kdyby se NEdělala omezení = jsou milionY mrtvých navíc. No uvidíme kolik mrtvolek přinese babišovo FAKT TUPÝ srpnový rozhodnutí

Celoroční kvalitní pneu = už asi 5 let DÁ prostě víc = je to nejen před lety oznámená realita od výrobců pneumatik ale za ty roky ověřená roky testy a už i praxí. Blbý je tam jen to že zatím (nejen) zpochybňuješ ale píšeš desítky a stovky vulgarit. Eště blbější že až to jednou zjistíš (vyzkouší to třeba někdo koho znáš) tak NIKDY ale NIKDY neřekneš "aha sorry"
15. 10. 2020 14:09
Re: elzyx
Ano protože osobní zkušenost je víc než co si přečteš. Myslíš, že je lepší o USA jen číst nebo se tam zajet podívat? Jezdil jsem na Michelinech (tuším Primacy), který vydržely prakticky stejně co každá jiná letní guma. Rozhodně ne 70 tis nebo jak píšou v tomhle blábolu co si mi poslal 160 tis. Kdyby ti nebylo cizí něco jako logika, tak by ti došlo, že je vyloučený aby letní guma, která je přímo určená a vyrobená na použití výhradně v letních podmínkách vydržela násobně míň než celoročka, která je uzpůsobená i na nouzový provozování v zimních podmínkách a má měkčí vzorek. Což ostatně potvrzují všechny odkazy co jsem ti poslal. Ty si na nich nejezdil taky, takže meleš jen to co sis někde přečetl a vůbec neuvažoval nad tím jak k těm číslům kdo došel. Kdyby si měl vzdělání, tak se ptáš po tom jak probíhaly testy, jaká byla metodika, na jakým povrchu se guma testovala, ale ty nic. Ty to číslo prostě zbaštíš a jdeš se jako správnej de-ment hádat a přesvědčovat všechny kolem, že celoročky vydržej 75-160 tis km. Hele tak se vsadíme. Já si je na jaře na zkoušku koupím a budu ti posílat stav vzorku. Uvidíš, že budou za 2 roky v háji. Když to nevydrží alespoň 40 tis, tak přijdeš ukloníš se mi až na zem a řekneš "Omlouvám se Vám pane" :D Pak třeba zjistíš, že se mýlíš i v dalších věcech, kterým věříš.

Sorry ale s tak nevzdělaným ***m se o Covidu fakt bavit nebudu. To k ničemu nepovede. Mě tvůj názor na to vůbec nezajímá.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 14:19
Re: elzyx
Nepřeháníš to už s těma urážkama? Ok beru to jako odpověď: Mnohem později než tobě = ale nemám koule to přiznat

ad pneu = FURT DOKOLA píšeš totální nesmysl. Je FUK jestli to byly Primacy = prostě NIKDY si neměl ŽÁDNÝ z těch pneu. To je celý

CHÁPEŠ že popíráš že je možný u televize rozlišení 16K https://otechnice.cz/…ena-je-zavratna/ argumentem JÁ jí nevyzkoušel?

Ale hlavně protiotázka PROČ by to všechny ty firmy a pak redaktoři těch AutoBildů a AutoTipů = dělali?
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 14:10
Re: elzyx
STRUČNĚ = problém u tebe je ten, že sice jezdíme reálně všichni a máme zkušenosti všichni. Ale nemícháme to s něčím CO SI JEŠTĚ NEZKUSIL

Jo STEJNÝ lidi co testujou jako my došli u části pneu k závěru 30-40 tisíc a u jinejch k 70-75 tisícum. STEJNÝ lidi STEJNEJ způsob testu

Je to trochu úsměvný = jak popíráš něco s čím nemáš praxi a argumentuješ PRAXÍ
15. 10. 2020 14:16
Re: elzyx
A když to tak všechno víš, tak mi řekni jaká část testu probíhala na sněhu a ledu při teplotách pod nulou a jaká část testu na suchu při teplotách kolem 25 stupňů? To je totiž pro výsledek testu naprosto zásadní, ale protože nejsi vysokoškolák, tak se o takový detaily nezajímáš. Ty prostě zbaštíš číslo neuvažuješ o něm a hurá jdu se hádat. Ano argumentuju praxí, protože už jsem pár sad gum sjezdil, takže vím co lze od pneumatiky reálně očekávat. Ty seš řidičský ucho, ale máš potřebu machrovat jak jsou ti s reálnýma zkušenostma mimo.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 14:19
Re: elzyx
NE NEjezdil si ani jedinou = ani jedinou z pneu = o kterých tvrdíš že neexistují

Prostě tvrdíš že protože máš TY zkušenost zatím maximálně s rozlišením televize HD tak 8K a 16K televize https://www.alza.cz/…ize/18862944.htm?… neexistují

Chápeš že televize úrovně rozlišení který si nikdy nevyzkoušel = existují? Domácí hifi zesilovače výkonu který ani nechápeš a určitě si nevyzkoušel = 8 tisíc wattů = existují?
Co myslíš existuje normální domácí tv s mnohaNÁSOBNĚ vyšším rozlišením = než si kdy jen viděl?
Co myslíš exituje normální domácí zesilovač s mnohaNÁSOBNĚ vyšším výkonem = než si kdy jen viděl?
Co myslíš existujou normální pneu = s kilometrovým proběhem násobně vyšším = než si ty sám vlastnil?
15. 10. 2020 14:42
Re: elzyx
Nevím co bych ti k tomu víc napsal. Prostě seš jouda bez reálný zkušenosti. Nejlepší když si ten zázrak v podobě celoročních gum koupíš a vyzkoušíš si je sám.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 14:47
Re: elzyx
Můžeš mi napsat PROČ píšeš "bez reálný zkušenosti"?
15. 10. 2020 15:10
Re: elzyx
Citace z odkazu, který si mi poslal a má dokazovat to co tvrdíš :D :D

K celoročním pneumatikám se lidé uchylují většinou v případech, kdy chtějí ušetřit za pneuservis - tedy dvakrát ročně pravidelně nepřezouvat pneumatiky. Volí je také lidé, kteří mají malý kilometrový nájezd, tudíž se jim letní a zimní sada nevyplatí. Nutno podotknout, že "celoročky" jsou stále kompromisem mezi dvěma pneu kategoriemi, a tak nikdy nemohou plnohodnotně zastoupit jednu z nich. Je ale možné, že nás čeká letos mírná zima, a tak jsou celoroční pneumatiky znovu ve hře.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 15:18
Re: elzyx
Můžeš mi vysvětlit CO znamená "bez reálný zkušenosti"? Máme zhruba STEJNÝ

Rozdíl snad jen v tom že tys nevěřil testům tak sis koupil totální čínskej šmejd = teď už víš že ty testy nekecaly = lepší bylo jim věřit. Stejný ta 8 a 16K televize = věříš že exitujou? Nebo výkon domácího zesilovač 8kW? Nebo věříš že https://www.novinky.cz/…-ridice-40339183

Tak znova = na počet aut i vyzkoušenejch pneu = máme asi zjednodušeně STEJNÝ zkušenosti. Jestli ta Okta bylo tvoje vlastní první = mám o auto víc (ne že by to bylo důležitý). Že já jen s novejma autama a dražšíma pneu = ale to je v zásadě fuk. PROSTĚ STEJNÝ = hnusný je že furt všechno čemu nerozumjíš to urážíš, ale tady to už je TOTÁLNÍ NESMYSL

Prostě nikdy si nezkusil pneu = o kterých tvrdíš že nemůžou existovat. Stejně jako ty televize a zesíky atd. Můžeš odpovědět na tu otázku PROČ by to léta ty redaktoři např. AutoBildu a AutoTipu dělali?
A rovnou i tu druhou otázku = když ne mým vysvětlením tvého omylu s Iránem podporovaným USA = tak jak kdy sme se my 2 dali do řeči?
Pleteš se spíš ty a barik nebo já a https://zpravy.aktualne.cz/…c800cc47ab5f122/ a celej obor klimatologie?
Mýlíš se spíš ty a bakrik nebo já https://radiozurnal.rozhlas.cz/…u-varuje-8043433 aktuálně https://www.idnes.cz/…_140443_veda_isi a celej obor hydrologie?

Občas by bylo FAJN kdyby = si měl pravdu ty jako tyhle odkazy, ale viz já 14:53

Viz závěrečná věta https://www.auto.cz/diskuse/77441/1#…
15. 10. 2020 16:17
Re: elzyx
Tak hlavně jestli si pochopil, že v tom odkazu co si mi poslal jako důkaz svého tvrzení píšou ti neználci v podstatě to samé co ti tvrdím já :D

A před Oktávkou jsem měl další 4 auta. Mojí oblíbenou 1,9 TDI jsem si koupil v roce 2011, takže já toho už od konce 90tých let sakra něco najezdil na různých gumách a v různých autech, ale žádný nevydržely to co píšeš ty u těch zázračných celoročních gum ;-) Nehledě na to, že u gumy není ani tak důležitý kolik vydrží jako to jak bezpečně tě drží na silnici. Měkká přilnavá guma odejde dřív kdežto tvrdej puk vydrží sice víc, ale je to o hubu na takový gumě jezdit. Ty si ji kup a někde se laskavě rozplácni, až to bude klouzat, ať máš zkušenost, že je potřeba kupovat pořádný gumy a nedělat kompromisy v podobě celoroček, který mizerně drží a ještě se v létě budou rychle sjíždět.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 16:33
Re: elzyx
Je přece ÚPLNĚ NAPROSTO ZCELA JEDNO = kolik si měl do tý doby ca před 5ti lety = gum
Prostě žádnou z těch co zpochybňuješ že existují si zatím nevyzkoušel = můžeš o tom leda roky číst. Praxe nepoučila? U čínských šmejdů = tam si taky nevěřil testům = a už věříš

Takže NA ZÁKLADĚ ČEHO tvrdíš = VŠICHNI LŽOU? Prostě nemáš aktualizovaný data https://pneumagazin.cz/…dlouhodoby-test/ po smršti vulgarit a urážení = i u tohohle asi nakone příjde ZMĚNA NÁZORU
ŽÁDNOU zkušenost nemáš = JEN tvrdíš že všichni sou uplacení = nebo CO? Na to si neodpověděl

Proč si napsal ten nesmysl BEZ REÁLNÝCH ZKUŠENOSTÍ = prostě je máme ca STEJNÝ STEJNÝ STEJNÝ
Já s více modely a motory a značkama = a narozdíl od tebe nezkouším totální šmejdy, ale to co vychází v testech jako nejlepší = a zatím souhlas včetně aktuálních. Ale podstatný je že ty POPÍRÁŠ co stejně jako já neznáš = a protože já o tom už čtu léta (a proto je dokonce k poslednímu autu zvažoval koupit) a ty jak říkáš NEčteš i delší příspěvek tady tě už nebaví = to je jedinej rozdíl. Ale to NEznamená = že všichni sou podvodníci = ostatně ta otázka furt visí ve vzduchu PROČ by to dělali?

Co myslíš ten Svěrák a já a klimatologové vs vaculíkovo pravidlo?
Co myslíš ti hydrologové a sucho vs vaculíkovo pravidlo = nebo tam už věříš že to asi BUDE fakt časem problém?

Jo já nemívám problém se zpracováním info = maximálně z pohledu závěrů těch 80% lidí = těm se to naopak zdá debilní. Ale to je to viz já 14:53

JAK si vysvětluješ teda ty šéfredaktory a redaktory co sem citoval a už roky testů?
16. 10. 2020 08:42
Re: elzyx
Proč do doby před 5 lety?
Názor na to, že kvalitní specializovaná guma (letní, zimní) bude vždycky lepší než jakákoliv kompromisní celoročka, což zmiňují ve všech odkazech co jsem ti naposílal, rozhodně na základě tvé agitace nezměním. A to že je vyloučený, aby Michelin vyráběl letní a zimní gumy, který vydrží půlku toho co by údajně měla vydržet celoroční, tak tuhle hovadinu taky nemíním zbaštit.

Ty tvoje testy nezmiňují jak se k uvedenému výsledku došlo. Už ti to opakuju po několikátý. Na jakým povrchu, za jakých podmínek, byly ty gumy na hnaný nebo vlečený nápravě, jaký podíl byl sníh a jaký podíl letní podmínky atd.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 09:46
Re: elzyx
Fakt (po tak dlouhé diskuzi) se ptáš PROČ od doby před 5 lety?

Nemíním baštit = to je sice vtipný ale furt si neodpověděl na to CO to teda (podle tebe) je. Všichni kdo to léta říkají a léta testují = lžou? Proboha PROČ?

Já si naposled koupil zimní co vyhrála testy = ty co dopadla :no:
Oba výsledky sedí

Dostal si odkaz i na ověření běžnými lidmi = nová generace letních Continental = tak jak to je? Výrobci i redakce = teď posledních ca 5 let = lžou? A sakra PROČ? Dyť kolik pneu vydržela = pozná každej včetně IQ tykve = jestli to bylo 35 tisíc nebo 70 tisíc

U letní Continental teď nově taky až 100.000 km = ta celoročka Michelin byla myslim před lety první = jen se to dál rozšiřuje = teď v tom posledním testu se kolem 70 tisíc km Vredestein, Michelin, Goodyear, Falken, Firestone a 65 tisíc Continental ale Kumho jen 43 a Hankook 45 tisíc

Viz ty čínský pneu = nemůže bejt že testy víceméně sedí, že problematiku špatně vyhodnocuješ ty?
Prostě BUĎ se plete Svěrák nebo TY ale to je jinej obor = jak si to vysvětluješ s těma dalšíma a dalšíma testama a lidma co je dělaj? Je to MEGA podvod? Nebo...?

EDIT a stejně s autory hoaxů https://www.idnes.cz/…usti-zpravy_pakr
Hele už si vymyslel JAK jsme se dali do řeči = když ne mou opravou tvé představy (parafrázuju) že: "zmr daný USA podporujou ty fanatický vypatlance" No a ona je podopruje strana kterou si tou dobou volil https://www.kscm.cz/…chni-proti-iranu
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 17:49
Re: elzyx
Takže z odkazu si bereš = co se ti hodí a co ne..? :*)
To už jsme snad probrali nebo? Lepší špičkový celoroční než sezónní = tvý čínský. To je prostě realita = ale jo když máš letní zimní Michelin, Goodyear atd. sou furt lepší
Ale zatímco proti tady zatím vzácným špičkovým celoročkám bojuješ = proti masově používaným HORŠÍM letním/zimním Barum a Matodor ne = a VO TOM to je

Vzpomínáš jak si neviděl jinou než čínskou cestu a díky za o 900% navýšené ceny? Pamatuješ kvalitu? Asi 80% bylo kazových https://www.idnes.cz/…7_brno-zpravy_vh?…

Pamatuješ jak si nevěřil že za čínskou kvalitu (všeho včetně tvých pneu) máme 2 bilionovou sekeru? A pak okecával = že to vlastně nevadí? Tam už si změnil názor? Už ti vadí jak s náma vy https://www.e15.cz/…miliardy-1373481 jebávaj? Mynář a Zeman a Tvrdík = to platit nebudou = to těch https://www.novinky.cz/…rdi-zeman-179669
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 16:01
Re: elzyx
Urážky sou jedna věc (tady "jen" jouda) ale to BEZ REÁLNÝ ZKUŠENOSTI = tos mě teda dostal :D

Možná mám i VĚTŠÍ = počtem modelů motorů značek aut URČITĚ

Hele nezkoušel si ale věříš že je R3 hybrid s výkonem 1700 koní?
Hele věřil bys před pár lety že nejvýkonnější osobní auto světa bude BULHARSKÝ? https://www.autoforum.cz/…a-vykon-5-221-k/
A skoro to samý (fakt neskutečně dobrý mám REÁLNÝ ZKUŠENOSTI) je to i u hifi https://www.thrax.bg/ půlka zesilovače za 50.000 eur https://www.hifi-voice.com/…ibra-neboli-vaha
14. 10. 2020 13:02
Re: elzyx
Tak to není tvých 50% ale 70%. Říkal jsem, že je to většina. Odkud máš ty tu půlku?

https://epochalnisvet.cz/…n-kdy-dojderopa/
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2020 16:58
Re: elzyx
Ne napsal si "jasně že 99%"

A já nenapsal že půlka = a ty používáš 3 roky stará data navíc SPRÁVNĚ zmiňující že ropu potřebuješ taky na VÝROBU toho auta

Problém je NA ZAČÁTKU = je obrovské množství věcí kde ropu POTŘEBUJEME a pozor NEUMÍME jí nahradit. A pak mírně přes polovinu (trend je klesající = na benzín naftu to klesá na ostatní věci stoupá) jen na výrobu oxidů dusíku, uhlovodíků, oxidu uhelnatého a PČ který nám taky škodí = jen na to aby většina lidí popojela denně do práce a na nákup. Tam ropu už nahradit umíme = dokonce mnoha způsoby. Těch ca 50.000.000 barelů den co den = ty POTŘEBUJEME naprosto životně nutně

Tvoje pravidlo = na plkání reaguju plkáním a je nám všem dobře, na (ověřitelná) fakta extrémním urážením a chrlením vulgarit = je slušnej hnus

EDIT = když si volil český komunisty a současně se vysmíval tupounům Iránu = věděl si že ty co voliš podporujou ty co se jim vysmíváš? A současně ty který napadáš USA sou největší nepřítel = toho Iránu?
No a TAKHLE = to je furt (aneb Vaculíkovo pravidlo = fakt funguje a na všechno)
15. 10. 2020 08:27
Re: elzyx
ču-ráku. Já plácnul 99% a hned v následujícím příspěvku jsem napsal, že to nebylo myšleno vážně, že si jen nepamatuju přesný číslo, jen vím, že to je většina. Se svojí základní školou a mentálním postižením jsi tohle vysvětlení do teď nepochopil. Protože jsi prostě neinteligentní dement :D :D Ty už v několikátým příspěvku tvrdošíjně zastáváš názor, že se jako palivo spotřebuje půlka vytěžený ropy a teď budeš tvrdit, že si to nenapsal. 3 roky starý data jsou v tomhle ohledu stále platná. Takže si laskavě vytáhni hlavu z ***.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 09:58
Re: elzyx
No a TO je ono = i to vysvětlení vlastně dokazuje = že vůbec nechápeš..

Jen JAKO VŽDY když se ukáže že něco nevíš nebo si popletl = přijdou ču-ráci apod.

Vše co si zatím napsal po nesmyslu 99% (a NEJDE o 99% ani že to je dle států a doby 50-70%) jde o TVÉ PŘEDCHOZÍ kritiky = že svět se chová PODLE TOHO že těch třeba 50 milionů barelů DENNĚ POTŘEBUJE = na jiné věci. Kde ropu neumí nahradit

A ty ten svět kritizuješ ŽE se tak chová = už to chápeš? Nebo furt tvrdošijně zastáváš názor?
15. 10. 2020 11:34
Re: elzyx
Ču-rák nejsi protože si mě opravil, nýbrž proto i když jsem věci uvedl na pravou míru, a to hned v následujícím příspěvku, tak děláš jako kdybych nic neřekl a dál šíříš lži, že si myslím, že se 99% ropy projezdí.

Ty říkáš svět, ale on je to jen tvůj svět. Ve většině světa zdaleka tak neplaší s EV a omezením spotřeby paliva v autech za každou cenu jako v EU. Takže kritizuju právě to, že svět se tak nechová a vedení EU chce snižovat emise CO2 v autech jen po nás. Přitom kamkoliv jinam se podíváš se takhle neblázní. To je taky důvod proč v EU ubývají modely aut, který nedostanou homologaci kvůli emisím CO2 (spotřebě paliva) a všude jinde po světě se auta s vyšší spotřebou prodávají a homologují. Ty se pořád tváříš jako kdyby to co vidíme v rámci EU probíhalo po celým světě a všichni na všech kontinentech jezdili litrovejma 3 válcema, aby se nemuselo těžit tolik ropy.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 11:45
Re: elzyx
Už ZASE ču-rák?

Hele už si POCHOPIL že vláda přikázala roušky v autě? Že novináři média editoři a i zákonodárce = to pochopili = že to TY NE?

Nechápeš že tady NEJDE o 99%? Ale o ty stamiliony litrů = co je POTŘEBUJEM na jiný věci? Což znamená že nechápeš PRINCIP? Sice KRITIZUJEŠ snahu snižovat spotřebu u aut = ale princip PROČ se to děje = ti jak právě teď píšeš = zcela uniká

A téma CO2 ti vysvětlovalo už víc lidí = to blbe NENÍ o CO2! To je (viz už Kjótský protokol před 23 lety) jen FORMA vyjádření spotřeby

Level úrovně chápání kdy právě teď KRITIZUJEŠ EU = je asi jako bys napsal VŮBEC NEVÍM proč to dělají TAK to je určitě špatně a PROTO to kritizuju a vysmívám se tomu

No a to je ono = nerozumíš to budiž KAPKU VÍŠ OCEÁN NEVÍŠ
No a to je ono = chováš se jako by to bylo naopak. Není = prostě většině věcí (většina lidí) vůbec nerozumí nechápe je, aneb VACULÍKOVO PRAVIDLO
15. 10. 2020 11:51
Re: elzyx
To já píšu schválně, abych se ty dem-ente pobavil nad tím, že začneš svůj další příspěvek opět otázkou směřující k oslovení :D :D
V rámci svý autistický palice nechápeš, že z tebe mám srandu, že ne?
Teď zase další příspěvek začneš překvapeně větou

DEM-ENTE= to už je fakt trochu moc nemyslíš? :D :D

Diskutovat s tebou na nějaký racionální vlně nemá smysl. Furt si meleš svoje. Ty vlastně nechceš diskutovat. Ty chceš jen lidi okolo přesvědčovat o tom, že správně je to jak to prezentuješ ty a snažíš se to těm lidem tak dlouho opakovat, až se většinou vykašlou na další diskuzi s tebou nebo ti v případě ostřejších hochů typu já nebo fostek napíšou pravdu. Tj. že jseš ču-rák :D :D
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 11:58
Re: elzyx
Ano JE to fakt MOC = problém že SVOJE si MELEŠ furt ty

A schválně ty irán podporovanej USA atd. nejsou = to je jen to že ČASEM ti to dojde = a z Babiše se stane xindl = a jednou časem ti dojde že před LETY se změnilo to co tvá hlava zatím furt nepobrala o pneu

Ale pobavit dovedeš = když těm (nej)tupějším říkáš OSTŘEJŠÍ :-!
15. 10. 2020 12:04
Re: elzyx
Že těch tupejch podle tebe je ale plná diskuze. Nepřijde ti to zvláštní?
Nějak si nevybavuju žádnýho extrémistu, který by si tady s tebou notoval :D
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 12:06
Re: elzyx
Ani tohle si nepamatuješ? NE není to zvláštní = je to zjednodušeně 80% jako ty 20% jako já
Nevím proč říkáš VĚTŠINĚ "tupejch" = prostě většina neumí správně zpracovat informace

Nemám narozdíl od tebe potřebu tolik urážet = ale prostě s Iránem ses zmýlil = s VW hoaxy taky atd. = to si pamatuješ ne? Nebo s covidem za miliardy navíc nekvalitní čínský roušky a testy = vs americký remdesivir https://www.ceskenoviny.cz/…esic-vic/1945310 Splete se občas každý = tipu čínská investice Nexen, ale třeba těch 99% se spotřebuje na ježdění = to je prostě DŮKAZ nechápání o co jde (ale SOUČASNĚ kritizování = no PROTOŽE nechápání proč se to děje = to není o tobě takových je tu přesně podle vaculíkova pravidla VĚTŠINA = máš pocit že patřím k většině?

Aby to bylo ještě pokřivenější = vetšina z těch 20% = se pochopitelně podobných diskuzí nezúčastňuje

Ale naštěstí nejsem sám = MT, mikesus, DonVito ohledně aut Mig atd. Ale poměr je znám = asi 80% lidi s kterými si rozumíš ty = 20% který ty kritizuješ (a je fuk jestli je to zrovna klimatolog, ekonom, inženýr z ČVUT)

Tak KDY ti došel covid = lidi s kterejma si jinak ve shodě = sme tu měli někdy (začátkem března?) spor

Prostě (bohužel) VĚTŠINA lidí se VĚTŠINOU mýlí https://zpravy.aktualne.cz/…c800cc47ab5f122/ tohle je myslim dobrej příklad. A (politici) křivý *** typu Klaus to VÍ = a zneužívají to

Dokonce i jen v těch autech = vaculíkovo pravidlo (bohužel funguje obecně = buď věci rozumíš NEBO ne a střílíš od boku a pak a to je fakt divný = se VĚTŠINOVĚ lidi netrefí. Kdyby házeli korunou dopadne to tak nějak 50:50 tady drtivá většina PŘESNĚ OPAČNĚ než je realita
15. 10. 2020 14:12
Re: elzyx
Zase ta tvoje oblíbená lež s Iránem :D :D
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 14:33
Re: elzyx
Lež? Tím jsme se dali do řeči = jak si to (za použití selektivní paměti) pamatuješ ty?

Ale klidně vem i vše potom = VW ekonomický a emisní hoax (viz teď Vaculík v poslední TECHNICE klidně přiznal že se mýlil) nebo ekonomický hoaxy https://manipulatori.cz/…ke-pop-ekonomie/ na ty říká tvá selektivní paměť co?

Tak JAK jsme se my dva (na těhle stránkách = tzn. že ten rozhovor existuje a LZE dohledat) dali do řeči?
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 15:15
Re: elzyx
tak parkovací místa by si obyvatelé paneláků měli řešit na vlastní triko tak jako tak. Elektro neelektro. Nemají-li pozemek, na kterém mohou parkovat, nemají si pořizovat auto. Pokud jej potřebují, jako např. Dan (znám ho osobně), musí počítat s tím, že pokud takové místo nemají, tak jim nikdo nezaručí, že zaparkují. Opět bez ohledu na pohon.
Co se týče nabíjení, tak je to to samé. Přijedeš před panelák a všechny nabíječky obsazené? Opět to není problém nikoho jiného, než tebe jako majitele elektrovozu. Můžeš nabíjet u obchoďáků, u veřejných rychlonabíječek ...
Osobně jsem taky žil v paneláku. A měl jsem na svá auta své garáže. Dokonce dodatečně elektrifikované.
A že se tlačí elektro? Nic lepšího prozatím není. Spalováky mají hromady "celospolečenských" nevýhod - palivo pochází převážně z mocností, na kterých nechceme být závislí (Rusko, Arabové, USA). Ačkoliv jsou auta poslední dekády víceméně čistá, tak přeci jen pořád produkují poměrně dost prachu a jiných jedovatých plynů než je CO2. Což má vliv na místní znečištění. Taky nejsem nadšený z toho, jak se to tlačí moc rychle. Ale na druhou stranu - v Praze to byl ten smrad z provozu poměrně extrémní. A nebylo by moc fajn, kdyby se to vyvíjelo dále směrem Indie, Číny.
Avatar - eLzyx
12. 10. 2020 14:56
Re: elzyx
jinak já bych byl taky nejraději, kdyby se vrátila 60. léta, případně počátek 70. let, ideálně ta americká. Všude samý benzin, koráby, krása, každé auto vypadá jinak, V8 s výkonem na rozdávání.
Ale zároveň si uvědomuji, že vývoj nesmí jít směrem zpět, ale vpřed. Určitě nejsem zastánce elektrifikace bez rozmyslu. To co předvádí EU se mi nelíbí o nic míň než tobě. Ale zároveň si uvědomuji, že automobilky nemají moc jiných možností. A zcela upřímně, raději budu jezdit v elektru, než honit dva-tři oturbené písty. I na ty 4válce se dívám skrz prsty.
Každopádně nesmíš se na to dívat z dnešního pohledu, ale pokusit se to vidět z pohledu technika, co problémy řeší a nevymlouvá se, že to nejde. A dle mého názoru hromadné nabíjení technicky i ekonomicky řešitelné je.
Avatar - Jaros71
13. 10. 2020 01:43
Re: elzyx
v elektrickým vysavači jezdit nebudu... :-)
VOLVO stejně skončí tam kde Saab... a líto mě ho už nebude !
Avatar - eLzyx
13. 10. 2020 13:42
Re: elzyx
pokud je ti 50, tak asi ne no. Těch 15-20 let ještě spalováky 100% budou, takže to tak nějak stihneš dojezdit, než budeš prdět do hlíny. Jediné, co by ti mohlo tenhle výhled překazit, jsou různé pokuty/daně z provozu spalováku, co mohou zavést.
Avatar - _Karel_
12. 10. 2020 13:59
Volvo
se stává čím dál zajímavější značkou. V kontextu jejich posledního vývoje tipuji, že brzy začnou vyrábět dámské kabelky a vonné svíčky.
Rozbalit vlákno
1
12. 10. 2020 15:23
Doporučuji shlédnout
všem, kteří mají jasno, moc optimistické pokoukání to není...
https://www.csfd.cz/…planete/prehled/
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
12. 10. 2020 15:31
Re: Doporučuji shlédnout
To asi není, ale elektromobily ten problém nevyřeší ani nezmenší. Spíš naopak.
12. 10. 2020 16:05
Re: Doporučuji shlédnout
jakože s elektromobily bude ještě víc emisí než bez nich?
Avatar - _Karel_
12. 10. 2020 16:52
Re: Doporučuji shlédnout
Nemyslel jsem provoz, ale výrobu a budování infrastruktury.
12. 10. 2020 16:59
Re: Doporučuji shlédnout
chce to dořešit spoustu detailů, nebo lépe podstatných detailů, ale aktuálně žádné lepší řešení nikdo nevymyslel.
Avatar - Jerry.Gunman
12. 10. 2020 23:53
Re: Doporučuji shlédnout
Totéž "chce to dořešit spoustu detailů, ale žádné lepší řešení se dosud nevymyslelo" to tvrdili i komunisti o socialismu (moskevského typu) ... A jenom přestal být socialismus povinný a Moskvou tlačený, v kraťounké lhůtě se v pééérdel odebral