Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Volvo XC90 může být posledním vozem značky se spalovacím motorem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 10. 2020 • 17:31
47
111
Zobrazit náhledy (47)
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90

Už za pět let by 50 % prodejů Volva měly tvořit elektromobily. A vedení značky nevylučuje, že příští generace Volva XC90 bude posledním vozem se spalovacím motorem.

V loňském roce představilo Volvo svůj vůbec první sériově vyráběný elektromobil XC40 Recharge. To je však jen první vlaštovka, na kterou chce automobilka v dalších měsících a letech navázat. A to tak intenzivně, aby v roce 2025 tvořily elektromobily polovinu prodejů.

Šéf značky Håkan Samuelsson si dokonce myslí, že chystaná třetí generace vlajkového SUV Volvo XC90 by mohla být posledním vozem značky, pod jehož kapotou najdeme spalovací motor. „Stále více a více se soustředíme na elektromobily. Záleží na tom, jak rychle budou chtít zákazníci přesedlat a jak rychle se rozroste infrastruktura. Naší ambicí je určitě to, že chceme být čistě elektrickou společností dříve, než to bude nakazovat legislativa v některých zemích,“ uvedl v Samuelsson v rozhovoru pro Car and Driver.

video

Kromě toho se šéf automobilky rozpovídal také o budoucích elektromobilech. Máme prý očekávat menší i větší sourozence XC40 Recharge. Některé budou sdílet platformu s elektrickým SUV a Polestarem 2, jiné využijí techniku čínského mateřského koncernu Geely.

„Můžeme jen spekulovat, jak dlouho potrvá, než budou všechny prémiové vozy elektrické. My jsme dospěli k závěru, že pokud chceme být rychle rostoucí společností, měli bychom se zaměřit právě na tento segment,“ dodal Samuelsson k nesmělým plánům Volva.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 09:46
Re: elzyx
Fakt (po tak dlouhé diskuzi) se ptáš PROČ od doby před 5 lety?

Nemíním baštit = to je sice vtipný ale furt si neodpověděl na to CO to teda (podle tebe) je. Všichni kdo to léta říkají a léta testují = lžou? Proboha PROČ?

Já si naposled koupil zimní co vyhrála testy = ty co dopadla :no:
Oba výsledky sedí

Dostal si odkaz i na ověření běžnými lidmi = nová generace letních Continental = tak jak to je? Výrobci i redakce = teď posledních ca 5 let = lžou? A sakra PROČ? Dyť kolik pneu vydržela = pozná každej včetně IQ tykve = jestli to bylo 35 tisíc nebo 70 tisíc

U letní Continental teď nově taky až 100.000 km = ta celoročka Michelin byla myslim před lety první = jen se to dál rozšiřuje = teď v tom posledním testu se kolem 70 tisíc km Vredestein, Michelin, Goodyear, Falken, Firestone a 65 tisíc Continental ale Kumho jen 43 a Hankook 45 tisíc

Viz ty čínský pneu = nemůže bejt že testy víceméně sedí, že problematiku špatně vyhodnocuješ ty?
Prostě BUĎ se plete Svěrák nebo TY ale to je jinej obor = jak si to vysvětluješ s těma dalšíma a dalšíma testama a lidma co je dělaj? Je to MEGA podvod? Nebo...?

EDIT a stejně s autory hoaxů https://www.idnes.cz/…usti-zpravy_pakr
Hele už si vymyslel JAK jsme se dali do řeči = když ne mou opravou tvé představy (parafrázuju) že: "zmr daný USA podporujou ty fanatický vypatlance" No a ona je podopruje strana kterou si tou dobou volil https://www.kscm.cz/…chni-proti-iranu
16. 10. 2020 08:42
Re: elzyx
Proč do doby před 5 lety?
Názor na to, že kvalitní specializovaná guma (letní, zimní) bude vždycky lepší než jakákoliv kompromisní celoročka, což zmiňují ve všech odkazech co jsem ti naposílal, rozhodně na základě tvé agitace nezměním. A to že je vyloučený, aby Michelin vyráběl letní a zimní gumy, který vydrží půlku toho co by údajně měla vydržet celoroční, tak tuhle hovadinu taky nemíním zbaštit.

Ty tvoje testy nezmiňují jak se k uvedenému výsledku došlo. Už ti to opakuju po několikátý. Na jakým povrchu, za jakých podmínek, byly ty gumy na hnaný nebo vlečený nápravě, jaký podíl byl sníh a jaký podíl letní podmínky atd.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 17:49
Re: elzyx
Takže z odkazu si bereš = co se ti hodí a co ne..? :*)
To už jsme snad probrali nebo? Lepší špičkový celoroční než sezónní = tvý čínský. To je prostě realita = ale jo když máš letní zimní Michelin, Goodyear atd. sou furt lepší
Ale zatímco proti tady zatím vzácným špičkovým celoročkám bojuješ = proti masově používaným HORŠÍM letním/zimním Barum a Matodor ne = a VO TOM to je

Vzpomínáš jak si neviděl jinou než čínskou cestu a díky za o 900% navýšené ceny? Pamatuješ kvalitu? Asi 80% bylo kazových https://www.idnes.cz/…7_brno-zpravy_vh?…

Pamatuješ jak si nevěřil že za čínskou kvalitu (všeho včetně tvých pneu) máme 2 bilionovou sekeru? A pak okecával = že to vlastně nevadí? Tam už si změnil názor? Už ti vadí jak s náma vy https://www.e15.cz/…miliardy-1373481 jebávaj? Mynář a Zeman a Tvrdík = to platit nebudou = to těch https://www.novinky.cz/…rdi-zeman-179669
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2020 16:33
Re: elzyx
Je přece ÚPLNĚ NAPROSTO ZCELA JEDNO = kolik si měl do tý doby ca před 5ti lety = gum
Prostě žádnou z těch co zpochybňuješ že existují si zatím nevyzkoušel = můžeš o tom leda roky číst. Praxe nepoučila? U čínských šmejdů = tam si taky nevěřil testům = a už věříš

Takže NA ZÁKLADĚ ČEHO tvrdíš = VŠICHNI LŽOU? Prostě nemáš aktualizovaný data https://pneumagazin.cz/…dlouhodoby-test/ po smršti vulgarit a urážení = i u tohohle asi nakone příjde ZMĚNA NÁZORU
ŽÁDNOU zkušenost nemáš = JEN tvrdíš že všichni sou uplacení = nebo CO? Na to si neodpověděl

Proč si napsal ten nesmysl BEZ REÁLNÝCH ZKUŠENOSTÍ = prostě je máme ca STEJNÝ STEJNÝ STEJNÝ
Já s více modely a motory a značkama = a narozdíl od tebe nezkouším totální šmejdy, ale to co vychází v testech jako nejlepší = a zatím souhlas včetně aktuálních. Ale podstatný je že ty POPÍRÁŠ co stejně jako já neznáš = a protože já o tom už čtu léta (a proto je dokonce k poslednímu autu zvažoval koupit) a ty jak říkáš NEčteš i delší příspěvek tady tě už nebaví = to je jedinej rozdíl. Ale to NEznamená = že všichni sou podvodníci = ostatně ta otázka furt visí ve vzduchu PROČ by to dělali?

Co myslíš ten Svěrák a já a klimatologové vs vaculíkovo pravidlo?
Co myslíš ti hydrologové a sucho vs vaculíkovo pravidlo = nebo tam už věříš že to asi BUDE fakt časem problém?

Jo já nemívám problém se zpracováním info = maximálně z pohledu závěrů těch 80% lidí = těm se to naopak zdá debilní. Ale to je to viz já 14:53

JAK si vysvětluješ teda ty šéfredaktory a redaktory co sem citoval a už roky testů?
15. 10. 2020 16:17
Re: elzyx
Tak hlavně jestli si pochopil, že v tom odkazu co si mi poslal jako důkaz svého tvrzení píšou ti neználci v podstatě to samé co ti tvrdím já :D

A před Oktávkou jsem měl další 4 auta. Mojí oblíbenou 1,9 TDI jsem si koupil v roce 2011, takže já toho už od konce 90tých let sakra něco najezdil na různých gumách a v různých autech, ale žádný nevydržely to co píšeš ty u těch zázračných celoročních gum ;-) Nehledě na to, že u gumy není ani tak důležitý kolik vydrží jako to jak bezpečně tě drží na silnici. Měkká přilnavá guma odejde dřív kdežto tvrdej puk vydrží sice víc, ale je to o hubu na takový gumě jezdit. Ty si ji kup a někde se laskavě rozplácni, až to bude klouzat, ať máš zkušenost, že je potřeba kupovat pořádný gumy a nedělat kompromisy v podobě celoroček, který mizerně drží a ještě se v létě budou rychle sjíždět.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku