To je teda pěkná kravina... Mimochodem, segra má druhýho, manželka třetího. Všechno Megane. Za ty prachy, které se dají ukecat, je minimálně Megane skvělá nabídka.
PS:
poruchovost - něco málo na podvozku a dveřích, nic co by odstavilo auto, odstraněné v záruce...
Ti je zase ina kategoria, niektori netusia, ze auto moze byt aj lepsie a kupuju rovnake. Inak ta myslienka nie je z mojej hlavy, ale rovnake skusenosti s Renaultami ma viac ludi.
Možná si kupuješ auta aniž by jsi vyzkoušel jiné, ale manželka si vyzkoušela i konkurenci. Celý ten tvůj blábol je styl jedna bába povídala. Kdyby si kupovali Renault jen noví zákazníci a původní odcházeli ke konkurenci, tak těžko prodá takové kvanta.
No vzhledem k tomu že Francouzi najedou velké porce kilometrů, Sceniky si již kupovat nebudou.
U nás minus 1/5, venku minus 2/5, tak se dostanou ke skvělým prodejním číslům.
Ve Francii i Belgii v posledních letech částečně omezili daňové zvýhodnění nafty, takže prodeje dieselů tam hodně poklesly. Navíc Scénic se nikdy nekupoval do fleetů.
cekal bych ze se automobilove servry poperou o zajimave informace
takze informace ze Renault jiz pro tento rok splnil emisni limity a tedy dalsi kapacity nabizi k odkupu neni zajimava? predpokladam ze pokud by to bylo naopak, tak se o tom tady vsude pisou elaboraty jak to poskozuje evropske automobilky :D ale tim ze to dava Evropske automobilce moznost vydelavat, tak to neni zajimave, je to totiz presne proti tomu co tady posledni roky pisete :-[]
zatim nejvetsi problem s limity hlasi prevazne Japonske automobilky, tedy krom Toyoty/Lexusu, takze kdo bude mit tedy v Evrope problem a bude platit pokuty? opravdu evropske automobilky?
Nenapíšou to. To by znamenalo přiznat, že to ve skutečnosti EU nastavila přijatelně a splnitelně, a celoroční místní pláč a nadávky na EU by najednou přišly vniveč...
Limity nejsou nastaveny přijatelně ani splnitelně. Jen se letos pokuty počítají podle NEDC. Od 1.1.2021 se budou počítat podle WLTP a pak si povíme . . .
Evropske automobilky ale letos uvedli spousty pluginu, a ty jiz dnes plni limity pro 2030, a dle statistik se jim prave pluginy prodavaji nadmiru dobre ;-) podle povodnich propoctu Jato mel Renault za 2021 platit cca 3.5 miliardy eur na pokutach, podle slozeni kde jsou ted pluginy to ale ma delat cca -0.5 miliardy, u BMW to melo delat puvodne cca 2.7 miliardy na pokutach a podle soucasneho mixu to je cca -1.5 miliardy, VW group melo puvodni odhady cca 9.2 miliardy, a bez zapocteni soucasneho prodejniho uspechu etronu a iD3 to je necele 2 miliardy
takze ono to lobovani ze strany prave VW, BMW a Renaultu za jeste prisnejsi emisni limity bylo asi moc dobre spocitane z jejich strany, asi moc dobre vedej ze to ohrozuje automobilky jako Mazda, Suzuky nebo Subaru , v 2022 muze mit vetsi pokuty dokonce nez VW treba i Toyota, pokud se jim nepodari mezi zakazniky dostat vic pluginu a casem i nejake to BEV, tedy to cemu se v Toyote docela branej, kdy jejich plugin neni v Eu moc konkurenceschopnej a BEV tu nemj vubec zadne
Pokud vím, tak na pluginy začíná mít vrchnost taky spadeno, takže bych z nich aktuálně moc nevěštil, bůhví, co s nimi bude.
Já je mám za rozumný kompromis, docela jim fandím.
co bude neres, az to bude tak se zase vymysli neco aby to proslo, hlavni Evrospke automobilky tim dali ranu Asijske konkurenci a zaroven si nadelujou cas na vetsi prodeje BEV
Jenže v praxi jsou ty plug-iny asi to nejhorší, co lze pro životní prostředí na naší planetě udělat. Mastodonti se stovkami kil baterek, které uživatelé těchto aut skoro nevyužívají, a ve výsledlu to sežere více benzínu než obyčejný hybrid.
Dokonce i na spritomonitoru jsou lidé, kteří to využívají jako normální auto. Je tam například BMW 530e s nájezdem 80 000 km, kde majitel/uživatel zapisuje jen spotřebu benzínu, nikoliv elektřinu. Ano, třeba se mu elektřina zapisovat nechce. Ale průměrná spotřeba 10,7 l/100 km ukazuje, že ten nabíjecí kabel asi moc nepoužívá. Spotřebu i emise CO2 má nejen vyšší, než by měl obyčejný full-hybrid, ale i vyšší, než měl u předchozího "obyčejného" auta. Samozřejmě, je to jeden extrém. Jelikož je sprimonitor plný "šetřílků", tak je tam spousta plug-inů, které se opravdu využívají tak, jak to bylo u těchto aut zamýšleno. Jenže pak je masa těch, kteří to nafasují jako služebák v nadnárodním korporátu. A to jsou pak právě ta auta, která se leasingovkám vráti s originálně zabaleným nabíjecím kabelem.
Dokud se do toho nemíchali poslanci europarlamentu a byrokrati z Bruselu, byly na trhu víceméně jen klasické full-hybridy ála Toyota Prius. Ty totiž mají logiku, protože jsou opravdu ekologické a při velkých nájezdech i ekonomické.
"Mastodonti se stovkami kil baterek, které uživatelé těchto aut skoro nevyužívají, a ve výsledlu to sežere více benzínu než obyčejný hybrid." - to je niečím podložený fakt, alebo jeden prípad popísaný niekde na nete?
Plug-in bych nechtěl, ale fandím full-hybridům, které nejsou omezující, stojí rozumně a dokážou jezdit za málo. Jenže retardovaná emisní pravidla jim tak nepřejí.
Neponúkať full-hybridy je podľa mňa chyba. Toyote umožňujú lepšie kalkulovať s predajmi, zatiaľ čo ostatní sa zapotia pri tom, koľko elektromobilov musia predať, aby potom zas uspokojili tých, čo chcú nejaký benzínový či naftový dvojliter. Je okolo toho veľa roboty s neustálymi zmenami v cenníkoch, bežne sa teraz za rok zmenia aj šesťkrát. Absurdné tiež je, keď si niekto chce kúpiť elektromobil, ale kvóty sa naplnili a má smolu, viď e-Up a Citigo-e iV.
V tomto oceňujem, že sa Renault pustil do full-hybridov, po Cliu príde Arkana, údajne aj Captur.
Tak full hybridy nejsou omezující, jo?! A jak jsi na takovou kravinu přišel? Tak mi tedy řekně, který full-hybrid nemá omezené užitné vlastnosti (málo místa vzadu nad hlavou kvůli spláclé střeše, zmenšený kufr, zmenšený zavazadlový prostor, zvětšenou hmotnost, zmenšené užitečné zatížení) a hlavně který se nabízí s manuální převodovkou a brzdami s normálním plynulým nástupem účinku?!! :-O:-(:-(:no::no::no:
To je přesně ta debilita, že Suzuki prodávající 850kilová poskakovadla se spotřebou 4,5/100 a Toyota se stejně úspornými hybridy o třídu nebo dvě výše jsou nuceny nabídnout EV za každou cenu. A sorry, ne, dvoutunový Enyaq není ekologičtější než Ignis.
Nesmírně zajímavá zpráva. Koho by nezajímalo hospodaření automobilek s emisemi. Každého.
Co na tom mění drobná pololetní ztráta Renaultu ve výši 7mld E. Vesele k světlým zítřkům!
A co s tím souvisí tvoje věta: "Co na tom mění drobná pololetní ztráta Renaultu ve výši 7mld E." Já jen, že lepší dlužit 7mld Eur, než 192 mld dolarů, že... Ale tak u tebe je ta zaslepenost známá. ;-) Proč si nekopnout.
Moje věta s tím samozřejmě souvisí. Např. coby reakce na: "tak se o tom tady vsude pisou elaboraty jak to poskozuje evropske automobilky".
Evropským automobilkám je hrozně fajn, jsou za emisní restrikce šťastné a prosperují, což je fajn, když jsou páteří průmyslu, že.
Takže pokud si vytáhneš hlavu z análu, možná pochopíš, že to nebyl kopanec do Renaultu, ale do jásání nad plněním emisí.
Pomíjím, že srovnáváš pololetní ztrátu Renaultu s celkovým zadlužením VW.
jsou emise CO2 a emise NOx, musíš to v příspěvku odlišit.
možní že Renault prodal dost EV aby neměl problémy s limitem CO2, to ale neznamená že vydělává. Naopak.
Jako by si Renault mohl dovolit limity nesplnit a platit výpalné na domácím trhu. To radši nabídne pár tisíc Zoe za odvoz a zahojí se na povolenkách. A to, že malé automobilky se s limity vyrovnávají hůř než oligopolní molochy, není překvapivé.
Otázkou je, zda některé japonské automobilky neodejdou z evropského trhu, protože mimo EU prodávají mnohem více aut a pokuty jim tam za to nehrozí. Mluví se o Mitsubishi, ale nedivil bych se odchodu Subaru, Mazdy, nebo Hondy.
Renault možná splnil a bude moct nějaké emisní kredity prodat. Jenže už v roce 2019 spadl do ztráty.
novy captur sa uz zvacsil defakto skoro na uroven vacsieho scenicu... a ak zvazime aj fakt ze vacsina ludi kupujucich scenic stejne nema viac nez 2 decka tak si viem predstavit ze prave captur uz dnes pekne poziera o kusok vacsi scenic a vlastne aj hatch megane.... z mojho pohladu ma renault velmi sikovne posadeny prave model captur a potom mensi hatch clio ( ktore tiez podla mna vie narobit starosti aj vacsiemu meganu ) ... takze aspon ja teda uz velku buducnost scenicu nedavam a tak je vlastne uplne jedno co ma/nema este nadalej pod kapotou ... ono dizel tu aj tak nedaval zmysel takze ok.. konecne sa svet dostava do normalu spred tej dizl common rail manie ktora zacala niekedy okolo r 2000 a zahltila defakto vsetky segmenty a ... a v konecnom dosledku aj urychlila vyvoj elektroaut na ktore teraz tak nadavame... takze v tomto si mozeme len a len gratulovat
To ale vůbec nic neznamená. Do corolly dam dozadu 3 sedačky, do Camry ani náhodou. Ale nikdo snad nepochybuje, ze camry je širší než corolla a ma tam víc místa.