Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic čeká facelift. MPV se zcela zbaví turbodieselů

David Bureš David Bureš 13. 10. 2020 • 23:30
53
71
Zobrazit náhledy (53)
Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens Renault Scénic TCe 160 GPF Intens

Kompaktní MPV se pro rok 2021 dočká modernizace. Podle designu ji prakticky nepoznáte, bude však znamenat důležitou změnu v nabídce motorů.

Renault Scénic (původně Mégane Scénic) je součástí nabídky francouzské značky už od roku 1996. Na trh vstupoval v době rozmachu MPV, dnešní čtvrtá generace ale přicházela v roce 2016 už v době, kdy zájem o segment klesal, a tak kvůli zákazníkům raději využila prvků módních crossoverů. Trend to však nezvrátilo a prodeje nejsou kdovíjaké. Zájem se nyní bude snažit oživit facelift auta.

Po internetu již kolují jeho první snímky, a tak ještě před oficiální premiérou víme, že stylistické změny budou jen kosmetické. Ostatně větší Espace se v rámci loňského faceliftu dočkal také jen dílčích stylistických úprav.

Klíčovou novinkou bude zástavba full-LED světlometů, které se stanou standardním prvkem. Scénic tudíž bude následovat trend Clia či Capturu, které rovněž sázejí už v základu na diodová světla. Znalci si pak povšimnou i přepracované mřížky masky chladiče nebo upraveného zdobení čelního nárazníku.

Designérské úpravy se přitom týkají jak výchozí verze Renault Scénic, tak prodlouženého provedení Grand Scénic. To je důležitá zpráva pro českou klientelu, v tuzemsku totiž krátká varianta po nástupu druhé generace Capturu skončila. Oba vozy jsou si svými rozměry podle českého zastoupení natolik podobné, že by si vzájemně příliš konkurovaly. A tak u nás pokračuje jen Grand Scénic.

Uvnitř se toho nic moc nezmění, jedině snad dojde k výměně čalounění. Mimochodem změní se i nabídka laků karoserie. Přibude modrá Topaze a vrátí se červená Millésime, naopak vypadne třeba hravá žlutá Miel, známá z prezentačních materiálů z dob uvedení aktuálního Scénicu na trh. Minimálně na domácím francouzském trhu se pak bude ladit i výbava jednotlivých výbavových stupňů.

video

Klíčovou změnou pak bude úprava nabídky motorizací. Renault se rozhodl nepřizpůsobovat turbodiesel 1.7 Blue dCi emisní normě Euro 6d-Full platné od roku 2021, což znamená, že tento motor z nabídky Scénicu zcela vypadne. Kompaktní MPV tudíž bude od příštího roku pokračovat výhradně s benzinovými motory, a to konkrétně se dvěma verzemi 1.3 TCe s 85 kW, 103 kW a 117 kW. V tomto směru ale hovoříme o domácím francouzském trhu, u nás pro Grand Scénic 85kW třináctistovka dostupná není, a tak je možné, že se jí nedočkáme ani po faceliftu.

Pro české zákazníky by nicméně neměl být konec vznětových motorů ve Scénicu zásadní problém. Zájem je totiž u nás primárně o benzinové jednotky, 422 loni u nás registrovaných Scéniců bylo poháněno zážehovým agregátem, zatímco turbodiesel mělo jen 93 kusů.

Související články

Témata
14. 10. 2020 19:23
Re: teda
Viz příspěvek výše.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2020 17:03
Re: teda
Já za váš nedostatek argumentů ale nemůžu...
Avatar - xxc
14. 10. 2020 16:42
Re: Renault si bláhově myslel,...
Ano, vrzganie, hucanie auta je presne chyba v hlave :-)
14. 10. 2020 15:24
Re: Renault si bláhově myslel,...
Ani sa nedivím, že ťa nič iného nenapadlo.
14. 10. 2020 12:58
Re: Renault si bláhově myslel,...
To jako že lidí jsou hloupí, že si parádního Scenica dostatečně nekupují? :D :D :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku