Začátkem září nám do redakce dorazil předprodukční prototyp nového Hyundai i20, který na mě po pár hodinách za volantem udělal skvělý dojem. Chyběla mu ovšem jedna podstatná drobnost.
za mna momentalne najkrajsie auto B segmentu... ako jasme... nie je vizualne dokonale... lebo viem si odmysliet ten zadny spojovaci svetelny pas a rovnako aj predne svetla za mna nemuseli byt spojene az s maskou a mohli byt o chlp mensie ale vzhladom k tomu co ponuka konkurencia fiesta C3 fabia a pod tak toto je vitualna pecka... tomuto sa moze postavit zoci voci ( momentalne ) snad len podobne famozne clio ( ktore je tiez krasne a vyborne posadene aj motoricky ).... i20 :yes:
nie som velky fanda dvojfarebnyc kasni ale ta sedo cierna kombinacia s tymi paradnymi diskami je az prudko kukatelna a elegantna :yes:
tak v socialnej verzii nevyzera dobre snad ziadne male auto... ale aj ta modra i20 je krasna... povedal by som ze prave modra mi tu sedi asi najviac... a na sesterskom riu povedzme zase cervena ...
Tak modra z.barva treba u skody fordu toje dobra tragedie jak modre vitkovicke železarny.
Jinak bicolor pěkné realně zato skoro nikdo nepriplatí viz fabie ibiza
skoda len tych motorizacii... lebo sice 4 valec atmo je fajn ako zaklad ale uz ked chces nieco osilnejsie tak chces nechces musis brat 3 valec a ako vieme 3 valec nebude nikdy moc dobry motor... uz z principu https://www.autoviny.sk/…su-hlavne-dovody .. v tomto fakt ma clio navrch .. s 1,3tce je to nepriestrelna kombinacia ... asi by som mal jasno hoc i20 je fkat krasna.. ale aj tak jej moc fandim a cakam opat jej velky uspech v eu :yes:
motory za to nemozu.. to tie pos.rane emisie a normy.. svoje si povinne odsluzi a stejne o par rokov uz kupi clovek nieco ine ..... a aj ja stejne raz dost mozno skoncim v 3 valcoch uvidim ( kedze uz su skoro vsade v autach v cenach do tych 15 tisic eur ) ... ako rad by som aj nejaky hybrid casom to je tiez pravda.. ale aj tam uz prichadzaju 3 valce.. vid napriklad novy yaris...
no jo i30 ma novu paradnu 1,5ku 4 valec atmo.. ta by mala stacit na bezne rodinne potreby .. s tou by to malo byt uz fajn ... a asi nakoniec tu v tomto segmente aj lepsia volba ako to litrove vytunene tgdi ktore mi predsa len viac pasuje k mensiemu a lahsiemu autu ... cize prave k i20
novy stepwaay keby dostal 1,3tce tak normalne po prvej stk v januari 2021 predavam polo a idem po neho ... ale tak asi marne dufam ... ta vyssia svetlost je skutocne fajn vec... az teraz zistujem ked uz nemam "terennu" feldu s ktorou ma uz nic netrapilo a neriesil som tam nic ... ani obrubniky ... ci nesuchnem spodok na blatistych vymoloch cestou k zahrade a tak.. proste nic... jednak aj tak vsetko zvladla a jednak aj tak uz mala skoro nulovu hodnotu... ale teraz je to boj... chcem uz vyssiu svetlost ... preto dost nechapem komu dnes vyhovuju kombiky ako octavka s 14 centi svetlostou a metrovymi prevismi... to je fakt sila.. s tym by som nemohol ani k nam na parkovisko... a naopak uspechu SUV sa vobec nedivim... tiez by som jedno chcel .. daleko radsej ako akykolvek iny typ kasne
Zvenku spatlanina několika jinejch aut (Audi.Peugeot aj.) a vevnitř strašnejch čar. Až jsem si při pohledu na tu výplň dveří vzpomněl na Testarossu. :-O
Jako kdyby v tý káře řádila parta zfetovanejch negrů s hráběma. :D
Je fascinující sledovat, jak se Hyundai v jednotlivých kategoriích generaci od generace zlepšuje! :yes:
P.S. Když může zachovat v interiéru většinou tlačítkové ovládání a poctivou mechanickou P brzdu
Hyundai, proč toho nejsou schopné evropské značky?!! ;-\ :-O
Evropské automobilky šetří kde můžou, kvůli neomarxistické svoloči z Brusele. Ožebračování pak označují jako modernizaci (viz. "patlátka" na všechno = kde je pak ta bezpečnost provozu, za kterou ti soudruzi z Brusele tolik bojují?)
Navíc jsou, narozdíl od koncernu Hyudaie, závislé jen a pouze na výrobě automobilů... a navíc se jim ani tolik nedaří za velkou louží.
"Očekávat v automobilu tohoto segmentu měkčené plasty by bylo celkem naivní"
Nevím, proč by to mělo být naivní, když je mají Francouzi, Micra nebo Polo. Interiér je z fotek docela smutný a reálně to asi lepší nebude. Podobně exteriér v zadní části není žádná sláva. Nicméně... Zatím to vypadá na prostorné auto bez zásadnějších slabin. Francouzi naopak hrají na efekt, ale poskládat se tam ve více lidech nebo naložit něco většího do kufru bude docela boj. Takže za mě dobrý, i když v tuto chvíli asi není důvod nevzít i30 1.5.
iMT jsem projel a je to zvláštní zkušenost. Když člověk čeká, že bude brzdit motorem, tak ten se najednou vypne, protože už je ohřátý na provozní teplotu. Ale asi se na to dá zvyknout a používat systém ku prospěchu věci. Když se vypnutí nehodí, stačí použít libovolný pedál.
Tohle je dost divna designova divočina tak trochu ve stylu civicu, jen u něj to funguje velice dobře.
Zde je to jak skladanka z vicero aut. Tlama ve stylu audi, ktera by mohla požirat duchodce propojena se světly a po bocich velke kostrbate nasavače. Třeba v realu z toho bude lepši dojem. No zadnice to same, alespoň interier v kontrastu s tim exterierem vypada na prvni pohled velice slušně.
Predni kapota, prolisy na bocich, celkovy tvarovy dojem... vsechno tu uz tady bylo na skodovkach.
Nicmene neni divu, Skodovka ma v soucasne dobe velmi skvely a ocenovany design, takze je zrejme nejlepsim pokusem porazit Skodovku podobnymi “zbranemi”, jake pouziva Skoda.
Borci tak se domluvte, vy říkáte Škoda a čípek pár názorů nahoru Mazda, jsem z toho trochu jelen... za mně,... nejde dnes vyrobit něco co by bylo originální, každý v tom najde kousek něčeho co tam hledá
Korejci na to jdou opravdu chytře a musím uznat, byť s nelibostí, že jejich přístup nese ovoce.
Nové modely jsou směsicí (dobrých a jinde fungujících) převzatých prvků. Snad jediný přínos a inovace proti konkurenci - by wire spojka. Na to jsem docela zvědavý, jaký bude mít reálný přínos a jak se projeví s životností.
Ale jinak? Mě nejvíce vadí, že u Hyundaie člověk nikdy neví. Jednou vypadá těžce korejsky, jindy okopírují neutrální prvky od konkurence, jindy vsadí na možná až přílišný pokrok...
Ale když se odpoutám od všech těchto souvislostí, tak nová i20 vypadá solidně. Hlavně to, že vsadili na technickou zdrženlivost jim podle mě může přinést výrazné soukromé prodeje. Než kupovat nepoužitelný 1,0 MPI nebo tragedii 1,0 TSI, tak Právě atmosferická 1,2 je sázkou na jistotu. Ano, tohle by byl jednoznačný argument pro i20.
to, ze je nasobne komplikovanejsi a potencialne ovela poruchovejsi ako 1.2 MPI vsak stale plati, byt je to vykonovo aj objemovo adekvatna motorizacia na tuto triedu
Tak pokud se ti jezdí s 1.2 atmo od Hyundai líp než s 1.0TSI, tak bys měl asi navšívit lékaře.Ano, 1.2 od háčka je určitě lepší motor než ta trága MPI, ale zkus se třeba podívat na ZePerfs a nacvakat si tam auta s těmi motory, o kterých píšeš. 1.2 od H je auto dobré tak do města nebo pro klidného důchodce. 1.0TSI je moderní motor, který dává výkon starých dvoulitrů a můžeš se s ním v Německu prohánet 160 po dálnici od rána do veřera...
Nebavím se o jízdní dynamice. Ta je u litrových turbomotrů vzhledem k třídě ok. Bavím se o projevu motoru a sladění motor x spojka x převodovka. A to je v 95% případů mizérie.
Nevím no. Doma jsme měli vždy větší objemy. Nafta 1.9 až šestiválec 3.0. Benzíny až do dvou litrů nám domů nesměly, protože to nejelo a žralo to i trávu u silnice. Nyní má jedno auto 1.4 turbo benzín a jezdí se s tím krásně. Nic mi nechybí, ani ten krouťák nafťáku, jezdím s tím dlouhodobě za 6 (hlavně dálnice a město). 1.0 TSI 85kW mám odzkoušené v několika autech až po velikost Karoqu, stejně tak třeba 1.2 Puretech, novější 1.0 od Fordu, 0,9 v Rencku (ta na ty ostatní motory ale výkonem ztrácí a bere víc, zase je to ale nepřímý vstřik, takže lepší na krátké trasy). Všechno jede pro moje potřeby v pohodě a výkon mi nechybí, dlouhé převody nevadí (třeba je to tím, že ty tříválce nepustím nikdy pod 2 tis. otáček, ve městě jezdím na dvojku a trojku). Malé atmo do 1.6 jsem vždy nesnášel. Užil jsem si jich dost na dovolených, kdy to vždy mělo většinou nějakou japonskou nebo korejsou 1.2 nebo 1.3 a naprosto to nejelo ikdyž jsem motor točil jak blázen. Doma byla chvíli Toyota 1.4 přítelkyně - s tím autem jsem se nebál jezdil tak akorát na nákup, na dálnici jsem s tím byl jen jednou, a to mi stačilo, šlo to z domu. Pro mě auto, se kterým nejde bezpečně najet na dálnici a při větším provozu se zařadit. Při 130 v autě naprosté utrpení, motor točil snad 4000. Všichni lidé v mém okruhu, kteří přešli z atmosfér až do 1.8 litru na tady ty malé motůrky jsou vysmátí - konečně jim to jede, spotřeba o 1-3 litry menší, někteří už s tím bez problému nalítali přes 200 tisíc km za ty roky. Na to, že se to lehce třepe na volnoběhu s.re pes (nejvtipnější je, že si na tohle chování nejvíc nadávají nafťáci se starýma rotačkama a PD - ten zvuk a "třepot" tříválců je v porovnání s pumpe-duse jako samet, vím, o em mluvím). Třeba zrovna to litrové TSI od VW pokládám za držák, Fordu bych se bál. Na pažoutí 1.2 mám vyloženě chuť do dalšího auta, výborný motor v kombinaci s tím Aisinem. Samo, že tříválec nevydrží takové porce km jako staré jednoduché motory, ale pokud někdo najede nějakých 10-15 tisíc za rok, což je většina obyvatel, tak mu ten motor vydrží při dobré údržbě 10-15 let a jezdí si jak pán a nemusí se trápit s nějakým prdítkem, se kterým se člověk bojí předjet i traktor.
S 1.0 TSI se můžeš prohánět po dálnici od rána do večera, ale jízda s 1.2 atmo čtyřválcem po městě je plynulejší. Turbodíra u litrového turba bývá brutální, takže bych nikomu nevyčítal, že si do města zvolí 1.2 atmo.
U 3 valcu dlouhe převodovky ? No u 1.0EB v součastnem focusu to určitě neplati a navic se s nim rozjiždi a popojiždi ve městě lepe než s kdejakym 4 valcem.
A pak bych chtěl vidět nějakou blondynu jak se rozjiždi s nějakym přemotorovanějšim a klidně 8 valcem s ostrou spojkou oproti klidně tomu 3 valci s dlouhymy převody.
blondyna v premotorovanom 8 valci s ostrou spojkou ? hhh ... ten 8valec ma na rozdiel od 3valca s turbom plochu krivku krutiaku od volnobehu, takze by bloncka s nicim dlhym ani ostrym problem nemala, maximalne by si viac zahopsala :D
1.0EB mozno dlhe prevody nemaju, vsade inde je to bezna prax, jazdis vobec na koncerne s manualmi niekedy ?
No a třeba s prvni generaci 1.0EB problem s rozjezdy byl. U 4 valcove 1.2 TSI prvni generace byl zase problemovy přechod z 1st na 2st takže ve městě se s tim trochu bojovalo.
A jinak jel jsem s 1.0TSI 85kw v kamiqu a idealni to sice nebylo, ale zažil jsem prostě horši.
tie crossovery maju na tych litroch kratsie prevody, v nejakych autach aka fabia, rapid a pod je to des, tam to je neustale vibrato... s dieslami detto
Jo něco jsem o tom četl, ale osobně neznam a je mi jasne, že ty převody se mužou negativně podepsat při rozjezdech či popojižděni ve městě. Jinak pokud vim tak i 1.4 a 1.5 TSI maji dlouhe převody.
No s přehledem nejvic se mi zamlouva 1.0EB novějši generace i když oproti předchozi je o něco meně kultivovany, ale pořad to neni jak 1.2 od peugeotu, kde jsou ty vibrace opravu hodně znat. A ještě jsem měl kratši zkušenost s 1.0 od Hondy a určit to neni špatna jednotka, ale od hondy jsem tedy čekal lepši vysledek.
vesměs souhlasím...ta spojka je pro někoho kdo neumí jezdit super, odpadne takové to škubání vozu, rozjezdy jsou hladší ale.... kua když tomu chci šlápnout trochu na krk, tak to není úplně ono, mám pocit jako kdybych nad tím neměl kontrolu, je to prostě hodně jiné a nezvyklé. co se týká designu, tak mně se zase líbí, že poznám u H o který model jde. Teď jsem někde viděl foto Captur, Clio a Megane...zepředu na první pohled stejné, tak jako koncern
Za mě je to, z venku, vcelku podařené vozítko. Proti ocumlanému bonbonu předchozí generace je to super změna. Ale ten interiér... ten volant se mi absolutně nelíbí a ty linky v plastech vypadají celkem přeplácaně. No nevím... mohlo to být více strohé. Uvidíme in natura...
Nejhezčí Yaris je jednoznačně hned jeho I. generace. Však je to také dílo nikoliv japonského, ale řeckého designéra. Ten nejnovější ale stříli zcela mimo evropský vkus, předek je fakt úděsný a ty obludně nafouklé zadní blatníky dílo zkázy dokonávají. :-O:-(:no:
zbytocne quo vadis, kazdy to ma inac, mne sa yaris lubi aj ked je sialene japonsky, dokazem chapat jeho dizajnove ponatie ked sa na neho pozeram... tie vytiahnute blatniky a siroky rozchod velmi sympaticky naznacuje kde toyota urobila velke pokroky... well done
Prvni Yaris nejhezči ? No nazdar...u toho součastneho a ať se libi nebo ne je znat, že byl "malovan" jednou rukou. Což u tehle i20 to vypada jak prace vicero designeru, kteři se nedomluvili nebo prace jednoho, ale použil i tu druhou gramlavějši ruku.