Ok jak chceš = pro ty co zvládli první stupeň ZŠ: 3x (jen) 630 = :-!
Viz výše = někdo holt pracuje s realitou viz 12:20 s jakou se počítá a PROTO se investuje do vývoje mj vodíkových aut NE kvůli tomu jak je to tenhle rok = tolik k chápání reality
Dobře, pro vystudované ekonomy bez pojmu o realitě: Na 1kg vodíku ujede auto 100 km a na jeho výrobu je potřeba 60 kWh, na to ujede EV 300 km. Vodík je leda tak naftařské lobby, ale zelení jak alzáci se toho chytají. AAAA další baterka co svět neviděl.
Zrovna mě pokles cen baterií atd. = vysvětlovat nemusíš = sám to tu občas píšu ;-)
50 USD/kWh už ekonomicky vyřadí z provozu i benzín-hybridy = všechno na ropu :-!
Ty čerpací stanice možná = ale já mám na mysli delší horizont = něco jako CELKOVÝ PŘECHOD PRŮMYSLU na vodík. A pak jednou jeho velmi levná výroba = sme viz odkazy na úplném začátku. Ale samozřejmě MŮŽE přijít nějaký ultraprůlom v bateriích (a snah zleva zprava je dost a některé vypadají hodně nadějně) kde nejen cena spadne na třeba těch 50 USD/kWh ale nabijí se za 5 minut a dojedou přes 1000 km a vydrží milion km = no a pak vodík v průmyslu dál ano = ale v autech bude fakt asi okrajový možná nakonec žádný
Nicméně svět směr (ne z plynu ropy vyráběný) vodík = rozhodně ano :yes:
Baterky opět prohrávají v tom podstatném - praktické použitelnosti. Jakkoli je masový přechod na vodík ještě hudbou budoucnosti, jako petrolhead jej vidím jako jedinou smysluplnou alternativu ke spalovákům. Už proto, že je ve způsobu použití prakticky stejný a odpadají ty zásadní nevýhody baterií...
Vodík se ropným (a plynárenským) společnostem líbí především kvůli tomu, že by prudce stoupla spotřeba ropy a zemního plynu. Výroba z ropy nebo CNG je jediná schůdná cesta jak vyrábět vodík. A protože na ujetý km v autě na vodík je potřeba asi tak 4x více ropy nebo CNG než kdyby jelo s přímým spalováním ropy (jedno zda benzínu či dieselu) nebo CNG, tak by to pro ně byl ráj na zemi, ty čerpačky jsou jenom side effect. A celé to schovají za zelenou pláštěnku. Pro ropné šejky a ruské oligarchy je vodík dar z nebes. https://www.unipetrol.cz/…is-vodik-CZ.aspx
Baterky vyhravaji snad ve vsem, krome rychlosti "dotankovani".
Ja bych vodikovy auto nechtel.
Je hrozne neefektivni, slozity a drahy.
Drahy je i jeho provoz, m. j. vcetne nutnosti vymeny palivovych clanku, takze se to nikdy nevrati.
Bohuzel. Jednou to mozna bude jinak.
Ale kde v ty dobe budou baterie?
50$ za kWh?
Prijde mi, ze vodik se libi predevsim ropnym spolecnostem.
Podporuje jejich predstavu, ze zustanou zachovany cerpaci stanice...
Muj nazor.
Vodík měla světu ukázat (zrušená = zatím přesunutá) olympiáda v Japonsku. Celý svět https://oenergetice.cz/…kou-trhu-vodikem musí postupně na vodík přejít = ten pohon aut je jen související vlastně drobnost
Cekal bych od ty nafoukli *** ze jde o liftback. Jinak toyoty se mi libi ze jsou proste jiny, ale ten vnitrek kde ta linie na palubce pocitove oddeluje ridice od spolujezdce a upřednostňuje prostor spolujezdce by mi asi vadila. Ale do budoucna asi uz ridic nebude v aute ten dulezitej prvek... No sice mi to prijde zajimavy, ale vodiku nerozumim a tak zustanu u benzinu a dojezdu 800 km na nadrz a tankovani jednou tydne.