Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Mirai se představí ještě letos. Uchová si tvary povedeného konceptu

2020 Toyota Mirai
2020 Toyota Mirai
2020 Toyota Mirai
2020 Toyota Mirai
23 Fotogalerie
Diskuze (19)

Toyota Mirai se v druhé generaci zásadně změní. Místo futuristických tvarů vsadí na eleganci.

Automobilka Toyota patří k největším propagátorům hybridního pohonu na světě. Zároveň však naznačuje, že je to jen mezikrok na cestě k vodíkovému pohonu. Jako jedna z mála výrobců i vůz na palivové články nabízí, a to v podobě Toyoty Mirai. Ta se prodává od roku 2014, a tak se optikou automobilového světa blíží nová generace.

A navzdory unikátnímu pohonu, který by delší životní cyklus mohl omluvit, japonská automobilka na nástupci opravdu pracuje. Novou Toyotu Mirai jsme poprvé viděli už na loňském autosalonu v Tokiu ve formě konceptu, nyní však už automobilka chystá sériové provedení. A to se podle všeho proti konceptu z roku 2019 bude lišit jen v detailech.

Naznačuje to alespoň upoutávka, v níž Toyota na premiéru nového Miraie láká. K představení vozu dojde ještě letos, a to v prosinci 2020. Vybraní šťastlivci si navíc novinku budou moci již brzy vyzkoušet, Toyota chystá v domovském Japonsku soutěž, při níž vybere 32 osob, kteří se s novým Miraiem budou moci předčasně svézt.

Zveřejněná upoutávka ukazuje siluetu vozu, která je shodná s loňským konceptem. To znamená, že Mirai v druhé generaci skutečně zcela změní koncepci. Jestliže předchůdce využíval hranatých futuristických tvarů, novinka vsadí spíše na obliny, které tvoří elegantní celek. Příď pak bude ve stylu Lexusů výrazná, ostatně původně byl koncept zamýšlen právě pro luxusní divizi japonské automobilky. Nakonec jej ale do svého portfolia zařadila mateřská Toyota.

„Chci, aby si zákazníci řekli, vybral jsem si Mirai ne jen kvůli vodíkovému pohonu, ale protože jsem jednoduše chtěl tohle auto a ono náhodou jezdí na vodík,“ komentoval design loni šéfinženýr Miraie Yoshikazu Tanaka.

Co se pak týče techniky v útrobách, víme jen to, že 4.975 mm dlouhý koncept s rozvorem 2.920 mm byl postaven na základech upravené platformy TNGA ve verzi pro velká auta s pohonem zadních kol. Stávající generace je přitom předokolkou.

Cílem konstruktérů je pak mezigeneračně zvýšit dojezd Miraie o 30 %, což by mělo znamenat dojezd okolo 650 kilometrů. Zajistit to má použití hned tří vodíkových nádrží, jedné delší a dvou kratších, díky čemuž by se měla jejich kapacita zvýšit o jeden kilogram ve srovnání s první generací, na šest kilogramů vodíku.

Toyota Mirai druhé generace by se teoreticky mohla nabízet i na českém trhu. Ještě letos se mají konečně začít budovat hned dvě veřejné vodíkové stanice, jedna v Praze na Barrandově a druhá v Litvínově. Později má přibýt i plnička v Brně. Toyota v minulosti prodej Miraie u nás podmínila právě otevřením prvních veřejných vodíkových stanic. Podobné plány má také Hyundai nabízející s palivovými články SUV Nexo.

Video placeholder
Toyota vysvětluje, jak funguje vodíkový pohon u modelu Mirai • Zdroj: Toyota

Vstoupit do diskuze (19)