Elektromobilita

Zpět na článek

Češi preferují klasická auta, nákup elektromobilu zvažuje desetina

172 komentářů

Arese
...že 9 z 10 Čechů si v názoru na elektrodebilitu zachovává zdravý rozum! 😄 :yes:
PowerHouse
Až se začnou vyměňovat baterie, změní názor i těch 10%, kteří si myslí, že mají nízké provozní náklady.

Navíc budou překvapeni, že to s kaput baterkama neprodají v autobazaru.
Xylo
Já asi tedy nemá v tvém vzorku zdravý rozum. Bydlím v baráku a tedy nemám problém nabíjet v garáži "nočním proudem". Elektropohon znám z golfových vozíků. Pokud by mi někdo na hřišti nabízel vozík poháněný spalovacím motorem (taky jsou, použil jsem ho jednou na hřišti v rumunské Breaze), tak s díky odmítnu. Používám nyní Lancer Sportback (rv 2009, 1,8 benzín) a jsem s tímto autem velmi spokojen, nicméně bych ho rád vyměnil za elektroauto s rozumnou pořizovací cenou. Jezdím maximálně 1000 km měsíčně, převážně nákupy - 4-8 km tam a zpátky. Jednou za týden jedu do školy 25 km tam a 25 km zpátky. Jezdím maximálně ve dvou a bez zavazadel. Jsem zvědavý na cenu Dacie Spring, i když raději bych EV Made in Japan, protože mám velmi dobou zkušenost s kvalitou japonských auta (a motorek). Můj strop pro nové (elektro)auto je 350 tisíc Kč.
jhamil
Jsem na tom podobně, jenom můj strop by byl maximálně 300 000. A potřeboval bych auto velikosti Fabie, Polo, Clio apod. Takže v momentální době nereálné.
Xylo
Tak uvidíme jak to nacení Dacie nebo někdo jiný. Osobně si myslím, že ceny okolo milionu za velikost Golfa jsou nesmyslné. Doufám, že se výrobci přestanou dotovat přes nějaké státní doplatky nákupních cen
Arese
Pánové, já vám vaše vysněné EV z plného srdce přeju, ale zásadně jsem proti tomu, aby mi je nějaký přiblbý úředník cpal ekonomicko-legislativním násilím!
Anonym
:yes: asi tak.
Flajzi
Nikdo nám nic necpe. Když jsem přišel do autosalonu, prodejce mi v klidu prodal nafťáka. Elektro beru jako další typ pohonu jako je nafta/benzín/LPG/CNG...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Gratuluji k nejhloupějšímu příspěvku měsíce, v té konkurenci je to obdivuhodné :yes:
Flajzi
A co takhle být konstruktivní? Kromě toho, že píšeš nejhloupější příspěvky bez přidané hodnoty.
Zeptám se tě jinak. Když půjdeš do autosalonu a poptáš diesela nebo benzína, tak prodejce ti řekne: "Pane, já Vám ho neprodám, musíte si koupit elektriku"?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tvá míra chápání kontextu je neuvěřitelná. Ano, v autosalonu ti prodají co chceš - pokud to zatím mají v nabídce. https😐/www.autojournal.cz/…zeni-emisi-o-60/?…

Buď jsi poslední roky hybernoval ve vesmíru, nebo.....
Flajzi
Ale v nabídce budou spalováky i nadále. K tomu článku, podobně se řvalo, když se zavádělo EURO 5 i EURO 6. A nakonec to šlo.
Ono kdyby to nešlo, tak autolobby si prosadí změkčení. Protože kdyby opravdu se přestala klasická auta prodávat (a elektromobily stále nebudou plnou náhražkou za spalovák), tak se objeví politici, co půjdou na ruku autolobby, včetně nasraných voličů a ti to zruší.
Já tyhle boje "další norma je smrtící pro automotive" zažil za posledních 30 let několikrát.
Arese
Ano, ale předchozí zpřísnění regulací ještě bylo u spalovacích motorů technicky realizovatelné, zejména když šlo o opravdu jedovaté složky výfukových plynů. Teď se ale hlavní útok na auta provádí prostřednictvím limitů nejedovatého CO2, tj. nařízené, směšně nízké hodnoty spotřeby nelze ve skutečnosti dosáhnout.. Žádný šroub totiž nelze dělat do nekonečna a fyzikální zákony nikdo nezmění (i když si to spousta zelených pošuků myslí). 😒 Zato po mnoho desetiletí budovaný špičkový autoprůmysl lze zlikvidovat pár nesmyslným hlasováním v evropském parlamentu (a tím připravit o práci statisíce Evropanů). Jak snadné! 😒 😒 😒
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na TUHLE hoaxovou kravinu nalítla spousta lidí = a opakujou to a opakujou = dokonce používáte STEJNÝ slova 😁

No tak dneska se prodávaj auta s výkony 300-400 koní co zvládaj emise co budou za 10 let

Zkus neopakovat hoaxy a netvrdit že všichni evropani s vyššim IQ a vyššíma znalostma než ty = sou proti tobě vlastě totální ale fakt naprostý ***i.

A zjisti si co proč to CO2 = to je taky megatrapný = jak to furt dokola některý lidi tupě opakujou a opakujou (opět asi v přesvědčení že viz předchozí odstavec
Arese
Opakuji - žádný šroub nelze utahovat do nekonečna! To je fyzikální jistota. ;-\
Anonym
Debílku, už nikdy nic nepiš.
Flajzi
Jdi příkladem, nejdřív začni u sebe.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvoje úroveň konverzace spadla POD dno = na každym slušnym webu bys skončil

Smutný co všechno tu nechá(vá) machi(avelli) projít
Avatar - Anonym
Anonym
Nee, vůbec, jenom hrozí že za 9 let zakážou auta se spalovacími motory 😄 😄 😄
Flajzi
Ale prdlajz. To sou kecy v kleci politiků, co jen na sebe chtějí strhnout nějakou tu pozornost.
Však si také všimni, že každý operuje "až za 10 let", atd. Myslíš, že ten politik tady bude? I kdyby teď něco schválili, tak to před zavedením (ti další politici) opět zruší.
Arese
"Prý mi vezmou důl! To je ale pěkný nesmysl. Pane, důl se dá zasypat, zatopit, ale nikdo vám ho nemůže vzít! "Cha cha cha, človíčku, človíčku...".....Rozdíl v naší dnešní situaci je jen v tom, že my ZATÍM ještě smíme naznačovat.... ;-\ ;-\ ;-\
Flajzi
Hele, tak můžeme se vsadit třeba o novou Octávku, že za 10 let si ji budu stále moct koupit ve spalovací verzi.
Co ty na to?
Anonym
A přisaď si na to, voloušku, že dneska už platíš v ceně benzínového i dieselového dvoulitru asi 100.000 za pokutu za emise.
Nevíš nic. Vůbec nic. Snažíš se trapně diskutovat. Najdi si diskuse a články tak 3 roky zpátky. Až si to načteš, vrať se.
Flajzi
Já to věděl a vím to. A co jako? Jak to souvisí s tím zákazem?
Něco k věci by si neměl?
Arese
A kolik za ní asi tak zaplatíš? Tj. pro jaké procento lidí bude dostupná ve srovnání se současným stavem? ;-\
Flajzi
Hele, nevykrucuj se. Prostě zákaz je zákaz. Buď si to budu moct koupit nebo ne. Pokud řešíš něco jiného, jen se vykrucuješ.
Arese
Jasně. Zákaz je zákaz a cena je cena. Pokud ne, tak by zelenomarxisti nenastavovali automobilkám likvidační pokuty za produkci nejedovatého CO2 (zvláště když na ní mají miziví podíl).
Takže jakou cenovou dostupnost predikuješ oktávce za 10 let ve srovnání s dnešním stavem? ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Musíš ty tupý ruský hoaxy opakovat? Nemáš mozek?

MizivÝ podíl = ale ono to VŮBEC NEní o jedovatosti = to máš z toho NEmyšlení a opakování hoaxů
Arese
opr. "mizivý podíl". 😄
Flajzi
Neodbočuj od tématu. Nebo se bojíš? Prostě se pojď vsadit, zda sa 10 let si budu moct koupit spalovací Octávku nebo ne. Nic víc, nic míň.
Co se týče cenové dostupnosti, troufnu si předvídat, že Octávka bude za stejný nebo menší počet průměrných/mediánových platů jako dneska.
Arese
Uvidíme. Třeba budeme mít kliku, lidi na Západě konečně prozří a ty zločinné zelené progresivisty-marxisty u dalších voleb vykopou od vesla. Pak máme naději. Kéž by se tak stalo!!! 😢 Nebo se ukáže další členství EU pro země V4 neúnosné, přijde czech/slovakia/poland/hungaria -exit a Škodovka na středoevropských trzích bude skutečně moci prodávat normální auta. Těch možných scénářů je spousta... ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Kromě politiků to řvou aktivisti, kteří chodí brečet k politikům a pořáda demonstrace, že už zítra nastane konec planety, když se hned zítra něco nezmění.

BTW, mělo být už subtropické sucho, bez deště , všechno vyprahlý a ono místo toho týden nepřetržitě leje. Na Moravě povodně. Zajímavý co.

že by nakonec přeci jenom cykly, jak tvrdí ta část rozumných vědců? 😄
DonVito
Ja vim covid je jen chripecka a globalni oteplovani nam v nicem nehrozi.
Jj nejedovaty plyn...
https😐/www.novinky.cz/…t-tisic-40339553
Nekomu ten problem uz byl jasny v srpnu, nekdo jiny to nechape jeste ani ted....

Paralela covidu a globalniho oteplovani je pro me desiva.

Lidstvo je bohuzel nepoucitelne.
A lidi jako vy nejsou schopni katastrofam predchazet.
Protoze tomu uveri.. az kdyz to nastane.

Coz uz je vetsinou bohuzel pozde.

Katastrofam je treba predchazet.
Protoze diky tomu predchazeni prijdes v nejhorsim (v nejlepsim pripade, ze se cerny scenar nenaplni) o nejaky zisk.
V opacnem pripade jsou ale skody nedozirne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:

Jinak téma slabší chřipečka vs možná největší problém za sto let (od španělské chřipky) jsme se TU v nějaké diskuzi hádali někdy = začátkem března? Pamatuju si jen Karla = ale nebyl samozřejmě sám

No snad má alespoň z části pravdu Peková = a krom vyšší nakažlivosti vir současně i slábne
DonVito
Diky.

Ale s tou Pekovou je to blbost. Je strasna.

To ze slabne platilo v lete.
Nechci videt, co bude v listopadu.
Zima bude peklo.
Avatar - Anonym
Anonym
Ohybači pravdy, já tu nic o chřipečce nepíšu. Ty dvě věci spolu absolutně nesouvisí, mícháš jablíčka a kedlubny.

Mluvím o tom, že podle vás, aktivistů a neomarxistů už měly být pomalu subtropy a ono leje už asi 10den za sebou, dneska taky pršelo i když jen asi půl hodiny.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Prostě ti zdraží auto na dvojnásobek, aby sis koupil bezauto.
Avatar - PHEV
PHEV
300 tis. Za nové eletrické auto jako strop? Tak to je hustý , když vezmu v úvahu, že za nějakou desetiletou službu v domácnosti to auto na palivu a servisu ušetři 250 tis. Jaký máte strop na nové spalovaci auto velikosti fabie? 100 tis.? Mimochodem spalovaci auto s automatem a slušnejšim motorem v téhle velikosti stoji tak 400 tis.
Anonym
Pobavils...
Ale jinak zrovna ty jsi ten (podle nájezdu atd) komu by EV stačilo.
Na duhou stranu emise, které jsou při tvém nájezdu uvolňoány jsou v případě zakoupení moderního auta se spalovákem zanedbatelné a nepodstatné (pokud třeba letíš aspoň jednou za dva roky letadlem, nemá cenu se v tom vůbec dál babrat a můžeš jezdit na golfu klidně bagrem). Tohle je dost o schopnosti objektivního pohledu a znalosti dat. Pokud to máš a všechno si dohledáš, EV ti ani jako ekologicky smýšlejícímu člověku nemůže dávat smysl.
Arese
Skvěle vystiženo! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
V kontextu podílu Evropy na světovém znečistění a v kontextu neřešení zásadních problémů světa, jako je kácení pralesů, kácení Sibiře, navíc nelegální čínany, neřešení problémů Aralského jezera, neřešení odpadů vč. jaderného v oceánech atd na ten Golf můžeš přijet klidně tankem T55 nebo sovětských pásovým tahačem houfnic s motrem o objemu 33 litrů co žere v trerénu 220 L na 100 Km😄
spaleny6
350 tis.. to si počkáš..
Jiri Burke
Cim to jako chcete krmit? Nabijecka ma prikon az 22kw. Spocitejte si dobu nabijeni atd... Elektrickej autobus ma prikon nabijeni 150 az 300kw po nekolik hodin. Zruste uhli a cim to budete krmit? Ekologicka stopa je brutalni. Uz tem Bruselskym nesmyslum neverte!
IPace
10% to je rekl bych hodne slusne cislo, dle diskuzi bych cekal tak mozna 2-3% 😁 a to jsme teprve na prahu elektromobility kdy je to vhodne opravdu jen pro par lidi, takze za treba 10 let to muze bejt uplne jinak :yes:
Arese
U diskutéra s nickem podle označení jednoho z největších současných automobilových propadáků mě takový názor ani nepřekvapuje... ;-\
IPace
covece to jestli to auto bude a je propadak jsem neresil ani pred porizenim ani az ho prodam, tak nejak je me to fuk, me se to auto libilo a libi a jezdi se me s nim dobre, po 2 letech pujde o majitele dal a ja presedlam na Taycan, a opet me je a bude celkem fuk jestli to bude propadak nebo megahit, proc by me neco takoveho melo zajimat nebo treba trapit?

me jako uzivatele toho auta zajima spise to, zda se me s tim autem jezdi dobre, jestli se me libi co jako ridic vidim pred sebou a tedy jestli se nemusim 99% casu divat na neco co se me nelibi, a take to jake naklady v celkovem souctu za to auto zaplatim, a to se vesmes dozvim az v dobe kdy ho prodavam

ale jako ze bych si priste teda vybral neco co je rhakem na trhu? co je teda momentalne prodejni trhak? ja abych se podival a zaspekuloval zda se teda jako mam na Taycana tesit nebo se rychle poohlednout po tom aktualnim trhaku :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nic proti tomu, asi je to vážně jedno. Ale pokud se pak např. nedokážeš po dvou letech zbavit auta s pořizovačkou 2M (?), tak to úplně jedno není.
Ale nic proti tvýmu autu.
IPace
podle udaju z autoscautu a mobile cena iPace klesa s danym najezdu a stari vozu mene nez kuprikladu u dieseloveho nebo benzinoveho E-Pace, takze me to asi ani nijak nevzrusuje, a popravde na E-AMG jsem tratil asi nasobne vice nez kolik budu tratit na tomto aute a kolik zrejme nasledne budu tratit na Taycanu 😁
ryccardo
To je to co tvrdím celou dobu, když do budoucna bude tvořit trh EV 10-20% objemů celkově prodaných aut, tak to bude hodně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To "do budoucna" je zhruba jakej rok?

Do BUDOUCNA = přechod u nás je velmi volně tak 40 let = tak DO BUDOUCNA v horizontu 40-50 let = je (téměř) vše na elektřinu. Možná vodík možná ještě něco = ale teď se pracuje jen s ELEKTŘINA a VODÍK

Spalovací motor MŮŽE zůstat pro zábavu pro auta typu https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 těch je i dneska procento. Těch 99% zbylých = elektřina

https😐/www.hybrid.cz/…vodikove-kamiony

Viz těch třeba 40 let = je proto OTÁZKA PROČ lidi jako fostek dnes HYSTERČÍ
ryccardo
Následující dekáda. Mezi léty 30-40 bych očekával, že se to rozroste na 20-30% pokud se nestane něco zásadního (třeba nějaký světový konflikt). Co bude v automotivu za 40-50 let nemá cenu řešit teď. To ať si řeší následující generace.

Lidi jako Fostek a já hysterčí, protože ubývají výkonná benzínová auta a motorizace, který chceme. Podívej se např. na nabídku Škodovky. Do Fabie, Scaly, Kamiqu a Karoqu pořádný motor nekoupíš. Končí to 1,5 TSI. Jediný kde seženeš důstojnej motor s kloudným výkonem je Oktávka RS a Superb s Kodiakem. A to není jen problém Škodovky. Výkonné motorizace díky nařízením EU mizí i z dalších aut jiných automobilek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a přesně to = čím se bude jezdit jednou až budou prdět do hlíny = tu fostekové aspol. řeší. Že to musí bejt tak jak si oni si přejou = i když budou dávno mrtvolky (možná i dřív https😐/www.mix24.cz/…eurobiolog-sery/ 😁

Sice to nejspíš bude asi o něco rychlejší než myslíš = ale prostě běh na dlOOOOOuhou trať
ryccardo
Ale to fakt nemá cenu řešit a taky nemá cenu něco po bolševicku tlačit. To musí vzejít z vývoje přirozeně. A jestli bude chtít jezdit v EV 10% lidí nebo 30% to bych nechal na trhu, ať si to vyřeší sám. Třeba za 10 let budou dostupný ve větší míře auta na vodík a rozmůže se za 10 let vodíkový pohon. Ale něco dotacema tlačit je špatně. Takhle před 15 lety EU tlačila dieselový auta. Byla to blbost. Teď tlačí úplně stejně EV a je to stejná hovadina.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a tady je bohužel TEN PROBLÉM = to NELZE

Když to necháš na (neznalé) většině = probudíš se a zjistíš (v lepším případě) že je za 5 minut 12

Ono i teď to časově vyjde "jen tak tak" = přechod z aut na ropu prostě bude na desítKY let = drtivá většina z diskutérů se úplnýho přechodu = prostě nedočká

Dieslový auta se tlačí (formou zvýhodnění ceny jejich paliva) daleko delší dobu než 15 let = absolutně nezáleží co zrovna někde nějaká politická generace. Bolševik to má i v programu = tlačit aby bylo JEN po JEHO. Tohle s tím nemá nic společnýho = krom toho že to takhle prezentujou exbolševický hoaxy

Tohle je prostě vědecky jasná neokecatelná NUTNOST = a učí se už na ZŠ. A protože odklon od ropy na NĚCO bude na MNOHO desítek let (je v zásadě fuk jestli to nakonec bude půl na půl baterky a vodík nebo jak) tak je NUTNOS NUTNÁ začít teď. Co a jak to definitivně bude = to my neuvidíme
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Za deset let budou stále dominovat diesely, protože mají menší emise CO2 než jakýkoli jiný pohon. Spíše se dočkáme toho, že při koupi nového budeš muset ten starý vůz ekologicky sešrotovat. A to se teprve ti hloupí majitelé elektrovehiklů probudí.
Anonym
Problém je, jak dlouho se o tom kecá a jak dlouho je to násilně prosazováno...a pořád to není konkurenceschopné. Takže jak říkáš..počkáme dalších 10 let. A nakonec to bude, jak jsem říkal už skoro před dekádou - počkejme si 30 let. :-!
Jinak s tím nickem jsi za č u ráka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si za NEználka po tvym za č u ráka = s jakýmkoli nickem 😉

Jo inteligente = nejsme pracháči jako norové = kompletní proměna na svět bez ropy (jak tě učila paní/soudružka učitelka) je na = mnoho desítek let. To jen pako neznalý namachrovaný HYSTERČÍ = protože nerozumí nechápe

Buď v klidu = do konce života asi budeš MOCT žvanit svý blbo-pitomosti a do konce života nejspíš jezdit = na co chceš na plyn, vodík, benzín, elektřinu, naftu
IPace
no keca se o tom asi tak nejak od roku 2010, teda v diskuzich, verejnosti je to celkem asi u zadnice a velka sposuta beznych lidi nema ani tusieni ze neco jako elektromobil se da normalne koupit a provozovat, i soused v ulici co jsem s nim pred par mesici mluvil poprve vic nez pozdrav a chce si kupovat Jaguara se me zeptal jak jsem s Jaguarem spokojenej (ma Discovery 3 nebo 4 generace, nevim presne), ale ze to je elektrickej Jaguar netusil a myslel si ze to ma normalne spalovaci motor 😄 kdys jsem ho pak svezl tak byl desne prekvapenej, aneb udiv padesatnika nad necim takovym ze to vubec jezdi
PowerHouse
Už se těším, až zahrnou do provozních nákladů výměnu bateriíí po 8 letech a nemožnost to prodat v autobazaru.
Arese
Pššt! Jsi hnusně "politicky nekorektní"! 😒] 😒] 😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Odkud čerpáš těch 8 let? Doteď jsem toho o kaput baterkách moc neslyšel.
petrolhead
Třeba Outlander PHEV po osmi letech už řeší baterie za cca 300tkč, nemám ponětí jak jsou na tom ostatní. Takže jako bazarovka s baterií před výměnou nevím, nevím... ;-\
DonVito
Nejaky zdroj tvych informaci?
Krome tvy hlavy?

Ta cena co ty uvadis, odpovida cene baterky Enyaq... 😲

Jinak baterie PHEV jsou obycejne mnohem vic namahany nez u EV.

PS Osm let je zaruka na baterie. Na spotrebni zbozi je zaruka dva roky. A kdyz si neporidis sunt, vydrzi dlouho po zaruce.
Anonym
Ale ta cena prodeje ojetého bude fakt blbá.
Dobrá spalovací ojetina má stejnej (nebo i větší) výkon i objem nádrže jako nové auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Větší výkon? 😄

To sis trochu poplet = na rozdíl od EV samozřejmě chvilku trvá než se auto zajede a spalovací motor si sedne a není výjímka že má v tu chvíli vyšší než udávanej výkon. Ale pak po čase začne zase klesat. Takže běžná ojetina např. v českých bazarech (podle SDA je přes 50% je starších 10 let) tam už to je NAOPAK tam už je výkon MENŠí + https😐/cs.wikipedia.org/…%C5%BE_to_nebude
Flajzi
Ano, dneska prodej ojetiny EV je opravdu nevýhodný, protože "trh" (resp. lidé) se toho bojí a to se odráží na ceně. Podobně jsem tratil, když jsem před 10 lety prodával hybridního Priuse. Dneska si hybridní auto drží cenu výrazně lépe než tenkrát, kdy lidi s tímto neměli zkušenosti.
A totéž platí dneska pro EV.
Anonym
Už zase? Přestaň.
Flajzi
Místo žvanění hloupých výkřiků by si mi třeba mohl rozporovat to co tvrdím. Ale to od někoho, komu zavedli na pokoj internet a dneska mu zapomněli dát prášky, nemohu očekávat...
Anonym
Šul ínku přečti si moje příspěvky pár let dozadu.
To, že ses tady dneska vylíhl neznamená, že ti to tu budu extra datlovat.
Flajzi
Nic dohledávat nebudu, nebudu dělat za tebe tvoji práci. Pokud nechceš nijak podpořit svoje tvrzení, tak ty tvoje výblitky jsou stále jen výblitky, nic víc.
petrolhead
Má hlava to má z různých článků, které jsem si o tom přečetl, mimo jiné Svět motorů, kde se věnovali přímo uvedenému vozu. Myslím že to bylo letos, nic si necucám z palce 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Anonym
Nebav se s ním.
Znáš to pořekadlo "Čím víc se s h o v nem mažeš, tím víc..."
Nekupouje, nejezdí, blbě kecá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Všim sis tý zajímavosti? Přesně TO co o někom píšeš = to často platí O TOBĚ

Nekupuje, nejezdí, blbě kecá = FOSTEK 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Nevím, kolik stojí baterka na Eniaq, ale na eCitigo je za 330k a pochybuju, ze Eniaq má tu samou. To spíš bude blíž baterce z eTronu a ta je v distribuční síti koncernu v koncové ceně za necelý milion.
DonVito
Nejaky zdroj?

Myslis tim cenu nahradniho dilu v distribucni siti, nebo naklady automobilky na baterku?

330 se mi zda hodne.
Podle dnesnich cen za kWh by mela byt cena jinde.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A pak tu máme např. spoustu Toyot nebo Tesel bez problémů. Takže podle mě nejde o obecný problém nízké životnosti.
kesumb
Nevím jak u Outlanderu, ale u Passatu GTE je cena baterie tuším kolem 60 tis MOC včetně DPH. Servisní špás na téma 200tkm, Passat BiTDI a turbo v háji je násobek tohodle.
Avatar - lyon667
lyon667
To je ale pořád Hybrid s malým akumulátorem. Velké baterie pro BEV jsou o řád větší problém.
Flajzi
Naopak. U baterek je to stejné jako s akváriem. Čím větší, tím menší problém. U větší baterky se lépe balancuje (na úkor komfortu uživatele) a při stejném nájezdu má auto s větší baterkou méně cyklů.
Avatar - lyon667
lyon667
Myslím tu cenu.
Flajzi
Aha. Ale stejně nesouhlasím. Baterky se skládají z modulů a v případě problému se mění konkrétní modul, nemění se celá baterka kvůli tomu, že nějaký článek kleknul.
Anonym
V tom GTE se ti to turbo vy se re taky. Vohnoute.
kesumb
az na to, ze 1,4tsi bezne jezdi pres 300tkm, za to bitdi se sype uz v zaruce. A jestli nevis jakej je servisni rozdil mezi 1,4tsi a 2,0bitdi tak jsi slepej nebo spis blbej

a mimochodem baterie se v gte nemenila oficialne u nas ani jedna. Kolik si myslis ze se rozsype Kodiaqu rs v zaruce, ty jeden vohnoute.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Přesně. Už po 3 letech bude ten akumulátor na 1/3 kapacity... Po 8-mi letech si se starým akumulátorem nedojedeš ani nakoupit. 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale cena je vysoká, tím je velká pojistka a nakonec ztráta hodnoty. Pokud bude víc a víc EV, bude se muset zavézt spotřební daň a provézt rekonstrukci sítí a zaplatit ji. Cena za km pak bude násobná než teď.
Anonym
a 10% bylo klaunů bez řidičáku i peněz, kteří by to zvažovali, kdyby dostali dotace. Proste dobytek, kterej čeká, že mu to zaplatí ostatní. Takový komunistický zlodějský hováda.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Doteď jsem žil v tom, že sis jedno taky koupil? 😁
Anonym
Ale za svoje. :-!
A už jsem se ho i zbavil.
Oni uvažujou...já koupil.Chápeš ten rozdíl,ne?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozdíl mezi tebou a budoucím kupcem třeba https😐/autobible.euro.cz/…-za-pul-milionu/ a to chápe = snad většina :-!
DonVito
A Fostek uz zase lze jako.. obvykle.

Citigo za svy? Jaka je asi skutecnost???
A) Vymyslel sis, ze za svy?
B) Nebo sis vymyslel nemeckou dotaci?
C) Vymyslel sis to cely. A nejak jsi na to zrovna zapomnel...

Podle me za C.

https😐/www.auto.cz/diskuse/76546/1#…

At je to A, B nebo C, je mi te lito.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj c) bude správně
ACE.
Kdepak komunistický, nelžeme si do kapsy, tohle se jmenuje jinak.
Avatar - Anonym
Anonym
neobolševický 😄 Zelení a liberálové v EU nejsou nic jiného než neomarxisti, zelení bolševici 😄
Arese
Ano, přesně tyto fanaticky levičácké kreatury ženou Západ do totální záhuby. A zdaleka ne jen násilným prosazováním EV! 😲 😒 :no:
ACE.
Zase špatně, to s bolševikama nemá co dělat, možná bude lepší a hlavně pravdivý přestat se vymlouvat na komanče a pojmenovat to přesně, jako výrazy jako stupidní, zmanipulovaní případně zkorumpovaní. Jasně je na to nabaleno spoustu zmanipulovaných hlupáků, ale to jen řvoucí dav, je potřeba se ptát jako vždy "v čí prospěch"
Avatar - Anonym
Anonym
DonVito
No, kdyz vas vidim, tak mi prijde, ze nase minulost je spus takove stigma.

A problem je, ze neumime premyslet.

A ty neumis rozlisovat, mezi ideologii a tim co se deje okolo..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Opatrně mluvíš o všech majitelích dieslů = a těch tu bylo je a bude sakra hodně https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
petrolhead
Na nádrž najedu běžně 900km, což je pro mě tankování1-2x za měsíc. Ani si neumím představit, že bych běhal denně kolem auta s kabelem. Využívám opravdu hodně nezávislé topení a výhřev sedaček, zatím nikdo neudělal test, jak bude s tímto ubývat baterie. O tahání karavanu ani nemluvím a neumím si představit, když jedu celý den přes Itálii a není otevřená jediná pumpa (tankování pouze na kartu), nabíjecí stojany nejsou vidět, jak plánovat s takovým vozem cestování??? :no:
Anonym
Ale oni "uvažujou". Oni nekupujou ani nejezdí.
Hele, měl jsem iV na zkoušku. Na nákupy dobrý. Ale to je k ničemu, když je to nekonkurenceschopný a stejně na tom najedeš tak málo, že to není ani ekologicky přínosný.
petrolhead
Soused měl k půlročnímu testování cca před 10 lety prototyp Octavie Combi II 85Kw na el. V zimě nedal ani Boleslav a zpět(140Km) bez dobíjení. Zdá se mi , že se to za ty roky nijak zásadně neposunulo. ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Já měl EV zbavil jsem se ho.
Tak jenom, že ses vyslintal, ale není to pravda.
Úvěre 😁
kesumb
Jako jo, ale třeba ženina A6 nejede víc jak 200km denně jak je rok dlouhej a za Etron bych to asi i vyměnil. Stejnak to jezdí jenom tam, kde je zásuvka přímo v garáži. Problém EV je to, že na druhý aut👋hračku je to prostě drahý a jako první auto to nikam nedojede.
Flajzi
A co to bylo za EV?
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Aha.
Tak ty jsi pitchus.
Tím se vysvětluje všechno.
😁 😁 😁
A k tomu smradu...tvoje přírodní eko-nemytá stará (nebo to spíš tipuju na kníráče) smrdí víc a taky to voblizuješ/kouříš :-!
webpaja
Ty se chodíš podle všeho pást na louku? A elektriku si vyrábíš sám na své čerpačce solárem, kde jsi použil jen přírodní materiály, získané bez exhalací?

Prima a před oponou obdiv :yes:
Avatar - lyon667
lyon667
Zkusil jsem a stačilo. Nikdy víc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - lyon667
lyon667
Teslu X. Zrovna tobě jsem to, myslím, už několikrát říkal.
webpaja
Máš dost hrachu, když stojíš před stěnou? 😉
kesumb
Ono by to chtělo EV s dojezdem v mrazu a s plným obsazením při dálničním provozu aspoň 400km. Tedy TMX potřebuje na svižnou jízdu po dálnici v mrazu cca 30-33kWh, tedy auto této velikosti a efektivity by pro moje použití muselo mít něco jako 130kWh využitelné kapacity po 20% degradaci baterie. Takže se bavíme o něčem jako je 160-170kWh. Což při stávající technologii je něco jako 1000Kg hmotnosti. Při dnešní technologii nereálné.
Nicméně jako druhé a další auto do rodiny už nikdy nekoupím diesel a budu EV hodně zvažovat. Jako první je pořád pro mě nejlepší PHEV.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
20% pokles kapacity nastane zhruba po 9 měsících
traveldrive
A to si vymyslel sám, alebo si si niekde prečítal lož od sebe podobného?
Petriso
Až bude auto velikosti Citigo tj. max 3,5 metrů dlouhé pod 300.000 tak kupuji jako druhé auto do rodiny. Aktuálně máme benzinového Smarta na ježdění po Praze. Čekal jsem že první Citigo bude za těch 420.000 a půjde to pak citelně dolů a ono prd a naopak ho zdražili a nepochopitelně stáhli z prodeje tak zatím nemám důvod o elektromobilu ani uvažovat...
Xylo
Myslím si, že to není vůbec nepochopitelné. Můj subjektivní názor je, že VW nestojí o vnitřní konkurenci, která se navíc dobře prodává, při spuštění prodejů vlajkových ID, které uvádí na trh za cenu trochu přesahující Hyundai nebo Nissan. Osobně mám taky moc rád Smarta, ale jsem zvyklý si teď auta servisovat sám. Jsem rozmazlený servisní nenáročností a vymakanou přístupností všech věcí, které se měni z Mitsubishi. Trochu mě taky štve vysoká pořizovací cena (včetně EV verze) a do ojetého Smartu se mi moc nechce.
Anonym
Tvůj osobní názor...je blábol. Viz já níže s tím proděláváním. A nebejt toho, že jsou pokuty za emise zahrnuty v ceně aut (a takovýhle auto snižuje flotilovej průměr), reálně by se Citigo iV muselo prodávat asi za 700k. Teda v tržním hospodářství.
traveldrive
Na bláboly si tu vyhlásený e😜ert ty. Klameš a vymýšľaš si až sa ti práši spod prstov.
Anonym
Nepochopitelně? Založ si firmu a prodávej věc,na který na každým kuse proděláš přes 200 tisíc. Pak to třeba pochopíš i ty.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kdyby prodávali Cígo s dieselem, neprodají z EV ani kus.
ACE.
Ale hlavně špatná a nepraktická použitelnost, pro většinu lidí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Většina lidí ujede max 50 km za den = ostatně PROTO se dělají PHEV ca právě s tímhle dojezdem

Takže tak nějak PŘESNĚ NAOPAK pro většinu lidí..
ACE.
Teoreticky můžeš mít pravdu, ale pokud nemůžeš tankovat doma (v práci), je třeba pro mě krajně obtěžující jen představa, že budu místo 3-5 minut jednou týdně tankovat benzín a nebo někde minimálně 2x týdně zevlovat 45? minut a to ještě za předpokladu, že není nikdo přede mnou, protože jinak to jde klidně do hodin. Každej si představuje nádherný prosluněný den, jak s radostí srká kafíčko a nikam nespěchá, známe realitu, jak takové zdržení (kterému se moc nedá vyhnout) dokáže pravidelně srát.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je prakticky = roční nájezd aut je znám. Kolik najezdíš v průměru ty rsp. tví známí = víš. Pokud nejsi anomálie = tak takhle nějak..

No už dneska de nabíjet třeba při nákupu = jedno jestli Lidl nebo Globus apod. Ale většina lidí prostě tankuje doma nebo v práci. A u auta nestojíš. Zajedu do garáže a zásuvku mám stejně cestou ven = tak zastrčím a jdu. To samý v práci = třeba http😐/www.hybrid.cz/…na-elektromobily to už má = všechny auta na elektřinu

Ta nutnost zevlovat někde než se auto nabije = je spíš velmi výjímečná. To platí pro dálkový trasy http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
petrolhead
Pro dálkový trasy to neplatí a myslím, že nejsem ničím extra výjimečný. Jak jsem psal, třeba v Itálii nenajdeš přes den otevřenou pumpu a dobíjecí stojan je o velké náhodě, nemluvě o přejezdu Alpských pasů. Další věc je, že pokud mám u nafty s karavanem o 4 litry větší spotřebu, nenajedu 900, ale stále dobrých cca 500 na nádrž, jak to bude s elektřinou? Já prostě z praxe stále nevěřím, že je momentálně elektroauto vhodné pro každého a ještě dlouho nebude, pokud někdy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No průměrnej roční nájezd = je znám. Tak kolik najezdíš za rok ca ty?

Jo počet pump na auto člověka rsp. km2 = je zrovna u nás TĚŽKÁ ANOMÁLIE. Plus v Německu nebo Itálii no vlastně to znám i z Rakouska = je běžný že pumpa je schovaná někde za bukem = musíš sjet z dálnice. Ale viz odkaz klasický český = odtud do Chorvatska není problém s dnešníma baterkama

Stejně nemáme jinou možnost = ropa prostě dojde není věčná. Auto může jet už dneska na spoustu jinejch věcí než na ropu = to ostatní co z ropy děláme tam jí zatim nahradit neumíme
petrolhead
Najezdím dvěma auty cca 20tkm za rok. Těch 900 km na nádrž ovšem najedu i když topím, chladím, stírám, hřeju si zadek a svítím. Nemusím večer přemýšlet, jestli ráno odjedu s autem, když jsem ho zapomněl připojit, plánovat cestu podle dobíječek... Běžně se cestou rozhodnu jet jinudy, jinam. Prostě jak jsem psal, zatím určitě ne pro každého.
Avatar - lyon667
lyon667
Problém ale není v náhradě ropy, problém je v baterkách. O tom je celou dobu řeč. Takže těch možností je celá řada, jen se z nějakého důvodu propaguje ta nejhorší možná...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A co bys propagoval teda ty?
Arese
To je snad jasné - auta s moderními, ultranízkoemisními spalovacími motory. Až už na benzín, na naftu, či LPG nebo CNG. 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - lyon667
lyon667
Já bych nepropagoval samozřejmě nic. Nejsem komunista, abych někomu nařizoval, na co smí, nebo nesmí jezdit, podle aktuálních ideologických trendů. Trh si cestu najde.
Arese
Pokud ho ovšem euromarxisti nezadusí nesmyslnými regulacemi a restrikcemi. Makají na tom ze všech sil! 😲 😒 :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je nesmyslná úvaha. Sice mám nízký nájezd, ale to proto, že nedojíždím denně. Běžně otočím 300 km za den.
ACE.
Povídám, zní to pro někoho dobře, mimo Prahu u obchodů ještě el. není a navíc, já se vejdu do 15 minut a co potom? RD dům nemám a ani nechci, v práci dobíjet nemůžu, takže pro mě a mě podobné se nenajde ani jedno pozitivum, opravdu ani jedno. Ano a svůj nájezd znám, není to problém spočítat a anomálie nejsem, do práce a z. zhruba 80 + něco navíc, to je to dobíjení 2x týdně, zhruba někdy 3x a to je řádnej vopruz, pokud nejsi fakt flegmoš. Sám majitel Tesly co nabíjí u baráku prohlásil že koupě je nesmysl, ale že je to pro něj určitá poza.
traveldrive
V tom prípade o Ev neuvažuj, to je jednoduché. Nie je to typ pohonu vhodný pre každého. Ešte naozaj nie.
Avatar - Anonym
Anonym
U globusu maj 4, slovy ČTYRI dobíjecí místa na elektromobily.

To lidi strašně vytrhne až se ty elektromobily rozšíří, to abys tam nakupoval 10 hodin, než na tebe přijde řada 😄 Většinou tam stojí jebky jako BMW I3 a Hyundai IONIQ
Avatar - lyon667
lyon667
Čtyři jsou úspěch. Brněnský Globus má dvě 😄
webpaja
Nad čím přemýšlíte? I kdyby jich tam bylo 400, tak to bude problém. Sem si kolik jezdí v ČR aut a desetina by měla být EV. V lepším případě by pak polovina lidí nabíjela ve svém domku ze sítě.
Už se těším, až na Chodově, Krpoli apod bude každé desáté auto EV a děti si přes prodlužky ani nehodí balonem. 😉

Ale v zemi, kde se prezident bohapustě vysmívá krizí postiženým podnikatelům se moc nedivím, kdyby k tomu z jakéhosi nařízení došlo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Většina lidí nemá garáž, kde by to nabíjela. A nemá auto pouze pro dojíždění do práce, což právě řeší PHEV.
Avatar - Anonym
Anonym
50 km jo, tak to už jsem jeden co se do limitu nevejde, já najedu denně 60-70 km 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
bydlí v paneláku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nikoli = zjednodušeně POLOVINA bydlí v domku = myslím že poslední číslo bylo 44% v rodinných domech?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže polovina lidí pravděpodobně nemá kde nabíjet.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Na druhou stranu polovina tedy může...
Anonym
Paráda bude, až ta polovina začne nabíjet každou noc naráz :-!
Ty dráty ukápnou na pole.
Avatar - Anonym
Anonym
A ty komunistický transormátory a rozvodny a ty 50 let starý dráty , který na tohle absolutně nejsou dimenzovaný. To bude blackoutů, doporčuju si koupit kamna na uhlí, dostatečnou zásobu dřeva a uhlí a elektrocentrálu a barel benzínu.

Jinak hrozí, že Vám umrzne zádel, až ten proud nepůjde 😄
Flajzi
Pokud sítě zvládnou utáhnout rychlovarný konvice, žehličky, tepelný čerpadla, tak nabíjet EV zvládnou taky.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže nikdo nezapojí mezi 6-8 večer do sítě najednou 2500 myček, žehliček.

Tepelný čerpadlo se spouští a vypíná různě, podle toho jak padá teplota v domě rozhodně neběží nepřetržitě celou noc. Mam ho doma, tak asi vím jak to funguje
Flajzi
Ale zapojí. Stačí fotbalový zápas a když přijde přestávka, tak to by ses divil, co to udělá se sítí, když si lidi jdou dělat kafe. 😄
Mám jednoduché počty přímo od ČEPSu. Dneska přenosová soustava zvládne bez problému milion EV (výhoda dědictví těžkého průmyslu a několik miliard ročně do modernizace přenosové soustavy každý rok). Milion EV ročně sežere kolem 2 TWh, za loňský rok jsme vyvezli přes 13 TWh, takže je kde brát. A až tady bude milion EV (toho se asi nikdo z nás tady nedožijeme), tak ČEPS bude připraven na dva miliony EV, atd.
Distributoři mohou mít někde "hluchá místa" s kapacitou distribuční soustavy, ale to oni rádi postupně zmodernizují, protože jejich zisk je odvozen od toho, kolik prodají elektřiny.
Co se týče drátů doma, třeba já jsem nemusel doma nic měnit, ani zvětšovat jistič. Jen se mi více zploštila (více se mi srovnala noční spotřeba s denní) křivka spotřeby a ani při nabíjení EV nemám okamžitou spotřebu přípojky větší než ve špičce přes den.
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik toho bude přebývat, až se vypnou uhelné elektrárny? Nestaneme se pak náhodou dovozcem elektřiny?
Flajzi
Nevím. Otázkou je, kdy se budou vypínat uhelky, jak rychle a jak to bude s náhradou za ně.
Avatar - Anonym
Anonym
EU je chce vypnout hodně rychle, resp. nemusíme je vypnout, ale ta výrobní cena z uhelky, na kterou napaří takvové emisní daně (povolenky) bude dražší, než výrobní cena z jádra.

Asi takhle. Takže to provozovatelé prostě vypnout budou muset. Navíc EU brutálně tlačí i na ukončení těžby uhlí, takže asi tak. Nebude tam čím topit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na ukončení těžby uhlí = tlačila tlačí a víceméně už dotlačila "vyšší moc" DALEKO VYŠŠÍ než nějaká EU https😐/www.irozhlas.cz/…a_1908111344_kro 😉

Je důkaz SKVĚLÉ PRÁCE hoaxů a tedy jejich autorů, že lidi co věci nerozumí (většina) VŠECHNO hodí na EU 😁 :-! 😒] :😉
Avatar - Anonym
Anonym
Polsko je schopno těžit tolik, že by zásobovalo samo půl Evropy, kdyby jeli naplno a další obrovské zásoby uhlí má rusko a další.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám eso https😐/www.irozhlas.cz/…a_1908111344_kro který nepřebiješ = evidentně si ten odkaz nečetl. Viz odstavec pod ilustračním foto

Ale jo v chudejch zemích typu rusko = to ještě chvíli půjde 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Z té poloviny domků jsou rozpadlé barabizny s oprýskanou a špinavou fasádou, co by nutně potřebovaly rekonstrukci v řádu 1,-2 mega a lidi si tam budou kupovat elektromobil.Když nemaj na novou střechu 😊
A nabíjet ho skrze hliníkový komunistický dráty, který nesnesnou ani větší jistič.

Trošku reality, plácale. Objed si někdy pár obcí, doporučuju severní čechy, krkonošsko mimo lyžařské areály a části moravy a jeseníků.

Uvidíš ty domečky a jejich bohaté majitele 😄 😄 😄
Flajzi
Jednoduché počty. Tito budou dál jezdit spalovákem. Ale pokud provozují doma rychlovarnou konvici, elektrickou troubu či elektrickou varnou desku, tak přes noc si zvládnou nabít EV naprosto v pohodě.
Avatar - Anonym
Anonym
určitě, za 8-14 hodin to lez dobít i ze zásuvky 220, ted co budeš dělat až někam nutně bude potřebovat jet za 2 hodiny po tom, co si přijel se skoro vybitým autem nebo přijedeš odkněkud v 0😁0 v noci, jak včera moji drazí sousedé 😄 To asi nestihneš dobít do 6😁0 když zas odjedeš že, ze zásvuky 😄

A rychlonabíječky už nejsou jak rychovarná konvice 😄
Flajzi
Doma si budeš dobíjet denní nájezdy. Jelikož statisticky většina lidí najede do 50 km denně, tak je to v pohodě i ze zásuvky (já nabíjel taky za zásuvky, než jsem zapojil 3-fázový wallbox a naprosto v pohodě). Pokud potřebuješ nabíjet více, buď si zapojíš wallbox nebo zajedeš před dojezdem domů k obchoďáku a během nákupu si nabiješ rychlonabíječkou nějaký kus baterky a doma pomalu dobiješ tak, abys ráno měl zase plnou (pokud ji potřebuješ).
Nicméně řešíme hypotetickou situaci. Člověk z polorozpadlé barabizny nebude jezdit elektrem, protože těžko teď sežene 20 let staré elektro za 30 tisíc... Takže nemusí řešit ani tu přípojku.
Arese
Fajn, vystihl jsi to naprosto přesně - pro drtivou většinu Čechů jsou elektropekáče zcela nepřijatelné řešení individuální mobility. A běda vládě, která by jim na jejich většinou starší ojetá auta s normálním pohonem sáhla! 😄 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj tak to je my CHCEME být zaostalí

Jsme na to ZVYKLÍ = PROTO máme dneska (už dobrovolně) prezidenta i předsedu vládu (ex) komunisty 😁

Byli jsme zaostalí díky péči jedné strany desítky let = pustili nás ze ZOO kde bylo sice zaostání ale klídek pohodička, ale po nadšeném úprku do volné přírody jsme zjistili.. že sice můžeme co chceme, ale taky že tam si musíme lovit jídlo SAMI

Sice i tady existují inteligentnější vzdělanější jedinci kteří nechtějí zase (dál) zaostávat, ale s těmi si poradíme = VÍME jak na to máme (40ti letou) PRAXI :-!
Avatar - Anonym
Anonym
EUROSOJUZ taky ví na to, jak si poradit s těmi co chtěj za pronájem svého domu cifru, co si sami představují a jak si poradit s těmi, co topí uhlím a jezdí ve starém autě. Prostě jim to zakážeme nebo zdaníme tak, aby na to neměli.
A ještě jim osvícení politici typu Hřib poradí, at jezdí MHD nebo na kole.

To není komunistická praxe? 😄
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dík 😄
Arese
Máš opravdu svéraznou představu o pokroku. On je totiž pokrok a "pokrok", víš? Ten euromarxistický, násilím vnucovaný, je ve skutečnosti cesta do pekla zelené totality. 😲 😒 :no:
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jen by mne tak zajímalo, zda si hard core členové zdejší orálě-masturbační sekty "Svědkové Elonovi"
(A) někdy ten svůj vysnívaný 100% eko-bio-freš elektromobil doopravdy koupí
a nebo
(B) o tom budou jenom neustále debilně čvaňhat.

Já hlasuji pro alternativu B 😁 Co vy?
petrolhead
Jestli někdo někdy vyrobí el. auto, který plně nahradí moje momentální potřeby, včetně rozumné ceny, proč ne. Hlavně aby se s ním dalo pohybovat po Evropě podle mého uvážení a ne podle nabíjecích stojanů. :yes:
Jiri Burke
Arese