Je to tak, pokuta za emise CO2 má ještě koeficient dle hmotnosti auta. Akorát to s ním asi přestřelila Brusel natolik, že se malé městské auto výrobci prostě nevyplatí vyrábět.
Jasny důvod jsou náklady na nové motory splňující poslední emisní třídy. A taky paradoxně malá auta snižují celoflotilový target značce. Takže tam není žádné plus. Se soudruzi v Bruselu museli hodně zamýšlet. Když udeláš malé lehké auto se spalovákem je to pro výrobce větší zátěž jak velké těžké SUV. Se stačí podívat jaké hodnoty musí plnit třeba VOLVO.
Re: Elektrozkrat od Dacie je pomalejší než Š105, to je ale p
Nejsem fanoušek elektromobilů, ale ta Dacie má moje sympatie. Čínská verze má hmotnost méně než 1000 kg, malé rozměry, kola 165/70 R14, bubnové brzdy vzadu ... prostě tak nějak si představuju ekologický a ekonomický elektromobil do města a okolí. Reálná dynamika bude mnohem lepší než u Fabií HTP a podobných aut. A omezenou maximálku mají i mnohem dražší elektromobily, například Citigo iEV 130 km/h, Renault Zoe 135 km/h. Samozřejmě, mohli bychom mluvit o tom, že pro Evropu by do Dacie mohli dát dvoustupňovou převodovku, což by umožnilo zvýšit maximálku a možná o trochu snížit spotřebu.
O nesplnitelnych normách čtu už přes 10 let a výrobci je vzdy splnily, protože jsou splnitelné.
Říkají že auto má vykazovat nějakou spotřebu v nějakém měřícím cyklu.
Jestli to někdo pochopil tak že za tu samou spotřebu bude jezdit i on a každý uživatel (přestože u mezi uživateli identických aut jsou běžně rozdíly 25 % nahoru a dolů) tak nějak nepochopil fungovani norem, možná už z dnešního světa nechápe vůbec nic..
A emisní normy aut dostupnost cenu a množství El energie opravdu neřeší..
Není dobré začínat s pitím tak brzy večer, zvlášť když má pak člověk tendence být verbálně agresivní.
Pak se vzmůže jen na urážky a při snaze argumentovat míchá nesmysly. ;-)
Když tedy byly tak špatné, tak proč se po statisících hlavně ve Francii a jižní Evropě prodávaly? Nebo snad chceš tvrdit, že celé TPCA byl neúspěšný projekt?! Ach jo. Kdyby hloupost nadnášela... ;-\
P.S. Podle většiny odborníků na ojetá auta jsou Kolíňata až překvapivě spolehlivé ojetiny! :yes:
Už opakovaně tu mnozí uživatelé plug-inů dokázali, že za normované spotřeby bez problémů jezdí, a i bez nabití se dovedou dostat pod spotřeby velikostně odpovídajících dieselů, tak už konečně sklapni a zalez, flustečku.
Ano blbečku.
Normy jsou jen velmi těžko splnitelné nebo pokuta a implementovaná technologie udělají auto neprodejným (kvůli ceně)
Připomínáš blba, co nadšeně ryčí nad upálením čarodějnice - podle tehdejších norem.
Navíc normy jsou nastaveny slepě a měřící cyklus je k smíchu. Nebo máš opravdu pocit, že obrovská SUV co teoreticky ujedou pár desítek km na elektřinu mají ty emise, co vyjdou z testu? Navíc ty tvoje "normy" považují elektřinu za věc, které je neomezené množství, je zdarma a vyrábí se s nulovými emisemi a náklady.
Teď si nalískej a spláchni za sebou.
A čítal si to vôbec? Obsah článku silne nekorešponduje s titulkom. Mne to vychádza tak, že v rámci zlúčenia s FCA bude mať na starosti malé autá práve táto časť budúceho koncernu. Takže trebárs vo Fiate Tychy budú sekať Fiaty, Peugeoty, Citroeny, Ople či Lancie na jednej linke. Všetky značky využijú spoločnú platformu a motory, len dostanú viac či menej upravený design a interiér čo dáva logiku nie?
Každý si svobodně vyrábí co chce pokud to splňuje normy závazné pro všechny, to platí pro výrobce aut, nábytku hraček apod..
Nebo má někdo pocit že tu výrobu dostala PSA zakázanou?
...u Hyundaie (i u Toyoty, která pilně připravuje další generaci Ayga) právě bouchají další zátky od šampaňského. Potenciální konkurenti jejich mimořádně povedené nové generace i10 padají jak mouchy - a odstřelují je nikoliv zákazníci, ale sami jejich evropští výrobci! Neuvěřitelné! Čeho se proboha v tom absurdním euromarxistánu ještě dočkáme?!! :-(:-(:-(
Elektrozkrat od Dacie je pomalejší než Š105, to je ale pokro
tak zpráva dne je že si budeme moci koupit elektrozkrat od Dacie s nižším výkonem a pomalejší než Škoda 105 ........ to bylo před 40 lety ..... tomu se říká pokrok .... anebo neomarsizmus/socializmus v praxi
Jenže Š105 stála podstatně méně.
ekodebilita v praxi a v celé své nahotě a se vší svou kontraproduktivností.
Zničí se malá, na servis (i ekologicky) nenáročná auta co mohou (nebýt složitých blbostí) sloužit 20 let několika majitelům.
Ne! Vnutíme lidem třikrát dražší E-obludy, co se budou donekonečna znovu vyrábět a recyklovat. V nových továrnách, které se budou stavět..To je ekologičtější!