Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot a Citroen prý končí s malými městskými automobily

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Poté, co se koncern PSA zbavil svého podílu v kolínském závodu TPCA, by mělo přijít rozhodnutí o úplném konci výroby modelů Peugeot 108 a Citroen C1.

S touto informací přišla agentura Reuters, která se odkazuje na tři nezávislé zdroje. Podle dostupných informací se chce koncern PSA stáhnout ze ztrátového segmentu malých městských automobilů. A to ještě předtím, než dokončí své spojení s koncernem FCA.

Omezování nabídky v A segmentu, zejména tedy co se modelů se spalovacími motory týče, přitom poslední dobou není nic neobvyklého. Kvůli snaze minimalizovat emise totiž musí být vozy osazeny nákladnými zařízeními na čištění výfukových plynů, která však zvyšují náklady a vozy se stávají prodělečnými. A to měl být případ i modelů 108 a C1.

Podle jednoho ze zdrojů, který citovala agentura Reuters, se PSA stahuje ze společného závodu v Kolíně i A segmentu, na kterém v současné podobě prodělávají automobilky nejvíc peněz v Evropě.

Koncern PSA odmítl budoucnost dvou městských automobilů komentovat. Ve vyjádření mělo být zmíněno, že se koncern chystá prozkoumat, které produkty budou v tomto segmentu nejlépe odpovídat požadavkům zákazníků a současné budou splňovat evropské emisní limity.

Na budoucnost malých modelů z PSA navíc bude mít vliv i budoucí spojení s koncernem FCA. Ostatně historie značky Fiat je neodmyslitelně spojena s městskými modely, jako je 500 nebo Panda. U obou z nich už se přitom počítá s elektrifikací.

Současné projekty by mohly být nahrazeny novými, což umožní sloučení s FCA,“ uvedl jeden ze zdrojů Reuters. „Sloučení zamíchá kartami, zejména pokud zvážíte, že je A segment od prvního modelu 500 po model Panda neoddělitelný od historie Fiatu.

O budoucnosti dalších městských automobilů pod značkami koncernu PSA se tak zřejmě bude rozhodovat až koncem prvního čtvrtletí příštího roku, kdy by mělo dojít k definitivnímu sloučení koncernů PSA a FCA. Nová společnost pak ponese název Stellantis.

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - mariov8
18. 10. 2020 10:37
Re: Paradox
Je to tak, pokuta za emise CO2 má ještě koeficient dle hmotnosti auta. Akorát to s ním asi přestřelila Brusel natolik, že se malé městské auto výrobci prostě nevyplatí vyrábět.
17. 10. 2020 21:16
Paradox
Jasny důvod jsou náklady na nové motory splňující poslední emisní třídy. A taky paradoxně malá auta snižují celoflotilový target značce. Takže tam není žádné plus. Se soudruzi v Bruselu museli hodně zamýšlet. Když udeláš malé lehké auto se spalovákem je to pro výrobce větší zátěž jak velké těžké SUV. Se stačí podívat jaké hodnoty musí plnit třeba VOLVO.
17. 10. 2020 16:54
Re: ziadna skoda
No, o to je uměle nařízený konec C1/108 samozřejmě absurdnější... :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2020 16:07
Re: Co na to novej levnej klaun Flajzi?
Jeden flustek nejsou všichni, víš to?
Avatar - pallas
17. 10. 2020 14:47
Re: ziadna skoda
Aygo/108/C1 za prvy polrok 2020: 76, 5 tisic ks
Hyundai i10: 21 tisic..