Aktuální Škoda Octavia vsadila na dvouramenný volant, který se posléze objevil i v dalších modelech značky. Nyní automobilka odhaluje, jak toto řešení vznikalo a jaké má výhody.
Jo, souhlas, ta bradavice je tam hrozna a zbytecna.
A jeste by me zajimalo, proc porad davaji zplosteniny na "za deset dve". Jinak me ze skodovackych volantu vzdycky boli ruce... Proto bych si je nemohl koupit.
Když máš ruce ve "třičtvrtě na tři" tak zploštěnina na "za deset dvě" slouží jako opěrka pro palce, ale asi to tak používá málokdo, já sám mám většinou taky palce zaháknuté za věnec volantu.
Já zas nepochopil tu větu o tom, že pro ovládání vozu je nejlepší co nejmenší počet ramen na volantu, přece když držím volant ve třičtvčtě na tři, tak je úplně jedno jestli je dvoj, troj nebo čtyřramenný. Já mám ve svém autě ten 4, a ani při slalomu na dráze, nebo v prudkém vracáku mi tam ty 4 příčky nijak nepřekážely.
Naprostý souhlas. I Š120 (užovka) měla dvouramenný pokud si dobře pamatuju. Mně to připadá jako výrůstek nebo bradavice. Otázkou co na to koncoví uživatelé.
Ked pozries ten prvy obrazok kde su vedla seba 3/2-ramennhy volant tak to naozaj tak vyzera, ze zo stareho len odsekli to spodne rameno. A ta "hrca" v strede teraz posobi prilis masivne...
mě nijak neruší, naživo vypadá stejně jako tříramenný. Podstatnější je ergonomie ovládání na volantu a ta je podle mě o dost lepší než u nového Golfu, zatímco v Golfu jsou pevné šmatlací plošky s velkou citlivostí, které jsou třeba při listování v menu nebo při změně hlasitosti dost nešikovné a hlavně nepřesné (není problém přejet požadovanou položku do další nepožadované nebo naopak se změna nestane vůbec), otočné a zároveň potvrzovací válečky u Škodovky jsou daleko preciznější stejně jako další fyzická tlačítka na volantu, kdy každá změna je pocitově potvrzena řidiči fyzickým pohybem tlačítka/válečku a cvaknutím, což poskytuje daleko lepší zpětnou vazbu o provedení akce pouhým hmatem bez potřeby kontrolovat její provedení vizuálně.
Mně tam to třetí rameno vizuálně dost chybí, možná, kdyby tam nebyl ten spodní výstupek, který vypadá, jak kdyby udělali tříramenný volant a na poslední chvíli třetí rameno uřízli, tak to vypadá líp. Tohle je hrozný.
Měl jsem v ruce jak tříramennou, tak dvouramennou verzi O4 a pocitově působí zcela stejně. Jediný rozdíl je, když strčíš v dolní části do volantu ruce, tak tam nenahmatáš tu příčku, ale to je to poslední za co bych v autě připlácel. Jinak ten výstupek nebo zesílení tam má i S kláda a nikoho to neirituje. Ale proti gustu, kdo s tím má problém, tak si připlatí nebo půjde jinam. https://www.carwale.com/…-wheeljpg-28463/
Mně to přijde hnusný i v tý S-klasse, kdybych čistě teoreticky překousnul infotainment a rozhodl se koupit škodovku, tak rozhodně s tříramenným volantem. Já těm dvojramennejm nějak nemůžu přijít na chuť, ať je to škodovka, S-klasse, peugeoty, nebo teď nová Honda Jazz.
..podle konstrutérů z Česany dobrý co nejmenší počet ramen? No to možná platilo v dobách Favoritu, kde bylo třeba při vyparkovávání z řady aut za volant opravdu zabrat podhmatem... Ale pánové asi jaksi zapomněli, že Škodovky už mají cca čtvrt století posilovač řízení! ;-\ ;-\ ;-\