Omezení maximální rychlosti nových vozů značky Volvo na 180 km/h bylo pro některé fanoušky švédské značky zklamáním, německý úpravce už ale přišel s řešením.
když ty auta jsou prodávána a koncipována na 180, tak zda legálně zvládnou víc. Je mnoho komponentů, které se při extrémním zvýšení rychlosti mohou projevit nedostatečné. Bude toho dost. Typicky mě napadají brzdy ale třeba i pneumatiky. Volva klidně mohou z výroby přijít na pneumatikách nízké rychlostní třídy a bude je třeba vyměnit. Ale je tu i třeba elektronika (např ACC) která nemusí vyšší rychlost zvládat.
Volvo si jistě spočítalo, kolik na autě "ošizeném" na 180 ušetří. Proto to i dělá - a jen částečně vůli bezpečnosti, kterou se zaklíná.
ACC u spousty aut funguje v omezeném rychlostním intervalu. Myslím, že současné pneu velkých rozměrů nebudou pod 210. Nikdo pro Volvo nebude vyvíjet jiné. Brzdy snad neměnili.
Brzdy nemyslím. Brzdy dostanou daleko víc za uši při jízdě na krev třeba na okresce, než při 200-0... než jsi z té 0 zpět na 200, tak si ty brzdy mají čas oddechnout.
ACC už psal webpaja, rychlostní omezení tempomatu (a nejen toho adaptivního) je celkem běžný.
Pneu jo, to by mohlo bejt, teoreticky... ale nemyslím, že osazením gum s nižším rychlostním indexem se dají ušetřit nějaké zajímavé peníze. Až tak bych se nedivil, kdyby mezi V a W třeba žádný reálný rozdíl nebyl a byl to jen marketing.
u současných modelů, které byly vyvinuté ještě před omezením, bych se nebál toho, že to bude nějak ošizené. U nových modelů, které teprve přijdou, bych se toho bál. Tam už se může ubírat i na tuhosti karoserie. Což bude potřeba, protože nové EuroNCAP budou znevýhodňovat těžká auta.
...dalšího plátku naší svobody, kterou se současní západní neomarxističtí z.- m. -r. d.- i. snaží ukrojit z naší svobody. Samozřejmě pro naše dobro, že.... "Protože kdyby to zachránilo jediný lidský život, atd., atd.... :-O:'-(:'-(:no:
P.S. Vsaďte se o co chcete, že to nebude tak dlouho trvat a nějaký jiný levičácký pablb navrhne v orgánech EU, zavést omezovače rychlosti povinně u všech nových aut prodávaných na evropském trhu. A ten limit bude rozhodně mnohem nižší, než 180 km/h.... :-(:no:
Tak samozřejmě, protože v tomhle je jedna z výhod spalováku. :no:
Bude to nějaká poblouzněná č u ráčí hlava z toho bloku, jak v něm jsou Piráti.
Bez řidičáku, bez toho, že by v životě pracoval (mimo kafrání). A jeho rudozelení soudruzi a rádoby-eko-prasata budou hýkat nadšením z toho nápadu.
není, využívá se parametru, který byl ve Volvech vždycky. Ať u pomalých, kde byl ten speedlimit nastavený obvykle na 210, tak u rychlých, kde to bývalo zastropované na 250. Teď to z fabriky přijde se 180. Když tu úpravu před reklamací vrátíš zpátky, nikdo nic nepozná.
Mám za to, že je tam ten parametr v ŘJ dvakrát. Jednou pro obyčejné klíče, podruhé pro "červený klíč pro děcka", kde se dá uživatelsky nastavit i maximálka (např. jen 110km/h), varovný limit (100km/h), maximální hlasitost a nastavit parametry adaptivního tempomatu.
asi bych to nazval fandovství do značky.
Benzínový šestiválec u značky, na kterou jsem zvyklý, nově koupíš jen s automatem, pohonem všech kol a sadou baterií a elektromotorem navíc. A přidušeným zvukem. To už je fakt na zvážení, jestli takové auto chceš.
Jenomže Volvo vždycky kupoval jiný druh lidí, XC90 s pětiválcem měla 185 koní? To taky nebyla žádná raketa...
Byly doby, kdy jsem radeji jezdil pres NL, protoze meli limit 130 kmh a Belgie 120 kmh. Dnes do Holandska lepsi autem nejezdit. Belgie stale krasnych 127 kmh tacho. Proti Nemecku se to pochopitelne srovnavat neda.
...kolik kupců Volva této možnosti využije. Jinak má ta doba elektronická i své výhody, cokoliv jde vypnout, jde i znovu zapnout:) ultimatni řešení by bylo udělat převodovku tak, aby na nejvyšší kvalt a maximální otáčky dosahovala prave te 180ky:)
To by sice nebyl problém realizovat, ale v měřícím cyklu by nastala katastrofa, motory by i při nízkých rychlostech točily nesmyslně vysoké otáčky a spotřeba by šla do kopru a pokuty za emise CO2 do nebe.