Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravcům už se povedlo obejít omezovač rychlosti v nových Volvech

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Omezení maximální rychlosti nových vozů značky Volvo na 180 km/h bylo pro některé fanoušky švédské značky zklamáním, německý úpravce už ale přišel s řešením.

Automobilka Volvo je dobře známá svou orientací na maximální bezpečnost posádky. V minulosti si dokonce stanovila ambiciózní cíl, kterým je nulový počet usmrcených či vážně zraněných cestujících. A aby si dosažení tohoto cíle usnadnila, rozhodla se omezit nejvyšší rychlost v nových modelech na 180 km/h.

U některých zákazníků se krok automobilky setkal s pochopením, zvláště pokud častěji necestují po německých dálnicích s neomezenou nejvyšší rychlostí. U některých zákazníků ovšem nový přístup automobilky vyvolal poměrně bouřlivé reakce, včetně rušení objednávek a přechodu ke konkurenci.

Omezení nejvyšší rychlosti se totiž dotklo například i sportovního modelu S60 T8 Polestar Engineered s výkonem 405 koní, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a jeho maximální rychlost se před zavedením omezovače zastavila až u 250 km/h. Jenže omezení rychlosti není nezvratné, jak nyní ukazuje společnost Heico Sportive.

Německému úpravci švédských automobilů se totiž podařilo opětovně zvýšit rychlostní limit pomocí software e.motion, který se jinak používá pro zvyšování výkonu. Díky úpravě Heico Sportiv tak může být nejvyšší rychlost vozu zvýšena v rozmezí 30 až 70 km/h, což tedy znamená maximální rychlost v rozmezí 210 až 250 km/h.

Existují ale samozřejmě i výjimky, jako jsou například modely Volvo XC40 T2 nebo SC40 T3. Důvod je přitom jednoduchý: maximální rychlost modelu T3 byla ještě před omezovačem pouze 200 km/h, zatímco u T2 pouze 190 km/h. Zvedání rychlostních limitů by tak v tomto případě nemělo moc velký smysl.

Ceny úprav startují od cca 1.100 euro (cca 30.000 Kč) u benzínových modelů řady 40 a vyšplhat se mohou až na cca 1.540 euro (cca 42.000 Kč) u hybridní řady 90. Ceny ovšem pravděpodobně nezahrnují daň, dopravu a instalaci. Součástí úpravy by však měla být pětiletá záruka.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
18. 10. 2020 22:24
Re: Úchylka
není, využívá se parametru, který byl ve Volvech vždycky. Ať u pomalých, kde byl ten speedlimit nastavený obvykle na 210, tak u rychlých, kde to bývalo zastropované na 250. Teď to z fabriky přijde se 180. Když tu úpravu před reklamací vrátíš zpátky, nikdo nic nepozná.
Mám za to, že je tam ten parametr v ŘJ dvakrát. Jednou pro obyčejné klíče, podruhé pro "červený klíč pro děcka", kde se dá uživatelsky nastavit i maximálka (např. jen 110km/h), varovný limit (100km/h), maximální hlasitost a nastavit parametry adaptivního tempomatu.
Avatar - eLzyx
18. 10. 2020 22:07
Re: No, jenom jestli
u současných modelů, které byly vyvinuté ještě před omezením, bych se nebál toho, že to bude nějak ošizené. U nových modelů, které teprve přijdou, bych se toho bál. Tam už se může ubírat i na tuhosti karoserie. Což bude potřeba, protože nové EuroNCAP budou znevýhodňovat těžká auta.
18. 10. 2020 17:48
Je to problém
komponenty mají tolerance, ale pokud se něco stane při rychlosti nad ofiko 180 km/h - pojišťovny to neuhradí, soudy "osolí".
18. 10. 2020 10:24
Re: Je to jenom klasická úkázka...
Radši ani neotevirej konzervu, při tvoji smůle tam bude neomarxista. A spíš několik..
Avatar - Jenik3
17. 10. 2020 22:27
Re: V max
Byly doby, kdy jsem radeji jezdil pres NL, protoze meli limit 130 kmh a Belgie 120 kmh. Dnes do Holandska lepsi autem nejezdit. Belgie stale krasnych 127 kmh tacho. Proti Nemecku se to pochopitelne srovnavat neda.