zial v neSUV katogoriach Lexus nema ani combi ani liftback ani diesel, ani maly benzinovy turbo motor.
Zial tieto parametre stale prevladaju v europe.
Bez nich mu ostava len SUV kategoria, ako to aj oni sami zistili.
S Lexusem je to v EU těžké. 1.8 je opravdu jen do města do menších modelů, tzn. v Lexusech nemá co dělat. Ten 2.0 je ideální v Lexusu UX a do větších už těžko. Středně velké modely mají jen 2.5 což je pro IS ideál (v UX by byl super jenže se nevejde), ale v NX nebo ES už je to spíš základ a tam by to chtělo něco silnějšího. A silnější nabízí Lexus v rámci EU až v RX nebo LS.
Zkoušel jsem nedávno na den ES a moc příjemné auto, ale chybí tomu silnější motor :-(
Tak akurat v tych lexusoch davaju hybridy vacsi zmysel ako v toyote, mal som tu cest jazdit s IS s 2.5 HSD a s corolla 1.8 HSD a motoricky to je uplne ina liga, urcite aj 2.0 HSD bude super, ale ten zaklad 1.8 HSD je asi dobry fakt len na spotrebu
Já hlavně nechápu, jak vůbec něco tak ohyzdného jako hatchback CT mohl Lexus pustit na trh. Zadní boční dveře jsou asi tak o 15 cm kratší, než by měly být a naopak u šířky C sloupku těch 15 cm přebývá! Opravdové designové zoufalství (nemluvě o tom příšerném hybridním agregátu). Jediný běžný Lexus, který mě opravdu potěšil a jízdně pobavil, byl sedan IS první generace. To auto bylo i na evropská měřítka docela pohledné a jezdilo podobně zábavně, jako tehdejší 3er! :-):yes: Pak už to bylo jen horší a horší, vzhledově i téměř totálním zamořením hybridizací... :'-(:no:
Tak hlavně v Evropě v segmentu kupátek frčí nádherný, zábavný a maximálně cool osmiválcový Mustang, dostupný i s manuálem! A navíc se prodává za relativně slušné ceny :*):*):*):yes::yes::yes::yes::yes:
"Emise s tím nemamí nic společného..." A teď ještě tu o Karkulce, jo? Hele, proč ty nám tady vlastně pořád tak usilovně lzeš? :-O ;-\ :-( To tě ty levičácké bruselské kreatury platí jaké svého obhájce, nebo co? ;-\
Jneže oni je snižují na absurdní, nesplnitelné hodnoty nebo za cenu totálního zničení motorů, jak charakteru, tak výdrže tak počtu válců. A to samé se týká bohužel i motorek.
Kladivo spíš na S Class ne? :-) Ale 58ks je fakt bída. Mimo EU jich jezdí dost a dokud se nabízí na EU na trhu, tak dává aspoň Lexus protiargument na téma, že nemá motory :D LS má oturbenou V6 a V6 hybrid - která umí 250km/h - pak že to v hybridu nejde :D Za mě velká škoda, že ES není v EU s V6.
CT nechápu že se vůbec doteď prodávalo, IS má starý interiér, jinak má zajímavou cenu a parametry a na hybridy vyšší maximálku - 200km/h - to už se celkem dá. Ale v podobě v jaké je, nemá v EU šanci..
Místo kombíků = sou dneska SUV (byť viz srovnávací testy je to jednoznačně ve všem HORŠÍ forma karoserie)
IS je malý dodnes = ale to už tak bejvá že prémie je menší. ES je naopak velký až až = je fakt že FWD a větší rozměry = se tu taky prodává o hodně líp :*)
Jezdil jsem s IS 250 (rv 2010). To auto má jeden zásadní problém (dle mého názoru) a tím je jeho velikost - je malé. Dneska auta z nižší střední jsou někde na úrovni střední třídy z roku 2000 a Superb je pomalu velký jako Rolls-Royce. Je nízké a dneska jsou in SUV, má malý kufr a každý potřebuje alespoň kombík.
Vlajková loď, v podobě luxusního sedanu LS má letos na svém kontě v Evropě pouhých 58 (!) registrovaných kusů za osm měsíců roku, přesto s ním automobilka hodlá pokračovat. „LS je naše vlajková loď. Navzdory nízkým prodejům je to model, který přináší množství inovací a je silný v budování značky,“ tvrdí mluvčí evropského zastoupení značky.
Tak hodně štěstí v tom budování značky prostřednictvím 58 (slovy - padesátiosmi) kusů.
Musím říct, že dlouho jsem neslyšel tak dokonalý PR blábol. :D:D
Emise aut sou zjednodušeně celou dobu co se je lidstvo snaží snižovat což je 60 let = všude zhruba stejný/podobný. Ono kdyby ne = výrobci by se zbláznili
kedysi bolo IS-ko aj v kombiku... https://www.auto.cz/…s-se-vrati-72313 este hned v prvej generacii... ale tak co mu je to uz teraz platne ... ale inak krok lexusu chapem... a snad casom neodidu uplne z eu lebo aj tie jeho SUVecka maju u nas docela biedne cisla... ale tak toyota je silna a ona zrejme ten lexus v eu nejako podrzi aj do buducna .. drzim palce :yes:
sedany uz v eu obecne su "mrtve" dlhsi cas ... asi aj preto je novy P508 uz v podsatte lift ... lebo sedan by uz nemal sancu... rovnako je skoda konca optimy v eu .. aspon kombik mohol ostat.... a ako vidime ani sedan od talismanu netiahne... ludai uz chcu bud kombik alebo SUV v tychto vodach.. pripadne este lift je skustnutelny.. vid superb ci spominany P508 a pod... ale inak kto dnes uz fakt kupi sedan v strednej triede ... ani sukromnik ( ten uz ked kupuje rodinne auto tak jasne voli kombik ) a aj co vidim tak aj firmy tiez uz coraz viac preferuju kombiky ci SUVecka.. vidim u zkopec firemnych tucsonov.. pritom v tejto cene by boli aj paradne sedany ale tak ako vidime tadial uz cesta nevedie... a tka mnohe automobilky na to uz aj reaguju stahovanim sedanov z eu pripadne ich uplnym vylucenim z portfolia
CT je dynosaurus, RC je hurá model = kupé sa prakticky nepredavaju a IS ma smolu, ze je sedan, iba so zadnym pohonom a dost neprakticky.
Celkovo vsak lexusu predaje mierne stupaju, lebo SUV-cka a aj ES sa predajne chytil.
Namiesto CT bude nejaky crossover. Jedine skoda toho IS, tak ale kombik cisto pre EU sa im vyvijat neoplati.
sa mi vzdy pacil asi najviac z tych lexusackych limuzin ... vdzy bol aj realtvne kompaktny a sportovo ladeny....pamatam ked prisiel model IS este v prvej generacii s tym malolitraznym 6 valcom a 6st manualom.. potom bol aj kombik .. ale chapem... casy sa zmenili aj priority zakaznikov... a mozno prave kombik mu dnes chyba aby ho "zachranil" v eu... ale tak co uz... uprimne za podobne peniaze ako IS by som aj ja dnes uz radsej nieco ako SUVecko NX .. ale aj tak mi bude sa IS-kom smutno.. zda sa ze japonci uz v eu ozaj su len do poctu ( teda mimo toyyotu ) a nechystaju sa tu uz nejako nasilu snazit.. idu si prost svoje a ja to chapem....