sa mi vzdy pacil asi najviac z tych lexusackych limuzin ... vdzy bol aj realtvne kompaktny a sportovo ladeny....pamatam ked prisiel model IS este v prvej generacii s tym malolitraznym 6 valcom a 6st manualom.. potom bol aj kombik .. ale chapem... casy sa zmenili aj priority zakaznikov... a mozno prave kombik mu dnes chyba aby ho "zachranil" v eu... ale tak co uz... uprimne za podobne peniaze ako IS by som aj ja dnes uz radsej nieco ako SUVecko NX .. ale aj tak mi bude sa IS-kom smutno.. zda sa ze japonci uz v eu ozaj su len do poctu ( teda mimo toyyotu ) a nechystaju sa tu uz nejako nasilu snazit.. idu si prost svoje a ja to chapem....
sedany uz v eu obecne su "mrtve" dlhsi cas ... asi aj preto je novy P508 uz v podsatte lift ... lebo sedan by uz nemal sancu... rovnako je skoda konca optimy v eu .. aspon kombik mohol ostat.... a ako vidime ani sedan od talismanu netiahne... ludai uz chcu bud kombik alebo SUV v tychto vodach.. pripadne este lift je skustnutelny.. vid superb ci spominany P508 a pod... ale inak kto dnes uz fakt kupi sedan v strednej triede ... ani sukromnik ( ten uz ked kupuje rodinne auto tak jasne voli kombik ) a aj co vidim tak aj firmy tiez uz coraz viac preferuju kombiky ci SUVecka.. vidim u zkopec firemnych tucsonov.. pritom v tejto cene by boli aj paradne sedany ale tak ako vidime tadial uz cesta nevedie... a tka mnohe automobilky na to uz aj reaguju stahovanim sedanov z eu pripadne ich uplnym vylucenim z portfolia
Jezdil jsem s IS 250 (rv 2010). To auto má jeden zásadní problém (dle mého názoru) a tím je jeho velikost - je malé. Dneska auta z nižší střední jsou někde na úrovni střední třídy z roku 2000 a Superb je pomalu velký jako Rolls-Royce. Je nízké a dneska jsou in SUV, má malý kufr a každý potřebuje alespoň kombík.
Místo kombíků = sou dneska SUV (byť viz srovnávací testy je to jednoznačně ve všem HORŠÍ forma karoserie)
IS je malý dodnes = ale to už tak bejvá že prémie je menší. ES je naopak velký až až = je fakt že FWD a větší rozměry = se tu taky prodává o hodně líp :*)
CT je dynosaurus, RC je hurá model = kupé sa prakticky nepredavaju a IS ma smolu, ze je sedan, iba so zadnym pohonom a dost neprakticky.
Celkovo vsak lexusu predaje mierne stupaju, lebo SUV-cka a aj ES sa predajne chytil.
Namiesto CT bude nejaky crossover. Jedine skoda toho IS, tak ale kombik cisto pre EU sa im vyvijat neoplati.
kedysi bolo IS-ko aj v kombiku... https://www.auto.cz/…s-se-vrati-72313 este hned v prvej generacii... ale tak co mu je to uz teraz platne ... ale inak krok lexusu chapem... a snad casom neodidu uplne z eu lebo aj tie jeho SUVecka maju u nas docela biedne cisla... ale tak toyota je silna a ona zrejme ten lexus v eu nejako podrzi aj do buducna .. drzim palce :yes:
Emise aut sou zjednodušeně celou dobu co se je lidstvo snaží snižovat což je 60 let = všude zhruba stejný/podobný. Ono kdyby ne = výrobci by se zbláznili
Jneže oni je snižují na absurdní, nesplnitelné hodnoty nebo za cenu totálního zničení motorů, jak charakteru, tak výdrže tak počtu válců. A to samé se týká bohužel i motorek.
"Emise s tím nemamí nic společného..." A teď ještě tu o Karkulce, jo? Hele, proč ty nám tady vlastně pořád tak usilovně lzeš? :-O ;-\ :-( To tě ty levičácké bruselské kreatury platí jaké svého obhájce, nebo co? ;-\
Vlajková loď, v podobě luxusního sedanu LS má letos na svém kontě v Evropě pouhých 58 (!) registrovaných kusů za osm měsíců roku, přesto s ním automobilka hodlá pokračovat. „LS je naše vlajková loď. Navzdory nízkým prodejům je to model, který přináší množství inovací a je silný v budování značky,“ tvrdí mluvčí evropského zastoupení značky.
Tak hodně štěstí v tom budování značky prostřednictvím 58 (slovy - padesátiosmi) kusů.
Musím říct, že dlouho jsem neslyšel tak dokonalý PR blábol. :D:D
Tak hlavně v Evropě v segmentu kupátek frčí nádherný, zábavný a maximálně cool osmiválcový Mustang, dostupný i s manuálem! A navíc se prodává za relativně slušné ceny :*):*):*):yes::yes::yes::yes::yes:
Kladivo spíš na S Class ne? :-) Ale 58ks je fakt bída. Mimo EU jich jezdí dost a dokud se nabízí na EU na trhu, tak dává aspoň Lexus protiargument na téma, že nemá motory :D LS má oturbenou V6 a V6 hybrid - která umí 250km/h - pak že to v hybridu nejde :D Za mě velká škoda, že ES není v EU s V6.
CT nechápu že se vůbec doteď prodávalo, IS má starý interiér, jinak má zajímavou cenu a parametry a na hybridy vyšší maximálku - 200km/h - to už se celkem dá. Ale v podobě v jaké je, nemá v EU šanci..
Já hlavně nechápu, jak vůbec něco tak ohyzdného jako hatchback CT mohl Lexus pustit na trh. Zadní boční dveře jsou asi tak o 15 cm kratší, než by měly být a naopak u šířky C sloupku těch 15 cm přebývá! Opravdové designové zoufalství (nemluvě o tom příšerném hybridním agregátu). Jediný běžný Lexus, který mě opravdu potěšil a jízdně pobavil, byl sedan IS první generace. To auto bylo i na evropská měřítka docela pohledné a jezdilo podobně zábavně, jako tehdejší 3er! :-):yes: Pak už to bylo jen horší a horší, vzhledově i téměř totálním zamořením hybridizací... :'-(:no:
Tak akurat v tych lexusoch davaju hybridy vacsi zmysel ako v toyote, mal som tu cest jazdit s IS s 2.5 HSD a s corolla 1.8 HSD a motoricky to je uplne ina liga, urcite aj 2.0 HSD bude super, ale ten zaklad 1.8 HSD je asi dobry fakt len na spotrebu
S Lexusem je to v EU těžké. 1.8 je opravdu jen do města do menších modelů, tzn. v Lexusech nemá co dělat. Ten 2.0 je ideální v Lexusu UX a do větších už těžko. Středně velké modely mají jen 2.5 což je pro IS ideál (v UX by byl super jenže se nevejde), ale v NX nebo ES už je to spíš základ a tam by to chtělo něco silnějšího. A silnější nabízí Lexus v rámci EU až v RX nebo LS.
Zkoušel jsem nedávno na den ES a moc příjemné auto, ale chybí tomu silnější motor :-(
zial v neSUV katogoriach Lexus nema ani combi ani liftback ani diesel, ani maly benzinovy turbo motor.
Zial tieto parametre stale prevladaju v europe.
Bez nich mu ostava len SUV kategoria, ako to aj oni sami zistili.