Kolik modelů nových vozů pořídíte v Česku s automatickou převodovkou? Udělali jsme si průzkum a byli překvapeni: s cenovkou pod půl milionu jsme jich napočítali 35.
Tu píšu že najlepšie sú dvojspojkové prevodovky ale v diskusiách od uživatelov skôr preferujú planetové s hydromeničom.Tak teraz kde je pravda.Kto sa má v tom vyznať.Asi predsa bude lepší ten manuál.
Dvouspojky musí být nejlepší už proto že je masově vyrábí koncern. :-)
Jinak samozřejmě planetový automat s měničem je o level výše. Je plynulejší, umí se jemně rozjíždět a je i odolnější třeba při popojíždění v kolonách, nebo v terénu
Vďaka za vysvetlenie.Ja som tiež čítal že napr. DSG má problém z vyšších stupňov na nižší stupeň správne zaradiť prevod a potom ten motor dosť podtáča a naopak z nižšieho na vyšší niekedy buď podtáča alebo zbytočne dlho drží vysoké otáčky.A ešte pri rozjazde alebo parkovaní dosť cuká.Švagor mal v Altei 7 stupňové DSG a pri necelých 100 000 km mu odišla a repas mu ohodnotily na 1500 Eur.Takže lepší bude asi fakt hydromenič.Neviete náhodou aké používa Mazda ?
Myslel jsem si to.
S jiným motorem by se to nestalo.
Jde o to, že jsou (hodně to zjednoduším) 2 konstrukce tý dvojspojky. Ta levnější je suchá a ta dražší, co přenese víc z principu mokrá (olej)
Ta menší se dává převážně do malých benzínových 3 a 4 válců. Ta větší do větších motorů a vždycky třeba do 2.0TDI.
Problém je 1.6TDI. Pro přenos jejího točivého momentu (větší než třeba stejně výkonný 1.0TSI) je ta suchá na limitu, ale dá to. Asi 80-120tkm.
Je to problém všech aut s kombinací 1.6TDI DSG.
Tohle podělali ve VW.
Podtáčení u DSG není problém principu dvouspojkové převodovky, ale chybného nastavení řidicího software.
Naopak princip funkce je příčinou prodlev při řazení rychlostního stupně, který dvouspojka neočekávala a neměla stupeň proto předem zařazený
Oboje jsi napsal přesně.
U malejch koncernovejch motorů je třeba hned při rozjezdu ťuknout Sko.
Pak stejně vypínáš Sstop, Line Assist a podobný srance.
I u dvojspojek záleží co je to za model a které generace. U mého Passata B7 je při normální jízdě úplně bez problému. žádné cukání.
Samozřejmě má to malé mouchy: Pokud mám zařazené D a pádlem podřadím, tak jako by převodovce chvíli trvalo, než se přepne to módu kdy bude poslouchat moje pokyny.
V režimu S to je dobrý max na nějaké serpentýny. Na dlouhých rovinkách je motor zbytečně vytáčený. Osobně ho nepoužívám.
Normálně jezdím na D. V případě potřeby občas si podřadím pádlem při předjíždění. Pokud jedu na zajímavé okresce, tak si přepnu do manuálního řazení a převodovka poslouchá velmi dobře.
Mazda má HDM. Pokud repas DSG vyšel na 1500E, považuji to za skvělou sumu - bez ironie. Kolik bys čekal?
Budu za ichtyla - najel jsem pár set tisíc km s DSG v Audi a Škodě, teď mám novou ZF8 (podle všech jedna z nej HDM) a plynulost řazení mi nepřijde o moc lepší, nehledě na občasné projevy připomínající vylágrovanou dvouhmotu. Každopádně nadšení se nekoná.
I když se zvedne antikoncernové kvičení BYjezdců...musím Ti napsat, že s tou plynulostí už je to tak trochu mimo. Rozhodně ne o level a nejde to zobecnit. Je hodně aut.
Tak to kvičíš opravdu z neznalosti, jezdím v práci s Transportérem dýzl 110kW, Octavia a Kodiaq 2l 140kW, vše DSG a vše škube a vše je při nájezdech do křižovatek a následném pokusu zrychlit zmatené a zpomalené (a na tom se shoduje prakticky každej kdo s tím jezdí a sám si to hloupě nekoupil) Tedy pro nenáročného nebo nezkušeného řidiče fajn, kdo ale někdy srovnal tak nemůže obhajovat. Audi 6 a 8 se kterýma jezdím rovněž, nemají DSG a jsou samozřejmě někde jinde, ale to i obyčejná Mazda 6
Jasný... :-O Pilote.
Viz já niže - že v nižších rychlostech plus problém přeřadit o víc kvaltů-
Já jen píšu, že mimo město nebo na dálnici je to blbost.
Tak se sklidni.
btw v tom transporteru máš možná napsáno DSG a je tam planetovej Aisin. Pokud je to T5.
A ano, při kickdownu DSG neví, co dělat. To jsem napsal
Je stvořena s sekvenčnímu řazení.
Já srovnal...a mám mírně favorizovaný DSG pro menší a sportovní auta. Pro limošky a sUV spíš planetu. Ale...tvoje zobecňování a plkání o škubání...je sranda.
Ale věřím, že shodnou...ti,co si to nekoupili. :-!
Jasný pilote :D , na dánici je zcela jedno, ve městě hrůza a na cestě kde měníš rytmus taky. Reakce je na to tvoje odsouzení těch co by namátkou byli proti.. A opravdu vím že v Transporteru není planetovej Aisin :D:D:D Ale pokud jsi to někde psal že je zmatená, tak to je potom v pořádku ;-)
Máme tady borce v Tiptronicu?
Pomalu ale jistě. :D
Nebav se se mnou o převodovkách v Audi. Nemůžeš to vyhrát.
Jak jsem předpokládal...přišel, kvičel. :-)
Já to vidím, že se s tebou nemá cenu bavit, zacyklil ses ve svém světě, dělal závěry bez dostatečných informací a ego ti už nedovolí přiznat chybu, tak hodně štěstí
Tak já ti něco napíšu. Není to plkání, mám narozdíl od mnoha diskutérů s obojím zkušenosti z mnoha značek a modelů.
Dvojspojce se nic nevyrovná v rychlosti řazení a plky o to, že měničová řadí jemnějc jsou hlavně ve vysokých rychlostech akorát pro zasmání. Z rozjezdama je to ale trochu pravda.A pravda je problám s řazením o víc stupňů.
Právě měničová a dvouspojka jsou dvě nejlepší řešení.
Hodně zlý jsou bezestupně (dá se to snýst po městě v pidiatě) a nejhorší robotizovaný. To je tragédie vždycky. Od SMG přes Citigo až po první R8 před FL. Děs děs děs.
Samotné přeřazení může v principu trvat u dvouspojky i planetového automatu trvat podobně rychle. Myslím ale že řazení se u dvouspojek záměrně urychluje kvůli co nejkratšímu prokluzu choulostivých mechanických spojek, a naopak planetové jsou laxnější kvůli plynulosti. Prostě buď to řadí rychleji nebo plynuleji, oboje najednou nejde kvůli nutnosti změny otáček motoru. Za předpokladu že to výrobce nezkonil ještě jinak
A taky je důležité že u starých planetových automatů s málo stupni se hodně využíval měnič, který v podstatě svým rozsahem nahrazoval chybějící stupně. Samozřejmě za cenu prokluzu a ztrát.
Dnešní mnohastupňové planetové automaty aktivují měnič kvůli efektivitě co nejméně, jinak je přemostěný
Nemyslím si to. Dvouspojka řadí rychle, protože má nachystáno. To je důvod její existence.
Jinak jasně, starej planeťák s měničem je peklo...napůl se cejtíš jako v CVT:)
Ale to je snad pryč. Poslední v prodeji, co kvíela a žrala o 2 litry víc, než manuál, umřela loni s L200 myslím. Ten FL má už rozumnou. Ale tohle auto je spešl vzhledem k požadavkům na robustnost v terénu.
Většinou se s tebou nedá nesouhlasit, ale teď to udělám. Planétový automat má technicky vzato nachystané úplně všechny převody. Ale obvykle není rychlejší, že by to nebyla priorita konstrukce? Jinak DSG mám vyzkoušeno, největší tragedie jsou rozjezdy do svahu, pojíždění krokem a parkování. Tam se měnič překonat nedá, i když by ho záhy převodovka přemostila.
Já jezdil dlouhodobě akorát se starou HDM převodovkou, což bylo utrpení a nechtělo se mi tím autem jezdit, radši jsem si vzal i dodávku. Nejlepší byla zkušební jízda s dvojspojkou: žádné škubání, velmi rychlé reakce a pohotové rozjezdy.
No a to starou HDM bylo = 20 let starou? Já nejstarší znám 6st. Aisin v C5V6 :yes:
Dnes (už roky) je to PŘESNĚ OBRÁCENĚ než píšeš = špičkové HDM typu 10st. Aisin dnes řadí RYCHLEJI než mainstreamová 2spojka
Škubání atd. si můžeš číst a dodnes přečíst v testech ve všech jazycích včetně němčiny = včetně drahých modelů Audi. Ostatně PROTO tam do těch opravdu drahých koncern přestal DSG dávat = a nahradil ho kvalitnějším ZF8HP
EDIT k tomu drahý = tenhle týden jsem tu četl povzdechy nad cenou Mazdy 3 = zrovna čtu testík A3 motůrek 1.5 110 kW = 1.291.373 kč
Prostě ANO JSME králové inflace = už před covidem, teď s bonusem velkého propadu kurzu = pod úroveň kterou ČNB (její radas ve složení NE NEJlepší ekonomové ALE kritérium Václava Klause = jsi PROTI euru TEBE jmenuju) ještě nedávno intervencemi touhle šílenou sumou https://zpravy.aktualne.cz/…65b0025900fea04/ uměle držela
Stručně = díky ANO prostě ceny všeho a auto je NEJDRAŽŠÍ spotřebka = rostly a ještě porostou
Konstrukčně by to 20 let být mohlo. 10st. Aisin neznám, 8st. ano a nenadchlo mě to. K naftovému kombi dobré, ale to je tak vše, co bych k tomu řekl. Jízda s dvojspojkou se mi líbila.
Jezdil jsem s dost automaty, ruzne verze dvouspojek různých automobilek, HDMka , hybridy se stálým převodem i e-cvt, klasickým CVT a jedním robotem.
Jako nejhorší mi přišel robot. Je pravda ze to byla minula aygo, takze mozna to zlepšili, ale pripadal jsem si jako v autoškole. Cukani a týden na přeřazení. Nicmene účel to splní.
Jako další nejhorsi v pořadí mi přišlo CVT. Pocit, ze se ztrácí vykon v převodovce, může snad dat jen CVT, k tomu občas nesmyslné vytáčení motoru. Ale výhoda hladkého zrychlování.
Další v řadě je mainstreamova dvouspojka. Píšu záměrně mainstream, protoze v Porsche jsem tomu moc vytknout nemel co. Obecne dvouspojka je hrozne ucukaná, hlavně ve městě, pri parkování nebo rozjezdy do kopce. Pri jízdě to jde poznat a kdo je zvykly na hladké řazení, může mu to vadit. Z mainstreamu asi u fordu lepší než od vw, Kia byla podobna DSG. Cukalo to a kdyz clovek dal kickdown a převodovka to nečekala, měli jste čas na kafe než se něco začalo dit.
Další v řadě HDM, opět mainstream, protoze Sklasse benzin i diesel, A8/A6 diesel, 7er diesel jsou jina liga a tam k nim taky nemůžu říct kriveho slova.
HDM v mainstreamu me štve tim, ze mu trvá dlouho než se rozjede z místa, jakmile uz se hýbe, je plynuly a docela rychly, i když subjektivně ne jako dvouspojka. Ale aspoň hladce radi.
Hybrid se stalym převodem jsem zatím jezdil jen outlander PHEV, brousim si zuby na CRV a jazz. U mitsu mne to docela zklamalo, hlavně ty jalove reakce pri rozjezdu, pokud nemáte sport rezim.
E-cvt je nejhladší ze všech převodovek ( tedy CVT je na tom stejně), ma minimální ztráty, nejjednodušší převodovka, blbuvzodrna a spolehlivá a dnes již ani tolik hybridy nevytaci jako dřív, imitující postupne nabírání otáček pri rozjezdu, coz se trochu na tech rozjezdech podepsalo.
Raději jednou za čas 5 vterin vytoceny motor pri plne akceleraci než kazdodenni cukani dvouspojky nebo lineho rozjezdu HDM.
CVT JATCo v Caliberu
Robot ve Smartu Fortwo 1,0 mhd
3st HDM od GM v Rollsu
4st HDM od GM v Aleru a Camaru, 4st HDM od Chrysleru ve Stratusu a Sebringu
5 st HDM od Mercedesu v 300C a Chargeru
6. st HDM od GM v CTS a Camaru
6st. HDM od ZF v Jaguaru XJ a BMW 650
8st. ZF HDM v XF a Chrysler 300S 2016
Nejrychleji řadily 8st. převodovky od ZF, to je fakt jízda jak lehce a rycdle to řadí.
Nasledovalo CVT, to je taky rychlé když se s tím umí pracovat
6st ZF a GM jsou na stejné úrovni, že by ZF řadilo nějak lepší jak GM sem si nevšimnul
4st převovky sou už pomalé a žerou.
5st mercedesy řadí slušně ale ta rychlost tam není a žere to víc jak se ZF, zas servis stojí půlku....
No a k Rollsu bohatě stačí i ta 3st :-) Tam je to o jemnosti a hladkosti
A jednoznačně nejhorší robot ve Smartu. Navíc spojka tam nevydrží víc jak 110-130 tis.
"....Pro přenos točivého momentu od motoru na převodové ústrojí používá hydrodynamický měnič momentu, který spojuje výhody kapalinových a mechanických převodů. Základem je kolo reaktoru vymezující rozdíly točivého momentu na vstupu a výstupu. Klasikou je osm stupňů..."
Sorry jako, ale tenhle zmatený pokus o vysvětlení planetového automatu nemá šanci pochopit ani ten co se v převodovkách dobře vyzná. Natož běžný čtenář ...
A ještě drobnost - pro to "převodové rozmezí" se správně používá termín "rozsah převodů"
Ono aj ten minus u planetovej prevodovky "Nutnost pravidelné údržby" je prinajmenej diskutabilny. Aku udrzbu ma autor na mysli? Vymena oleja? To je vsetka udrzba, ktoru som na planetovke musel robit.
A mimochodom, olej treba menit obcas aj v manualnej prevodovke (hoci poniektori vyrobcovia uvadzaju v navode ze povodna napln je na celu zivotnost). Aj na u planetovky sa niekedy uvadza nezmyselne dlhy interval vymeny (150-200tisic km a viac), ale to hadam ziaden blazon nebude tak dlho cakat...
este jedna technicka ohladom tohto clanku ... space star je auto A segmentu ( a tak to uvadza aj SDA ) .. teda aj cenou v automate je to voz porovnatelny skor s modelom ako i10 a nie s B-ckovymi kuskami ako i20, clio, fabia a pod..
uz pred 15 rokmi chceli odist... ale nakoniec je fajn ze neodisli a prisli s modelmi ako asx lancer tej poslednej generacie ci outlander druhej generacie ... vek obcas nemusi byt rozhodujuci.. napriklad space star predava dnes daleko viac aut v europe ako v case jeho prichodu v r 2013 ... takze to mas tak ;-) ... proste niektore auta su ako vino... cim su na trhu dlhsie tym su ziadanejsie... a pre dalasi priklad nemusime chodit ani daleko... vid O2/O2 kombi ktora mala najlepsie cisla defakto az na konci zivotneho cyklu uz ako vybehovka
keby sa ( technologicky ) na nieco hralo aj cenu by asi malo inu.. presne tak... ale ako mestske mini na prevoz po meste na nakupy tam ozaj netreba makcenu kabinu ani hydraulicku vzperu kapoty a pod... space star je dost mozno jedno z poslednych este uprimnych aut v sucasnej hodnotovo akejsi uz pokrivenej dobe...
...pokud ovšem výrobce nabízí i manuál! (mám na mysli samozřejmě segmenty A,B,C a D a samozřejmě hlavně sportovní verze a modely. Očekávat manuál v současném BMW 5 (byť i tam by se mi velice zamlouval, zejména v M) už by asi bylo čiré bláznovství a ve velkých SUV asi fakt nesmysl. Ovšem třeba v takovém Polu GTI je nynější absence manuálu (navíc když už byl v tomto modelu homologován!) naprosto neomluvitelná prasárna výrobce. :-(:no::no::no:
Koupil by sis Polo GTI, pokud by bylo v manuálu? Pokud ne, proc te štve, že v manuálu neni?
Chapu, ze to někoho může odradit, ale to si automobilka sama musi rozhodnout, zda se ji vyplatí prijit o zákazníky.