GMC mluví o novém pick-upu Hummer EV jako o prvním elektrickém super-trucku na světě, svá odvážná tvrzení navíc nyní dokládá i velice slibnými parametry.
anebo lže fabricjej obrázak.
Brodivost je buď 32palců nebo 61cm.
Anebo klasickej redakční šlendrián, běžná úroveň ...a tudíž překlep.
32´´ je totiž +- 81cm takže to možná chtěli napsat.
Čítelným údajům na ACZ je jen těžké po těch desítkách chyb věřit.
Ta posedlost točivým momentem je tady už chorobná. Pokud u spalováků má hodnota momentu aspoň trochu význam, tak u elektromobilů je to prakticky zbytečný údaj, neříkající o dynamice auta zhola nic. A tady v případě Hummera EV je to ještě posunuté do úplného absurdna, protože těch 15 tisíc Nm se zjevně netýká hřídele motoru a jde tedy o neporovnatelné irelevantní hausnumero.
Přesto jsou z něj odborní redaktoři naprosto paf ....
Většina lidí totiž nemá ponětí o tom, co točivý moment je.
A tyhle čísla jsou šílený - na komponenty přenosu síly.
U spalováku má hodnota (a hlavně otáčky, ve kterých je) vypovídající hodnotu spíš o charakteru jednotky.
Na obsolutní jízdní výkony v nejvyšších otáčkách je krouťák +- k ničemu.
Zas tak šílené ty čísla nejsou. Těch cca 15 600 Nm vzniklo nejspíše laickým součtem momentů všech čtyř kol, tj. na jedno kolo vychází asi 3900 Nm. Což není v případě velkých kol nic nepředstavitelného
Krútiaci moment nie je celkom zbytočná hodnota. Je rozdiel keď mám auto s motorom 1,6 / 99 kW / 160 Nm a 2,0 / 90 kW / 210+ Nm. Predpokladám, že ten druhý, aj keď má o niečo menej kW bude príjemnejší na jazdenie.
Ale 15 000 Nm je poriadne brutálna hodnota. Vlastne, ak by spravili menej silný spaľovací Hummer, bol by možno viac EKO ako tento vzácnymi surovinami a energiou plýtvajúci elektromobil. Predpokladám, že si ho kúpi niekto ako kedysi Arnold S... a bude sa tváriť, že zachraňuje planétu. Pritom, keby jazdil na Mercedese G AMG, tak ju oveľa viac nepoškodí.