Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Roboti při výrobě aut nikdy úplně nenahradí lidi, tvrdí Ford

Roboti zastanou v dnešních automobilkách obrovský kus práce, přesto se ani nejmodernější závody neobejdou bez lidí. A podle Fordu to tak zůstane i do budoucna.
Zpět na článek
26. 10. 2020 18:12
27. 10. 2020 19:01
27. 10. 2020 08:54
27. 10. 2020 09:05
27. 10. 2020 19:06
27. 10. 2020 23:34
28. 10. 2020 10:00
26. 10. 2020 18:12
Ale nahradí
UI je čím dál pokročilejší. Je to jen otázka času, kdy bude fabrika plně robotizována. Nemusí to být nutně za 5 nebo 10 let....
Rozbalit vlákno
2
26. 10. 2020 19:11
Re: Ale nahradí
Ani za 50 rokov. Schopnosti súčasných robotických systémov sú dostatočné, pokiaľ na to bude prispôsobená aj samotná konštrukcia vyrábaných a montovaných dielov. Ale o úroveň robotov vôbec nejde. Ide o cenu všetkej tej automatizácie, a faktom je, že plne automatická výroba sa v mnohých odvetviach a výrobách proste neoplatí. Robotizácia nie je lacný špás, prevádzka takýchto liniek vyžaduje vysoko odborný personál, ktorý tiež za plat robotníka k dispozícii nebude. Ľudská sila je stále relatívne lacným nástrojom a každý si poriadne zváži, kde je lepšie mať ľudí a kde sa vyplatí investovať do automatizácie. V mnohých závodoch už nastávajú opačné zmeny - vyslúžilé roboty a automatické linky nahrádzajú a dopĺňajú - ľudia.
27. 10. 2020 19:01
Re: Ale nahradí
Nie je to o UI a ako pise traveldrive vyssie je to len o cene prace a flexibilite. AK mas maloseriovu vyrobu robot sa ti neoplati. Robot sa ti neoplati ani pri zlozitych ukonoch, ktore clovek vie vykonat jednoduchsie. Ono sa to velmi lahko predstavuje pokial neriesis na strane robotiky len tak trivialnu vec ako uchopenie dielu a premiestnenie a za predpokladu, ze ten diel je aj presne nasmerovany. akonahle je niekde problem, ide ti na vyradenie aj dobry kus, ktory je len zle otoceny, co clovek vyriesi v sekunde ako to preklada, lebo to robi automaticky. Robot ma ale zmysel pre monotonnu pracu alebo tam, kde ide o velke hmotnosti pripadne nebezpecne ukony, kde je vysoke riziko urazu. A samozrejme plne automaticku linku transformovat na uplne iny produkt je ako vymyslat a budovat nanovo. Kym sa ti ludia oplatia lebo ich mas dostatok a lacnych tak je to ok, druha strana je zmetkovost, lebo ludia pracujuci za nizku mzdu a pri vysokej fluktuacii velmi spolahlivi nebudu a tak je potom lacnejsie zaplatit drahu automatizaciu ako riesit taketo zakladne problemy. Myslim, ze vela zamestnavatelov by uvitalo, ak by mohli zamestnat opice, som presvedceny, ze by zvladli mnohe ukony lepsie nez ludia. A aktualna situacia s pandemiou nahrava automatizacii tiez - nevypadnu ti zakladni pracovnici, ale vzdy je to o tej zdravej miere a pomere pracovnej sily.
Avatar - lordlord
27. 10. 2020 08:54
kup
ale díky nenažraným odborům by byli rádi
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
27. 10. 2020 09:05
To je dobře
Doufám, že vážně nenahradí, protože pak by si ti roboti ta auta museli i kupovat. Pokud si má člověk koupit auto, musí si na něj taky někde vydělat.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2020 13:29
Re: To je dobře
Samozřejmě, protože přeci celý svět vyrábí jen auta...
27. 10. 2020 19:06
Re: To je dobře
Bezni robosi v montovniach si kupuju bezne nove auta, ktore vyrabaju? Povedal by som, ze je to skor vynimka ako pravidlo.
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2020 21:34
Re: To je dobře
Automobilky mají pro své zaměstnance a jejich rodiny poměrně dobré programy, jak si pořídit nové auto. Ať se jedná o lepší ceny při koupi, nebo výhodné operativní leasingy, na své zaměstnance myslí.
27. 10. 2020 23:34
Re: To je dobře
Vyroba ale nie su len automobilky, tie komponenty do aut montuje kvantum ludi bez nejakeho auto programu. Je sice mozne, ze nejaky partner poskytne zlavu, ale tu si poriesim casto lepsie sam. V rodine mam zamestnanca skodovky a teda nic moc.
27. 10. 2020 23:46
Re: To je dobře
Ale áno. V niektorých prípadoch. Moožno u Škody, PSA, H/K... Keď sa začneme baviť o drahších vozoch z Bratislavy a Nitry, tak skôr asi nie...
27. 10. 2020 09:14
Ve vyspělých zemích
pracuje 85% lidí ve službách a toto číslo se neustále zvyšuje.
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2020 09:20
Vystřízlivění z robotizace
je vidět zejména u Foxconnu. To byly plány a skutek utek. A běžte se podívat jak Foxconn montuje v ČR elektroniku, jak moc se to změnilo.

Také se pořád mluvilo o Průmyslu 4 (kdysi premier Sobotka měl na brněnském veletrhu projev o Průmyslu 4.0) a tím i o průmyslové revoluci. Poslední dobou to Buzzword Průmysl 4.0 nějak upadlo.
Rozbalit vlákno
3
27. 10. 2020 19:04
Re: Vystřízlivění z robotizace
Problemom industry 4.0 je len ten hype okolo, kedy kazdy vie tento stav pomenovat, no uz nikto to nevie vysvetlit a ak sa dostanes do profesnych kruhov na tuto temu, kazdy si to predstavuje inak. Priemysel 4.0 nie je ani automatizacia, ani robotizacia, ani cloud, ani rozsirena realita, ani vsetko online a pod. A najdes zrejme dalsich 200 verzii toho co by to podla niekoho malo byt.
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2020 21:35
Re: Vystřízlivění z robotizace
Průmysl 4.0 měl být zaměřený na spojení všech tebou zmíněných věcí do "inteligentně" řízeného celku, ne? Základní myšlenka je jednoduchá, ale technické provedení je trošku mimo schopnosti lidstva, prozatím.
27. 10. 2020 23:49
Re: Vystřízlivění z robotizace
Industry 4 je len fantázia... Mimo schopnosti, ale hlavne ekonomický nezmysel.
Ani obyčajná robotizácia nie je možná na 100%, to by museli vyrábať 10 rokov jediný model bez zmeny, s jedným motorom, rovnakou výbavou a v jednej farbe. Za predpokladu, že všetky tie vyrobené Fabie, špeciálne navrhnuté pre plne automatickú výrobu, s cenovkou 1,5 milióna Kč, niekto kúpi... ;-) (P.S. Silná nadsádzka, ale v princípe to platí.)
Avatar - pradeda777
28. 10. 2020 10:00
Robotizace.
Stoupající náklady na lidskou práci a zmetkovost. To jsou hlavní důvody, které stojí za nástupem robotizace. A s tím úzce souvisí i produktivita. Roboti nemají placené přestávky, příplatky za noční směny a za práci o víkendech. Nemají placenou dovolenou ani sickies a navíc ani nestávkují. O tom, že se dá zrobotizovat celá výroba automobilů včetně komponentů a sub-komponentů i s přepravou nemůže být pochyb. Zrobotizovat se dá i velká část údržby. A ano, pokud to někde dává finanční smysl a výhodu proti konkurenci, tak se do toho dříve nebo později určitě někdo pustí.
Rozbalit vlákno
0