Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak slouží policejní elektromobily: Zločince nestíhají, přesto pomáhají a chrání

Možná jste už sami viděli policisty v elektromobilu s majáčkem. Věděli jste ale, že už využívají auta do zásuvky delší dobu? K čemu jim slouží a hrozí, že jim lumpové ujedou po vybití šťávy?
Zpět na článek
1. 11. 2020 16:44
1. 11. 2020 18:38
1. 11. 2020 18:59
1. 11. 2020 19:29
1. 11. 2020 19:44
1. 11. 2020 20:15
1. 11. 2020 20:22
2. 11. 2020 15:05
1. 11. 2020 18:00
1. 11. 2020 18:28
1. 11. 2020 18:28
1. 11. 2020 23:34
1. 11. 2020 18:30
1. 11. 2020 20:11
1. 11. 2020 18:36
1. 11. 2020 20:11
1. 11. 2020 20:21
1. 11. 2020 22:58
1. 11. 2020 18:45
1. 11. 2020 21:56
1. 11. 2020 23:35
1. 11. 2020 23:37
2. 11. 2020 10:09
2. 11. 2020 10:10
1. 11. 2020 22:29
1. 11. 2020 22:49
2. 11. 2020 07:22
2. 11. 2020 10:10
2. 11. 2020 15:35
2. 11. 2020 06:37
1. 11. 2020 15:58
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2020 07:47
Re: Až budou u vesla piráti
Táhni s tímhle na novnky
Avatar - kari.laz
1. 11. 2020 16:03
policejní auta
co nejezdí a jen stojí na stanici jsou jistě přínosem a to se vsadím, že i těch pár km, co najela byla z poloviny cesta pro obědy. :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
1. 11. 2020 16:44
Bravo
Takže aby před námi policajti vypadali dobře, koupili si za naše peníze drahý auta na 10tkm ročně. Paráda.
K podobným účelům si rozvozci pizzy kupují Citiga.
Rozbalit vlákno
7
1. 11. 2020 18:38
Re: Bravo
Citigo, která má spotřebu větší než Ioniq, i když Ioniq je o dvě třídy větší, se hodí tak na tu pizzu. :yes:
Avatar - _Karel_
1. 11. 2020 18:59
Re: Bravo
Citigo, který žere okolo pěti litrů. Kolik stálo? 300t.? Ioniq stojí od 900t.
Na jaké planetě vidíš jako ekonomičtější volbu auto dražší o 600t. , při nájezdu cca 10tkm ročně?
Na vožení obálek!!
Avatar - kari.laz
1. 11. 2020 19:29
Re: Bravo
Předpokládám, že narážel na eCitigo
1. 11. 2020 20:15
Re: Bravo
Srovnával jsem elektromobily (v městském provozu benzín za 5 těžko), když tedy Citigo.Za půlku sotva, policie nekupovala Ioniqy za ceník. Ale důležité je spíše ta pizza. Policie má asi jiné požadavky, (vnitřní prostor,kufr..).
Jinak náklady můj příspěvek níže. Srovnatelná auta.
Avatar - _Karel_
1. 11. 2020 20:22
Re: Bravo
TVL, i kdyby benzínový žralo 10l ve městě - najedou s tím cca 30km denně!!! Kolik by ušetřili na palivu? 30kč denně. 1000kč měsíčně. 600 měsíců, a je to doma. Že nebyl Ioniq za ceníkovou cenu - a jiný auta by nebyly se slevou???
A o požadavcích policie se můžeš dočíst v článku - vozí v tom obálky. Předpokládám, že do kufru Cíga nebo podobnýho auta by se jich pár vešlo.
Ještě nějaký jiný inteligentní námitky?
2. 11. 2020 15:05
Re: Bravo
Nákup elektroauta se začne vyplácet až při vyšším nájezdu km (vyšším než 15tis.km ročně), za 400tis.Kč mohla PČR nakoupit Hnujdaje i30 nebo Scaly nebo O3 a na jednom kusu by jim zůstalo přes 400tis.Kč, což by v pohodě vystačilo i při spotřebě 10L/100km na 27 let provozu :D

Tak dlouho asi ty Ioniq u PČR sloužit nebudou :-!

Druhá věc, netuším úplně přesně jak slouží koloběh vozidel u PČR, ale pokud to má alepoň nějakou logiku, tak prvosled vždy dostane nové vozidla a jejich starší ještě funkční, avšak již s vyšším nájezdem (tedy z papírového hlediska s nižší spolehlivostí) můžou jít klidně dělal tuto službu a pokud je vyřadí z prvosledu při 200tis., tak dalších 14let (15tis.km ročně) můžou jezdit 200tis. km pro takové potřeby.

Třetí věc ekologie, teď ani tak nejde o uhelné elektrárny, které nejsou z Prahy vidět, ale ze spalovacího auta se ekologicky zlikviduje olej a benzín/nafta a co zůstane? Kovy, plasty a jedna malá baterie, co zůstane při lividaci elektroauta? ;-)
1. 11. 2020 17:02
Jak příšel autor článku na takovou....
...blbost, že nejčastějším autem PČR je "dvoulitrová benzínová oktávie s pohonem všech kol"?! V drtivé většině případů se jedná o Octavie 1.4 TSI s pohonem předních kol! :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2020 18:00
Opravdu
Opravdu by nešla TM3 použít jako prvosledové auto? Co jí brání?
Rozbalit vlákno
5
1. 11. 2020 18:28
Re: Opravdu
Zkus hádat. Začíná to na "e"! ;-)
Avatar - kari.laz
1. 11. 2020 18:28
Re: Opravdu
Kde začít.... je tam celkem velká šance, že jí upade nějaká část karoserie, jako nárazník, kolo, nebo střecha. Je tam celkem velká šance, že při pokusu si "zrychlit" stěrače nabourají policajti dřív, než pronásledovaný, protože tam budou do toho tabletu čumět jak husa do falšky a hlavně snad ještě světlo nespatřila Tesla, co by ujela alespoň jedno ostré kolo na okruhu. Takže by stačilo pronásledovanému jet pár kilometrů v tempu a ona by Tesla odpadla sama.
1. 11. 2020 18:30
Re: Opravdu
Všichni se bohužel bojí servisu, že ho nemají na každém rohu.
Avatar - Mikesus
1. 11. 2020 20:11
Re: Opravdu
Zrovna u Tesly je to docela pádný argument. Toho bych se taky obával, když mi něco odpadne, tak kam s tím
1. 11. 2020 18:36
Návratnost
Možná už konečně začali přemýšlet o celkových nákladech https://fdrive.cz/…-dalo-cekat-5607
Pokud nejde o dálnice, tak se provoz dobrých BEV musí vyplatit.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
1. 11. 2020 20:11
Re: Návratnost
Nedávno jsem viděl, jak v USA nákup i3 skončil tím, že se auta nevyužívají... primárně kvůli dojezdu
"Jak už v roce 2018 zjistila americká CBS, elektrické hatchbacky jsou jen zřídkakdy využívány. Kupříkladu jeden exemplář, jenž zamířil do služby 27. května 2016, do té doby najel pouze 400 mil (644 km), tedy pouze 6 mil (10 km) týdně."
https://www.autoforum.cz/…mw-i3-je-smutny/
1. 11. 2020 20:21
Re: Návratnost
Do toho Tábora je to přeci jen blíže (já to mám cca100km).Ale o tom se nebudou psát články, pokud budou normálně jezdit.. Mimochodem,byl někdy na autoforu článek o opravách ICE aut sloužících v eráru?
Avatar - Emel
1. 11. 2020 22:58
Re: Návratnost
Ale jo, tady píšou, že to mají na cukačky po městě, 2600km za čtvrt roku... ok, proč ne. Ekonomická návratnost je s otazníkem, za pět let máš najeto 50t... a Ioniq EV je proti hybridu dražší o 300t... ale tak holt se nemůže všechno přepočítávat jen na pěníze, no.
2. 11. 2020 15:28
Re: Návratnost
Jenže služba MP je trochu něco jiného než u PČR, je to i v článku napsané. Prvosled je schopen najezdit 300km/den, pro rozvážení obálek apod. s Ioniq to vychází na 300km/týden.

MP v Táboře "Za 4 a půl roku a 254 tisíc ujetých kilometrů...", to je 155km/den = 1085km/týden. Takže pokud se jim to vyplatí po více jak 4 letech, tak při 3,5x nižším nájezdu u PČR se to vyplatí asi po 14 letech ;-)
1. 11. 2020 18:45
No ale
Rikal jsem si ze za 20 let to bude naopak. Bezny clovek si fosila nebude moci koupit takze by policajti mohli elektro auta s fosilem honim bez problemu.
Jenze za 20 let tipuju dojezd elektro aut na 1500 takze uz holt fosil nebude stihat ani v tomto udaji, o zrychleni nemluve
Rozbalit vlákno
5
1. 11. 2020 21:56
Re: No ale
Tak dojezd elektroplečky 1500 km sice teoreticky možný je, jen za sebou bude muset táhnout cca půltunovej vozejk s dalšíma baterkama! :-[] :-[] :-[]
Avatar - speedfred
1. 11. 2020 23:35
Re: No ale
V jednom podniku nakúpili elektrické VZV a ku každému vozíku majú údajne 3x batériu po 300tis Kč/ks. Samozrejme že v halách je asi lepší vzduch, ale ani tie dízlové (nové) moc nebolo cítiť.
1. 11. 2020 23:37
Re: No ale
No, já jsem vlastně zapomněl, že většina zkratowozů přívěs tahat nesmí.... :D :D :D
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2020 10:09
Re: No ale
Jak to? e-Golf smí náhodou tahat 50 kg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
Avatar - speedfred
2. 11. 2020 10:10
Re: No ale
To odnesiem v batohu. :D
1. 11. 2020 21:03
300 kilaku za tejden?
cekal bych, ze budou jezdit aspon 5x tolik.
nemusej nikoho honit, staci kdyz jen budou jezdit a budeme je na silnici videt.
200 kilaku to da na jedno nabiti, aspon tech 200 denne.
jezdi to zalevno, tak proc to nevyuziji co to jde ??
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2020 22:29
Politicke zadani
Auta koupena na politickou objednavku. Spoluzak pracuje u sboru, pro auta neni zadne realne vyuziti. Skoda penez danovych poplatniku. :no:
Rozbalit vlákno
1
1. 11. 2020 23:37
Re: Politicke zadani
Na komoru! ;-) :yes:
1. 11. 2020 22:49
Smutné
Jako daňového poplatníka mne skutečně "těší", že stát vyhazuje desitky milionů navíc za auta, jejichž službu by zastala auta klidně za třetinu ceny. Pořídit tyto nesmysly na denní nájezd 30 km je jednoduše už z principu úchylne mrhání veřejnými prostředky, které je na hony vzdálené "péči řádného hospodáře", tak, jak ji upravuje náš právní řád.

A btw, když jsme ve firmě potřebovali podobné auto na priskoky po městě, tak se koupila jeta Fabia v benzínu za kilo, jestli vubec. A jezdí stále, po nějakých 7 letech ...
Rozbalit vlákno
3
2. 11. 2020 07:22
Re: Smutné
Musis to brat v kontextu doby.

Predstav si milion.
A ted si predstav tisic milionu.
A ted si predstav pet set tisic milionu.

Rika se tomu 500 miliard neboli pul bilionu.

No a najednou je tech par milionu utracenych za nepouzivana EV vlastne uplne jedno a hned se nam vsem lepe spinka :-)
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2020 10:10
Re: Smutné
Ty jsi marketér Bureše?
2. 11. 2020 15:35
Re: Smutné
špatně, přestavte si 38 vozů za 30,6mil.Kč

a teď si představte provizi 5% z této ceny

pěkných 1,5mil. někde na účtu ;-)
2. 11. 2020 06:37
K smíchu
Týden vydrží, ani se nedivím. Na oběd a zpět to jde.
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2020 07:08
Domov důchodců
Diskuze jak domov důchodců :-) Policie koupila pár ev na jízdy po městě a tady se nadává až lítají sliny. Nejlíp snad aby měla policie olitany citiga...
Že v článku je cena 2 mil za jeden policejni kodiaq asi nikdo nečetl.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
2. 11. 2020 10:56
Re: Domov důchodců
Naopak, ja si myslím ze toto auto má zmysel (hlavne v meste) a štát nech ide príkladom ked nás do toho tak opatrne tlačí. Myslím ze aj pre automobilku je to dobrá spätná väzba do ďalšieho vývoja.
3. 11. 2020 00:01
Re: Domov důchodců
A že jde o dva totální speciály, to sis už nepřečetl, že ...

Každé vyšlo s výbavou na dva miliony korun. Kromě majáků a radiostanice jsou vozy vybaveny speciální výsuvnou rampou s nářadím pro řešení mimořádných situací. Nechybí ani hydraulika na otevírání dveří, beranidlo, teleskopický žebřík, přenosné osvětlení, chrániče sluchu, detektor CO, dozimetr, zdravotnická brašna, defibrilátor, zastavovací pás, kužely, neprůstřelné vesty, helmy, alkotester Dräger, moderní elektrotechnické zařízení a další.

A na těch 30 kilometrů denně by ty olítaný Citiga bohatě stačila ...
3. 11. 2020 07:04
Re: Domov důchodců
Ale přečetl, chápu tu cenu i když mi přijde vysoká. Ale právě v téhle souvislosti nechápu údiv nad ev. Na jednu stranu mají jezdit v olitanym citigem a na druhou je kodiaq s nářadím za 2 mil úplně ok.
2. 11. 2020 09:47
Policejni realita
Znamy policista mi rikal jak to pred casem chodilo. Jejich sluzebna nemela budget na benzin, takze jezdili jenom jednou tydnne a zbytek pesi pochuzky okolo sluzebny. S EV by mohli jezdit mnohem casteji. Jasne ze nejaka Kobra 11 asi zatim zustane u benzinu, ale pro bezne patroly je EV lepsi cesta.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2020 10:12
Re: Policejni realita
Až jim vylítne účet za elektřinu, vedení jim přikáže 1/2 dne vypínat elektřinu.
Nakonec to skončí tak, že budou muset na obchůzky pěšky.
Ty policejní realito.
Avatar - PHEV
2. 11. 2020 11:58
Proč to nejsou prvosledová vozidla?
Mě připadá jako by ten článek byl na objednávku ropné lobby.
Stovky podnikatelů a soukromníků používá el auta s najezdy tisíce Km měsíčně, většinou jsou spokojenější jak se spalovákem, protože nabíjejí přes noc a nemusí k benzince.
Ten Ioniq je schopnej bez problému ujet 400 Km denně při nabíjení 25 minut přes třeba polední pauzu, tak proč by nemohlo být prvosledové vozidlo? Stačí dát limit dojezdu třeba 100 Km, benzínové vozy taky asi nejezdí na rezervu?
Jak daleko se honí jiná auta? Buď ho do deseti Km chytnou, nebo se někde roztříská, případně ho předají jiné hlídce. Myslím že hlidkovou činnost po městě a okolí naprosto v pohodě, na D1 bych to asi opravdu nenasazoval.
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2020 15:46
Re: Proč to nejsou prvosledová vozidla?
Fakt bez problému? Pokud s tím pojedou brzda plyn jak prvosled lítá, tak to asi nebude 400km, zvlášť s tou další výbavou (záznamové zařízení, kamery, výstražná světla, vysílačky, počítače atd.) a co teprve v zimě.
Těch 10km ale nejedou na optimální spotřebu, ale klidně i průměr za 25L/100km, místo běžných 5L/100, takže i ten elektrodojezd bude trochu něco jiného.
Navíc ti kluci mají 12h směny a ve větších městěch jsou schopni lítat po nějakých událostech i půl dne bez možnosti dát auto na zbytek směny na nabíječku, natož aby někdo při volání na 158 čekal 25 minut než se jim dobije auto :D
Avatar - PHEV
2. 11. 2020 23:34
Re: Proč to nejsou prvosledová vozidla?
Asi jsem si špatně vyložil co je to prvosled. Podle všeho nějaká elitní jednotka 100 vozů pro Cr. Ale jako normální hlídky co jezdi na běžný výjezdy? Minimálně polovina vozů by mohla.mít alternativní pohon.
Avatar - PHEV
2. 11. 2020 23:30
Re: Proč to nejsou prvosledová vozidla?
Díky za kvalitní informace:-) jsem se rozhodl po 100 000 km v elektru sice bez závady, ale i tak peču na to. Co nejdříve prodám k kupuju TSI.