Síce si pomaly na bobrí gril zvykám, stále to ale nie je ono, presne ako píše autor, ak sa človek následne pozrie n minulú 4er, tak vidí, že mohlo byť lepšie.
A súčasne je to (v prípade dilemy, či sedan alebo kupé) silný argument v prospech 3er. https://d62-a.sdn.cz/…dT/BMW-330i.jpeg?…
Bol tu clanok o tuneroch, ktori vyvyjaju novy predny naraznik s malymi ladvinkami.
Mna napadlo jednoduchsie riesenie a to urobit pekne vytvarovanu podlozku pod SPZ vo farbe karoserie, ktora tie zuby rozdeli...
Potom by vznikli hore pekne ladviky a dole by ostali dva otvory.
Souhlas. Přesně toto mě před časem napadlo. Dokonce jsem viděl fotku, kde držák RZ byl přes celou šířku masky (nebyl v barvě vozu), ale i tak to vypadalo přijatelně. V barvě vozu a na okrajích trochu vytvarovaný, by výsledek mohl být ještě lepší...... :-!
Áno, musí to byť cez celu masku, aby to nadväzovalo na nárazník.
Na tejto fotke a v tejto farbe mi to pripomína dve veľké nosné dierky a pod tým maličkú papuľku psíka, alebo pandy :-)
Proste pre mňa je to úplný hnus... https://www.auto.cz/…y-bobr-se-povedl?…
O nove 4ce uvažuji do budoucna. Kombik 3ka a vseobecne kombi se mi nelibi a 5er je na moje potreby zbytecny luxus. Aktualne mam pro rodinne jezdeni 4 gran coupé, do kufru se vejde kocarek plus tri tasky na tyden dovolene. Jizdni vlastnosti fajn, tuhy podvozek. Kdyz si vezmu co dnes okolo 1 mil poridit solidniho tak tam toho moc nemam. Pokud tedy chcete jak kvalitu materialu, zpracovani a dobry motory a jízdní vlastnosti v neposledni rade. Navic benzinove motory umi byt u BMW spořivé, xDrive ne kazdy vyuzije, kdyz nasnezi tak to chce mit dobry gumy a sundat nohu z plynu. Jinak kdyz furt nestojite na brzde da se dostat na uvedenou spotrebu výrobce vetsi o 0,5 litru. Nehlede na to ze aktualni 4ka hodne ztraci na cene a tak lze sehnat zanovni kus za pekny penize. Nova generace je otazka. Dekuji za info.
Zdravím všechny,
toto není test,. To je preview a to ještě v kostce.
Pro autora: V režimu Comfort lze přepnout zobrazení i na otáčky, místo výkonoměru. Lze si vybrat v nastavení Menu.
Pro všechny ostatní: Mám tuto specifikaci v nové 3-er. O motoru po 3 měsících mohu říci toto (což v testu nebylo):
Start-Stop v Comfortu NELZE VYPNOUT!!!, zato logika motoru neváhá motor vypnout ani v případě, že jste se před minutou rozjeli a je studený. Stejně tak ho ´chcípne´ hned, co jste dojez z dálnice k pumpě.
Řešení - software úprava mimo budovu BMW. Po té ovšem jednoznačné zlepšení, žádná prodlevy, když motor chcípl na křižovatce, aby po 0,5vteřině opět naběhl.
Díky příkladnému odhučnění není výkon motoru dechberoucí, resp. vnímání rychlosti je nižší, než reál.
V sobotu jsem měl ´sportovní projížďku´ po středohoří (65km), výsledná spotřeba 7,8. vše na manuální řazení. To funguje příkladně, až s výjimkou 1 a 2 kdy to vypadá často jako ´jedna rychlost.
Při pohybu voliče z Automatu do S/Manuál módu otáčky vylítnou klidně z 1500 na 3000.
Plynulost motoru je dle mého vlivem biturba a ne Midlhybridu. rozdíl v dynamice u stejného modelu s/bez Mildu je neznatelný.
Jinak, pokud jdete podobnou cestou jako já: Octa-SueprbIII - BMW tak se stále jedná o auto, do kterého si budete rádi sedat a třeba si jenom tak večer pustit pár písniček na zadní sedadlo z aparatury HarmanKardon.
Auto je to pro někoho asi dobré, ale mně je za to líto peněz. Těch 1.27M je základ, +MPaket, +Innovation paket za 180k a mam příplatky minimálně 400 k a to je na obyčejný bláto 420d nebo 320d už fakt příliš. Budíky v klasické grafické automobilové úpravě slibujou už dávno, neděje se nic. Ty popisuješ tragický start-stop, kterej je ochotnej ničit auto, to se fakt museli zbláznit. Motor samotnej není špatnej, jednou jsem s ním jel a na základ je to hodně dobrý. Automat nemá chybu, manuály bych do toho přestal vyrábět apriori.
Já se přidám se zkušenostmi s 330i. Naprosto jednoznačně doporučuji namísto 320D. Rozdíl pořizovací ceny je naprosto zanedbatelný, nějakých 25 tisíc. Pokud se někdo bojí spotřeby, tak za mě je 330i fakt nesmírně povedený motor. Minulý týden Brno - Praha, na tempomat maximální povolená rychlost znamenala výslednou spotřebu 5,9 l/100 (včetně opravovaných úseků s omezenou rychlostí). Klidná jízda městem kolem 7,5-8 litru. Přitom veškeré výhody benzínu, tzn. velmi točivý motor, který se rád podívá až k 7 tisícům, stovka při ideálních podmínkách leží někde u 5,5 s (pak spotřeba samozřejmě roste, nikoliv však závratně). Náklady na provoz oproti 320, která je na diesel povedená, ale s 258 koňovým benzínem nesrovnatelná, jsou velmi malé.....
V tom případě bych měl ještě další doporučení. Jelikož se internetové recenze u nové trojky nesmírně rozcházejí, ať již ve sportovnosti, komfortu apod., tak jsem při výběru testoval různé varianty, tzn. 320D,330i, xdrive ne xdrive, Mpaket, ne Sportline apod. Ideální varianta čistě subjektivně za mě je, 330i M sport s adaptivním podvozkem na 18kách. Proč 330i jsem již psal, M adaptivní podvozek umí udělat auto oproti standardnímu podvozku pohodlnější, pokud o to stojíš (např. ve městě je standardní M podvozek občas dost otravný, jelikož je prostě tuhý, v posledním testu zde byl recenzentem dokonce nazván "beznadějně prkenným"). Všechno, co nemělo Msport, mi zase nepřišlo zrovna zábavné... tam se radost z jízdy opravdu nekoná. 18 a 19 je pak čistě subjektivní, 19 vypadají lépe, ale měl jsem občas pocit, že jednak více hlučí (vzadu mají /35), jednak umí vyloudit ránu, což jsem u 18tek nezaregistroval. Tak snad vybereš správně, u nové 3ky a určitě i 4ky může být člověk skutečně nemile překvapen, pokud si na konfiguraci nedá pozor.
Díky, nakonfigurovat dobře auto je v dnešní době alchymie. 18tky jsou za mne jasná volba, navíc nejsou runflaty. Zkoušel jsi i xdrive? Úplně jsem to nepochopil z příspěvku. Mám už cca 10 let audinu quattro, tak jsem na 4 kolku zvyklej i když je mi jasné, že 99% času jen vozím kila navíc, tak v tom 1% je to super :-)
Zkoušel jsem 330i i 330i xdrive, za mě subjektivně v drtivé většině případů k nerozeznání. Rozhodně jsem neměl pocit, že mi v zadokolce skáče zadek jako v některých zadokolkových jaguarech a stejně tak jsem ale bohužel neměl tak zřejmý pocit toho, že mě výkon tlačí jednoznačně zezadu, jak tomu mám v jaguarech. Prostě ta zadokolka se v běžném provozu chová velmi podobně jako xdrive. Pokud nechceš jezdit kruháče bokem napřed, tak xdrivem nic nezkazíš....
Klid kluci, jsou to subjektivní názory. Jestli se nepletu, jezdili jsme s webpajou stejným vozem, tj. XF 3.0 S/C (kompresor). Fantastické auto a úžasný motor. V zadokolce na světlech mi prakticky vždycky pri přidání plného plynu tancoval zadek. Pro dešti jsem po zkušenostech plný plyn zásadně Nedaval. Později ve verzi s pohonem všech kol tyhle projevy odpadly. Tak jsem to myslel. Rozumím, ze těch 340 koni je rozdílných od těch 258 v 330i. Zadokolky v novych bmw mi (A nejen mě) zkratka přijdou velmi poddajné. To dinar, zadni gumy nejsou u 330i širší u 18 a 19 palců (Pouze se liší rozměr u náprav), oboje jsou 255, ale mají jiný profil (/40, resp. /35). Takže pokud subjektivně 18 neruší tolik zvukové jako 19 (což se opakuje i v mnoha testech 3er) logicky to nemůže byt šíří, která je u obou naprosto shodná, 225 vpředu a 255 vzadu, ale 18ky mají 225/45 vpředu a 255/40 vzadu, zatímco 19ky 225/40 a 255/35.
Tak ty jsi myslel, tancování zadku ;-)
XF jsem měl dvě v naftě, XE bylo s kompresorem. Ale tam byl ten zadek opravdu hodný. Až jsem si po měsíci říkal, že tomu chybí ještě takových 50-60koní.
Hluk hodně ovlivňují pneumatiky. Podvozkový guru Jagu určitě nemohl nikdy doporučit na prvomontáž Dunlop SP nebo Pirelli. Po přezutí na Micheliny auto jezdilo ještě o parník líp a tišeji ;-) ...na 20".
Výška profilu, nemůže mít na hluk vliv, zajímalo by mě zdůvodnění takového jevu, naopak šířka logicky ano, a v případě shodné šířky, pak konstrukce gumy samotné. Hlukem se liší pneu naprosto stejných rozměrů od různých výrobců poměrně výrazně.
S ne/vlivem xdrivu souhlas, píšu to tady už roky, od příchodu F30, což bylo první bmw napříč modelovou řadou, u kterého awd neměnilo charakter zadokolky, tedy první povedené awd od bmw. G30 i G20 jsou na tom stejně, prostě není z jízdního projevu (mimo kluzký povrch) poznat, jestli je to auto rwd nebo awd.
A pokud jde o toho jaguara, ono i XF v první gen. mělo od soudobé F10 nastaven protiprokluz i esp mnohem benevolentněji, u F10 se nezavrtí ani zadokolka s dostatečným výkonem (pokud se nevypne dtc), bmw je v tomto už víc než dekádu hodně bojavé.
Všechno je to o výkonu, kdybys měl 340i s pohonem zadních kol, jakože už nejde, poddajná ti nepřijde, poddajné ti přijde 330i, protože nemá moc výkonu... ten Jaguar ho asi taky neměl. A nová M3/4 RWD určitě poddajná nebude:)
no a samozřejmě na mokru dávat podál plynu na podlahu určitě není dobrý nápad se zadokolkou...
V6 s kompresorem určitě nedostatkem výkonu netrpěl a hlavně se i se zapnutou stabilizací nerozpakoval pustit zadní kola při přidání plynu na špacír. ;-)
Jel jsem na 18" v 320d a že by to bylo nějaký pohodlný, to se mi fakt moc nezdálo. Až jsem se prodejce donutil zeptat, co tam máme za režim. Čekal jsem sport, měl jsem comfort. :( Připomínalo mi to Mazdu 3 (tu novou) na 18", až tak to nemělo rádo příčný nerovnosti.
Twin Power Turbo není biturbo. Dealeři lžou jak když tiskne jen aby prodali. Biturbo znamená, že motor má dvě turba, konkrétně u čtyřválcových dieselů se dává jedno menší pro podporu plnění motoru v nízkých otáčkách a jedno větší pro podporu plnění motoru při středních a vysokých otáčkách, viz třeba to 25d. 20d má jedno turbo označované jako twin power turbo, s biturbem, to nemá nic společného.
Twin Power Turbo je takový marketingový výraz pro Twin Scroll Turbo.
A Twin Scroll Turbo (vpravo) je pořád jen jedno turbo, stejně jako Single Scroll Turbo (vlevo): https://dsportmag.com/…rbos-702x384.jpg
edit - Zakomplexovaní neználci, klidně dál palcujte, to je to jediné, co dokážete udělat. ;-)
Ono je to tu vážně MŠ. Na diskuzním webu kam chodím se ti ukazuje, kdo líbí/nelíbí dal, a pak to má svou hodnotu, nehledě na to, že je pak každý používá přeci jen s rozmyslem.
Ale na ACZ můžeme být rádi, když to tu vůbec nějak funguje, natož chtít takové "pokročilé" fce.
"Řešení - software úprava mimo budovu BMW." Jestli to správně chápu, tak sis nechal udělat úpravu sw jinde než u bmw, tedy otázka, jak budeš řešit záruku?
Záruku budu řešit zcela normálně. Pokud by zjistili, že je provedený zásah do S/S (pouze kódem přepsaný patřičný řádek),
a pokud by řekli "to ten zásah, ten rostrhal Váš motor.", tak pak budu chtít od nich technický rozbor, který to prokáže - u soudu.
Ten bobrí předek vypadá tak legračně, hlavně u toho bílého auta, že to snad musí být vtip. Nebo omyl. Předpokládám, že tento model dostane facelit za rok-dva :D
Jsou to jizdni dojmy, pravdepodobne za pul dne jezdeni. Je to napsano v nadpisu. Star stop se da vyřadit, jak pises, respektive nastavit aby po nastartovani byl vypnuty, s moznosti si jej zapnout, pripadne nechat v rezimu eco do budoucna pro setriveho neznaleho majitele. Otázka jednoho napichnuti na pc. To ze se zvysi otacky kdyz posunes volič prevodovky na sportovni rezim z 1500 na 3000 je snad dobre ne? Za dalsi biturbo se rika autu co ma dve turba. A jinak, chapu nadseni nebo spis spokojenost s autem, ale asi bych v nem nesedel vzadu v garazi abych poslouchal hudbu. A pred panelakem uz vubec ne. At slouzi!
Týká se to i těch akt. motorizací, mildhybridových? Docela bych se divil.
Jinak ano, klasický start-stop v bmw nikdo neřešil, tedy jeho odpojení (dobře vědí, že motoru neprospívá), v roce 2015 to dokonce ještě odpojoval bmw servis na požádání sám, ale tohle je jiná situace, opravdu budu zvědav na to, až s tím zásahem do sw přijede na první servis, osobně tipuju, že to bude problém.
Ano, přesně to dělali, SS po nastartování defaultně vypnut, zmáčknutím tlačítka se aktivuje. Bohužel zákaz takové úpravy se dal čekat, auta plnila emise se zapnutým SS, proto musí být defaultně aktivovaný. Proto se taky podivuju nad tím, že by v G20 zásah do SW v tomto směru neznamenal problém při návštěvě servisu.
Už aj toto sa dá sčasti odrbať. Kúpiš si krabičku OBD II stiahneš do tel nejakú apku a môžeš si tam mazať chyby a prenastavovať prkotinky.
Príp. priamo pre BMW je JB4 a to je celkom fajn vecička.
Jel jsem dvě verze G20, jedna na M podvozku, druhá na M adaptivním. První na 18", druhá na 19".
Společným faktorem byl pevný, ale perfektně odtlumený podvozek. Nyní pod 4er se o něm píše taky, tak nechápu stesky nad 3er v jiných testech jen na ACZ.
Úplně ideální bude neadapt. M podvozek na nějakých významně lehčích 19kách než jsou ty origo, viděl jsem na bimmer postu vážení, zase nechutných skoro 13kg, zlaté Apexy s 9 kg při stejném rozměru. Ale to už jsme mimo originál, každopádně u bmw to vždycky bude otázka lehkých úprav, chce-li člověk dokonalost. ;-)
Mám rád konzistentnost, podle mého se dobrý podvozek pozná tak, že funguje ve všech situacích. To přepínání v tom dělá jen zmatek, teď jsem ve sportu, aha, tak tahle zatáčka se dá jet rychlejí... :-O Reálně je ta změna vlastností/schopností podvozku čistě změnou nastavení tuhosti tlumičů jen v oblasti "přání otcem myšlenky", harmonické to není nikdy, resp. spíš může podvozek v růz. režimech větším zhoupnutím nebo naopak tvrdší absorbcí díry nemile překvapit, než pomoct. Proto jsem zastáncem pasivních podvozků a mému osobnímu naturelu vyhovují Mpaket podvozky v souč. i min. generaci trojek a pětek na devatenáctkách naprosto bez problémů. A vzhledem k věku nemyslím, že bych se vyžíval v kostitřasech. ;-)
No, mame to stejne. Ja sice nemam vykon auta pres 200kw, ale proste mi M podvozek sedl, diky jeho presnosti, tuhosti a stále stejnych informací. Jo, nekde na dirach jak vrata je to moc tuhé ale ne tvrdé, a po 90 procent jizdy je to ideál. Jenze byl tu jeden mudrc, co mi napsal ze jsem udelal chybu a ze jsem mel radsi vzit adaptivni a taky ze moje auto nejezdi do 7 litru, ale za 10. Tolik jen k tomu, ze kazdymu vyhovuje neco jinyho a clovek nesmi dat na pindy jinejch a uz vubec ne internetovejch honibrků, ktery vystridali mraky bmw, protoze delaji poskoka managementu a prevazeji auta sem a tam a tak jen oni vi co je dobry.