Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo je tu v modernizované formě. Má stylovější vzhled, nové motory a terénní verzi Cross

Modernizované Tipo přijíždí s novým benzinovým tříválcem a upraveným turbodieselem 1.6 MultiJet. Zaujmout bude chtít také oplastovanou variantou Cross.
Zpět na článek
27. 10. 2020 09:23
27. 10. 2020 12:18
27. 10. 2020 12:42
27. 10. 2020 13:49
27. 10. 2020 15:02
28. 10. 2020 11:42
28. 10. 2020 17:37
28. 10. 2020 19:43
29. 10. 2020 01:28
29. 10. 2020 20:24
29. 10. 2020 20:59
30. 10. 2020 10:28
30. 10. 2020 21:23
30. 10. 2020 05:27
30. 10. 2020 10:42
27. 10. 2020 13:49
27. 10. 2020 10:29
27. 10. 2020 12:28
28. 10. 2020 20:11
27. 10. 2020 22:00
28. 10. 2020 20:58
27. 10. 2020 10:45
27. 10. 2020 13:21
27. 10. 2020 13:43
27. 10. 2020 14:37
27. 10. 2020 13:59
27. 10. 2020 21:58
27. 10. 2020 14:34
27. 10. 2020 15:32
Avatar - KANKUNEN
27. 10. 2020 09:17
Celkem ok až na ten tablet
Vypadá to jako by sis doma opřel TV o stěnu. Ten prostor za tím tabletem působí nedodělaně i u nového Ska. Jako bys měl na dveřích luxusní madlo ale chyběl tapecírung.
Rozbalit vlákno
24
27. 10. 2020 09:32
Re: Celkem ok až na ten tablet
Ještě jsem neviděl ani jeden interiér s tabletem do prostoru, kde by to bylo hezky vyřešeno. Tyhle trčící tablety jsou prostě mega-zrůdnost.
Avatar - Ozzman
27. 10. 2020 09:44
Re: Celkem ok až na ten tablet
Ale je to daleko příjemnější na to koukat, než na infotaiment u kolen, jak bylo zvykem v minulé dekádě.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 10:28
Re: Celkem ok až na ten tablet
Není. Mě třeba vyhovuje kombinace kdy hlavní display je níže a zbytek zajistí digitální přístrojový štít + HUD (viz třeba A8).

Tyhle trčící paskvily jsou jen laciným a mizerným řešením :-!
27. 10. 2020 12:02
Re: Celkem ok až na ten tablet
Přesně tak. Infotainmenty někde dole u voliče převodovky jsou ještě horší.

Ale každopádně to jde udělat líp než tabletem. Stačí, aby byl infotainment NAD výdechy klimy, ne pod nimi. Např. Giulia, nebo nová Porsche (last gen cayenne, 911 992).
27. 10. 2020 10:14
Re: Celkem ok až na ten tablet
Novy Volva to maji reseny elegantne a prakticky zaroven.
27. 10. 2020 10:17
Re: Celkem ok až na ten tablet
Nová Volva kvůli ponižujícímu omezovači rychlosti na 180 km/h pro mě přestala existovat! :-( :no: :no: :no:
27. 10. 2020 10:25
Re: Celkem ok až na ten tablet
Tahle ***ina jde co jsem četl hacknout, takže tím bych se asi netrápil pokud bych chtěl Volvo.
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2020 11:42
Re: Celkem ok až na ten tablet
Arese mluví o principu. :yes: Ano je to ponižující. A neomarxistické. Já nejezdím přes 180 i když bych mohl dost přes 200.
Důležité je že MOHU, nikdo mi to s koupí vozu NEZAKAZUJE.
27. 10. 2020 12:01
Re: Celkem ok až na ten tablet
Je klasika omezovac na 250 z principu taky kryptofasisticky?
27. 10. 2020 12:39
Re: Celkem ok až na ten tablet
Nemyslím si, protože pro většinu běžných řidičů je 250 km/h skutečně jejich maximum, které jsou schopni na německé dálnici bezpečně zvládnout.... ;-\
27. 10. 2020 12:59
Re: Celkem ok až na ten tablet
Aniž bych se chtěl zastávat omezovače na 180km/h a omezovat tím možnosti těch, kteří na to mentálně a řidičsky skutečně mají...
...tak pro většinu "běžných" řidičů (tj. ti, kteří jedou do práce, na chalupu a k moři) 250km/h rozhodně bezpečné maximum není. Řekl bych spíš tak 160-180. Pokud ne méně.
27. 10. 2020 13:16
Re: Celkem ok až na ten tablet
Však jsem řekl - v perfektně discipilovaném německém dálničním provozu a asi jen nad ránem, za ideálního počasí a na chvíli. A já tedy k moři přes Německo nejezdím - do Španělska bych radši letěl a Balt je studený! Ale jak jsem řekl, tady jde hlavně o princip!
27. 10. 2020 13:26
Re: Celkem ok až na ten tablet
V omezení rychlosti na 250 a 180 je ale obrovský rozdíl.
27. 10. 2020 15:48
Re: Celkem ok až na ten tablet
Vecne ano, ale tady jsou sami zastanci vyssich principu.... ;-)
27. 10. 2020 11:57
Re: Celkem ok až na ten tablet
To je sice pravda, ale co když se s tím pak dostaneš někde do nehody a na tuhle úpravu ti přijdou?

Jakože v principu nejsem proti "odblokování", ale dával bych si setsakra majzla, aby tahle úprava byla řádně zavedená do všech papírů a měla odpovídající certifikace a homologace a bůh ví co všechno.
Avatar - wakantanka
27. 10. 2020 12:05
Re: Celkem ok až na ten tablet
Pripomienka to nie je zlá, len rozmýšľam kto, kedy a ako bude skúmať či si náhodou nehackol obmedzovač rýchlosti, v našich končinách zvlášť si to neviem predstaviť ani teoreticky.
27. 10. 2020 12:39
Re: Celkem ok až na ten tablet
Netuším, jak je ta úprava udělaná, pokud blbě, tak ti na to klidně můžou přijít na diagnostice (třeba při opravě po nehodě).

Pokud je ta úprava skutečně transparentní, tak by ses asi musel prokazatelně vybourat v rychlosti nad 180km/h a přežít to, což je obojí celkem nepravděpodobný...

Na druhou stranu, zas tolik řidičů pravidelně přes 180km/h nejezdí, ani v tom Německu ne. A mezi dálničníma stíhačema zas tolik Volvistů nebude.. takže bych řekl, že po takovým modu až taková poptávka nebude. Jenom by bylo blbý, pokud by se toho začali chytat i ostatní. Ale minimálně pro německé automobilky by to byla sebevražda, takže tam to neočekávám.
27. 10. 2020 12:41
Re: Celkem ok až na ten tablet
A právě proto je jediným správným a bezpečným řešením koupit si auto jiné značky než Volvo. ;-\
27. 10. 2020 12:52
Re: Celkem ok až na ten tablet
Pokud chceš a máš možnost jezdít víc než 180km/h, tak ano... Ale jak říkám, takovejch lidí mezi klientelou Volva zas tolik nebude.

Ale teda aspoň pro "polestar engineered" modely si to odpustit mohli.
27. 10. 2020 13:17
Re: Celkem ok až na ten tablet
Tady jde prostě o princip. Auta, o kterých nerozhoduje pouze řidič, ale i extrémní levičáci ve vedebá automobilky, se mi prostě zhnusila. :-( :-( :-(
Avatar - wakantanka
27. 10. 2020 13:53
Re: Celkem ok až na ten tablet
Ono je to v zásade jedno ako je to urobené. Odhaliť do odhalí akurát tak fabrická diagnostika, všetky ostatné univerzály si s tým podľa mňa neporadia, respektíve drvivá väčšina. A dosť silne pochybujem, že na mieste nehody by to napichol policajný vyšetrovateľ či súdny znalec. A na druhej strane ak na to prídu v autorizáku čo ti hrozí, strata záruky? Tí nemci čo to hackli k tomu údajne majú všetky povolenia a certifikáty, takže ani to.
27. 10. 2020 16:19
Re: Celkem ok až na ten tablet
Takhle se nabourany auta nezkoumaji. Po nehode se kontroluje technicka a pneumatiky.
27. 10. 2020 16:43
Re: Celkem ok až na ten tablet
Mel jsem na mysli pripad, kdy nabourane auto odtahnes do servisu na opravu a tam na to prijdou a poslou te do ri ti? Ale je to jenom takovy odhad co by se asi teoreticky mohlo stat, zkusenosti s tim nemam. Kazdopadne bych tu upravu chtel mit nekde zapsanou, to je cely :)
Avatar - palix
28. 10. 2020 11:36
Re: Celkem ok až na ten tablet
Tiež by som si na to dával pozor... Minule mi sused "oškrel" auto. Stálo pred bytovkou a ja som bol v práci. Technik z poisťovne potom pozeral škodu a opisoval si aj parametre pneumatik. NAČO? Veď auto parkovalo... Predpokladám, že ak by boli tie pneumatiky nejako zlé / nevhodné, tak poisťovňa by sa toho možno chytila. Alebo to bol len bežný postup.
Rovnako je to s rôznymi úpravami. Človek nikdy nevie - hlavne ak narazí na poisťovňu, ktorá nerada platí.
27. 10. 2020 09:23
Vitaj
Tak vitaj omladené Tipko. Fakt len facelift a to som zvedavý na cenu. Logo sa mi páči, interiér, no lepšie ako bolo. Len čo je to za motor 74 kw? Ja mám v Xku 1,0 FF ako základný a má 88 kw...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Cuba66
27. 10. 2020 12:18
Re: Vitaj
Za kolik jezdíš s FF 88kW v X?
27. 10. 2020 12:42
Re: Vitaj
Teraz mám 10 000 km, aktuálne 8,2, ale to je čisté mesto 3 km tam a spät, sem tam niečo dlhšie. Mimo mesto to vie lízať tesne nad 5, dialnica tempo bez ohľadu na spotrebu cca 7. Ale ide ako čert :-)
Avatar - Cuba66
27. 10. 2020 13:49
Re: Vitaj
Jj, koukal jsem na testy, má to kratší skříň a fakt prý to jede jako drak. Jen spotřebou je to prý horší, no uvidíš až to zajedeš. Konstrukčně je to ale super motor, těším se na verzi 1,3
27. 10. 2020 15:02
Re: Vitaj
No vykašlem sa na to že žerie o liter viac ako PSA, ale nerachotí a poriadne ide. Tú 1,3 má od nás farár a to je šleha... tam už sa spotreba vôbec nerieši. To auto je agilné ako Alfa a ide neskutočne.
Avatar - palix
28. 10. 2020 11:42
Re: Vitaj
"sorpersa" - vaša spotreba je úplne reálna. Mám to podobne s 2,0 88 kW Mazdou 3. Spotreba okolo 8 až 8,5 ak jazdím len mesto = tiež trasy okolo 3 km. Diaľnica 6,5 , mimo diaľnice 5 až 5,5. Samozrejme veľmi záleží na profile trasy.
Hlavne také "naše" jazdenie v meste dá za menej hádam iba hybrid.

Záver? Moderné malo-objemové motory sú úspornejšie oproti atmosferickým 2x tak veľkým 4 valcovým motorom tak na papieri - aj to len o pár deci. ;-) Ktorý ide lepšie? Myslím si, že pri nízkych otáčkach tá atmosféra a pri vyšších je to viacmenej jedno.
28. 10. 2020 17:37
Re: Vitaj
Mazda 3 je super auto , ale nová bola cez môj limit a ten SKy aktív by dom radšej bral ako môj trojhrncek, napriek tomu má ju v predošlej generácii kolegyňa a nie je tak zíva ako Firefly , avšak mám obavu že Mazda skôr zhnije ako by odišiel motor, u mna asi opačne 😂 s tou spotrebou súhlasím .
Avatar - palix
28. 10. 2020 19:43
Re: Vitaj
Nová Mazda by bola drahá už aj na mňa (našťastie som zavčasu predal staré auto a kúpil nové). Živosť motora je relatívna, možno záleží od zvyku, pocitov, vodiča... Tie atmosféry idú pocitovo slabšie, ale oni niekedy klamú telom. Tá dynamika tam je, len je taká "nenútená".
Najlepší Fiat posledných pár rokov je 124 Spider = Mazda MX-5 :-!.

Ináč ľudia, ktorí udávajú u auta spotrebu v meste 6,5 a menej by mali skúsiť jazdiť trasy, ako máme bežne my = ± 3 km a potom by sa možno divili. Aj ja spravím v meste 6,5 , aj 5, aj 4,5 , ale aj 12... Záleží od zohriatia motora, dĺžky trasy, hustoty premávky... Osobne občas idem do práce nejakou obchádzkou, aby sa zahrial motor. A samozrejme - ak auto v daný deň nepotrebujem, idem pešo. Autobus je pre mňa drahší ako jazda autom (ak idem do práce) ;-\
29. 10. 2020 01:28
Re: Re: Vitaj
Ne promiň ale ta dynamika tam proti turbu není. Stačí se podívat na testy kde měří pružnosti. Atmo nemá šanci. Jinak třeba mě 2.0 90kw v M3 bavil ale ta pružnost a dynamika tam prostě není.
Avatar - palix
29. 10. 2020 20:24
Re: Re: Vitaj
Problém je, že v testoch pružnosti sa neradí na nižší prevodový stupeň - ak sa nemýlim. U turba sa nemusí radiť, ale u atmosféry je to vlastnosť.
Kľudne by som si tipol, že Škoda Scala 1,0 TSI / 85 kW / 200 Nm by "nevyprášila kožuch" Mazde 3 2,0L / 88 kW / 210 Nm s vodičom, ktorý vie "používať" atmosferické auto = parametrovo sú to veľmi podobné autá. Nič v zlom ;-).

Musím si raz požičať nejaké auto s 1,0T motorom (v požičovniach je ich ako maku oproti 2,0 atmosféram) a previezť sa na dlhšej trase. Verím, že 1,4T , 1,5T... budú výrazne lepšie ako atmosferická Mazda, ale 1,0T? 1,0T som zatiaľ šoféroval len pri skúšobných jazdách a tam si to auto človek veľmi neotestuje.
Avatar - Emel
29. 10. 2020 20:59
Re: Re: Vitaj
Ne, to by asi nevyprášila... ale mírné plusko by tam asi bylo.
Ono ty turba taky mívají o něco víc kW.
Avatar - palix
30. 10. 2020 10:28
Re: Re: Vitaj
Turbomotory, hlavne TSI síce viac kW majú, ale 88 kW Mazda 3 má max výkon pri 4000 ot = krivka výkonu je iná ako na motore, ktorý má max výkon pri 6000 ot. Ten motor od Mazdy končí "reálne" na cca 121 kW pri cca 6000 ot, len je orezaná na 4000 ot (na 88 kW). Chipom sa dá upraviť zo 120 PS (88 kW) na 170 PS (125 kW) - citeľný nárast bude nad 4000 ot - pásmo, kde veľmi kľudný vodič už aj tak jazdí málokedy. Čisto teoreticky by sa dalo povedať, že tomu veľmi kľudnému vodičovi by mohlo viac vyhovovať menšie turbo.
OK - povedzme, že tie motory by boli porovnateľné v dynamike ;-).
Avatar - Emel
30. 10. 2020 21:23
Re: Re: Vitaj
Mrknul jsem na Zeperfs a tam má mírné plusko Mazda... s výjimkou brzd a kola na okruhu pro AutoZeitung.
https://zeperfs.com/…uel5867-7956.htm
Dřív mívaly Mazdy z výroby nějaké ekogumy, což může být důvod...
30. 10. 2020 05:27
Re: Re: Re: Vitaj
Ano ty se bavíš o ždímání motoru v poslední třetině otackomeru a ja o pruznosti při normální jízdě. Při testech se zkouší 60 až 100 na čtyřku. A 80 až 120 na pětku a šestku. Tady právě mazdě ujede kdeco.
Avatar - palix
30. 10. 2020 10:42
Re: Re: Re: Vitaj
Konkrétne Mazda 3 je celkom "podmotorovaná" vzhľadom ku kvalite podvozku. Síce jej "ujede kdeco", ale pôjde celkom konštantným tempom (bez zbytočného spomaľovania), keďže vodič sa nezľakne tak skoro nejakej "predčasnej nestability" auta. Často sa s tým stretávam hlavne u SUV - na rovinke ide ako blázon, dostane na mimo rovinku a hneď dá nohu z plynu.

Súhlasím ale s tým, že väčšine vodičov oveľa viac vyhovuje turbomotor. Kto ho raz skúsi, k atmosfére sa vráti dosť ťažko. Možno s automatickou prevodovkou.
Nebudem klamať a obhajovať za každú cenu atmosféry... Napr motor 1,4 TGDI v Hyundai i30 som vnímal ako o dosť dynamickejší oproti Mazde G120... Na druhej strane Mazda 3 mi prišla ako celok ďaleko pozitívnejšia z pohľadu človeka, ktorý rád šoféruje. V rámci zákona sa odveziem na oboch autách podobne rýchlo, ale práve tu mi dá M3 väčší pocit radosti. Síce i30 pekne zrýchľovala, ale to nie je všetko čím auto poteší vodiča. Keby som sa rozhodoval len podľa pocitov z pohľadu dynamiky, tak dnes jazdím na i30 1,4 TGDI.
Avatar - Avanti
27. 10. 2020 13:49
Re: Vitaj
Bude to to isté, len znížený výkon a 5 st. prevodovka
Avatar - Stejsn
27. 10. 2020 09:27
Co vidím na první pohled:
mechanická ruční brzda :yes:
litrový turbo třívál :no:
a má to stále jednou pro vždy vypínatelný start-stop?
Rozbalit vlákno
20
27. 10. 2020 09:34
Re: Co vidím na první pohled:
Ten S-S bude už zcela jistě ve variantě, kterou nechceme.
27. 10. 2020 09:37
Re: Co vidím na první pohled:
Od nové emisní normy trvale vypnout nejde.
27. 10. 2020 10:26
Re: Co vidím na první pohled:
Ale to on jistě vypnout půjde. Jen ne oficiálně v autorizáku :D :D
27. 10. 2020 12:42
Re: Co vidím na první pohled:
Samozřejmě že ano, stačí odpojit jeden maličký kabílek u svorky na baterce a je to navždy vyřešeno! :-) :yes:
27. 10. 2020 10:26
Re: Co vidím na první pohled:
Mě v tom chybí nějaká silnější benzínová motorizace. 1,0 74 kW je pěkný základ, ale chtělo by to ještě něco kolem 100 kW. To Fiat nic nemá?
27. 10. 2020 10:55
Re: Co vidím na první pohled:
Jasné že má 1,3 FF štvorvalec
Avatar - twistedTSD
27. 10. 2020 14:07
Re: Co vidím na první pohled:
EDIT: už nic
27. 10. 2020 12:44
Re: Co vidím na první pohled:
Odahduju, že brzy příjde tentýž motor 1.0 T i v neseškrcené podobě s 88 kW. Na ten čtyřválec Tipo asi těžko dosáhne. Bohužel... :-(
Avatar - Avanti
27. 10. 2020 13:50
Re: Co vidím na první pohled:
Ja som niekde dávnejšie na tureckom Egea fóre čítal, že sa testuje aj hybridná 1.33, neviem ale do akej miery je to pravda..
27. 10. 2020 15:41
Re: Co vidím na první pohled:
Hybrid v Tipu?! Absurdní! :-( :no:
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2020 21:44
Re: Co vidím na první pohled:
Hybrid v Tipu 100% bude... 48voltovej.
Popravdě tiše doufám, že to bude s 1,3, ale atmosferickou, s nepřímým vstřikem... = s nadějí na dlouhou životnost.
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2020 11:44
Re: Co vidím na první pohled:
Já vidím diesel :yes:
27. 10. 2020 13:28
Re: Co vidím na první pohled:
Diesel? V dnešní době? Před 10 lety bych taky bral diesel, ale dneska s těma všema ekokurvítkama. To si radši koupím benzín.
27. 10. 2020 17:37
Re: Co vidím na první pohled:
A až ti zku*ví benzín, tak si koupíš elektro JA VIM... :-! :-[] :no:
29. 10. 2020 16:01
Re: Co vidím na první pohled:
Nestraš. Zatím se pořád vyrábějí koupitelná benzínová auta.
Avatar - wakantanka
27. 10. 2020 18:38
Re: Re: Co vidím na první pohled:
Len tak na okraj, ak pominieme Adblue o koľko menej kurvitok má moderný turbo motor?
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2020 21:45
Re: Re: Co vidím na první pohled:
No, to základní a největší se jmenuje common-rail...
Avatar - wakantanka
27. 10. 2020 23:14
Re: Re: Re: Co vidím na první pohled:
A vari benzínové motory s priamym vstrekom nemajú? A vari benzínové netrpia na karbónovanie, vstreky a turbá?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 10. 2020 19:27
Re: Re: Re: Co vidím na první pohled:
Ne, nemají common-rail, mají vstřikovače.
A násobně nižší vstřikovací tlak.
Takže vstřikovače vydrží déle a míň stojí při výměněn.

Ano obecně přímovstřik trpí na korbonování... uvidíme, jak to Fiat zvládnul.
Avatar - wakantanka
6. 11. 2020 12:16
Re: Re: Re: Co vidím na první pohled:
ale no tak, vstrekovače sú dimenzované na nejaký pracovný tlak, či už je to benzín alebo diesel. Tie benzínové pracujú s menším tlakom, preto sú o čosi lacnejšie, ale to nič nehovorí o výdrži ako takej.
27. 10. 2020 09:37
Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
...chvála bohu a Fiatu, mechanická ručka zůstala zachována!!! :-) :-) :-) :yes:
Jinak ty designové změny nevypadají vůbec špatně, a i ten digitální přístrojový štít je docela pěkný. A základní turbo tříválec pojede určitě násobně lépe, než přidušená atmo 1.4. Jen ten zvuk už nebude tak pěkně hluboký, jako dřív... Škoda jen, že nedošlo na hezčí interiérové plasty... :-( :no:
Tak a teď hlavní otázka - odkdy a za kolik? :-)
P.S. Ten kros má teď kvůli těm plastovým lemům ošklivě zapadlá kola v podbězích... :-( :no:
Rozbalit vlákno
61
Avatar - Ozzman
27. 10. 2020 09:46
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tak už jen doufejme, že to bude mít stále tak zoufalý interiér a Fiat to naceni tak, jako předchozí generaci od začátku a bude jich tady zase jezdit méně, než Porsche :D Ale jo, až na ten volant to na obrázku vypadá dobře.
27. 10. 2020 09:50
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tak tak, těch cen se taky bojím... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Ozzman
27. 10. 2020 10:15
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To je to, co mi na Tipu vadilo, když přišel jako nový, tak slušně vypadající 1.4T kombík stál cca 550 tisíc, za to si tenkrát koupil skoro cokoliv z konkurence a jezdilo to líp.
27. 10. 2020 10:19
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Jenže to bylo jen ten první cca půlrok, kdy se nabízel jen s nejvyšší výbavou. :-)
Avatar - Ozzman
27. 10. 2020 10:26
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
No, pak ty nejlevnější 1.4T kombíky stály stejně kolem 450 tisíc, v době, kdy si za 400 koupil i30 s 1.4TGDi Tricolor či někdy i Style skladovku.
27. 10. 2020 13:33
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Nesmíš rozšířenost Tipa posuzovat jen podle zaprděného Čechistánu, který je vůči Fiatům a Alfám tradičně velmi zaujatý. Jinak od roku 2015 bylo novodobé Tipo vyrobeno v 670 000 exemplářích, což rozhodně není neúspěch! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
27. 10. 2020 22:55
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
:yes:
27. 10. 2020 10:08
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Ale pojede hůř než 1.4 T-Jet, který byl u nás nejprodávanější. Nakonec stejně rozhodně ceník. Pokud si pamatuju, tak ČR má na starosti maďarská pobočka Fiatu, tak doufejme, že Maďaři budou rozumní.
27. 10. 2020 10:22
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Hele, jak jsi přišel na to, že byl 1.4 T-Jet u nás nejprodávanější? Jeho podíl činil max. tak 5 %, cca 94 % zabírala základní atmosférická 1.4 a to 1 % měl výborný, ale hodně drahý diesel. :-)
27. 10. 2020 17:54
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Diesel tvoří 10 % prodejů, to je jasné ze statistik Svazu dovozců automobilů. Rozložení benzínu přesně neznáme, na Fiat fóru je nejvíce vlákem o T-Jetu, tak usuzuju z toho. Ale nechodí tam všichni majitelé, možná ti s atmosférami na fórum tolik nechodí.
27. 10. 2020 18:17
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Mluvil jsem s několika prodejci Fiatu, říkali že atmo 1.4 naprosto drtivě převažuje. :-)
27. 10. 2020 21:19
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Hmm, jako je to dost překvapivé. U Brava byl 1.4 T-Jet v převaze. Je fakt, že Tipo je jakoby levnější model.
Češi jsou jinak charakteristčtí tím, že málokdy kupují základní motorizace. Začalo to už u Felicie, kde skoro nikdo nekupoval slabší 40 kW motor.
Avatar - palix
28. 10. 2020 19:48
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Kolega má Tipo s 1,4 atmosférou. Kúpil ho preto, že to bola dobrá ponuka. On by za auto nedal viac ako musí - aj preto kúpil Fiat. Predpokladám, že dôvod na kúpu Tipa pre tých cca 94% zákazníkov (podľa príspevku "Arese") bol presne rovnaký ako u môjho kolegu. Podľa testov má 1,4 T-Jet dosť vysokú spotrebu. Oproti podobne výkonnej konkurencii až nezmyselne vysokú. Atmosferická 1,4 je na tom podstatne lepšie.

Na trhu je veľa lepších áut ako je Tipo. V podstate Fiat má jednu z najhorších povestí medzi autami ;-\. Škoda, boli časy, keď ľudia o Fiatoch snívali, dnes sa kupujú len preto, že sú pomerne veľké a lacné.
Avatar - Dinar
27. 10. 2020 10:13
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Velká kastle na malých kolech (už blatníky mají výřez jen na malá kola), podobně jako rapid, je známkou lowcostu, taková nafouklina s technikou ještě nižší třídy. Tipo vždycky, a nejen kvůli tomu, vypadalo levně, bylo levně uděláno, bohužel úplně levné (co do ceny) nebylo. Proto ho moc nejezdí, je to takové šméčko, co by rádo do nižší střední, ale nepatří tam.
Každopádně ten fl to trochu vylepšuje, i interier, na kterém je ta "o třídu níž" pozice tipa, nejvíc poznat.
27. 10. 2020 10:15
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Presne tak.
27. 10. 2020 10:20
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Co to meleš, Tipo právě nikdy nemělo malá kola formátu Rapidu, ale rozměry srovnatelné s minulou oktávkou! :D
27. 10. 2020 10:30
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tipo se prodává v celoevropském kontextu docela slušně. Hodně dělají např. prodeje v Turecku.

Jinak v sedanu se mi i hodně líbí. Je na tom vidět, že to bylo prvotně postavené jako sedan. Naopak HB je opravdu poněkud nafouklá bublina.
27. 10. 2020 12:46
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Velmi úspěšné je i v Itálii, kde je s přehledem nejprodávanější v C segmentu. :-) :yes:
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 10:35
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tohoto klišé se Tipo nikdy nezbavilo a nezbaví. Ale není to tak úplně pradva.

Tipo má proti evropským konkurentům v nižší střední třídě určité mezery. Ale říct že to je lowcost a do nižší stření nepatří není pravda ani omylem. Naopak některé věci má v důsledku vyřešeny lépe než konkurenti.

Kde ztrácí jsou jednoznačně výbavy, motorizace, pokročilé technologie. Tipo se prostě drží při zemi.
27. 10. 2020 10:37
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Je to prostě konkurent základních verzí nižší střední.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 10:47
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Základních bych ani neřekl. Spíše levnějších + slabších.
Avatar - Dinar
27. 10. 2020 12:00
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Je to stejný koncept jako rapid. Nic proti tomu, pokud se to správně pojmenuje, ale italská úderka z tipa dělá pomalu nejlepší auto c-segmentu.
27. 10. 2020 12:47
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Právě že to vůbec není stejný koncept jako Rapid. Ten stojí na jezevčíkovité úzké platformě s maličkými koly, kdežto Tipo stojí na platformě s proporcemi i velikostí kol jako má Octavia III. :-) :yes:
27. 10. 2020 12:57
Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Dokonce má tipo i širší rozchod kol. Vzadu určitě (než octa)
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 13:30
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Ne.

Rapid byl poskládaný z různých zbytků, přední náprava byla myslím modifikovaná z Fabie/Roomstera, zadní byla Octavie I, motory z Fabie, ...

Tipo není nějaký zbytek. Nemá problémy s rozměry, proporcemi, vyvážeností. Jediné co lze opticky kritizovat, jsou menší kola. To ale na věci nic nemění a svým způsobem to považuji i za lepší řešení, než třeba je u Golfu/Octavie, které sice umožňují větší rozměr kol, ale v základu pak má člověk malá zapadlá podrozměrečná kola.

Celé je to jenom o tom, že Tipo nechtělo a nechce být konkurentem pro drahé, silné a vybavené TOP modely nižší střední třídy, ale šlo cestou konkurovat základním a středním výbavám a motorizacím těchto modelů. Ale to, že mu schází vrcholné výkonové a výbavové specifikace proti některým konkurentům z něj nedělá ještě lowend. To bych pak mohl říct, že základní Golf je lowend taky.
27. 10. 2020 13:39
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Souhlas, jen nevím, co je na plnohodnotných 17 kách "podměrečného" (a dokonce se alternativně montují i 18ky, pokud by ti to nestačilo). Že základní 15ky na balónových pneu vypadají na Tipu blbě, to je jasné, ale ty ti nikdo nenutí. A v rámci faceliftu byly stejně vyškrtnuty z nabídky. :-)
Avatar - Emel
27. 10. 2020 14:43
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To jsou v dnešní době trošku naivní řeči... všechno jsou modulární platformy a skládačky. "Motory z Fabie" jsou zároveň motory z Octavie i Scaly i Kamiqu.

Limitace konstrukce Tipa se ukazuje v crashtestu. Neřeším teď nějaké asistenční systémy, ale klasický crash zepředu. Zrovna v tomhle je Rapid plnohodnotný mainstream, s 5* a zelenožlutejma postavičkama.

Naopak ve velikosti kol je na tom Tipo znatelně líp než ten Rapid.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 16:36
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To byly jen příklady. Mohl bych pokračovat. Kliky dveří z O1, zrcátka z ... volant... Laciná palubka, 1z klima, 2st topení sedačky, nekryté kolejnice sedadla, jinak řešené těsnění předních a zadních dveří...
Avatar - Emel
27. 10. 2020 17:21
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Pokračovat můžeš, ale jsou to stejné výkřiky do tmy. Volant... co volant? Ano, má. Základní tříramenný, pak sploštělý MonteCarlo s perforací, multifunkční... není na něm nic, co by ho mezi kompakty nějak diskvalifikovalo
https://cdn.skoda-storyboard.com/…06-1440x1080.jpg

Jestli jsou kliky shodné s O1... to jsem ani nevěděl... ale taky to celkem ničemu nevadí.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 22:23
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Nevadí? Ano, nevadí. Ale je to lowcostové řešení.
27. 10. 2020 18:05
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Co chce nebo nechce Tipo být je teorie, v praxi když jdu po ceně, tak i30 naprosto jasně, když po čemkoli jiném, tak to Tipo nevyhraje: nejezdí nejlíp, nemá nějakou speciální variantu, největší prostor, prostě nic extra. V podstatě teda dnes vybírat v téhle třídě kdokoli bez emocí nebo nějaké individuální slevy, tak nemůže jinak než i30 a to Hyundai nemusím.
27. 10. 2020 18:19
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Hele, posaď se do i30 dozadu za sebe a pak to samé udělej v Tipu. A pocítíš sakra rozdíl - v prostoru i v komfortu! :-) :yes:
Avatar - palix
28. 10. 2020 19:59
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
No ja keď sa v i30 posadím za seba (182 cm), tak je to úplne v pohode. Nie som ale nejako veľmi extra zaťažený na obrovský priestor vzadu.
V každom prípade i30 je lepšou voľbou. Fiat má bohužiaľ medzi ľuďmi zlé meno. Ani Ford, Opel, "Francúzi" na tom nie sú medzi ľuďmi tak zle ako Fiat. V naších končinách majú šancu len s pekným, cenovo výhodným autom, ktorým zaujmú práve tých, ktorí vyberajú hlavne podľa ceny.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 10. 2020 16:52
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To je furt dokola... a co je na tom špatně?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
No dobře, ale co je špatně na autě, proč by mělo být levnější bež konkurence?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
Tak jinak - co Tobě vadí na Tipu?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
...
Avatar - palix
29. 10. 2020 20:38
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Kolega má nové Tipo (1,4 atmosféra) asi 1,5 ročné. Okrem toho, že má to auto detaily, ktoré vyzerajú trochu lacno mi na ňom nevadí vôbec nič, keďže to nie je moje auto. Kolega bude vo firme robiť ešte roky, tak budem mať informácie z 1. ruky.
Kolegyňa v práci (robí u nás už dlho) má 10 ročné Grande Punto od nova s cca 120 000 km a ona už dávno na Fiat nadáva. V podstate od 2. roku má stále nejaký problém. Elektrika si žije svojím životom... Jej rodičia mali Punto 1 a s tým boli spokojní.
V práci mám plno (cca 150) iných kolegov, ktorí majú rôzne autá, ale nikto z nich nemal také problémy na aute vlastnenom od nova. Ja som mal 10 rokov Opel, ktorý v podstate okrem vadného olejového snímača, z ktorého slabo kvapkal olej (oprava 20€) nemal jediný problém. Pritom Opel je tiež u veľa ľudí nie práve TOP značka.

Fiat som mal kedysi veľmi rád, pretože robili nádherné a skvelé autá, na ktorých si človek mohol oči nechať. Vlastne za starším Fiatom sa otočím aj dnes. Kde sú tí Taliani, ktorí navrhovali tie autá ? Stratili "vášeň, vkus...? Dnes Fiat vážne nie je auto, do ktorého by sa človek "zamiloval" na 1. pohľad, ako kedysi.
31. 10. 2020 23:20
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
:-) :yes: :yes: :yes: Ta sedla! :D
Avatar - rohYpnol
28. 10. 2020 16:29
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Ano, i30 je teď supr nabídka.

Ale rozhodně bych netvrdil, že Tipo nemá co nabídnout. Je bytelnější, prostornější, praktičtější. A bude mít lepší motory (JTD určitě raději než CRDI, a věřím že i nový 1,0 FF bude lepší jak T-GDI).

Ale ano, v souhrnu s cenou, zůstatkovou hodnotou atp. ano, asi bych dal přednost i30.
Avatar - twistedTSD
27. 10. 2020 14:12
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Chybějící výbava, motorizace a pokročilé technologie spolu s laciným interiérem jsou definicí low-costu.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 15:21
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
V tom případě je pro tebe základní Golf lowcost.
Avatar - twistedTSD
27. 10. 2020 15:35
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Základní Golf má výkonnější motor, lepší výsledky crash testu, nesrovnatelně více výbavy než základní Tipo, pravděpodobně lepší odhlučnění a modernější design.
27. 10. 2020 15:44
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Hmm, a vrcholně nebezpečnou ergonomii, znehodnocenou nebezpečnými dotykovými ovladači. Děkuji, nechci! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 15:48
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Ne.

Benzínové motory bude reprezentovat dvojice 1.0 litrových tříválců TSI o výkonu 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).
Avatar - twistedTSD
27. 10. 2020 16:19
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
O tom 66kW jsem nevěděl.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 16:29
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
U nás zatím nebude. Podle mě s ním přijdou až pochopí že za ty ceny se tu prostě prodeje netrhnou.

Jak říkám, GOlf je jako celek určitě jinde než Tipo. O tom žádná. Ale základním verzím Golfu bez problému alternativu nabízí.
Avatar - miromen
27. 10. 2020 20:16
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tvl co tady chceš obkecavat Tipo je lowcost tečka.
Vyrobci se spiš chvastaji a snaži se maskovat ruzne škrty při prezentaci a zde samotna automobilka prezentovala Tipo jako nizkonakladovy model.
Možna tak pro někoho kdo ma hlouběji do kapsy a je mu jedno co pořidi. Osobně než něco jako je Tipo tak to jdu raději do něčeho zanovnějših, předvaděčky apod.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2020 22:22
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tobě asi řádně protahuje v hlavě. Posuzovat model podle prezentační akce... Omg to jsem myslel že snad taková tupost ani nemůže existovat :D
Avatar - miromen
27. 10. 2020 23:09
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To bude tim, že mi tam chyby "i" tak aby to došlo i nepochopum.
Jen jsem poukazal jak si opět mimo a vlastni nevědomost se snažiž marně obkecavat, kdy z neběžna nižši středni se snažiš dělat tu běžnou. Ale možna ta tupost zde sehrava svoji roli.
Avatar - rohYpnol
28. 10. 2020 11:08
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Takže ty ani neumíš správně zformulovat vlastní myšlenku ale budeš se navážet do mě? Hodně chabé :no: :no: :no:
27. 10. 2020 11:57
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Hele Tipo neni muj salek kavy ale jizdne i hlukem mi prislo naprosto zamenitelne s Octavii treti generace, a to tu Octu mam v benzinu s viceprvkem vzadu.... ze ma shitove plasty je vec jina.... nevim, jel jsem v tom 20 minut, ale fakt mi to prislo jako normalni auto nuzsi stredni.....
27. 10. 2020 12:47
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
No paradoxne mne príde ako priamy konkurent Corolly predchádzajúcej generácie...a môžte si o japoncoch vravieť čo chcete, materiály a celkový look detto, a intriér novej corolly, snaď sprostejšie ten ifotaiment dať nemohli. Tipo sa spoň na nič nehrá, má ručnú, nemá tmps a dajú sa na ňom vymeniť žiarovky :-) a čerešnička - sedan je fejkový bavorák 3 er :-)
Avatar - palix
28. 10. 2020 20:07
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Predchádzajúca Corolla samozrejme nie je dokonalá, ale... Sú to autá z dvoch koncov, aj keby si boli podobné. Corolla = absolútna kvalita... Fiat? No..., skôr niekde nižšie v rebríčku. Nanešťastie nemám veľa známych, ktorí majú Fiat. Pár ich má pomerne nový Fiat, takže sú celkom spokojní, pár má starší Fiat a tvrdia, že nikdy viac. Aj kolega upustil od kúpy Freemontu, keď o ňom nahromadil viac informácii :-(.

Nič proti Fiatu, ale osobne pre istotu nikomu neporadím niečo ako "Počuj, kúp si Fiat..." :-!
29. 10. 2020 01:46
Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Koukám že ty si velký odborník na fiaty. Nějak ti leží v žaludku nebo co? Já a má rodina jsme jich měly už šest a nikdy nebyl problém. Punto188 2x.Stilo.grande punto.bravo2.500L.
Avatar - palix
29. 10. 2020 20:46
Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
V žalúdku mi neležia - teta mala Fiat 600D a mali sme ho celkom radi. Dokonca som kedysi dávno pozeral po Une (vtedy bolo drahé) a páči sa mi veľa Fiatov z minulosti. Bravo / Brava, Marea... sme v čase vzniku považovali za veeeeľmi COOL-ové autá. Potom Fiat začal ísť z kopca.
Ja len hodnotím, čo vidím okolo seba = Fiat si chce kúpiť minimum ľudí v mojom okolí. Aj ten jeden čo si Fiat kúpil to spravil preto, že to bolo pomerne veľké rodinné auto (Tipo) za dobrú cenu. Možno mám divných známych, ktorí radšej kúpia Ford, Opel, "Francúza"...
30. 10. 2020 05:35
Re: Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Ale to že si to nechce koupit nikdo ve tvém okolí neznamená že to nikdo nekupuje. Svět není jenom tvé okolí. To je jako kdybych já napsal že neznám nikoho kdo má mazdu. Tak to bude asi hrozná trága kdyz to nikdo nechce😂😂😂.
P.S mazdy mám strašně rád 👌👌👌👌👌👌
Avatar - palix
30. 10. 2020 11:42
Re: Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Mne Fiaty nevadia, ale všeobecne sa Taliani považujú za nespoľahlivých ;-\.
Napr:
Alfa Romeo - je pre mňa sviatkom, keď vidím Giuliu na ceste. Ale je ich tak málo, že skôr uvidím Ferrari 458 (má ho jeden človek neďaleko mojej práce). Prečo tú nádhernú Giuliu kupuje tak málo ľudí?
Minule kdesi v diskusii písal príspevok človek, ktorý je s Alfou Romeo veľmi spokojný a nemá / nemal iba 1 v živote. Pritom človek všade číta aké je to nespoľahlivé auto... Nedávno som pozeral program "The Grand tour" kde "testovali" (ničili?) 3 SUV - Posche Macan, Range Rover Velar a Alfu Romeo Stelvio. Alfa sa pokazila a test nedokončila (nahradil ju Ford Raptor). Nie najlepšia reklama ;-\.

Ducati - robia úplne dokonalé motorky, ibaže je to "Talian". Sú ľudia, ktorí Ducati nedoporučia - niečo v štýle - "Ducati je perfektná motorka, ktorú musíš milovať, aby si jej odpustil nedokonalosti". Pritom "Nemec", "Japonec" = väčšinou vysoká kvalita. Na druhej strane Ducati Scrambler by som si kúpil hneď a odpustil jej nejaké nedostatky.

No a... k Mazde... - ona sa páči veľa ľuďom a aj "BY" ju kúpili... Ibaže pre niekoho je drahá, iný potrebuje kombi, ďalší sa bojí, že má "Japonec" drahý servis, alebo ľuďom vadí absencia turba... a samozrejme je tu strach z toho, že mu zhnije auto pod oknom ;-\. Mazdu si volia v súčasnosti ľudia preto, lebo a im páči, alebo radi šoférujú. Fiat bohužiaľ momentálne viacmenej zaujme cenou. Samozrejme klasická 500-ka oslovuje hlavne dizajnom.

PS: Aj ja mám "Talianov" celkom rád... Alfa Romeo, Ducati by ma dokázali zaujať. Fiat bohužiaľ iba modelom 124 Spider. Je to ale "iba prezlečená" verzia Mazdy MX-5, s vlastnými "znakmi Fiat", motorom od Fiatu a inou "kapotážou". Nakoniec by som na 100% zvolil originálnu Mazdu MX-5.
Pritom Taliani majú potenciál robiť skvelé autá - PREČO ich nerobia?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 10. 2020 19:36
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
To se tady chytlo podle prvních kousků, co s nima jezdili novináři... a už to nidko lidem z hlavy nevymaže.
Ale je to jedno, Fiata stejně prodeje v ČR nezachrání a aspoň jich tady nejezdí moc.
Mám sedana v lounge, ainteriér má útulnej, pěkně zpracovanej... výplň dvěří je v semiši kontrastní barvy... ano, jen výkon atmosferické 1.4 je jen dostačující. Velkou parádu s tím nenaděláš.
Ale zase na druhou stranu jede úplně bez potíží, a je slušně odhlučněnej.
A dlouhodobě jezdím spolehlivě pod 6.
27. 10. 2020 12:27
Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Velká kastle malá kola? To se ti asi jenom zdá u verze cross. Je zvednutá o 4cm a oplastované blatníky dělají opticky své. Tipo má rozhodně kastly a podvozek rozměrů nižší střední. Jak rozvor 2638mm tak hlavně rozchody 1545 a 1546 vzadu.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2020 21:49
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
670 tisíc prodaných kousků... a ne, Tipo není typický low-cost.
Jen nemá drahé vymyšlenosti. To je rozdíl.
Low-cost je Dacia.
Zkus si ta auta po sobě - a pochopíš.
Ne, s BMW to srovnat nejde. No a co?
Avatar - Jaros71
27. 10. 2020 22:57
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
:D :yes:
Avatar - speedfred
27. 10. 2020 10:46
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Priateľu, na ručnú brzdu auto nejazdi iba stojí.🤣
27. 10. 2020 12:48
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Tady jde o princip (a taky odstranění zdroje budoucích potenciálních drahých oprav)! :-)
27. 10. 2020 10:29