Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat Tipo je tu v modernizované formě. Má stylovější vzhled, nové motory a terénní verzi Cross

179 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vypadá to jako by sis doma opřel TV o stěnu. Ten prostor za tím tabletem působí nedodělaně i u nového Ska. Jako bys měl na dveřích luxusní madlo ale chyběl tapecírung.
MOJE JMÉNO
Ještě jsem neviděl ani jeden interiér s tabletem do prostoru, kde by to bylo hezky vyřešeno. Tyhle trčící tablety jsou prostě mega-zrůdnost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale je to daleko příjemnější na to koukat, než na infotaiment u kolen, jak bylo zvykem v minulé dekádě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není. Mě třeba vyhovuje kombinace kdy hlavní display je níže a zbytek zajistí digitální přístrojový štít + HUD (viz třeba A😄.

Tyhle trčící paskvily jsou jen laciným a mizerným řešením :-!
scadar
Přesně tak. Infotainmenty někde dole u voliče převodovky jsou ještě horší.

Ale každopádně to jde udělat líp než tabletem. Stačí, aby byl infotainment NAD výdechy klimy, ne pod nimi. Např. Giulia, nebo nová Porsche (last gen cayenne, 911 992).
nope
Novy Volva to maji reseny elegantne a prakticky zaroven.
Arese
Nová Volva kvůli ponižujícímu omezovači rychlosti na 180 km/h pro mě přestala existovat! 😒 :no: :no: :no:
ryccardo
Tahle ***ina jde co jsem četl hacknout, takže tím bych se asi netrápil pokud bych chtěl Volvo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Arese mluví o principu. :yes: Ano je to ponižující. A neomarxistické. Já nejezdím přes 180 i když bych mohl dost přes 200.
Důležité je že MOHU, nikdo mi to s koupí vozu NEZAKAZUJE.
Mr.Murphy
Je klasika omezovac na 250 z principu taky kryptofasisticky?
Arese
Nemyslím si, protože pro většinu běžných řidičů je 250 km/h skutečně jejich maximum, které jsou schopni na německé dálnici bezpečně zvládnout.... ;-\
scadar
Aniž bych se chtěl zastávat omezovače na 180km/h a omezovat tím možnosti těch, kteří na to mentálně a řidičsky skutečně mají...
...tak pro většinu "běžných" řidičů (tj. ti, kteří jedou do práce, na chalupu a k moři) 250km/h rozhodně bezpečné maximum není. Řekl bych spíš tak 160-180. Pokud ne méně.
Arese
Však jsem řekl - v perfektně discipilovaném německém dálničním provozu a asi jen nad ránem, za ideálního počasí a na chvíli. A já tedy k moři přes Německo nejezdím - do Španělska bych radši letěl a Balt je studený! Ale jak jsem řekl, tady jde hlavně o princip!
ryccardo
V omezení rychlosti na 250 a 180 je ale obrovský rozdíl.
Mr.Murphy
Vecne ano, ale tady jsou sami zastanci vyssich principu.... 😉
scadar
To je sice pravda, ale co když se s tím pak dostaneš někde do nehody a na tuhle úpravu ti přijdou?

Jakože v principu nejsem proti "odblokování", ale dával bych si setsakra majzla, aby tahle úprava byla řádně zavedená do všech papírů a měla odpovídající certifikace a homologace a bůh ví co všechno.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pripomienka to nie je zlá, len rozmýšľam kto, kedy a ako bude skúmať či si náhodou nehackol obmedzovač rýchlosti, v našich končinách zvlášť si to neviem predstaviť ani teoreticky.
scadar
Netuším, jak je ta úprava udělaná, pokud blbě, tak ti na to klidně můžou přijít na diagnostice (třeba při opravě po nehodě).

Pokud je ta úprava skutečně transparentní, tak by ses asi musel prokazatelně vybourat v rychlosti nad 180km/h a přežít to, což je obojí celkem nepravděpodobný...

Na druhou stranu, zas tolik řidičů pravidelně přes 180km/h nejezdí, ani v tom Německu ne. A mezi dálničníma stíhačema zas tolik Volvistů nebude.. takže bych řekl, že po takovým modu až taková poptávka nebude. Jenom by bylo blbý, pokud by se toho začali chytat i ostatní. Ale minimálně pro německé automobilky by to byla sebevražda, takže tam to neočekávám.
Arese
A právě proto je jediným správným a bezpečným řešením koupit si auto jiné značky než Volvo. ;-\
scadar
Pokud chceš a máš možnost jezdít víc než 180km/h, tak ano... Ale jak říkám, takovejch lidí mezi klientelou Volva zas tolik nebude.

Ale teda aspoň pro "polestar engineered" modely si to odpustit mohli.
Arese
Tady jde prostě o princip. Auta, o kterých nerozhoduje pouze řidič, ale i extrémní levičáci ve vedebá automobilky, se mi prostě zhnusila. 😒 😒 😒
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ono je to v zásade jedno ako je to urobené. Odhaliť do odhalí akurát tak fabrická diagnostika, všetky ostatné univerzály si s tým podľa mňa neporadia, respektíve drvivá väčšina. A dosť silne pochybujem, že na mieste nehody by to napichol policajný vyšetrovateľ či súdny znalec. A na druhej strane ak na to prídu v autorizáku čo ti hrozí, strata záruky? Tí nemci čo to hackli k tomu údajne majú všetky povolenia a certifikáty, takže ani to.
ryccardo
Takhle se nabourany auta nezkoumaji. Po nehode se kontroluje technicka a pneumatiky.
scadar
Mel jsem na mysli pripad, kdy nabourane auto odtahnes do servisu na opravu a tam na to prijdou a poslou te do ri ti? Ale je to jenom takovy odhad co by se asi teoreticky mohlo stat, zkusenosti s tim nemam. Kazdopadne bych tu upravu chtel mit nekde zapsanou, to je cely 😊
Avatar - palix
palix
Tiež by som si na to dával pozor... Minule mi sused "oškrel" auto. Stálo pred bytovkou a ja som bol v práci. Technik z poisťovne potom pozeral škodu a opisoval si aj parametre pneumatik. NAČO? Veď auto parkovalo... Predpokladám, že ak by boli tie pneumatiky nejako zlé / nevhodné, tak poisťovňa by sa toho možno chytila. Alebo to bol len bežný postup.
Rovnako je to s rôznymi úpravami. Človek nikdy nevie - hlavne ak narazí na poisťovňu, ktorá nerada platí.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Tak vitaj omladené Tipko. Fakt len facelift a to som zvedavý na cenu. Logo sa mi páči, interiér, no lepšie ako bolo. Len čo je to za motor 74 kw? Ja mám v Xku 1,0 FF ako základný a má 88 kw...
Avatar - Cuba66
Cuba66
Za kolik jezdíš s FF 88kW v X?
Avatar - sorpersa
sorpersa
Teraz mám 10 000 km, aktuálne 8,2, ale to je čisté mesto 3 km tam a spät, sem tam niečo dlhšie. Mimo mesto to vie lízať tesne nad 5, dialnica tempo bez ohľadu na spotrebu cca 7. Ale ide ako čert 😄
Avatar - Cuba66
Cuba66
Jj, koukal jsem na testy, má to kratší skříň a fakt prý to jede jako drak. Jen spotřebou je to prý horší, no uvidíš až to zajedeš. Konstrukčně je to ale super motor, těším se na verzi 1,3
Avatar - sorpersa
sorpersa
No vykašlem sa na to že žerie o liter viac ako PSA, ale nerachotí a poriadne ide. Tú 1,3 má od nás farár a to je šleha... tam už sa spotreba vôbec nerieši. To auto je agilné ako Alfa a ide neskutočne.
Avatar - palix
palix
"sorpersa" - vaša spotreba je úplne reálna. Mám to podobne s 2,0 88 kW Mazdou 3. Spotreba okolo 8 až 8,5 ak jazdím len mesto = tiež trasy okolo 3 km. Diaľnica 6,5 , mimo diaľnice 5 až 5,5. Samozrejme veľmi záleží na profile trasy.
Hlavne také "naše" jazdenie v meste dá za menej hádam iba hybrid.

Záver? Moderné mal😲bjemové motory sú úspornejšie oproti atmosferickým 2x tak veľkým 4 valcovým motorom tak na papieri - aj to len o pár deci. 😉 Ktorý ide lepšie? Myslím si, že pri nízkych otáčkach tá atmosféra a pri vyšších je to viacmenej jedno.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Mazda 3 je super auto , ale nová bola cez môj limit a ten SKy aktív by dom radšej bral ako môj trojhrncek, napriek tomu má ju v predošlej generácii kolegyňa a nie je tak zíva ako Firefly , avšak mám obavu že Mazda skôr zhnije ako by odišiel motor, u mna asi opačne 😂 s tou spotrebou súhlasím .
Avatar - palix
palix
Nová Mazda by bola drahá už aj na mňa (našťastie som zavčasu predal staré auto a kúpil nové). Živosť motora je relatívna, možno záleží od zvyku, pocitov, vodiča... Tie atmosféry idú pocitovo slabšie, ale oni niekedy klamú telom. Tá dynamika tam je, len je taká "nenútená".
Najlepší Fiat posledných pár rokov je 124 Spider = Mazda MX-5 :-!.

Ináč ľudia, ktorí udávajú u auta spotrebu v meste 6,5 a menej by mali skúsiť jazdiť trasy, ako máme bežne my = ± 3 km a potom by sa možno divili. Aj ja spravím v meste 6,5 , aj 5, aj 4,5 , ale aj 12... Záleží od zohriatia motora, dĺžky trasy, hustoty premávky... Osobne občas idem do práce nejakou obchádzkou, aby sa zahrial motor. A samozrejme - ak auto v daný deň nepotrebujem, idem pešo. Autobus je pre mňa drahší ako jazda autom (ak idem do práce) ;-\
Ota4
Ne promiň ale ta dynamika tam proti turbu není. Stačí se podívat na testy kde měří pružnosti. Atmo nemá šanci. Jinak třeba mě 2.0 90kw v M3 bavil ale ta pružnost a dynamika tam prostě není.
Avatar - palix
palix
Problém je, že v testoch pružnosti sa neradí na nižší prevodový stupeň - ak sa nemýlim. U turba sa nemusí radiť, ale u atmosféry je to vlastnosť.
Kľudne by som si tipol, že Škoda Scala 1,0 TSI / 85 kW / 200 Nm by "nevyprášila kožuch" Mazde 3 2,0L / 88 kW / 210 Nm s vodičom, ktorý vie "používať" atmosferické auto = parametrovo sú to veľmi podobné autá. Nič v zlom 😉.

Musím si raz požičať nejaké auto s 1,0T motorom (v požičovniach je ich ako maku oproti 2,0 atmosféram) a previezť sa na dlhšej trase. Verím, že 1,4T , 1,5T... budú výrazne lepšie ako atmosferická Mazda, ale 1,0T? 1,0T som zatiaľ šoféroval len pri skúšobných jazdách a tam si to auto človek veľmi neotestuje.
Avatar - Emel
Emel
Ne, to by asi nevyprášila... ale mírné plusko by tam asi bylo.
Ono ty turba taky mívají o něco víc kW.
Avatar - palix
palix
Turbomotory, hlavne TSI síce viac kW majú, ale 88 kW Mazda 3 má max výkon pri 4000 ot = krivka výkonu je iná ako na motore, ktorý má max výkon pri 6000 ot. Ten motor od Mazdy končí "reálne" na cca 121 kW pri cca 6000 ot, len je orezaná na 4000 ot (na 88 kW). Chipom sa dá upraviť zo 120 PS (88 kW) na 170 PS (125 kW) - citeľný nárast bude nad 4000 ot - pásmo, kde veľmi kľudný vodič už aj tak jazdí málokedy. Čisto teoreticky by sa dalo povedať, že tomu veľmi kľudnému vodičovi by mohlo viac vyhovovať menšie turbo.
OK - povedzme, že tie motory by boli porovnateľné v dynamike 😉.
Avatar - Emel
Emel
Mrknul jsem na Zeperfs a tam má mírné plusko Mazda... s výjimkou brzd a kola na okruhu pro AutoZeitung.
https😐/zeperfs.com/…uel5867-7956.htm
Dřív mívaly Mazdy z výroby nějaké ekogumy, což může být důvod...
Ota4
Ano ty se bavíš o ždímání motoru v poslední třetině otackomeru a ja o pruznosti při normální jízdě. Při testech se zkouší 60 až 100 na čtyřku. A 80 až 120 na pětku a šestku. Tady právě mazdě ujede kdeco.
Avatar - palix
palix
Konkrétne Mazda 3 je celkom "podmotorovaná" vzhľadom ku kvalite podvozku. Síce jej "ujede kdeco", ale pôjde celkom konštantným tempom (bez zbytočného spomaľovania), keďže vodič sa nezľakne tak skoro nejakej "predčasnej nestability" auta. Často sa s tým stretávam hlavne u SUV - na rovinke ide ako blázon, dostane na mimo rovinku a hneď dá nohu z plynu.

Súhlasím ale s tým, že väčšine vodičov oveľa viac vyhovuje turbomotor. Kto ho raz skúsi, k atmosfére sa vráti dosť ťažko. Možno s automatickou prevodovkou.
Nebudem klamať a obhajovať za každú cenu atmosféry... Napr motor 1,4 TGDI v Hyundai i30 som vnímal ako o dosť dynamickejší oproti Mazde G120... Na druhej strane Mazda 3 mi prišla ako celok ďaleko pozitívnejšia z pohľadu človeka, ktorý rád šoféruje. V rámci zákona sa odveziem na oboch autách podobne rýchlo, ale práve tu mi dá M3 väčší pocit radosti. Síce i30 pekne zrýchľovala, ale to nie je všetko čím auto poteší vodiča. Keby som sa rozhodoval len podľa pocitov z pohľadu dynamiky, tak dnes jazdím na i30 1,4 TGDI.
Avatar - Avanti
Avanti
Bude to to isté, len znížený výkon a 5 st. prevodovka
Avatar - Stejsn
Stejsn
mechanická ruční brzda :yes:
litrový turbo třívál :no:
a má to stále jednou pro vždy vypínatelný start-stop?
MOJE JMÉNO
Ten S-S bude už zcela jistě ve variantě, kterou nechceme.
Dixik2
Od nové emisní normy trvale vypnout nejde.
ryccardo
Ale to on jistě vypnout půjde. Jen ne oficiálně v autorizáku 😁 😁
Arese
Samozřejmě že ano, stačí odpojit jeden maličký kabílek u svorky na baterce a je to navždy vyřešeno! 😄 :yes:
ryccardo
Mě v tom chybí nějaká silnější benzínová motorizace. 1,0 74 kW je pěkný základ, ale chtělo by to ještě něco kolem 100 kW. To Fiat nic nemá?
Avatar - sorpersa
sorpersa
Jasné že má 1,3 FF štvorvalec
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
EDIT: už nic
Arese
Odahduju, že brzy příjde tentýž motor 1.0 T i v neseškrcené podobě s 88 kW. Na ten čtyřválec Tipo asi těžko dosáhne. Bohužel... 😒
Avatar - Avanti
Avanti
Ja som niekde dávnejšie na tureckom Egea fóre čítal, že sa testuje aj hybridná 1.33, neviem ale do akej miery je to pravda..
Arese
Hybrid v Tipu?! Absurdní! 😒 :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hybrid v Tipu 100% bude... 48voltovej.
Popravdě tiše doufám, že to bude s 1,3, ale atmosferickou, s nepřímým vstřikem... = s nadějí na dlouhou životnost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já vidím diesel :yes:
ryccardo
Diesel? V dnešní době? Před 10 lety bych taky bral diesel, ale dneska s těma všema ekokurvítkama. To si radši koupím benzín.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Nestraš. Zatím se pořád vyrábějí koupitelná benzínová auta.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Len tak na okraj, ak pominieme Adblue o koľko menej kurvitok má moderný turbo motor?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, to základní a největší se jmenuje common-rail...
Avatar - wakantanka
wakantanka
A vari benzínové motory s priamym vstrekom nemajú? A vari benzínové netrpia na karbónovanie, vstreky a turbá?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, nemají common-rail, mají vstřikovače.
A násobně nižší vstřikovací tlak.
Takže vstřikovače vydrží déle a míň stojí při výměněn.

Ano obecně přímovstřik trpí na korbonování... uvidíme, jak to Fiat zvládnul.
Avatar - wakantanka
wakantanka
ale no tak, vstrekovače sú dimenzované na nejaký pracovný tlak, či už je to benzín alebo diesel. Tie benzínové pracujú s menším tlakom, preto sú o čosi lacnejšie, ale to nič nehovorí o výdrži ako takej.
Arese
...chvála bohu a Fiatu, mechanická ručka zůstala zachována!!! 😄 😄 😄 :yes:
Jinak ty designové změny nevypadají vůbec špatně, a i ten digitální přístrojový štít je docela pěkný. A základní turbo tříválec pojede určitě násobně lépe, než přidušená atmo 1.4. Jen ten zvuk už nebude tak pěkně hluboký, jako dřív... Škoda jen, že nedošlo na hezčí interiérové plasty... 😒 :no:
Tak a teď hlavní otázka - odkdy a za kolik? 😄
P.S. Ten kros má teď kvůli těm plastovým lemům ošklivě zapadlá kola v podbězích... 😒 :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak už jen doufejme, že to bude mít stále tak zoufalý interiér a Fiat to naceni tak, jako předchozí generaci od začátku a bude jich tady zase jezdit méně, než Porsche 😁 Ale jo, až na ten volant to na obrázku vypadá dobře.
Arese
Tak tak, těch cen se taky bojím... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je to, co mi na Tipu vadilo, když přišel jako nový, tak slušně vypadající 1.4T kombík stál cca 550 tisíc, za to si tenkrát koupil skoro cokoliv z konkurence a jezdilo to líp.
Arese
Jenže to bylo jen ten první cca půlrok, kdy se nabízel jen s nejvyšší výbavou. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, pak ty nejlevnější 1.4T kombíky stály stejně kolem 450 tisíc, v době, kdy si za 400 koupil i30 s 1.4TGDi Tricolor či někdy i Style skladovku.
Arese
Nesmíš rozšířenost Tipa posuzovat jen podle zaprděného Čechistánu, který je vůči Fiatům a Alfám tradičně velmi zaujatý. Jinak od roku 2015 bylo novodobé Tipo vyrobeno v 670 000 exemplářích, což rozhodně není neúspěch! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ale pojede hůř než 1.4 T-Jet, který byl u nás nejprodávanější. Nakonec stejně rozhodně ceník. Pokud si pamatuju, tak ČR má na starosti maďarská pobočka Fiatu, tak doufejme, že Maďaři budou rozumní.
Arese
Hele, jak jsi přišel na to, že byl 1.4 T-Jet u nás nejprodávanější? Jeho podíl činil max. tak 5 %, cca 94 % zabírala základní atmosférická 1.4 a to 1 % měl výborný, ale hodně drahý diesel. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Diesel tvoří 10 % prodejů, to je jasné ze statistik Svazu dovozců automobilů. Rozložení benzínu přesně neznáme, na Fiat fóru je nejvíce vlákem o T-Jetu, tak usuzuju z toho. Ale nechodí tam všichni majitelé, možná ti s atmosférami na fórum tolik nechodí.
Arese
Mluvil jsem s několika prodejci Fiatu, říkali že atmo 1.4 naprosto drtivě převažuje. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Hmm, jako je to dost překvapivé. U Brava byl 1.4 T-Jet v převaze. Je fakt, že Tipo je jakoby levnější model.
Češi jsou jinak charakteristčtí tím, že málokdy kupují základní motorizace. Začalo to už u Felicie, kde skoro nikdo nekupoval slabší 40 kW motor.
Avatar - palix
palix
Kolega má Tipo s 1,4 atmosférou. Kúpil ho preto, že to bola dobrá ponuka. On by za auto nedal viac ako musí - aj preto kúpil Fiat. Predpokladám, že dôvod na kúpu Tipa pre tých cca 94% zákazníkov (podľa príspevku "Arese") bol presne rovnaký ako u môjho kolegu. Podľa testov má 1,4 T-Jet dosť vysokú spotrebu. Oproti podobne výkonnej konkurencii až nezmyselne vysokú. Atmosferická 1,4 je na tom podstatne lepšie.

Na trhu je veľa lepších áut ako je Tipo. V podstate Fiat má jednu z najhorších povestí medzi autami ;-\. Škoda, boli časy, keď ľudia o Fiatoch snívali, dnes sa kupujú len preto, že sú pomerne veľké a lacné.
Avatar - Dinar
Dinar
Velká kastle na malých kolech (už blatníky mají výřez jen na malá kola), podobně jako rapid, je známkou lowcostu, taková nafouklina s technikou ještě nižší třídy. Tipo vždycky, a nejen kvůli tomu, vypadalo levně, bylo levně uděláno, bohužel úplně levné (co do ceny) nebylo. Proto ho moc nejezdí, je to takové šméčko, co by rádo do nižší střední, ale nepatří tam.
Každopádně ten fl to trochu vylepšuje, i interier, na kterém je ta "o třídu níž" pozice tipa, nejvíc poznat.
nope
Presne tak.
Arese
Co to meleš, Tipo právě nikdy nemělo malá kola formátu Rapidu, ale rozměry srovnatelné s minulou oktávkou! 😁
zlysoused
Tipo se prodává v celoevropském kontextu docela slušně. Hodně dělají např. prodeje v Turecku.

Jinak v sedanu se mi i hodně líbí. Je na tom vidět, že to bylo prvotně postavené jako sedan. Naopak HB je opravdu poněkud nafouklá bublina.
Arese
Velmi úspěšné je i v Itálii, kde je s přehledem nejprodávanější v C segmentu. 😄 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohoto klišé se Tipo nikdy nezbavilo a nezbaví. Ale není to tak úplně pradva.

Tipo má proti evropským konkurentům v nižší střední třídě určité mezery. Ale říct že to je lowcost a do nižší stření nepatří není pravda ani omylem. Naopak některé věci má v důsledku vyřešeny lépe než konkurenti.

Kde ztrácí jsou jednoznačně výbavy, motorizace, pokročilé technologie. Tipo se prostě drží při zemi.
zlysoused
Je to prostě konkurent základních verzí nižší střední.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Základních bych ani neřekl. Spíše levnějších + slabších.
Avatar - Dinar
Dinar
Je to stejný koncept jako rapid. Nic proti tomu, pokud se to správně pojmenuje, ale italská úderka z tipa dělá pomalu nejlepší auto c-segmentu.
Arese
Právě že to vůbec není stejný koncept jako Rapid. Ten stojí na jezevčíkovité úzké platformě s maličkými koly, kdežto Tipo stojí na platformě s proporcemi i velikostí kol jako má Octavia III. 😄 :yes:
Ota4
Dokonce má tipo i širší rozchod kol. Vzadu určitě (než octa)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne.

Rapid byl poskládaný z různých zbytků, přední náprava byla myslím modifikovaná z Fabie/Roomstera, zadní byla Octavie I, motory z Fabie, ...

Tipo není nějaký zbytek. Nemá problémy s rozměry, proporcemi, vyvážeností. Jediné co lze opticky kritizovat, jsou menší kola. To ale na věci nic nemění a svým způsobem to považuji i za lepší řešení, než třeba je u Golfu/Octavie, které sice umožňují větší rozměr kol, ale v základu pak má člověk malá zapadlá podrozměrečná kola.

Celé je to jenom o tom, že Tipo nechtělo a nechce být konkurentem pro drahé, silné a vybavené TOP modely nižší střední třídy, ale šlo cestou konkurovat základním a středním výbavám a motorizacím těchto modelů. Ale to, že mu schází vrcholné výkonové a výbavové specifikace proti některým konkurentům z něj nedělá ještě lowend. To bych pak mohl říct, že základní Golf je lowend taky.
Arese
Souhlas, jen nevím, co je na plnohodnotných 17 kách "podměrečného" (a dokonce se alternativně montují i 18ky, pokud by ti to nestačilo). Že základní 15ky na balónových pneu vypadají na Tipu blbě, to je jasné, ale ty ti nikdo nenutí. A v rámci faceliftu byly stejně vyškrtnuty z nabídky. 😄
Avatar - Emel
Emel
To jsou v dnešní době trošku naivní řeči... všechno jsou modulární platformy a skládačky. "Motory z Fabie" jsou zároveň motory z Octavie i Scaly i Kamiqu.

Limitace konstrukce Tipa se ukazuje v crashtestu. Neřeším teď nějaké asistenční systémy, ale klasický crash zepředu. Zrovna v tomhle je Rapid plnohodnotný mainstream, s 5* a zelenožlutejma postavičkama.

Naopak ve velikosti kol je na tom Tipo znatelně líp než ten Rapid.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To byly jen příklady. Mohl bych pokračovat. Kliky dveří z O1, zrcátka z ... volant... Laciná palubka, 1z klima, 2st topení sedačky, nekryté kolejnice sedadla, jinak řešené těsnění předních a zadních dveří...
Avatar - Emel
Emel
Pokračovat můžeš, ale jsou to stejné výkřiky do tmy. Volant... co volant? Ano, má. Základní tříramenný, pak sploštělý MonteCarlo s perforací, multifunkční... není na něm nic, co by ho mezi kompakty nějak diskvalifikovalo
https😐/cdn.skoda-storyboard.com/…06-1440x1080.jpg

Jestli jsou kliky shodné s O1... to jsem ani nevěděl... ale taky to celkem ničemu nevadí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevadí? Ano, nevadí. Ale je to lowcostové řešení.
jiras_
Co chce nebo nechce Tipo být je teorie, v praxi když jdu po ceně, tak i30 naprosto jasně, když po čemkoli jiném, tak to Tipo nevyhraje: nejezdí nejlíp, nemá nějakou speciální variantu, největší prostor, prostě nic extra. V podstatě teda dnes vybírat v téhle třídě kdokoli bez emocí nebo nějaké individuální slevy, tak nemůže jinak než i30 a to Hyundai nemusím.
Arese
Hele, posaď se do i30 dozadu za sebe a pak to samé udělej v Tipu. A pocítíš sakra rozdíl - v prostoru i v komfortu! 😄 :yes:
Avatar - palix
palix
No ja keď sa v i30 posadím za seba (182 cm), tak je to úplne v pohode. Nie som ale nejako veľmi extra zaťažený na obrovský priestor vzadu.
V každom prípade i30 je lepšou voľbou. Fiat má bohužiaľ medzi ľuďmi zlé meno. Ani Ford, Opel, "Francúzi" na tom nie sú medzi ľuďmi tak zle ako Fiat. V naších končinách majú šancu len s pekným, cenovo výhodným autom, ktorým zaujmú práve tých, ktorí vyberajú hlavne podľa ceny.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je furt dokola... a co je na tom špatně?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
No dobře, ale co je špatně na autě, proč by mělo být levnější bež konkurence?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
Tak jinak - co Tobě vadí na Tipu?
"Má medzi ľuďmi zlé meno".
...
Avatar - palix
palix
Kolega má nové Tipo (1,4 atmosféra) asi 1,5 ročné. Okrem toho, že má to auto detaily, ktoré vyzerajú trochu lacno mi na ňom nevadí vôbec nič, keďže to nie je moje auto. Kolega bude vo firme robiť ešte roky, tak budem mať informácie z 1. ruky.
Kolegyňa v práci (robí u nás už dlho) má 10 ročné Grande Punto od nova s cca 120 000 km a ona už dávno na Fiat nadáva. V podstate od 2. roku má stále nejaký problém. Elektrika si žije svojím životom... Jej rodičia mali Punto 1 a s tým boli spokojní.
V práci mám plno (cca 150) iných kolegov, ktorí majú rôzne autá, ale nikto z nich nemal také problémy na aute vlastnenom od nova. Ja som mal 10 rokov Opel, ktorý v podstate okrem vadného olejového snímača, z ktorého slabo kvapkal olej (oprava 20€) nemal jediný problém. Pritom Opel je tiež u veľa ľudí nie práve TOP značka.

Fiat som mal kedysi veľmi rád, pretože robili nádherné a skvelé autá, na ktorých si človek mohol oči nechať. Vlastne za starším Fiatom sa otočím aj dnes. Kde sú tí Taliani, ktorí navrhovali tie autá ? Stratili "vášeň, vkus...? Dnes Fiat vážne nie je auto, do ktorého by sa človek "zamiloval" na 1. pohľad, ako kedysi.
Arese
😄 :yes: :yes: :yes: Ta sedla! 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, i30 je teď supr nabídka.

Ale rozhodně bych netvrdil, že Tipo nemá co nabídnout. Je bytelnější, prostornější, praktičtější. A bude mít lepší motory (JTD určitě raději než CRDI, a věřím že i nový 1,0 FF bude lepší jak T-GDI).

Ale ano, v souhrnu s cenou, zůstatkovou hodnotou atp. ano, asi bych dal přednost i30.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Chybějící výbava, motorizace a pokročilé technologie spolu s laciným interiérem jsou definicí low-costu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V tom případě je pro tebe základní Golf lowcost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Základní Golf má výkonnější motor, lepší výsledky crash testu, nesrovnatelně více výbavy než základní Tipo, pravděpodobně lepší odhlučnění a modernější design.
Arese
Hmm, a vrcholně nebezpečnou ergonomii, znehodnocenou nebezpečnými dotykovými ovladači. Děkuji, nechci! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne.

Benzínové motory bude reprezentovat dvojice 1.0 litrových tříválců TSI o výkonu 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O tom 66kW jsem nevěděl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
U nás zatím nebude. Podle mě s ním přijdou až pochopí že za ty ceny se tu prostě prodeje netrhnou.

Jak říkám, GOlf je jako celek určitě jinde než Tipo. O tom žádná. Ale základním verzím Golfu bez problému alternativu nabízí.
Avatar - miromen
miromen
Tvl co tady chceš obkecavat Tipo je lowcost tečka.
Vyrobci se spiš chvastaji a snaži se maskovat ruzne škrty při prezentaci a zde samotna automobilka prezentovala Tipo jako nizkonakladovy model.
Možna tak pro někoho kdo ma hlouběji do kapsy a je mu jedno co pořidi. Osobně než něco jako je Tipo tak to jdu raději do něčeho zanovnějših, předvaděčky apod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tobě asi řádně protahuje v hlavě. Posuzovat model podle prezentační akce... Omg to jsem myslel že snad taková tupost ani nemůže existovat 😁
Avatar - miromen
miromen
To bude tim, že mi tam chyby "i" tak aby to došlo i nepochopum.
Jen jsem poukazal jak si opět mimo a vlastni nevědomost se snažiž marně obkecavat, kdy z neběžna nižši středni se snažiš dělat tu běžnou. Ale možna ta tupost zde sehrava svoji roli.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže ty ani neumíš správně zformulovat vlastní myšlenku ale budeš se navážet do mě? Hodně chabé :no: :no: :no:
Mr.Murphy
Hele Tipo neni muj salek kavy ale jizdne i hlukem mi prislo naprosto zamenitelne s Octavii treti generace, a to tu Octu mam v benzinu s viceprvkem vzadu.... ze ma shitove plasty je vec jina.... nevim, jel jsem v tom 20 minut, ale fakt mi to prislo jako normalni auto nuzsi stredni.....
Avatar - sorpersa
sorpersa
No paradoxne mne príde ako priamy konkurent Corolly predchádzajúcej generácie...a môžte si o japoncoch vravieť čo chcete, materiály a celkový look detto, a intriér novej corolly, snaď sprostejšie ten ifotaiment dať nemohli. Tipo sa spoň na nič nehrá, má ručnú, nemá tmps a dajú sa na ňom vymeniť žiarovky 😄 a čerešnička - sedan je fejkový bavorák 3 er 😄
Avatar - palix
palix
Predchádzajúca Corolla samozrejme nie je dokonalá, ale... Sú to autá z dvoch koncov, aj keby si boli podobné. Corolla = absolútna kvalita... Fiat? No..., skôr niekde nižšie v rebríčku. Nanešťastie nemám veľa známych, ktorí majú Fiat. Pár ich má pomerne nový Fiat, takže sú celkom spokojní, pár má starší Fiat a tvrdia, že nikdy viac. Aj kolega upustil od kúpy Freemontu, keď o ňom nahromadil viac informácii 😒.

Nič proti Fiatu, ale osobne pre istotu nikomu neporadím niečo ako "Počuj, kúp si Fiat..." :-!
Ota4
Koukám že ty si velký odborník na fiaty. Nějak ti leží v žaludku nebo co? Já a má rodina jsme jich měly už šest a nikdy nebyl problém. Punto188 2x.Stilo.grande punto.bravo2.500L.
Avatar - palix
palix
V žalúdku mi neležia - teta mala Fiat 600D a mali sme ho celkom radi. Dokonca som kedysi dávno pozeral po Une (vtedy bolo drahé) a páči sa mi veľa Fiatov z minulosti. Bravo / Brava, Marea... sme v čase vzniku považovali za veeeeľmi COOL-ové autá. Potom Fiat začal ísť z kopca.
Ja len hodnotím, čo vidím okolo seba = Fiat si chce kúpiť minimum ľudí v mojom okolí. Aj ten jeden čo si Fiat kúpil to spravil preto, že to bolo pomerne veľké rodinné auto (Tipo) za dobrú cenu. Možno mám divných známych, ktorí radšej kúpia Ford, Opel, "Francúza"...
Ota4
Ale to že si to nechce koupit nikdo ve tvém okolí neznamená že to nikdo nekupuje. Svět není jenom tvé okolí. To je jako kdybych já napsal že neznám nikoho kdo má mazdu. Tak to bude asi hrozná trága kdyz to nikdo nechce😂😂😂.
P.S mazdy mám strašně rád 👌👌👌👌👌👌
Avatar - palix
palix
Mne Fiaty nevadia, ale všeobecne sa Taliani považujú za nespoľahlivých ;-\.
Napr😒br /> Alfa Romeo - je pre mňa sviatkom, keď vidím Giuliu na ceste. Ale je ich tak málo, že skôr uvidím Ferrari 458 (má ho jeden človek neďaleko mojej práce). Prečo tú nádhernú Giuliu kupuje tak málo ľudí?
Minule kdesi v diskusii písal príspevok človek, ktorý je s Alfou Romeo veľmi spokojný a nemá / nemal iba 1 v živote. Pritom človek všade číta aké je to nespoľahlivé auto... Nedávno som pozeral program "The Grand tour" kde "testovali" (ničili?) 3 SUV - Posche Macan, Range Rover Velar a Alfu Romeo Stelvio. Alfa sa pokazila a test nedokončila (nahradil ju Ford Raptor). Nie najlepšia reklama ;-\.

Ducati - robia úplne dokonalé motorky, ibaže je to "Talian". Sú ľudia, ktorí Ducati nedoporučia - niečo v štýle - "Ducati je perfektná motorka, ktorú musíš milovať, aby si jej odpustil nedokonalosti". Pritom "Nemec", "Japonec" = väčšinou vysoká kvalita. Na druhej strane Ducati Scrambler by som si kúpil hneď a odpustil jej nejaké nedostatky.

No a... k Mazde... - ona sa páči veľa ľuďom a aj "BY" ju kúpili... Ibaže pre niekoho je drahá, iný potrebuje kombi, ďalší sa bojí, že má "Japonec" drahý servis, alebo ľuďom vadí absencia turba... a samozrejme je tu strach z toho, že mu zhnije auto pod oknom ;-\. Mazdu si volia v súčasnosti ľudia preto, lebo a im páči, alebo radi šoférujú. Fiat bohužiaľ momentálne viacmenej zaujme cenou. Samozrejme klasická 500-ka oslovuje hlavne dizajnom.

PS: Aj ja mám "Talianov" celkom rád... Alfa Romeo, Ducati by ma dokázali zaujať. Fiat bohužiaľ iba modelom 124 Spider. Je to ale "iba prezlečená" verzia Mazdy MX-5, s vlastnými "znakmi Fiat", motorom od Fiatu a inou "kapotážou". Nakoniec by som na 100% zvolil originálnu Mazdu MX-5.
Pritom Taliani majú potenciál robiť skvelé autá - PREČO ich nerobia?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To se tady chytlo podle prvních kousků, co s nima jezdili novináři... a už to nidko lidem z hlavy nevymaže.
Ale je to jedno, Fiata stejně prodeje v ČR nezachrání a aspoň jich tady nejezdí moc.
Mám sedana v lounge, ainteriér má útulnej, pěkně zpracovanej... výplň dvěří je v semiši kontrastní barvy... ano, jen výkon atmosferické 1.4 je jen dostačující. Velkou parádu s tím nenaděláš.
Ale zase na druhou stranu jede úplně bez potíží, a je slušně odhlučněnej.
A dlouhodobě jezdím spolehlivě pod 6.
Ota4
Velká kastle malá kola? To se ti asi jenom zdá u verze cross. Je zvednutá o 4cm a oplastované blatníky dělají opticky své. Tipo má rozhodně kastly a podvozek rozměrů nižší střední. Jak rozvor 2638mm tak hlavně rozchody 1545 a 1546 vzadu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
670 tisíc prodaných kousků... a ne, Tipo není typický low-cost.
Jen nemá drahé vymyšlenosti. To je rozdíl.
Low-cost je Dacia.
Zkus si ta auta po sobě - a pochopíš.
Ne, s BMW to srovnat nejde. No a co?
Avatar - Jaros71
Jaros71
😁 :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Priateľu, na ručnú brzdu auto nejazdi iba stojí.🤣
Arese
Tady jde o princip (a taky odstranění zdroje budoucích potenciálních drahých oprav)! 😄
zlysoused
řekněme auto na dolním okraji mainstreamu, o čemž svědčí i nabídka motorizací. Ani se nepokouší tam dát něco silnějšího. Ale ono je to tak dobře. V téhle roli je Tipo fajn. Jízdně je to příjemné auto a rozhodně příjemnější než byly např. základní verze O3.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je základní Golf auto na dolním okraji manstreamu?! Asi stěží.

Ano, Tipo nepokrývá to co Golf, ale vadí to vlastně? Kolik lidí by si koupilo Tipo s cenovkou blížící se 1M...?
zlysoused
Však to není žádná ostuda. Tipo je tak od začátku nastavené. Jako konkurent základních verzí nižší střední. A tam má co nabídnout.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podle mě Fiat tápe v mlze a neví kam dál.

Tipo je model, který vlastně vznikl i když jej nechtěli. Důraz byl na crossover 500X. Jenže Fiat nebyl tak odvážný jako třeba Nissan a klasický model si prostě netrofnul zaříznout úplně.

Jako Tipo určitě není úplný průser, své kvality mělo. Teď bohužel je na motorové lobotomii, ale třeba se to zlepší. Ale celkově s nadhledem to určitě dobré není. Tipo bylo kdysi Nr1 naprostý šlágr doby. Brav👋Brava/Marea ... pak Bravo... Nové Tipo prostě ztratilo vítr z plachet a plácá se v opuštěné zátoce a pomalu se potápí.
Avatar - Cuba66
Cuba66
Jo, Nissan zaříznul Pulsar, o kterém asi mluvíš. A byla to totální blbost, Qashqai je uvnitř menší, na rozvor 2700 mm nemá. Stačil by FL, nový motory a trochu lepší promo a nic zařezávat nemuseli.
Dobře, že Fiat Tipo nezaříznul!
Avatar - sorpersa
sorpersa
Presne tak... po Pullsare som poriadne poškuľoval, až kým neostala jediná predvádzačka na SK, ale Xko vyhralo nakoniec. Pulsar bolo veľmi nedocenené auto so super cenou.
Avatar - palix
palix
Pulsar som kedysi zo zaujímavosti pozeral a bolo to veľmi praktické a priestranné auto s naozaj dobrou cenou. Ibaže o ňom takmer nikto nevedel, takže sa veľmi nepredávalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebyla to blbost, protože byl Pulsar totální průšvih a nevyplatilo se ho držet při životě. Motory byly super, akorát se ukázalo, že jeden z nich je vysoce rizikový.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak ještě jednou... v té zátoce se potápí 670 tisíc Tip... co by za to Nissan dal.
Avatar - Emel
Emel
Noo... Co by za to dal Nissan s Pulsarem asi ano, jenže právě Nissan vsadil na Qashqai - a vyhrál (ne že bych z toho měl radost).
https😐/www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Vyhrál?
Ano s Qashqaiem nastavil novou třídu.. zavedl módu... a teď je před krachem.
Avatar - Emel
Emel
Koukám na to z pohledu Evropy, jak se QQ daří jinde po pravdě nevím... ale v Evropě je stabilně někde okolo půlky Top 10. To je pro asijskou automobilku fenomenální výsledek (byť s výrobou v Evropě a motory i od Renaultu).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Cross je možná verze, kterou tak nějak generuje doba. Ale nepřijde mi jako zásadní pro modelovou řadu. Rozhodně ne u Fiatu. Fiat má 500X a tohle mi přijde tak trochu střelba do vlastních řad.

Kde Tipo potřebovalo přidat je kvalita materiálů (plastů) uvnitř a nejsem si jistý, že se ledy hnuly. Spíše to vypadá naopak že bakelitové království zůstalo.

Jednoznačné zklamání pak znamená technika a motorizace. Dřívější důvody které hrály Tipu do karet jsou pryč a nové době se Tipo příliš nepřiblížilo. Chybí 48V, chybí MHEV, chybí v podstatě jakýkoliv výběr v motorizacích. V podstatě bych řekl, že Tipo momentálně je na JIP s jedním motorem pod kapotou. Očekávám, že Fiat motory doplní, ale nejsem si jistý.

Stejně rozpačitě vnímám nové logo. Předchozí bylo krásné. Ale toto? Proč vepředu je nové logo ale na kolech to staré...? Za mě zkrátka rozpaky.
Avatar - sorpersa
sorpersa
práveže cross Tipo bude po 500x, tí si po sebe nepôjdu, vnímam to podobne ako u Kie Stonic a ProCeed, motory určite pridajú dalšie no asi už nebudú od Fiatu, ale Puretechy z PSA. Silnejšie Firefly ostanú podľa mňa pre radu 500x/Renegade. Elektrika ma nezaujíma, diesel tam pôjde isto tiež, pretože IT trh ho pýta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fiat byl tvůrce techniky. Pokud dnes bude nakupovat u PSA, tak je Fiat v ... :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To bude rvačka o ty diesely, jak PSA tak FIAT jsou průkopníci dieselů.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Opel pořád částečně používá své motory. Bude to ještě pár let trvat něž přejdou kompletně na motory a platformy PSA. Navíc mají v Opelu částečně volnou ruku a budou se v rámci koncernu na něco specializovat a budou to dodávat do PSA. Stejně to bude i s Fiatem.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, PSA ale nekoupilo Fiata!
Na rozdíl od Opela, tak PSA provedlo s FCA fůzi... takže Fiat nebude "dostávat" nic od PSA.. prostě spojí vývoj, aby ho zlevnili.
Ano, nakonec bodou používat společné platformy, motory, převodovky... a asi půjde dost těžko poznat, co z toho je italské a co francouzské.

Ne, že bych z toho měl velkou radost - ale pořád lepší, než Čína.
Ota4
Dokud bude mít své platformy tak tam bude vždy firefly a na ty zmetky od PSA. Uvidíme jestli přijde taky 1.3T4. Mají je ve vícero verzích 96kw 110kw a 132kw
Avatar - sorpersa
sorpersa
No neviem neviem, niekde som čítal že po vzniku Stellantis, majú ukončiť FireFly motory a platformy PSA, ktoré bude Fiat používať bude pre motory PSA, tak dúfam že totonebude labutia piešseň svetlušiek, pretože ten motor s PSA sa nedá zrovnať, sám ho mám, tak viem o čom hovorím, PSA to je niečo hrozne...FF myslím že má najlepší zvuk z 3 valcov. Isto ale pokiaľ bude Tip👋500x/Renegade... FF majú život zaručený...Ale do nového Punta už pôjde myslím PSA, čo je škoda, pretože v brazílskom Argu je 1,3 štvorvalec 74 kw.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak pokud ti jen zvuk stačí k ohodnocení motoru jako nejlepšího, to jsi vpravdě nenáročný... 😁 😁
Avatar - sorpersa
sorpersa
Keby si čítal moje komentáre vyššie pochopil by si, ten motor ide neskutočne dobre a to že má dobrý zvuk je len bonus, asi si nestrávil niekoľko hodín v aute PSA s PureTechom, kedy ťa už hlava bolí z toho vreskotu, to ja počúva šepot svetlušky 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pár PureTechů už mám projetých a neznám tedy auto, kde by zněl nějaký vřískot...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Byl bych zklamaný, kdyby přešli s motory kompletně na PSA, i když by se to dalo čekat. Motory Fiat vždy uměl a byly součástí jeho identity, to nejlepší na Fiatu.
Arese
Přesně tak. S pochybnými motory PSA už by to nebyl Fiat! 😲 😒 😒 :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
No daj niečo o tých pochybných motoroch. Som zvedavý ...
Arese
Netvrdím, že 1.2 PurTech je nespolehlivý, ale ve Fiatech nemá co dělat! 😲 😲 😲 😒 Do nich samozřejmě patří nové FiereFly!!! 😄 :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
"Přesně tak. S pochybnými motory PSA už by to nebyl Fiat!" to sú tvoje slová
takže ešte raz, čo je pochybné na motoroch od PSA a ktoré to sú? Inak aj ja si myslím, že Fiat by si mal dávať svoje motory, ale ako to nakoniec bude je vo hviezdach. Aby sme neboli nakoniec prekvapení, že FireFly sa objavia aj v produktoch PSA a niečo od nich vo Fiatoch.
Avatar - sorpersa
sorpersa
No už som vyššie písal že PSA motor aspoň ten základný má hlučný chod , oveľa hlučnejší ako FF. Taktiež by dom spomenul radenie , kde u PSA je zo snáď najhoršie ba trhu , fiatka radi presne a ľahko .
Avatar - palix
palix
Keď už dal Fiat svoj motor do 124 Spider (Mazda MX-5), tak potom motor Fiat aj do novodobých Fiatov jednoznačne patrí 😉.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas.
Arese
Proboha, proč by měla u Tipa chybět 48V el. soustava?! Právě to, že se nestalo obětí debilní hybridizace je jednou z jeho největších předností! 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z pohledu majitele přednost. Z pohledu automobilky a prodejů průšvih. Hlavou zeď nikdo neprorazí. Nabízet stále 1,4T by bylo supr. Ale v tom zmanipulovaným EU trhu to zkrátka nelze udržet.
Arese
No ale my jsme potenciální majitelé, ne? Nebo ty vyrábíš auta? 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Člověče, jel s tím Tipem vůbec?
"Bakelitové království"...

Souhlas se znakem - toho je škoda. V tomhle se módě přizpůsobovat fakt nemuseli.
Motory dolní, včetně hybridu. Ale trhač kostek to nebude. Tipo má být, a je, auto pro běžné použití. Kdo chce rychlé auto, ať jde pro Alfu.
V tomto směru očekávám nástupce Giuliety, a ne rychlé Tipo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psal jsem i blog na Tipo.

Ano, interiérové plasty jsou prostě laciné a je to bakelitové království. Tak to bohužel je. Nic strašného co by se nedalo snést. Ale je to tak. Hlavně dveřní výplně a spodní část palubky.

Samozřejmě, Golf zamířil vcelku strmě dolů takže Tipo dnes není zdaleka tak špatné ve srovnání jako před pár lety.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak já Ti někdy ukážu interiér svého Tipa, jo?
Je tam útulněji, než ve služebním Superbu... dveře mají podstatnou část obložení v semiši kontrastní barvy, a ani to nestálo moc peněz.
😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj ta verzia cross .... sikovne to spravili aj ked osobne si myslim ze nadalej fiatu chyba plnotucny konkurent golfa astry meganu leonu a pod... ale je fajn ze zo sucasneho tipa este vyzmykaju co sa da lebo nejaky ten nevyuzity potencial tam ako vidime bol ( verzia cross ) ... mozno by to chcelo este aj nejaky silnejsi motor pridat do ponuky ... aspon prave pre tu cross verziu.. ale chapem... ale ako fakt podareny facelift... paci sa mi hlavne ta maska ... takto by za mna mohli face-om vyzerat aj dalsie nove fiaty :yes:
Dixik2
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
že bych z toho byl nějak odvázaný, to fakt nejsem. Interiér sice oproti té čínské hračce prokoukl, ale zvenku to auto působí smutnějším dojmem, než dosud.
No a smrt atmosféry... to to trvalo. A vůbec, fiatí bojovníci za tu atmosféru, jak to, že tu nehaníte základní turbo? 😁 😁
Arese
Protože ta základní atmosférická 1.4 prostě byla na tak velké auto zoufale slabá. Kdyby to byla bývala atmo 1.6, byl by to ideál!. Jenže tento motor se v Tipu nabízel jen s automatem.... 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Neřekl bych, že byla slabá. Byl to prostě základní motor. Jen bylo vtipné, jak tehdy všichni bojovali proti turbotříválcům a chválili atmosféru.
Fakt je, že o tom novém motoru zatím nic nevím, takže neodhadnu ani jaká mohla být motivace pro jeho odstranění.
Avatar - Avanti
Avanti
Ja som za ňu tiež bojoval 😉 ale netrpezlivo čakal na liter... teraz čakám už len na cenu, akurát ma odrádza len 5 st. prevodovka...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kdes ji viděl?
Já myslím, že má stupňů 6...

Edit: sorry, fakt to má jen 5. Nechápu... ale nemusím chápat všechno.
😄

A ještě jednou: v textu jsem to nenašel nikde. Na fotce je ale 5 kvalt vidět.
Podle italských zdrojů ale ten 70 kW diesel není "podladěná" 1.6, ale stará známa 1.3, která je s 5 kvaltem.
Takže ta fotka mohla být jklidně z malýho diesela.
Počkáme na ofic ceník a technické specifikace. K turbobenzínu ale asi patří 6 rychlostí...
Daniel Matusek
Neumím nebo nechci to vyrobit dobře tak to obalim ekopoulistickou omáčkou a nastavím omezovač na 180.Jinak Fiatu držím palce ,když už spamuju kde nemám 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Exteriér dostal drobné změny, které potřeboval, interiér bohužel potřeboval změn víc a nedostal je, ale co se dá dělat. Pod kapotou může mít Tipo konečně slušný základ, ale asi zapomněli na zbytek benzínových motorizací. Jestli chtěli nahradit dva motory jedním, tak nedává smysl snížení výkonu na 100 koní. Diesely by mohly prorazit ve fleetu, když Scala vyklidila pole, ale nesmí to přehnat s cenou jako vždy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V ČR asi na fleet nebude mít Fiat zrovna dobré jméno. To by se museli hodně snažit, aby si napravili pověst mezi lidmi.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Fiat ve fleetu asi u nás nedopadne, ale pro soukromé vlastníky by to snad mohlo být zajímavé.
Já teda té turbomódě nerozumím, klasická atmosféra mi přišla prostě lepší na vlastnění.
Ona i hezky jede, jen se musí hodně točit.
Ale evidentně jí to v otáčkách vyhovuje.
😄
Líbí se mi ledková světla.
Pořád věřím v nějakou atmosféru, nepřímovstřikovou.., třeba i v tom hybridu, když už to musí být.
😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Počkej, neříkal jsi, že bys tu 1.4 nekoupil, protože nejede? 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, vyslovil jsem to jako obavu... a tehdy jsem to tady někde psal: půjčil jsem si na týden atmosféru a na další týden T-Jet... a koupil nakonec tu atmosféru.
Dokonce dvakrát: červenýho HB pro synátora a zeleneýho sedana pro sebe.
Pořád si myslím, že je to poslední normální auto.

Ne, dynymicky to nejde s 1.4 TSI srovnat... ale je mi to jedno. Stejně většinu času jedeme všichni do stovky... pokud zrovna nestojíme v koloně.
😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ja ti neviem, pocitovo menšie atmosféry "umreli" s nástupom EURO4, česť výnimkám.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Není tomu tak.
Jel jsem minulý týden sedanem s atmo 1.4 po staré silnici do Ostravy. Asi 250 km. Jsou to kopečky a zatáčky... a víš co?
Ohromně jsem se u toho bavil. Většinu času přes 3 tis otáček... a stejně spotřeba málo přes 6.
Navíc se řídil líp, než HB se stejným motorem na stejné trase a 3 týdny dříve... je trochu měkčí a trochu tišší, celej váží asi o 70 kilo méně a navíc má tu nižší hmotnost lépe rozdělenou = víc na zadku a méně vepředu... fakt to byla radost řídit!
A sedačka mě držela, jak má. Dobře, mám tu příplatkovou, ale je lepší jen o trochu, ani ta základní není špatná.
Avatar - Emel
Emel
No...
Cross nic moc, laciný stříbrný dekory, kola opticky zapadlá v blatnících. Naopak hezká je ta oranžová i kola.
Nápis FIAT místo znaku nic extra, nevím co to je za módu, asi marketéři přišli na to, že zákazníci ty znaky nepoznají... nebo nevím.
Hezký jsou nový světla.
Interiér podle fotek prokoukl, hezký jsou třeba dekory sedaček. Ani ten tablet mi tak strašně neva.
Celkově pořád příjemný pohledný auto, žádný dělo, ale neměl bych problém s tím jezdit místo nějaké i30 třeba.
Arese
...o nadprůměrné spolehlivosti současných Fiatů a zvláště pak Tipa: 😄 :yes:
https😐/www.autoviny.sk/…-novy-tipo-cross
Avatar - sorpersa
sorpersa
Toto by som dal ako povinne čítanie pre všetkých čo Fiat kritizujú a nikdy jo nemali .