Modernizované Tipo přijíždí s novým benzinovým tříválcem a upraveným turbodieselem 1.6 MultiJet. Zaujmout bude chtít také oplastovanou variantou Cross.
Vypadá to jako by sis doma opřel TV o stěnu. Ten prostor za tím tabletem působí nedodělaně i u nového Ska. Jako bys měl na dveřích luxusní madlo ale chyběl tapecírung.
Přesně tak. Infotainmenty někde dole u voliče převodovky jsou ještě horší.
Ale každopádně to jde udělat líp než tabletem. Stačí, aby byl infotainment NAD výdechy klimy, ne pod nimi. Např. Giulia, nebo nová Porsche (last gen cayenne, 911 992).
Arese mluví o principu. :yes: Ano je to ponižující. A neomarxistické. Já nejezdím přes 180 i když bych mohl dost přes 200.
Důležité je že MOHU, nikdo mi to s koupí vozu NEZAKAZUJE.
Aniž bych se chtěl zastávat omezovače na 180km/h a omezovat tím možnosti těch, kteří na to mentálně a řidičsky skutečně mají...
...tak pro většinu "běžných" řidičů (tj. ti, kteří jedou do práce, na chalupu a k moři) 250km/h rozhodně bezpečné maximum není. Řekl bych spíš tak 160-180. Pokud ne méně.
Však jsem řekl - v perfektně discipilovaném německém dálničním provozu a asi jen nad ránem, za ideálního počasí a na chvíli. A já tedy k moři přes Německo nejezdím - do Španělska bych radši letěl a Balt je studený! Ale jak jsem řekl, tady jde hlavně o princip!
To je sice pravda, ale co když se s tím pak dostaneš někde do nehody a na tuhle úpravu ti přijdou?
Jakože v principu nejsem proti "odblokování", ale dával bych si setsakra majzla, aby tahle úprava byla řádně zavedená do všech papírů a měla odpovídající certifikace a homologace a bůh ví co všechno.
Pripomienka to nie je zlá, len rozmýšľam kto, kedy a ako bude skúmať či si náhodou nehackol obmedzovač rýchlosti, v našich končinách zvlášť si to neviem predstaviť ani teoreticky.
Netuším, jak je ta úprava udělaná, pokud blbě, tak ti na to klidně můžou přijít na diagnostice (třeba při opravě po nehodě).
Pokud je ta úprava skutečně transparentní, tak by ses asi musel prokazatelně vybourat v rychlosti nad 180km/h a přežít to, což je obojí celkem nepravděpodobný...
Na druhou stranu, zas tolik řidičů pravidelně přes 180km/h nejezdí, ani v tom Německu ne. A mezi dálničníma stíhačema zas tolik Volvistů nebude.. takže bych řekl, že po takovým modu až taková poptávka nebude. Jenom by bylo blbý, pokud by se toho začali chytat i ostatní. Ale minimálně pro německé automobilky by to byla sebevražda, takže tam to neočekávám.
Ono je to v zásade jedno ako je to urobené. Odhaliť do odhalí akurát tak fabrická diagnostika, všetky ostatné univerzály si s tým podľa mňa neporadia, respektíve drvivá väčšina. A dosť silne pochybujem, že na mieste nehody by to napichol policajný vyšetrovateľ či súdny znalec. A na druhej strane ak na to prídu v autorizáku čo ti hrozí, strata záruky? Tí nemci čo to hackli k tomu údajne majú všetky povolenia a certifikáty, takže ani to.
Mel jsem na mysli pripad, kdy nabourane auto odtahnes do servisu na opravu a tam na to prijdou a poslou te do ri ti? Ale je to jenom takovy odhad co by se asi teoreticky mohlo stat, zkusenosti s tim nemam. Kazdopadne bych tu upravu chtel mit nekde zapsanou, to je cely :)
Tiež by som si na to dával pozor... Minule mi sused "oškrel" auto. Stálo pred bytovkou a ja som bol v práci. Technik z poisťovne potom pozeral škodu a opisoval si aj parametre pneumatik. NAČO? Veď auto parkovalo... Predpokladám, že ak by boli tie pneumatiky nejako zlé / nevhodné, tak poisťovňa by sa toho možno chytila. Alebo to bol len bežný postup.
Rovnako je to s rôznymi úpravami. Človek nikdy nevie - hlavne ak narazí na poisťovňu, ktorá nerada platí.
Tak vitaj omladené Tipko. Fakt len facelift a to som zvedavý na cenu. Logo sa mi páči, interiér, no lepšie ako bolo. Len čo je to za motor 74 kw? Ja mám v Xku 1,0 FF ako základný a má 88 kw...
Teraz mám 10 000 km, aktuálne 8,2, ale to je čisté mesto 3 km tam a spät, sem tam niečo dlhšie. Mimo mesto to vie lízať tesne nad 5, dialnica tempo bez ohľadu na spotrebu cca 7. Ale ide ako čert :-)
Jj, koukal jsem na testy, má to kratší skříň a fakt prý to jede jako drak. Jen spotřebou je to prý horší, no uvidíš až to zajedeš. Konstrukčně je to ale super motor, těším se na verzi 1,3
No vykašlem sa na to že žerie o liter viac ako PSA, ale nerachotí a poriadne ide. Tú 1,3 má od nás farár a to je šleha... tam už sa spotreba vôbec nerieši. To auto je agilné ako Alfa a ide neskutočne.
"sorpersa" - vaša spotreba je úplne reálna. Mám to podobne s 2,0 88 kW Mazdou 3. Spotreba okolo 8 až 8,5 ak jazdím len mesto = tiež trasy okolo 3 km. Diaľnica 6,5 , mimo diaľnice 5 až 5,5. Samozrejme veľmi záleží na profile trasy.
Hlavne také "naše" jazdenie v meste dá za menej hádam iba hybrid.
Záver? Moderné malo-objemové motory sú úspornejšie oproti atmosferickým 2x tak veľkým 4 valcovým motorom tak na papieri - aj to len o pár deci. ;-) Ktorý ide lepšie? Myslím si, že pri nízkych otáčkach tá atmosféra a pri vyšších je to viacmenej jedno.
Mazda 3 je super auto , ale nová bola cez môj limit a ten SKy aktív by dom radšej bral ako môj trojhrncek, napriek tomu má ju v predošlej generácii kolegyňa a nie je tak zíva ako Firefly , avšak mám obavu že Mazda skôr zhnije ako by odišiel motor, u mna asi opačne 😂 s tou spotrebou súhlasím .
Nová Mazda by bola drahá už aj na mňa (našťastie som zavčasu predal staré auto a kúpil nové). Živosť motora je relatívna, možno záleží od zvyku, pocitov, vodiča... Tie atmosféry idú pocitovo slabšie, ale oni niekedy klamú telom. Tá dynamika tam je, len je taká "nenútená".
Najlepší Fiat posledných pár rokov je 124 Spider = Mazda MX-5 :-!.
Ináč ľudia, ktorí udávajú u auta spotrebu v meste 6,5 a menej by mali skúsiť jazdiť trasy, ako máme bežne my = ± 3 km a potom by sa možno divili. Aj ja spravím v meste 6,5 , aj 5, aj 4,5 , ale aj 12... Záleží od zohriatia motora, dĺžky trasy, hustoty premávky... Osobne občas idem do práce nejakou obchádzkou, aby sa zahrial motor. A samozrejme - ak auto v daný deň nepotrebujem, idem pešo. Autobus je pre mňa drahší ako jazda autom (ak idem do práce) ;-\
Ne promiň ale ta dynamika tam proti turbu není. Stačí se podívat na testy kde měří pružnosti. Atmo nemá šanci. Jinak třeba mě 2.0 90kw v M3 bavil ale ta pružnost a dynamika tam prostě není.
Problém je, že v testoch pružnosti sa neradí na nižší prevodový stupeň - ak sa nemýlim. U turba sa nemusí radiť, ale u atmosféry je to vlastnosť.
Kľudne by som si tipol, že Škoda Scala 1,0 TSI / 85 kW / 200 Nm by "nevyprášila kožuch" Mazde 3 2,0L / 88 kW / 210 Nm s vodičom, ktorý vie "používať" atmosferické auto = parametrovo sú to veľmi podobné autá. Nič v zlom ;-).
Musím si raz požičať nejaké auto s 1,0T motorom (v požičovniach je ich ako maku oproti 2,0 atmosféram) a previezť sa na dlhšej trase. Verím, že 1,4T , 1,5T... budú výrazne lepšie ako atmosferická Mazda, ale 1,0T? 1,0T som zatiaľ šoféroval len pri skúšobných jazdách a tam si to auto človek veľmi neotestuje.
Turbomotory, hlavne TSI síce viac kW majú, ale 88 kW Mazda 3 má max výkon pri 4000 ot = krivka výkonu je iná ako na motore, ktorý má max výkon pri 6000 ot. Ten motor od Mazdy končí "reálne" na cca 121 kW pri cca 6000 ot, len je orezaná na 4000 ot (na 88 kW). Chipom sa dá upraviť zo 120 PS (88 kW) na 170 PS (125 kW) - citeľný nárast bude nad 4000 ot - pásmo, kde veľmi kľudný vodič už aj tak jazdí málokedy. Čisto teoreticky by sa dalo povedať, že tomu veľmi kľudnému vodičovi by mohlo viac vyhovovať menšie turbo.
OK - povedzme, že tie motory by boli porovnateľné v dynamike ;-).
Mrknul jsem na Zeperfs a tam má mírné plusko Mazda... s výjimkou brzd a kola na okruhu pro AutoZeitung. https://zeperfs.com/…uel5867-7956.htm
Dřív mívaly Mazdy z výroby nějaké ekogumy, což může být důvod...
Ano ty se bavíš o ždímání motoru v poslední třetině otackomeru a ja o pruznosti při normální jízdě. Při testech se zkouší 60 až 100 na čtyřku. A 80 až 120 na pětku a šestku. Tady právě mazdě ujede kdeco.
Konkrétne Mazda 3 je celkom "podmotorovaná" vzhľadom ku kvalite podvozku. Síce jej "ujede kdeco", ale pôjde celkom konštantným tempom (bez zbytočného spomaľovania), keďže vodič sa nezľakne tak skoro nejakej "predčasnej nestability" auta. Často sa s tým stretávam hlavne u SUV - na rovinke ide ako blázon, dostane na mimo rovinku a hneď dá nohu z plynu.
Súhlasím ale s tým, že väčšine vodičov oveľa viac vyhovuje turbomotor. Kto ho raz skúsi, k atmosfére sa vráti dosť ťažko. Možno s automatickou prevodovkou.
Nebudem klamať a obhajovať za každú cenu atmosféry... Napr motor 1,4 TGDI v Hyundai i30 som vnímal ako o dosť dynamickejší oproti Mazde G120... Na druhej strane Mazda 3 mi prišla ako celok ďaleko pozitívnejšia z pohľadu človeka, ktorý rád šoféruje. V rámci zákona sa odveziem na oboch autách podobne rýchlo, ale práve tu mi dá M3 väčší pocit radosti. Síce i30 pekne zrýchľovala, ale to nie je všetko čím auto poteší vodiča. Keby som sa rozhodoval len podľa pocitov z pohľadu dynamiky, tak dnes jazdím na i30 1,4 TGDI.
Hybrid v Tipu 100% bude... 48voltovej.
Popravdě tiše doufám, že to bude s 1,3, ale atmosferickou, s nepřímým vstřikem... = s nadějí na dlouhou životnost.
ale no tak, vstrekovače sú dimenzované na nejaký pracovný tlak, či už je to benzín alebo diesel. Tie benzínové pracujú s menším tlakom, preto sú o čosi lacnejšie, ale to nič nehovorí o výdrži ako takej.
...chvála bohu a Fiatu, mechanická ručka zůstala zachována!!! :-):-):-):yes:
Jinak ty designové změny nevypadají vůbec špatně, a i ten digitální přístrojový štít je docela pěkný. A základní turbo tříválec pojede určitě násobně lépe, než přidušená atmo 1.4. Jen ten zvuk už nebude tak pěkně hluboký, jako dřív... Škoda jen, že nedošlo na hezčí interiérové plasty... :-(:no:
Tak a teď hlavní otázka - odkdy a za kolik? :-)
P.S. Ten kros má teď kvůli těm plastovým lemům ošklivě zapadlá kola v podbězích... :-(:no:
Tak už jen doufejme, že to bude mít stále tak zoufalý interiér a Fiat to naceni tak, jako předchozí generaci od začátku a bude jich tady zase jezdit méně, než Porsche :D Ale jo, až na ten volant to na obrázku vypadá dobře.
To je to, co mi na Tipu vadilo, když přišel jako nový, tak slušně vypadající 1.4T kombík stál cca 550 tisíc, za to si tenkrát koupil skoro cokoliv z konkurence a jezdilo to líp.
Nesmíš rozšířenost Tipa posuzovat jen podle zaprděného Čechistánu, který je vůči Fiatům a Alfám tradičně velmi zaujatý. Jinak od roku 2015 bylo novodobé Tipo vyrobeno v 670 000 exemplářích, což rozhodně není neúspěch! :-):yes::yes::yes:
Ale pojede hůř než 1.4 T-Jet, který byl u nás nejprodávanější. Nakonec stejně rozhodně ceník. Pokud si pamatuju, tak ČR má na starosti maďarská pobočka Fiatu, tak doufejme, že Maďaři budou rozumní.
Hele, jak jsi přišel na to, že byl 1.4 T-Jet u nás nejprodávanější? Jeho podíl činil max. tak 5 %, cca 94 % zabírala základní atmosférická 1.4 a to 1 % měl výborný, ale hodně drahý diesel. :-)
Diesel tvoří 10 % prodejů, to je jasné ze statistik Svazu dovozců automobilů. Rozložení benzínu přesně neznáme, na Fiat fóru je nejvíce vlákem o T-Jetu, tak usuzuju z toho. Ale nechodí tam všichni majitelé, možná ti s atmosférami na fórum tolik nechodí.
Hmm, jako je to dost překvapivé. U Brava byl 1.4 T-Jet v převaze. Je fakt, že Tipo je jakoby levnější model.
Češi jsou jinak charakteristčtí tím, že málokdy kupují základní motorizace. Začalo to už u Felicie, kde skoro nikdo nekupoval slabší 40 kW motor.
Kolega má Tipo s 1,4 atmosférou. Kúpil ho preto, že to bola dobrá ponuka. On by za auto nedal viac ako musí - aj preto kúpil Fiat. Predpokladám, že dôvod na kúpu Tipa pre tých cca 94% zákazníkov (podľa príspevku "Arese") bol presne rovnaký ako u môjho kolegu. Podľa testov má 1,4 T-Jet dosť vysokú spotrebu. Oproti podobne výkonnej konkurencii až nezmyselne vysokú. Atmosferická 1,4 je na tom podstatne lepšie.
Na trhu je veľa lepších áut ako je Tipo. V podstate Fiat má jednu z najhorších povestí medzi autami ;-\. Škoda, boli časy, keď ľudia o Fiatoch snívali, dnes sa kupujú len preto, že sú pomerne veľké a lacné.
Velká kastle na malých kolech (už blatníky mají výřez jen na malá kola), podobně jako rapid, je známkou lowcostu, taková nafouklina s technikou ještě nižší třídy. Tipo vždycky, a nejen kvůli tomu, vypadalo levně, bylo levně uděláno, bohužel úplně levné (co do ceny) nebylo. Proto ho moc nejezdí, je to takové šméčko, co by rádo do nižší střední, ale nepatří tam.
Každopádně ten fl to trochu vylepšuje, i interier, na kterém je ta "o třídu níž" pozice tipa, nejvíc poznat.
Tohoto klišé se Tipo nikdy nezbavilo a nezbaví. Ale není to tak úplně pradva.
Tipo má proti evropským konkurentům v nižší střední třídě určité mezery. Ale říct že to je lowcost a do nižší stření nepatří není pravda ani omylem. Naopak některé věci má v důsledku vyřešeny lépe než konkurenti.
Kde ztrácí jsou jednoznačně výbavy, motorizace, pokročilé technologie. Tipo se prostě drží při zemi.
Právě že to vůbec není stejný koncept jako Rapid. Ten stojí na jezevčíkovité úzké platformě s maličkými koly, kdežto Tipo stojí na platformě s proporcemi i velikostí kol jako má Octavia III. :-):yes:
Rapid byl poskládaný z různých zbytků, přední náprava byla myslím modifikovaná z Fabie/Roomstera, zadní byla Octavie I, motory z Fabie, ...
Tipo není nějaký zbytek. Nemá problémy s rozměry, proporcemi, vyvážeností. Jediné co lze opticky kritizovat, jsou menší kola. To ale na věci nic nemění a svým způsobem to považuji i za lepší řešení, než třeba je u Golfu/Octavie, které sice umožňují větší rozměr kol, ale v základu pak má člověk malá zapadlá podrozměrečná kola.
Celé je to jenom o tom, že Tipo nechtělo a nechce být konkurentem pro drahé, silné a vybavené TOP modely nižší střední třídy, ale šlo cestou konkurovat základním a středním výbavám a motorizacím těchto modelů. Ale to, že mu schází vrcholné výkonové a výbavové specifikace proti některým konkurentům z něj nedělá ještě lowend. To bych pak mohl říct, že základní Golf je lowend taky.
Souhlas, jen nevím, co je na plnohodnotných 17 kách "podměrečného" (a dokonce se alternativně montují i 18ky, pokud by ti to nestačilo). Že základní 15ky na balónových pneu vypadají na Tipu blbě, to je jasné, ale ty ti nikdo nenutí. A v rámci faceliftu byly stejně vyškrtnuty z nabídky. :-)
To jsou v dnešní době trošku naivní řeči... všechno jsou modulární platformy a skládačky. "Motory z Fabie" jsou zároveň motory z Octavie i Scaly i Kamiqu.
Limitace konstrukce Tipa se ukazuje v crashtestu. Neřeším teď nějaké asistenční systémy, ale klasický crash zepředu. Zrovna v tomhle je Rapid plnohodnotný mainstream, s 5* a zelenožlutejma postavičkama.
Naopak ve velikosti kol je na tom Tipo znatelně líp než ten Rapid.
To byly jen příklady. Mohl bych pokračovat. Kliky dveří z O1, zrcátka z ... volant... Laciná palubka, 1z klima, 2st topení sedačky, nekryté kolejnice sedadla, jinak řešené těsnění předních a zadních dveří...
Pokračovat můžeš, ale jsou to stejné výkřiky do tmy. Volant... co volant? Ano, má. Základní tříramenný, pak sploštělý MonteCarlo s perforací, multifunkční... není na něm nic, co by ho mezi kompakty nějak diskvalifikovalo https://cdn.skoda-storyboard.com/…06-1440x1080.jpg
Jestli jsou kliky shodné s O1... to jsem ani nevěděl... ale taky to celkem ničemu nevadí.