Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo je tu v modernizované formě. Má stylovější vzhled, nové motory a terénní verzi Cross

David Bureš
Diskuze (179)

Modernizované Tipo přijíždí s novým benzinovým tříválcem a upraveným turbodieselem 1.6 MultiJet. Zaujmout bude chtít také oplastovanou variantou Cross.

Fiat Tipo je tu s námi od roku 2015, a tak letos nastal nejvyšší čas na jeho modernizaci. O jejím příchodu jsme věděli už od jara, kdy na veřejnost unikly její první fotografie. Nyní se vůz již představuje oficiálně, v celé své kráse. Facelift je přitom rozsáhlý, dotkl se designu, techniky i nabízených variant.

Video se připravuje ...

Poznávacím znakem je přepracovaná příď s novým logem Fiatu, výsledkem čehož je modernější tvář. Nová je nejen maska a nárazník, ale také světlomety, využívající full-LED techniku, a to jak vpředu, tak vzadu. Podle automobilky přitom nejenže vylepšují výhled díky jasnějšímu světlu, ale také snižují spotřebu elektrické energie díky nižší energetické náročnosti, což vede k nižším emisím oxidu uhličitého. Celek doplňují nové designy kol nebo nové laky karoserie, modrá Ocean a oranžová Paprika.

Tři karosářské varianty - sedan, pětidveřový hatchback a kombi - pak doplňuje nová „terénní“ varianta Cross. Ta se inspirovala menší Pandou Cross, a tak jde rovněž o oplastovanou variantu se zvýšeným podvozkem. Postavena je na základech hatchbacku, proti němuž má o čtyři centimetry zvýšený podvozek a upravený vzhled. Nechybí tu odlišné nárazníky, střešní ližiny (dosud dostupné jen pro kombík) nebo pneumatiky s vyšším profilem.

Modernější je pak rovněž interiér. Fiat zareagoval na trend doby, a tak Tipu dopřál konfigurovatelný digitální přístrojový štít se sedmipalcovou obrazovkou a 10,25" dotykový displej multimediálního systému na vrchu středového panelu. Jde přitom o nový systém UConnect 5 představený v novém elektromobilu 500. Ten umožňuje spárování hned dvou telefonů pomocí Bluetooth, nechybí ani funkce Apple CarPlay a Android Auto.

Znalci si rovněž povšimnou nových ovladačů ventilace nebo přepracovaného volantu. Ten je kompaktnější a má se lépe držet, při zachování dobrého výhledu na budíky.

Kompletní proměnu pak zažila nabídka motorů. Fiat každopádně aktuálně hovoří jen o jednom zážehovém motoru a dvou turbodieselech. Nabídka se ale do budoucna patrně rozšíří.

Podle očekávání se modernizované Tipo dočkalo benzinového tříválce. Konkrétně jde o přeplňovaný motor 1.0 GSE T3 rodiny FireFly nabízející výkon 74 kW a točivý moment 190 N.m, který střídá dosavadní atmosférickou čtrnáctistovku.

Na straně vznětových motorů je tu pak inovovaný 1.6 MultiJet splňující nejnovější emisní normu Euro 6D-final. Nabízen bude ve dvou výkonových verzích se 70 kW a 96 kW.

David Bureš
Diskuze (179)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
6. 11. 2020 12:16
Re: Re: Re: Co vidím na první pohled:
ale no tak, vstrekovače sú dimenzované na nejaký pracovný tlak, či už je to benzín alebo diesel. Tie benzínové pracujú s menším tlakom, preto sú o čosi lacnejšie, ale to nič nehovorí o výdrži ako takej.
31. 10. 2020 23:20
Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
:-) :yes: :yes: :yes: Ta sedla! :D
Avatar - Emel
30. 10. 2020 21:23
Re: Re: Vitaj
Mrknul jsem na Zeperfs a tam má mírné plusko Mazda... s výjimkou brzd a kola na okruhu pro AutoZeitung.
https://zeperfs.com/…uel5867-7956.htm
Dřív mívaly Mazdy z výroby nějaké ekogumy, což může být důvod...
Avatar - palix
30. 10. 2020 11:42
Re: Re: Re: Uf, obrovský kámen spadl ze srdce...
Mne Fiaty nevadia, ale všeobecne sa Taliani považujú za nespoľahlivých ;-\.
Napr:
Alfa Romeo - je pre mňa sviatkom, keď vidím Giuliu na ceste. Ale je ich tak málo, že skôr uvidím Ferrari 458 (má ho jeden človek neďaleko mojej práce). Prečo tú nádhernú Giuliu kupuje tak málo ľudí?
Minule kdesi v diskusii písal príspevok človek, ktorý je s Alfou Romeo veľmi spokojný a nemá / nemal iba 1 v živote. Pritom človek všade číta aké je to nespoľahlivé auto... Nedávno som pozeral program "The Grand tour" kde "testovali" (ničili?) 3 SUV - Posche Macan, Range Rover Velar a Alfu Romeo Stelvio. Alfa sa pokazila a test nedokončila (nahradil ju Ford Raptor). Nie najlepšia reklama ;-\.

Ducati - robia úplne dokonalé motorky, ibaže je to "Talian". Sú ľudia, ktorí Ducati nedoporučia - niečo v štýle - "Ducati je perfektná motorka, ktorú musíš milovať, aby si jej odpustil nedokonalosti". Pritom "Nemec", "Japonec" = väčšinou vysoká kvalita. Na druhej strane Ducati Scrambler by som si kúpil hneď a odpustil jej nejaké nedostatky.

No a... k Mazde... - ona sa páči veľa ľuďom a aj "BY" ju kúpili... Ibaže pre niekoho je drahá, iný potrebuje kombi, ďalší sa bojí, že má "Japonec" drahý servis, alebo ľuďom vadí absencia turba... a samozrejme je tu strach z toho, že mu zhnije auto pod oknom ;-\. Mazdu si volia v súčasnosti ľudia preto, lebo a im páči, alebo radi šoférujú. Fiat bohužiaľ momentálne viacmenej zaujme cenou. Samozrejme klasická 500-ka oslovuje hlavne dizajnom.

PS: Aj ja mám "Talianov" celkom rád... Alfa Romeo, Ducati by ma dokázali zaujať. Fiat bohužiaľ iba modelom 124 Spider. Je to ale "iba prezlečená" verzia Mazdy MX-5, s vlastnými "znakmi Fiat", motorom od Fiatu a inou "kapotážou". Nakoniec by som na 100% zvolil originálnu Mazdu MX-5.
Pritom Taliani majú potenciál robiť skvelé autá - PREČO ich nerobia?
Avatar - palix
30. 10. 2020 10:42
Re: Re: Re: Vitaj
Konkrétne Mazda 3 je celkom "podmotorovaná" vzhľadom ku kvalite podvozku. Síce jej "ujede kdeco", ale pôjde celkom konštantným tempom (bez zbytočného spomaľovania), keďže vodič sa nezľakne tak skoro nejakej "predčasnej nestability" auta. Často sa s tým stretávam hlavne u SUV - na rovinke ide ako blázon, dostane na mimo rovinku a hneď dá nohu z plynu.

Súhlasím ale s tým, že väčšine vodičov oveľa viac vyhovuje turbomotor. Kto ho raz skúsi, k atmosfére sa vráti dosť ťažko. Možno s automatickou prevodovkou.
Nebudem klamať a obhajovať za každú cenu atmosféry... Napr motor 1,4 TGDI v Hyundai i30 som vnímal ako o dosť dynamickejší oproti Mazde G120... Na druhej strane Mazda 3 mi prišla ako celok ďaleko pozitívnejšia z pohľadu človeka, ktorý rád šoféruje. V rámci zákona sa odveziem na oboch autách podobne rýchlo, ale práve tu mi dá M3 väčší pocit radosti. Síce i30 pekne zrýchľovala, ale to nie je všetko čím auto poteší vodiča. Keby som sa rozhodoval len podľa pocitov z pohľadu dynamiky, tak dnes jazdím na i30 1,4 TGDI.