Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Konec turbodieselů za rohem. Renault končí s jejich vývojem

177 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a zaroven za tento tah renault aj chvalim... nasledujuca dekada je jasne hybridna a elektricka.. a verim ze aj benzinvoe turba este preziju a nepovedali posledne slovo ... kazdopadne ale dizle budu uz fakt mimo misu... takze bravo renault... :yes:
Nicco
Ale to trvalo
Arese
??? Jak to myslíš?! Takový čtyřválec 1.5 dCi je skvělý motůrek, nyní již vypiplaný ke spolehlivosti, v nepříliš těžkém autě příjemně svižný, relativně kultivovaný a s minimální spotřebou! 😄 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže pro další úpravu už nevhodný. Už teď je každý spalovací motor, a diesel zvlášť, vybaven neskutečnou chemickou továrnou k likvidaci zplodin, a každé další snižování s sebou nese jen větší komplikace při vývoji, výrobě a provozu takového motoru.
pogo26
A myslíš, že to snižování na dluh bude fungovat věčně?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na dluh? Ale notak, to už snad nemáš zapotřebí, takhle lhát, ne?
pogo26
To je realita, ale i tu jseš schopnej asi popřít.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Realita, pro kterou nemáš důkaz. 😁 😁
pogo26
Ty nevíš, kolik si půjčila EU a jednotlivé státy?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A určitě to všechno je jenom kvůli elektromobilům...
Achjo, tohle zkoušej na někoho jiného.
pogo26
I kvůli EV. Nic nezkouším. Pokud si to neumíš spočítat sám, tak není problém si to najít. Jenom z toho, co si půjčila EU jde přímo na Zelené peklo cca 1/3.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže Green Deal nejsou jen elektromobily, že? Ty ve skutečnosti tvoří jen malou část celku. Takže opět jsem se od tebe dočkal jen lží a manipulací.
pogo26
Spíš by jsi měl uvažovat o tam, kde reálně skončí ty další 2/3.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A proč? Momentálně řešíme auta, že? Tedy neřešíme ani tu jednu třetinu, řešíme malou část z té jedné třetiny a tvou nesmyslnou manipulaci o "emisích na dluh".
Ostatní spekulace přenechám Okakůrovcům.
pogo26
Jsou to emise na dluh. Jejich teoretické snížení je na dluh a skončí to jinak, než politik hlavně západním voličům nasliboval.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je samozřejmě hloupost, pro kterou nemáš jediný důkaz.
Arese
Ano, protiemisní systémy jsou kvůli přehnaně vyšponovaným limitům na čistotu emisí skutečně čím dál složitější. Ale pořád je to tisíckrát lepší a ekologičtější řešení, než hnusné zkratowozy, jejichž těžké a málo kapacitní baterie jsou plné těžkých kovů, při jejichž těžbě je plundrována příroda otřesným způsobem a navíc ji nezřídka dělají děti!
https😐/www.autoforum.cz/…ice-nez-diesely/
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, děti... ty u demagogů nesmí v žádném případě chybět.
Arese
Já vím, veřejná prezentace těchto otřesných fakt spojených s elektrodebilitou se elektrohujerům vůbec nelíbí... 😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Škoda, že ta fakta už dávno nejsou pravda, a drží se jen v zaostalých hlavách.
Arese
A že většinu těchto afrických dolů ovládají čínské firmy, to už taky není pravda? 😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Utíkáš od dětí jinam? Jak podřadné...
Arese
Nikoliv, ty utíkáš od těch firem komoušké Číny, na kterých by Západ byl (při rozsáhlé aplikaci elektrodebility) závislý! 😲 😒
Hendly
Asi to nemá cenu, ale zkusím to.
1.Dnes je západ závislý na ropě.
2.Čína do toho neinvestuje soukromé peníze - jde o investice čínské vlády. Tady se bojuje proti hrsce dotací na EV a argumentuje se čínou která jede celá na vládních investicích.
Arese
Tady se bojuje proti komoušké Číně, která je bezesporu největším nebezpečím 21. století pro demokratický Západ. Proto je vbysoce žádoucí, abychom na ní byli co nejméně závislí. Tím druhým nebezpečím je rozpínající se Islám a až na třetím místě je Putinovské Rusko.
Hendly
Tudíž je nutné investovat a podporovat takové technologie které tu nezávislost vybudují. To je - obnovitelné zdroje energie, moderní mobilitu atd.
Poslední dobou mi děláš radost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to máme blbé. Takže máme následující možnosti😒br /> 1. závislost na ropě, tedy sponzoring Islámu
2. závislost na lithiu, tedy sponzoring Číny
3. závislost na ropě/plynu, tedy sponzoring Islámu a Ruska
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Největším nebezpečím 21. století jsou zaostalí fašounci tvého typu, Arese.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aha, takže ty píšeš o dětské práci, a když tě upozorním, že to už dávno není pravda, obrátíš na Čínu, ale já jsem ten, kdo utíká.
Jsi směšný zoufalec.
Arese
Pořád 100x lepší, než tu "neskutečnou chemickou továrnu" plnou těžkých kovů vláčet v mnohasetkilogramových bateriích! 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nahradou za karcinogenne turbodiesle budu e-tech hybridy s lahkymi 40kg bateriami. Ten ich bezspojkovy hybrid vyzera zatial velmi dobre, ak bude taky dobry v praxi ako pri prvych recenziach tak moze byt lepsim riesenim ako eteablovane hybridy od Toyoty a Hondy a je to ovela perspektivnejsia cesta pre buduci ovela lacnejsi vyvoj. Jednorazova investicia do vyvoja hybridu a jeho jednoducha skalovatelnost od mini aut az po hypersporty bude teraz v trende u vsetkych automobiliek, tu diesel nema sancu konkurovat.
pogo26
V prostředí, které momentálně vládne v EU, se o nějaké konkurenci nadá ani bavit. Plány v pohodě splníme a ještě překročíme.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Neviem co si tym chcel povedat. Hybridy prerazili najprv v krajinach v ktorych ziadne EU limity neexistovali, iba kvoli svojej spolahlivosti, uspornosti a nekarcinogennosti ktoru EU vobec neriesi. Je to len zaostalost Europskych automobiliek ze s hybridmi tak dlho meskaju a utopili vo vyvoji turbodieslov ako slepej ulicky tolko zbytocnych miliard aj ked mali 20 rokov za vzor Toyotu ktora sa elegantne zbavila dieslov a dnes u mnohych modelov vyse 80% tvoria hybridy co potvrdilo spravnost tejto cesty.
jam2015
A dokonca ho používal aj Mercedes!!
Jakub Šafanda
Chválit automobilku za to, že něco nenabídne? Tomu nějak nerozumím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to jednoduché. Diesely plni emise velice problematicky, aby je plnily, musí být velice složité a tím poruchove. A presto s těmi emisemi maji problém.
A ta slozitost se poté projevuje v koncové ceně.
Jakub Šafanda
A to jste vzal kde?
Mimochodem, poslední dobou vychází stále více článků o tom, jak jsou moderní benzíny složité a pokud se vyskytne problém, málokdo dokáže rychle najít problém.
Mimochodem, co je na moderním dieselu složité? Co je tam tak složitější než u moderního benzínu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok, tak nejdriv se zeptám na ty články, které tvrdi, ze benziny jsou složitější než diesely
https😐/www.garaz.cz/…diesely-21003589
https😐/www.garaz.cz/…si-veci-21004937
Ano v porovnani pred 20 lety jsou benziny složitější než byvaly. V porovnani s dieselem rozhodne ne.
Tak například oproti mému benzinu maji navic😒br /> Turbo, spojku, alternátor, v případě automatu mechatroniku( automat mam taky ), SCR, DPF, S&S , inteligentní dobíjení baterie, choulostivé vstrikovace. To jsou věci, které mne napadli bez přemýšlení, no 3 řádky je dost.
Jakub Šafanda
1. Nemluvím o ojetinách ani o levných nových benzínech (třeba co se dává do Dacie). Mluvím o nejnovějších benzínech.
2. Ty věci co jsi vyjmenoval, to patřilo k těm benzínům? No, asi ano. Navíc je tam ještě zapalování...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky mluvím o nejnovejsim benzinu, který má 180 koni. Ano, r.v. 2019 mozna neni uplne nejnovější a myslím si že cenovka nad 800tis taky neparri k lowendu.
Jakub Šafanda
Už se v tom ztrácím.
Co tedy u dieselu je a u benzínu není?
A obráceně, co je u benzínu a u dieselu není?
Tak schválně.
Papezja
Ano, slozitosti je to podobne. Prime vstrikovani, preplnovani, DPF, variabilni casovani ventilu atd. Benzin nepotrebuje SCR, poslouzi tricestny katalyzator, ktery zas z principu nemuze mit diesel. Benzin ma sice zapalovani, ale to uz je peknych par let integrovany elektronicky modul, ktery na cene a slozitosti nic moc nepridava.

Diesel je ale narocnejsi na vyrobu, protoze vstrikovani, blok a klikovy mechanismus musi zvladat vyssi tlaky dane principem dieselu.
argejev
Diesle su aktualne dostupna cesta ako znizovat realne emisie.pokles ich trhoveho podielu ma za nasledok narast flotilovych emisii napriec celou europou. Dokazu poskytovat dlhodobo usporu CO2 aj pod zatazou v realnej prevadzke. Toto hybrid, plug ani turbo benzin mimo meracieho cyklu nedokazu.
Netvrdim, ze diesel patri do mestkeho auta, ale jeho miesto vo flotile kriznikov dialnic je zasluzene.
To ze doba patri hybridom a diesel uz nie zial nie je dovod na radost...je to dokaz nespravne nastavenej legislativy.
Zial ani ludia vysoko ekologicky mysliaci nechapu niektore suvislosti.
Nepotrebujem sa samozrejme hadat, tato problematika nie je diskusiu na tomto fore, treba toho precitat viac ako clovek najde na wikipedii...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Cesta jak snižovat CO2, i když to taky není pravda, nikoliv emise. Ještě mi Ada nedokázal ukázat auto D segmentu s dieselem, které jezdi do 3.5l nafty. Emise nejsou jen CO2. Naopak ostatní emise, v tom je diesel mnohem hůř než benzin. Takze cestou ke snižování dieselem se naopak ukázalo, že je kontraproduktivní a presne opačná.
argejev
Co je Ada? Ano dieselgate poznam. Ja som pisal primarne o GHG emisiach. Ak hovorime o emisiach znecistujucich latok, tak pokial moja vedomost siaha, tak su tonprave posledne platne EURO normy, ktore tieto emisie reguluju prisnejsir a ktore automobilky splnaju. Tieto normy sa maju sprisnovat a automobilkybich misia plnit. Ja vidom problem v tom, ze kym dotacie na EV su viazane na narodne ciele spojene so sklenikovymi plynmi tak hon na diesle je spajany s prekonanou kauzou diesel gatu. Vysledok? Na znizenie emisii CO2 kupujeme dotovane EV, ale tym ze potlacime diesle nam CO2 aj tak stupa pretoze stupaju benziny. Tvoja argumentacia o znecistujucich latkach je z tohto pohladu irelevantna, pretoze tieto emisie neriesi v podstate ziadna narodna legislativa...
A na zaver...nic sa neukazalo. Pretoze diesle generuju len tolko NOx, kolko im umozni SCR...PM pustaju len tolko kolko pusti DPF.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proč mají tedy diesely výjímku, že můžou v provozu vypouštět 120mg/km NOx místo stanovených 80? A to až do roku 2023 minimálně. Do 2020 to bylo dokonce 168mg.
Navíc SCR když bude fungovat tak ok. Ale taky by měla automobilka zajistit, aby to fungovalo a ne že si to kdekdo nechá vypnout. Stejně tak s filtrama.
Áda je jden troll, který oslavuje diesely.
Když se sníží dieslem emise, tak mi tedy řekni jaké auto D segmentu mám pořídit, abych je snížil, když teď benzínové jezdí do 4 litrů?
https😐/moje.auto.cz/?…
Konkrétně 3,6l benzinu je v přepočtu na CO2 asi 3,2l nafty. Tak povídej, jaké v D segmentu auto sníží emise dieselem?
Arese
Ale nejnovější generace koncernového dieselu 2.0 TDI Evo s dvojitým vstřikováním močoviny je přece extrémně čistý motor, a to dokonce i ještě předtím, než dosáhne provozní teploty! 😄 :yes: :yes: :yes:
Hendly
Jojo, ten kyselej smarad za tím to by člověk mohl čuchat celé dny. A nebo ne?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne. Kyselej smrad neměl už 2,0tdi 2018. Takhle mi smrděla Audi z. 2012
Hendly
Tak nakonec to možná i někomu voní...
Spalovák smrdí, některej víc, některej míň. Diesel smrdí taky a to i při tankování. Prostě to k tomu patří. Můžem se přít jak moc, ale tvrdit že nesmrdí je zavírání očí před skutečností.
pogo26
Spalovák smrdí, voní. Máš pravdu. Až budou mít lidé možnost ho nahradit, tak to určitě udělají. Zatím tu možnost nemají.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Začal jsi kyselým smradem za autem, a teď jsi u tankování. Starší nafty (minimálně ty koncernove) kysele smrděly. Dnes můžu zapojovat vozík za nastartovaným autem a necítím nic. Nepopírám emise, ale smrad ano.
Zkusil jsi to, pro jednou to nevyšlo.
Hendly
Tady jde spíš o citlivost. Někdo vydrží za nastartovaným dieslem stát 5 minut a kecat...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Před třemi lety jsem to intenzívně cítil, dnes nic. Odkud čerpáš, že pořád smrdí? Přání otcem myšlenky.
Hendly
Není zas takový problém setkat se s novým nastartovaným autem...
Edit: nejlepší je to takhle - jdi na procházku do lesa tak na 2 hodiny bez toho aby jsi potkal auto. Pak stačí aby jedno auto projelo ( je jedno jestli fungl nový) a máš jasno.
Já se s tím setkávám často při návratu z běhání..
Avatar - _Karel_
_Karel_
To asi není. Ale je problém přiznat, že vařím z vody a cucám z prstu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bez vody se blbe vaří 😒] 😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ad tvůj edit - měl jsem pocit, že z partičky elektrofanatiků jsi jeden z mála, co má alespoň trochu úroveň. Původně jsi reagoval na TDI evo kyselým smradem, začal jsi couvat k tankování, a teď jsme u porovnání s vůní lesa. Stojí ti to za to? Smutné.
Hendly
Nejde o vůni lesa, ale o uvědomění si co je čistý vzduch.
S novým TDI se setkávám, posun tam je, ale cítít furt je.
Je to stále o tom samém, někdo se tu hádá jak je diesel v osobním autě kultivovaný, někdo tu tvrdí, že EV je stejně hlučné jak spalovák a někdo tvrdí, že spalovák nesmrdí. Je to vše i o osobním vnímání. Nemám zas takový problém s tím, že někdo chce jezdit v osobním autě s dieslovým motorem, ale tvrdit že je to tiché, pohodlné a čisté je popírání reality.

K tankování - byl to můj aktuální zážitek proto jsem ho připsal. Mastná hadice, smrad nafty a luxusní auto.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm, je spousta naftových aut, která jsou tichá a zcela jistě pohodlná.
Ale chápu, co chceš slyšet. Oproti EV se v tom nedá jezdit. Hrozně to smrdí, smrtelné vibrace uvnitř, na benzínce hadice k pozvracení, z hluku praskají bubínky.
Připomínáš mi ortodoxního vegetariána, co si čuchne k masu. Nejspíš se pozvrací. Což neznamená, že maso je špatný. Jenom to, že je to pošuk.
Hendly
Tohle už se posunuje od individuálního vnímání spíš k urážkám.
Nemám moc rád přirovnání a i to tvé mi moc k situaci nesedí.

Jistě je spousta naftových aut, která jsou lepší než ostatní naftová auta, ale když by šlo pouze o tichost a pohodlí, nejspíše mají tahle auta benzínový motor. A když porovnáš EV s benzínem tak jsi zase o stupeň jinde.

Když bych měl zabrousit k tvému přirovnání, příjde mi spíš, že tě chci přesvědčit, že opravdový burger z kvalitního masa sice stojí víc, je menší a musíš pro něj do vzdálené restaurace, ale je lepší než McDonald.
topten
muzu potvrdit hendly co pises k tomu smradu. kdyz jsem bydlel na malym ale cistym meste, cejtil jsem jen ty stary naftaky, ted bydlim nekolik let v lese na cistym vzduchu a kdykoliv vyrazim na silnici, cejtim ten smrad i z novejch aut. s tech nejnovejsich dyzlu se line neco co mi pripomina ozon, co to je netusim, ale ozon to (doufam) nebude, to by taky nebylo nic hezkyho. dokonce cejtim vic benzinaku nez driv, ale s naftakama se to srovnat neda, a hlavne, benzinak nesmrdi, benzinak voni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
On to ozon byt teoreticky muze, i když na otevřeném prostranství mi to přijde nepravděpodobné. Zvýšené množství NOx v kombinaci se slunečními paprsky vytváří prave prizemni ozon.
topten
jde to primo z tech aut, po predjeti to zmizi, kdyz tam teda neni dalsi naftak. ale jen u nekterych, mozna nejaky problem, ale jde o novy auta
Hendly
Stačí se projet na kole po silnici kde jezdí auta. Nejlíp v kopci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná ještě mne napadá, že je ještě povolena výjimka, že když není na provozní teplotě, nemusí fungovat katalyzátor, obecně systémy čištění emisí a tedy emise můžou a jsou úplně jinde. Ale to by bylo asi i cítit u studeného benzinu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm, to tvý přirovnání mi vůbec nesedí. Když u něj zůstanu, tak jsi spíš přesvědčený, že ten burger je rozhodně lepší protože není z nezdravého masa, ale je veganský.

Přirovnávat EV ke kvalitnímu bergeru a ICE k McDonald, to je strašný blábol. Strašný.
Hendly
Auto je dopravní prostředek. A buď se dopravuješ v tichu a pohodlí (EV) a nebo se to ticho a pohodlí snažíš udělat pomocí mnoha úprav na hlučném spalováku (dieslu).

Takže přirovnávat EV k náhražce nechápu. Proto přirovnání nemám rád.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Odhlučnění u aut není rozhodně jen kvůli motoru. Kvalitní auto je odhlučněné dobře, a levné moc ne. Takže ještě jednou - s naftovým šestiválcem je auto i tiché, i pohodlné. Abychom dostáli běžného koloritu diskuzí, kvalitní naftové auto bude často po 50tkm tišší, než Tesla S.
Veganský burgr neberu jako náhražku, ale jako alternativu, byť ne pro mě. Takže mě to přirovnání přijde skoro ideální.
Hendly
Bavíme se o základu - samotném pohonu. Tam je ev a spalovak velice rozdílný. Už v základní konstrukci spalovaku musíš bojovat proti hluku a vibracím, tedy proti tomu co elektromotor v základu nemá. Proto vyvažování hřídele, dvojhmotove spojky atd. Až na ten základ pak dáváš odhlučnění atd.
Přirovnání prostě nejsou vhodná stejně jako zbytečná poznámka o tesle.
Edit: s benzínovým 6valcem by to auto bylo nejspis lepší než s dieslem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nepamatuju si, že bych se hádal o tom, že není elektromotor jednodušší.
Že má spalovací motor vyvažovací hřídele a dvojhmoty - koho to zajímá? Sednu do auta a jedu. Tiše, komfortně. Smiř se s tím, že spousta lidí má rádo zvuk motoru (ne všech) a vůni paliva. To, že z toho někteří elektrofans dělají vibrace V3S a z paliva močůvku, na tom nic nezmění.
S benzínovým šestiválcem bude cesta do práce stejná jako s naftovým.
Hendly
"S benzínovým šestiválcem bude cesta do práce stejná jako s naftovým." Zajímavé..
Nejde o jednoduchost, spíš o samotný princip. Máš pohon který je tichy, prostý vibrací a to za všech provozních teplot a režimů a pak máš diesel který aby vůbec byl možný dát do osobáku musí mít x mechanických úprav a odhlučnění.

Proč je diesel v osobních autech? Je to v 99% finanční hledisko. Prostě nemáš na to platit spotřebu benzínového.

Právě proto "koho to zajímá" si myslím, že mé přirovnání s hamburgrem nebylo tak daleko. Koho zajímá, že maso není čerstvé, stačilo přidat koření, technologický postup a jde to jíst... koho by to zajímalo co jí...

Edit: "spousta lidí má rádo zvuk motoru (ne všech) a vůni paliva"
Vůně nafty je zajímavý pojem..
pogo26
Důležité je hlavně odhlučnění od kol. Motor už nejde slyšet skoro nikde.
Hendly
"Motor už nejde slyšet skoro nikde." příklad auta?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Nejsem schopen říct u novych aut. Cca 3 roky zpět to bylo kazde dieselové, i nové. V poslední době nové diesely moc nepotkavam .
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli je to tak, zatím jsem neviděl testy emisi v provozu, pak jen skvělá zpráva.
argejev
Ja neviem preco maju vynimku, predpokladam ze si to vylobovali vyrobcovia. Ukazujes mi tu auto co preslo za 2:16 vzdialenost 144km...toto asi nebude dialnica ze kedze je tam avg rychlost 64km. To sa mame ako bavit o vysledkoch eco rally? Zjavne ukazujes auto ktore je skvele do mestkej premavky...a o tom presne su hybridy a mildhybridy. Nespochybnujem
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Je to běžná cesta za dodržování rychlostních limitu na silnicích 1. a 2. Třídy pres cast republiky. O dalnici jsem neřekl ani slovo. Jelikoz dalnice v CR nejsou všude tak se někdy prostě musí jet mimo ne. Proto říkám, ukaž mi auto D segmentu, které v bezne mimomestskem provozu pojede pod 4 litry, žádná eco. Kdyz bych jel eco, pojedu ještě o cca 20-30 min.dele, ale budu na 3 litrech.
argejev
Mas priemernu rychlost 64 na cestach 1/2 riedy a nevolas to eco rally? 😉 pozri ak mas cas sediet v aute o polhodinu dlhsie aby si usetril 0.5 litra tak v pohode-si stastny a nesmierne bohaty clovek. Moj prispevok bol venovany pripadom, kedy clovek s autom jazdi pod zatazou (nalozeny alebo rychlo). To nie je tvoj pripad. Nemame sa o com bavit...tvoje porovnanie mi nedava prakticky zmysel. U mna by ta Toyota jazdila za 6-6,5 litra vplyvom podmienok a to je 1-1.5 litra viac ako ma 2.0TDi s podstatnou rezervou vykonu a krutaku.
DonVito
64 neni (vetsinou) eko rally. Asi nevis, ze na silnici jsou zatacky a hlavne obce, kde je limit 50km/h.

Dej si trasu do planovace a vyjde ti to mozna pomaleji.

Ja jezdil do prace prumernou 60km/h.
25 min mimo mesto / vesnice...
Normalnim stylem - to je temer podle predpisu.

Abys s Corollou hybrid jel za 6,5, myslim, ze bys musel (mimo dalnice) jet hodne za zakonymi limity!

Muzes mi povedet z ceho vychazi tvuj odhad??

Corolla 2.0 hsd ma normovanou spotrebu 3.7l.
Octavia 2.0 tdi ma take 3.7l.
RAV4 hybrid ma normovanou spotrebu 4.5l.

A normalni clovek ma myslim s RAV spotrebu 6.5l vcetne dalnice!
argejev
V poriadku. Ja jazdim ine trasy. Preto diesel a preto argument, ktory som priniesol ma svoje miesto v diskusii.
Pravidelne jazdievam trasu co ma 89 km. Ak idem po dialnici tak to dam za 50 minut so spotrebou 5-5.2. Ak idem cez pezinsku babu ( oblubeny kopec motorkarov). tak do davam za cca hodinu so spotrebou 5.5. V oboch pripadoch by bol rozdiel na hybride minimalne liter, mozno viac ak by som mal stihnut rovnake casy. A ano, cele to je o tom ze mi staci si privstat si 10 minut skor a hybridom to bude to iste, mozno lepsie. No otazka predsa nie je postavena takto. Ak casom prestanem privstavat o 10 minut skor a proste budem jazdit rovnako ale za viac...a sme pri tom co sok pisal. Auto, ktore na papieri dosahuje nejakubspotrebu, dokonca za istych podmienok ju dosahuje aj realne vsak pri vyuzivani pod zatazou uz ulieta. A tak tu neplati, ze hybrid je lepsi ako diesel...hybrid dokaze jazdit s lepsou spotrebou, ale co z toho ked bude malokto tento rezim vyuzivat. Alebo si myslis, ze keby som dostal hybrida tak zacnem jazdit s cielom mat spotrebu 4litre a travit denne v aute 20 minut navyse? No nie...takze budeme mat vsetci ekologicke auta, ale nie vsetci ich budu vyuzivat spravnym sposobom - a diesel by to riesil.
Neberiem Vam ze so svojimi autami jazdite spravne a ekologicky a ze tie vozidla vam umoznuju setrit. Ale mozno vystupte z bubliny a pozrite sa aj na inych uzivatelov, ktori auto pouzivaju tak, ze je proste diesel vhodnejsi...o tomto je moj prispevok.
DonVito
Znam Mikesuse.

A nemyslim, ze jezdi pomalu nebo ekologicky. To si myslis jen ty..

Zkus ho poslouchat. 😉

Kdyz ma Corolla stejnou normovanou spotrebu jako Oct, tak nebude v praxi jezdit za vic, krome o neco vyssi spotreby na dalnici.
Opet tvuj vymysl, ze bude. Promin.

Heled, na dalnici ti tvuj diesel neberu.
Ja bych ho teda nechtel ani tam.
Ale na silnici je podle me hybrid (Corolla vs Oct.) lepsi. Uz proto, jak novy dsg nechutne motory podtaci.
A o meste snad psat nemusim. 😄

PS Uzasny evo TDI motor ma 52mgNOX/km zatimco Corolla ma 27mg/km. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No corolla je nejčastěji mezi 4-4,5. Tenhle odkaz je z Camry, která jezdí ještě úsporněji než Corolla. Hlavně při té zátěži.
Pokud jedu s Camry na dálnici tempomat GPS 130, jsem na 5-5,5 podle reliéfu a provozu. S corollou spíš o litr víc.
Ale souhlasím, kdo chce tahat těžký příves, nebo létá dálnice 160, tak tam bude diesel lepší.

Novej evo má fakt 52mg NOx? já myslel, že se prsil VW, že to dokážou za téměř nulu s dvojitým katalyzátorem a SCR
DonVito
Nulu nema urcite.

Normovanych ma 11mg?

RDE se dost tezko dohledava..

Nasel jsem 52.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto jsem psal skoro nulu.
Misto 11 mít 52, tedy cca 500%, to je huste. No aspoň uz to je v daném limitu, ne jako u par let starých, kde to misto 80 bylo i přes 800.
Kde hledas ty výsledky RDE?
DonVito
No, jak jsem psal, blbe se to hleda..

Tak jsem cerpal odtud.
https😐/www.nextgreencar.com/…-manual-6-speed/

A 52mg bylo i u Passata evo i u Golfu.
Popravde si tou hodnotou nejsem uplne jistej...
Ale ta relace s polovinou u benzinu by mi davala smysl.
Ja cetl asi pred rokem test nejvic nejcistejsiho posledniho dieselu od Mercedesu.
Ale jeho benzinovy ekvivalent byl cistejsi. 😲
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Nemáš se za co omlouvat! 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Svým způsobem logické. Renault je na dně, ruší větší modely, kde jsou diesely potřeba, a nabídku motorizací zbytku modelové řady brutálně seškrtává. Za chvíli si člověk bude moct vybrat mezi 1.0 TCe v Cliu, Capturu, Mégane, nebo Kadjaru a jestli se bude cítit při dotacích, tak Zoe nebo plug-in.
traveldrive
Renault je na dne...? Hoď sem tie červené čísla.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jedna ztráta a už je na dně? No, ty máš tedy hodně pokřivené myšlení.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To není jedna ztráta. Kdybys sledoval dění v automotive, tak víš, že celý koncern prochází restrukturalizací, propouští, snižuje náklady a mění strategii. Teď je ještě ve větší ztrátě, než se očekávalo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To pořád neznamená, že je na dně, i když věřím, že hlupáci by rádi viděli konec Renaultu. Tak se k nim zbytečně nezařaď nesmyslnými kecy.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli je u dna, na dně nebo nad dnem, je celkem bezpředmětné. Každopádně snižuje produkci, šetří, přehodnocuje působení na jednotlivých trzích a unifikuje techniku. https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A hele, jak najednou obracíš... 😁 😁
Sladké tajemství - dělají to momentálně všichni!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, opravdu všichni nerestrukturalizují celý koncern.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aha... a proto VW mění strukturu značek, proto Ford přepracovává celou nabídku k zeštíhlení, proto se Fiat radši spojuje s PSA, Suzuki kupuje Toyoty, i prémiové značky hledají spolupráci kde můžou... ale v háji je jen Renault. 😁 😁 😁 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No to je šok, že se výrobci posouvají kupředu a reagují na ekoterorismus. Ale je rozdíl snížit produkci o 700 tisíc aut ročně, protože jsem ve ztrátě, a přeznačkovat si hybrid nebo EV od partnera. FCA je v p.... asi od roku 2001. EDIT: jaj, teď si všimneš, že FCA v roce 2001 neexistovalo. Užij si to, inkvizitore.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Každá značka to dělá po svém. A snížení objemu výroby, pokud zároveň vede k vyšší ziskovosti, není ničím špatným. Tedy ne pro normálního člověka.
argejev
Inymi slovami zvysuje svoju ziskovost na predane auto...
Ale nie je na dne 😉
V diskusii sa tazko berunslova spat, ale si to proste prestrelil tak to nechaj tak a nemotaj sa v tom.
Je to proces vo firme, ktora bola pred 3-5 rokmi na vzostupe a uz nie je. Nic prekvapive zbavit sa R&D do technologie, ktora kazdorocne klesa a zaroven je kazdorocne zlozitejsia.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když vám na tom tak záleží, tak není na dně. Akorát není ziskový a management to bere natolik vážně, aby přehodnotil dosavadní plány a zvýšil efektivitu výroby i za cenu ústupu z pozic. Což zřejmě znamená zrušení Talismanu a spol. a tím nerentabilitu vývoje dieselových motorizací. Trochu se obávám, aby to nebylo jako s FCA.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Panejo... ty válíš. Ani Renault oficiálně neřekl nic o konci Talismanu, ale ty už máš jasno. Ty jsi fakt materiál, to se hned tak nevidí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O konci větších Renaultů se spekuluje už asi půl roku... https😐/m.autorevue.cz/…cenic-a-talisman
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spekulují novináři, automobilka neřekla nic. Ale jo, chápu, tobě to stačí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky jsem netvrdil, že řekla. Ale chápu, Blue Sunově diskusní inkvizici to stačí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty na základě spekulací a všeobecné situace trhu vymýšlíš konec značky, ne já. Tak si nech inkvizici a narážky pro sebe, protože tady taháš za hodně krátký konec.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lžeš a vkládáš mi do klávesnice, co jsem nenapsal.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
"Renault je na dně, ruší větší modely," "zřejmě znamená zrušení Talismanu a spol. "
Já nemusím nic vkládat, tvá klávesnice to dělá za mě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli jsi sem přišel vysírat a hádat se o definici dna a rušení nebo nerušení, tak nazdar, nemám na tebe čas. Téma diskuse je o něčem jiném.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já? Ty se tu pořád vykrucuješ jak žížala, protože jsi napsal ***inu a nemáš ji ani čím obhájit. A ještě kopeš do ostatních, jako by za to mohli oni.
Ne, blb jsi ty.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Blb jsi ty, protože se pořád dokola chytáš jednoho slova, ze kterého jsem dávno ustoupil, ačkoli to byla maximálně hyperbola, a myslíš si, jak jsi mi to natřel. Tak si to užij.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Panejo... ty jsi fakt materiál, to stojí za to.
pogo26
Ne koncern, ale celý průmysl.
ivan7
na dovolenku...za dalekou pracou je dizlacik vyborny....az nenahraditelny....a to tie som fanda dizlacikov :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nyní jsou čisté, silné, kultivované a tak se zruší. Co bude mít za motor Master.
Avatar - Ham.
Ham.
Litrový tříváleček po vzoru Fordu.
https😐/www.auto.cz/…parkujete-131450
ericn
No tý vo*e, to je masakr 😒] Tohle snad nikdo nemůže myslet ani vážně :no:
Hendly
Kultivované?
Avatar - Mikesus
Mikesus
V mainstreamu ani kultivované ani čisté. Už se hodně přiblížili svým limitům a stále si myslím, že je co zlepšovat, že by to šlo. Ale na úkor spolehlivosti z důvodu větší složitosti. Už teď jsou dost komplikované, náchylné na pravidelnou údržbu a kvalitní naftu.
Doba nesmrtelných dieselů už je dávno pryč. Taky ty nesmrtelné diesely měly problém vůbec s euro4
Thor
BMW 630d si dovoluje s tvým tvrzením zásadně nesouhlasit. A taky Ford S-Max 2.0d, BMW X1 118d, jen z toho co jsem jel poslední dobou. Šup klapky z očí dolů...😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
630d není mainstream. A kultivovanost čtyřválců je rozhodně diskutabilní.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím že kolega zmínil pokrok, kultivovanost není úplně ideální ale benzíny s CVT a že jich je, rozhodně nejsou kultivované také.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokrok určitě, podle mě jsou i čisté.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chodis diskutovat na web o autech a vůbec netusis co je mainstream?
mrazik
Vlastnil jsem dnes uz stary Avensis 2.0 D4D 93kW a paradni kultivovanost.
EV auta sice nemaji komplikovany motor, ale budou nachylne na problemy s elektronikou a to bude veselo.
Za č 4 roky, az se nemci zacnou zbavovat elektrickych hracek, co si nakoupili z dotaci, bude veselo na trhu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, tak hlavně, že spalovací auta vůbec nemají problémy s elektronikou... 😁 😁 😁 Vždyť je to už dnes největší zdroj problémů v autech.
mrazik
Prave proto, ze uz dnes maji spalovaky problemy s elektronikou, tak EV auta, kde je mnohem vic elektroniky se budou potykat s jeste vetsima problemama.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Což je naprostý nesmysl. Protože elektrický pohon není ničím extra choulostivým, na rozdíl od palubní elektroniky, která dělá nejvíce problémů. Což umí rozlišit i průměrně myslící člověk.
mrazik
EV auto ma jeste vice elektroniky nez spalovaci motor - doporucuji vzdelat. Uz jen hlidani kazdeho clanku baterie, celkoveho stavu baterii, miliony pomocniku o ktere nikdo nestoji, ale maji vynahradit vysokou cenu atd. S timhl ebudou v budoucnu velke starosti.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pomocníky mají jen EV? Wow, co já se tu ještě nedozvím.
Je zajímavé, že zatím jsou problémy akorát s palubní elektronikou typu infosystémů a ovládání výbavy auta, ale se silovou elektrickou částí pohonu se ty problémy stále ne a ne vyskytnout. Kruci, co zase dělají všichni špatně, když mrazik to ví líp?
Hendly
Opravdu chápeš slovo kultivovanost dobře?

Napište nějaký dieslový motor který by se alespoň blížil svým zvukovým projevem benzínovému (o porovnání s EV snad nikdo ani nezauvažoval).
Avatar - Mikesus
Mikesus
My měli avensis 2.2 Dcat. No rozhodne s benzínem by si to nikdo nespletl. A to v porovnani s 2.0 na tom byl subjektivně lepe.
DonVito
Ted uz jen pockat tricet let az ty soucasny doslouzi...
Snad se toho doziju.

Tak treba uz my vnoucata budou dychat cistejsi vzduch.

Skoda, ze ma a hlavne mela Evropa - nesmyslne - mirnejsi normy pro diesely.
A ani ty se nedodrzuji... :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... a o děcka z Afriky se nestaráme, nejsou vidět, a kde se jen ten špinavý vzduch bere v Číně, když tam diesely prakticky nejsou ...
Opravdu nevím, v čem je drancování vzácných kovů lepší než těžba ropy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ta slovní manipulace, to je tak krásné... Ropa se těží, to je v pořádku. Ale kovy drancují, aby to vypadalo hodně špatně. Ty jsi tak kouzelný...
Arese
Smrdíš demagogií na sto honů, hochu! 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Od tebe to zrovna sedí. 😁 Nezapomeň na dětskou práci.
Arese
Hlavně ty na ni nezapomínej, až tady zase budeš obhajovat ty elektroplečky! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až se ode mě dočkáš obhajoby elektrických aut, dej vědět. Jé, promiň, ono se to ještě nikdy nestalo, takže máš zase smůlu... 😁
Arese
Děláš to sice rádoby rafinovaně nepřímo, ale v kontextu je tvůj postoj jasný! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak to bych konečně rád znal svůj postoj... Škoda, že opět nemáš pravdu, ale nic jiného od tebe ani nečekám, jen další lži.
mrazik
A neni to snad pravda ? Porovnej ropny vrt vs lithiovy dul . Dale nalsedne zpracovani ropy a vytezovani lithia, atd.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Svinstvo je to obojí stejné. A takové drobnosti jako neustálé havárie ropných tankerů a potrubí, to taky hezky pomíjíte.
Hendly
Můžeme porovnávat - https😐/www.stoplusjednicka.cz/…nadskeho-mordoru

Spotřeba lithia a ropy je řádově někde jinde. A "recyklace" ropy taky trvá a pár miliónů let pomaleji.
mrazik
A rozdil mezi ropnym vrtem a ropnymi pisky dokazes pochopit ?
Hendly
Z ropných písků se získává ropa.
Kam tvůj dotaz míří?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Neuplynou ani dva roky a tahle polostátní automobilka bude v licenci vyrábět motory TDI...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč by Renault začínal s výrobou takového odpadu?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bude mít jen dvě možnosti, buď vyrábět auta s dieselem, nebo zkrachovat. Třetí varianta není.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Diesel je mrtvý, Ado... smiř se s tím.
Arese
To se teprve uvidí!
P.S. Nový 2.0 TDI Evo s dvojitým vstřikováním močoviny je nejen velmi úsporný, ale taky extrémně čistý motor! 😄 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, v laboratoři.
Arese
Nikoliv, prokázaly to i reálné testy německých odborných médií. 😄 :yes:
JiVi73
presne tak. vyvoj ukonci, ale prodavat je budou dal. proste je koupi a predpokladam, ze u PSA
Paulie88
Aby to zase nebyly jen silácké řeči ... Většina automobilek tohle vypustí do světa aby vypadali lépe před ekoteroristy a EU , ale kdo ví jak to pak bude ...

Jelikož jsem odpůrce SUV a nikdy bych si ho dobrovolně nekoupil, ale zároveň chci trošku větší auto (Clio je sice parádní ale už moc malý) , tak skoro nevím co bych si v Renaultu vybral do budoucna, když to vypadá že i z Meganu chcou udělat nějakou prasárnu ...
pogo26
Není důvod, proč dál vyvíjet diesly. Evropa chce spalováky v podstatě zakázat a mimo Evropu stačí benzín.
Arese
"Evropa chce spalováky v podstatě zakázat"... Ty seš pěknej manipulátor! Ve skutečnosti chce spalovací motory v Evropě zakázat jen pár pseudoekologicky extrémistických politiků, to je vše. Za pár let si na ty jejich žvásty nikdo ani nevzpomene!
pogo26
Jsem realista. Půjčují si na to stamiliardy Euro a až dojde na splácení a problémy, bude pozdě.
mrazik
A videl jsi ty terminy zakazu - 2035, 2050 atd. Jen politicke kecy, nic vic.
Arese
Přesně! 😉
Vilda1961
Tak si prostě místo Francouze koupíte konečně jiné auto.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mégane bude normální hatchback, tak nevím, kde zase bereš ty prasárny.
Arese
No podle té studie to spíš vypadá, že to bude debilní krossover.... 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za tvou slepotu fakt nemůžu.
Arese
Nápodobně! 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jsi fakt hodně hloupý a nenávistný. Mégane podle studie není žádný cross, je to obyčejný hatchback, jen s příliš nízkým prosklením kabiny, takže vypadá mohutně. Což se mi ani trochu nelíbí, zase z toho bude výhled jak z tanku, to mě štvalo už u předchozí generace, kterou jsem chtěl koupit. Současná je na tom o dost líp.
A blbý efekt dělá i kolmá příď, ale to je zkrátka ústupek bezpečnostním a prostorovým požadavkům.
Arese
Hloupý? Nenávistný? Proč všechny soudíš podle sebe? 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je dost slabé i na tak hloupého tvora jako ty, ale aspoň tím ukazuješ, jak moc jsi v koncích.
Arese
V koncích? Hloupého tvora? Na nic jiného, než ubohé urážky se už vážně nezmůžeš? 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Argumentace vůči tobě nemá smysl, protože jsi příliš hloupý na to, abys ji i jen chtěl chápat, natož pak vůbec zvládl pochopit.
DonVito
https😐/www.auto.cz/…ni-uspech-136153

Edit
Renault Mégane dorazí jako crossover?

No myslim, ze tu vedete diskuzi o nicem.

Koncept Meganu ma 1,51m na vysku, tudiz spis hatchback..
Ale treba to ma vyskou blizko k 2008. 😲
Arese
Jasně, hlavně že ty chápeš jedna báseň! 😒] 😒] 😒]
topten
proti benzinu, ktere dela u spotrebni dane 30%, tak se naftak v osobnim aute nikdy nechytne
Avatar - Mokrous
Mokrous
No nakonec ještě bude z těch našich HDI, TDI, CDI, TDCi, CRDi, JTD, dCi, D, atd... vyhledávaná sběratelská záležitost 😁 A až to budeme střílet dál, tak třeba tolik neproděláme 😁
Avatar - mariov8
mariov8
Nevidím za tím nic jiného než politické prohlášení.

Mají kompletně novou nebo zásadně inovovanou paletu vznětových motorů, na pár let mají určitě klid.

Euro 7, které do toho opět hodí vidle je pro teď pořád ne zcela uzavřenou záležitostí. Zatím to vypadá, že se půjde po spotřebě paliva, měřících cyklech a tím nepřímo po hmotnosti a čelní ploše. Jsem zvědavý, jak budou ti lidé vystupovat teď z těch zbytečně obtloustlých a přerostlých SUV... ano, je tam hmotnostní koeficient, ale těch průměrných 95g/CO2 je šílených pro vše co není malý sedan nebo liftback.

Mne ten zatracovaný diesel pořád dává větší a větší smysl a to jsem byl kdysi zastáncem benzínu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
myslím, že přesedat nebudou, ale zaplatí mnohem víc v pořizovací ceně.