Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec turbodieselů za rohem. Renault končí s jejich vývojem

David Bureš
Diskuze (177)

Vznětové motory mají už delší dobu nejistou budoucnost. Další a další automobilky totiž už nepočítají s jejich dalším vývojem. Patří mezi ně i Renault.

Turbodiesely bývaly dlouhá léta oblíbeným typem agregátů u evropských zákazníků, ostatně u větších aut zaměřených na dlouhé přesuny jsou dodnes nejvhodnější z hlediska spotřeby paliva. Jenže budoucnost vznětovým motorům není nakloněna, hlavně kvůli emisním normám a klesajícímu zájmu o ně. Například Renault dal stejně jako alianční partner Nissan najevo, že s jejich dalším vývojem nepočítá.

Krok, o kterém se v minulosti spekulovalo, nyní potvrdil přímo výkonný viceprezident pro techniku Renaultu Gilles Le Borgne. Uznávaný inženýr přiznal, že aktuální generace vznětových agregátů Renaultu je už poslední a další již nepřijdou. „Zatím udržíme diesely v nabídce, ale nové už nevyvíjíme. Blížíme se konci turbodieselů,“ prohlásil Le Borgne v rozhovoru pro francouzský server Auto Infos.

Neznamená to však okamžitý konec vznětových agregátů v nabídce značky, a to přestože je v poslední době značně seškrtala, Captur už neobjednáte s 1.5 Blue dCi a Mégane s 1.7 Blue dCi. Do SUV kupé Arkana pak vznětové motory ani nepřijdou. Jen už je automobilka nebude přizpůsobovat dalším emisním normám. Zůstanou tak pouze po dobu platnosti Euro 6d-full, pro Euro 7 už vyvíjeny nebudou.

Automobilka přitom do budoucna věří elektrifikaci nabídky. Začalo to příchodem prvních full-hybridů a plug-in hybridů, jejichž portfolio se bude postupně rozšiřovat. To samé platí také pro nově uvedené mildhybridy.

Nová strategie bude přitom patrná už na příštím Mégane, který má dorazit rovněž jako elektromobil. „Nový Mégane, který bude představen na konci roku 2021, představí naše elektrifikovaná řešení,“ prozrazuje Le Borgne s tím, že emisní pravidla chystaná pro druhou polovinu tohoto desetiletí si vyžádají různý stupeň elektrifikace všech spalovacích motorů.

Zajímavostí v tomto ohledu je fakt, že Le Borgne nastoupil k Renaultu letos v lednu, po mnoha letech strávených u konkurenční Skupiny PSA. Také ta přitom s dalším vývojem dieselových agregátů končí.

Renault mimochodem nabízel vznětové motory od roku 1979, v jeho nabídce se tak udržely přes 40 let. Poprvé takový agregát debutoval v liftbacku R20, v němž byl 2,1litrový čtyřválec s interním označením J8S dostupný v atmosférické i přeplňované verzi.

David Bureš
Diskuze (177)

Doporučujeme

30. 10. 2020 21:43
Re: Silné řeči
Jasně, hlavně že ty chápeš jedna báseň! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
30. 10. 2020 11:02
Re: Politicke prohlaseni
myslím, že přesedat nebudou, ale zaplatí mnohem víc v pořizovací ceně.
Avatar - mariov8
30. 10. 2020 10:37
Politicke prohlaseni
Nevidím za tím nic jiného než politické prohlášení.

Mají kompletně novou nebo zásadně inovovanou paletu vznětových motorů, na pár let mají určitě klid.

Euro 7, které do toho opět hodí vidle je pro teď pořád ne zcela uzavřenou záležitostí. Zatím to vypadá, že se půjde po spotřebě paliva, měřících cyklech a tím nepřímo po hmotnosti a čelní ploše. Jsem zvědavý, jak budou ti lidé vystupovat teď z těch zbytečně obtloustlých a přerostlých SUV... ano, je tam hmotnostní koeficient, ale těch průměrných 95g/CO2 je šílených pro vše co není malý sedan nebo liftback.

Mne ten zatracovaný diesel pořád dává větší a větší smysl a to jsem byl kdysi zastáncem benzínu.
30. 10. 2020 10:35
Re: neprekvapujuci tah
Ano, slozitosti je to podobne. Prime vstrikovani, preplnovani, DPF, variabilni casovani ventilu atd. Benzin nepotrebuje SCR, poslouzi tricestny katalyzator, ktery zas z principu nemuze mit diesel. Benzin ma sice zapalovani, ale to uz je peknych par let integrovany elektronicky modul, ktery na cene a slozitosti nic moc nepridava.

Diesel je ale narocnejsi na vyrobu, protoze vstrikovani, blok a klikovy mechanismus musi zvladat vyssi tlaky dane principem dieselu.
29. 10. 2020 22:41
Re: neprekvapujuci tah
No, jak jsem psal, blbe se to hleda..

Tak jsem cerpal odtud.
https://www.nextgreencar.com/…-manual-6-speed/

A 52mg bylo i u Passata evo i u Golfu.
Popravde si tou hodnotou nejsem uplne jistej...
Ale ta relace s polovinou u benzinu by mi davala smysl.
Ja cetl asi pred rokem test nejvic nejcistejsiho posledniho dieselu od Mercedesu.
Ale jeho benzinovy ekvivalent byl cistejsi. :-O