Český patent na podvozky nákladních aut může závidět celá zeměkoule. Osvědčená konstrukce se používá skoro celé století a není důvod cokoliv měnit. Vyvíjí se nástavby, ale roura s nezávislým zavěšením zůstávají.
Akorat u skodovky byla osa kyvani mimo stred roury, poloosy mely klouby a ramena mela zavesy vne roury. U Tatry je to bez kloubu, polonaprava "obiha" okolo ozubenych kol na kardanu.
Jinak stejnou koncepci podvozku ma pinzgauer, jen misto celnich diferencialu ma planetove uprostred napravy.
Pokud chcete vidět jak to funguje, tak doporučuji kouknout na Youtube kanál "Off Road Electric"
Moc nekoukejte na to co ten týpek chce vytvořit. Mám i trochu pochybnosti, jestli to bude jezdit.
Nicméně rozebírá tam dvě tatrovky a krásně tam jde vidět jednotlivé části centrální roury a jak je to poskládané dohromday.
Jen s jedním malým detailem. Centrální nosnou rouru nevymyslel Hans Ledwinka, ten jen zdokonalil řešení známé už předtím patentované "Rumpoler z roku 1903 aSalsbury z r. 1918. ( z knihy Moderní užitkové automobily Tatra, vydaná Naše vojsko , 1979) Nicméně Ledwinkův přínos byl právě v tom , že zdokonalil tato řešení do použitelného stavu počínaje typem Tatra 11,
Centrální rouru měly i předválečné a poválečné škodovky (konče stejšnem v roce 1973). Pravda, vepředu byl rozvidlený rám, ale od motoru dozadu centrální roura, kterou vedl kardan a vzadu výkyvné polonápravy.