Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatrovácká koncepce podvozku s centrální nosnou rourou: Kdo ji vymyslel? A jaká Tatrovka ji měla jako první?

Český patent na podvozky nákladních aut může závidět celá zeměkoule. Osvědčená konstrukce se používá skoro celé století a není důvod cokoliv měnit. Vyvíjí se nástavby, ale roura s nezávislým zavěšením zůstávají.
Zpět na článek
30. 10. 2020 19:20
Re: Unikátní koncepce
Akorat u skodovky byla osa kyvani mimo stred roury, poloosy mely klouby a ramena mela zavesy vne roury. U Tatry je to bez kloubu, polonaprava "obiha" okolo ozubenych kol na kardanu.

Jinak stejnou koncepci podvozku ma pinzgauer, jen misto celnich diferencialu ma planetove uprostred napravy.
30. 10. 2020 15:32
Nosná roura
Pokud chcete vidět jak to funguje, tak doporučuji kouknout na Youtube kanál "Off Road Electric"
Moc nekoukejte na to co ten týpek chce vytvořit. Mám i trochu pochybnosti, jestli to bude jezdit.
Nicméně rozebírá tam dvě tatrovky a krásně tam jde vidět jednotlivé části centrální roury a jak je to poskládané dohromday.
13. 11. 2020 19:58
nosná roura Tatra
Jen s jedním malým detailem. Centrální nosnou rouru nevymyslel Hans Ledwinka, ten jen zdokonalil řešení známé už předtím patentované "Rumpoler z roku 1903 aSalsbury z r. 1918. ( z knihy Moderní užitkové automobily Tatra, vydaná Naše vojsko , 1979) Nicméně Ledwinkův přínos byl právě v tom , že zdokonalil tato řešení do použitelného stavu počínaje typem Tatra 11,
Avatar - Stejsn
30. 10. 2020 18:12
Unikátní koncepce
Centrální rouru měly i předválečné a poválečné škodovky (konče stejšnem v roce 1973). Pravda, vepředu byl rozvidlený rám, ale od motoru dozadu centrální roura, kterou vedl kardan a vzadu výkyvné polonápravy.
30. 10. 2020 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.