Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Také Renault Mégane GrandCoupé se dočkal faceliftu. Novým základem je tříválec

45 komentářů

Anonym
je směšný. A tříválec tomu dal ránu do vazu.
Avatar - iudex
iudex
Nevidím principiálne nič smiešne na kompaktnom sedane a ani Megane nevyzerá zle. Horšie je to s tou motorovou paletou, jednak trojvalec v takto veľkom aute, jednak celkovo osekaná ponuka motorov (2+1 je dosť bieda).
Anonym
Nic nevidíš špatně? Na naprcaný bělici (to je česky kompaktní sedan). Ok umím si to představit.
Ale když se navíc jmenuje GranCoupé!? Tak to snad nemůžeš jen tak kousnout.
traveldrive
To je niečo také ako keď sa MPV od VW volá Sportsvan alebo SUV od Fordu EcoSport...
ericn
Přesně, ty názvy jsou marketingově úplně blbě - ani jeden neodráží realitu auta :no:
Avatar - iudex
iudex
Jj, EcoSport je úplný top. 8-s :no:
Avatar - iudex
iudex
Tak názov je trápny, ale nad názvami (hlavne ak je tam kupé alebo sport) som sa prestal už dávnejšie zamýšľať, nemá to zmysel. Proste dnes všetko, čo nemá na karosérii pravý uhol je kupé a všetko čo nie je vyslovený offroad je sport.
kyklop
Zrovna proporcie a vzhľad by som tomuto autu nevyčítal. Názov neriešim , tie sú zábavné naprieč výrobcami 😒]
kyklop
Motorová paleta síce nie je extra široká, ale predpokladám, že pokrýva väčšinu trhu. Že sa výrobca vykakal na silnejšie motorizácie skrz marginálne predaje celkom dobre chápem...Podobný stav je naprieč výrobcami, takže riešiť to zrovna tu asi nemá zmysel
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je asi stejně směšný, jako Octavia 1,0 TSI, Golf 1,0 TSI, i30 1,0 T-GDI, Focus 1,0 EB a další.

Auto k smíchu není. K smíchu, resp. k pláči jsou ti šašci v EK a ER, kteří potápí evropský automobilový průmysl ke dnu.
ericn
Víš co je blbý, že se třeba s tím 1.0 TSI jezdit dá í v Octávce, teda až na ten příšerný zvuk vytočeného 3hrnku. Nemám z toho radost a to auto mi přijde jak mrzáček, ale jede. Měl jsem na 3 dny náhradní OIII lift s tímhle zázrakem a žit se s tím dalo. Jezdil jsem jen v Praze a okolí... ;-\
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Píšu to opakovaně a stále - ten problém není v tom, že by to nejelo. Není to tak dávno co Octavia měla v základu 55 atmosferických kW a 0-100 kolem 10s byla holá utopie. O to opravdu nejde.

Jde o projev motoru, jak se chová při rozjezdu, jak je sladěn se zpřevodováním, jak rychle/pomalu padají otáčky, jaký má zvuk, jakou má reakci na plyn... A jakou lze očekávat životnost. A tohle vše jsou důvody, proč je 1,0 TSI pouze zlo, se kterým se musíme smířit a ne něco, co bysme měli chtít. Zlatý 1.2 TSI.
lukas13
Jestli to zdraží jako ostatní karosářské varianty, bude to nekoupitelné. Dost mě budou zajímat prodeje v 4Q/2020 a 1Q/2021, podle mě to budou max. spodní desítky kusů za měsíc. A to jim ještě fandím...

Kdo se chce pobavit, doporučuji kouknout na současný cenník Méganu. Resp. konfigurátor, klasický cenník v .pdf již na stránkách Renaultu není. Lidi by třeba mohlo napadnout si ty ceny porovnat, nebo tak něco.

A ano, tříválec je fail. 1.33 je nejlepší mainstreamový maloobjemový turbobenzín na trhu, bohužel za tu cenu je to dnes v Meganu nekoupitelné. :no:
JaSuMrnus
Taky mi spadla brada. Na začátku roku jsme vybírali kombíka pro tchána a Megane jsme napočítali tuším na 420 000 Kč. Ale kufr a přístupnost do něj se nám nelíbila. Skončil u Hyundai.
Teď Megane o 100 000 Kč víc. Jsou to pěkné auta, ale takto to nemají šanci prodat...
Anonym
To je u všech značek.
Auta brutálně zdražují.
Jen Kovanda bublal v dubnu z mrákot, že budou v létě o čtvrtku levnější.
lukas13
Všechny značky (ještě) zatím ne, u toho Meganu je to však brutální.
Anonym
Všechny značky.
lukas13
Ne, to prostě není pravda.
lukas13
Ve specifikaci, na níž jsem si myslel já, je to ještě daleko víc (v původních cenách počítám i "slevy", které v reálu platily přes deset let..., dnes nic takového není)

EDIT - Blue Sun níže má pravdu, cenník i se slevou (45t na kombi) se již na stránkách objevil. To nic nemění na tom, že drahé to fakt, fakt je. Moc.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nezlob se, ale co je na autě s automatickou klimou, LED světly a celkem slušnou výbavou za 435 tisíc drahého? I srovnatelná Scala je dražší, o Octavii ani nemluvím.
lukas13
Já si myslel na kombi 1,3 160, GT line, manuál + nějaké extras. Před zdražením cca 540, se smlouváním cca 490-500.
Dnes mi k tomu manuál nedají, automat je pro mě mínus. Pokud ale hypoteticky odečtu cenu toho automatu, jsem cca na 650 (Počítám ceníkovou slevu 45). Po smlouvání cca 600-610. Za to mi ty LEDky fakt nestojí!

A to se bavíme o kombi C segmentu s kvalitním, ale stále "normálním" mainstreamovým motorem a vlečkou. Žádné 1.6 TCe 200 a 4 control... O GT220 minulé generace se spoustou prvků (podvozek, zavěšení, motor) vycházejících z RS nemluvě...Za půl mega...
Takže jo, je to drahé a jo, já prostě tolik peněz za takové auto nedám. Jsem majitel již druhého Meganu, teď po pěti letech půjde dál, ještě nadávno jsem měl jasno o jeho nástupci, ale tohle ne.
Já totiž neteoretizuji, já řeším vlastní garáž. Za své vlastní peníze. Které vydělávám prací. Jestli ty nad nějakými 100+ tisíci jsi schopen mávnout rukou, gratuluji. Doufám, že to máš tak i v případě že jde o tvoje vlastní peníze.

Ps.: A to jsem jim byl ochoten odpustit i ten "krám" 1.2 TCe. Žere mi to litr oleje na cca 1500 km.

Pps.: FoFo 1,0 mHEV, 155 hp, STline - 539 tis před smlováním (a vím, že u Fordu to srazit jde). Howgh

Ppps.: Brát za příklad Škodu s jejich způsobem cenotvorby (dáme úplně nesmyslné ceny, brutálně zlevníme fleetů a pak to nějakému hejlovi prodáme v rámci Škoda+) je pěkná pra... podpásovka.
kyklop
Na začiatku roka a koncom minulého sa veľa dopredávalo, potom došli kusy s novou povinnou výbavou a emisnou normou a cena je tam kde je
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Klasický ceník v pdf na stránkách Renaultu samozřejmě stále je..
A co se týká cen, pak to sice opticky vypadá jako zdražení, jenže současnému Zenu u Mégane odpovídá Limited Plus před faceliftem (jelikož ještě nebyl nahrazen ceník GranCoupé, jde to nádherně porovnat). A celkově se posunuly všechny výbavy, plus přibyly některé prvky navíc (LED světla, například). Ano, vypadla sociální verze Life, ale jinak je výbava všech variant vyšší.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ProchyToman
Me tohle auto neuráží vzhledem. Mam rad jine tvary nez jen porad kombi, hatch, suv. Proto taky mam jedno Gran coupé. Nicmene, v pripade GC jsem si myslel ze kdyz kupuju zakladni 2,0 se 135 kw ze to ze me dela uz klidneho ridice, co chce vyvezt svou rodinu, ale jede to dobre. Ovsem euro 6 zatim pekne zdatne dusí auta, a dokaze i ze zabavneho Mini udelat jen nudne zrychleni s dvouvterinovou prodlevou po seslapnuti plynu. To fakt nechce pokud jsi vyjezdenej ridic a vis kde muzes na to slapnout. Kdy muzes predjet a pod. Tyhle novy elektropicoviny chteji chranit, a jsou dobry leda pro stado ovcí, coz vlastne taky do budoucna tak bude vypadat.
ericn
Tak jsem mrknul do ceníku a 1.3TCe - asi jediný použitelný motor je až v nejvyšší výbavě intens za bezmála 500tis Kč v základu, no na “levný” sedan z Turecka je to poměrně dost. 3hrnkový litr bych do takhle velkého auta asi nechtěl...
traveldrive
"Levný sedan" to bol v minulej generácii. Teraz by som to s takou istotou netvrdil.
ericn
Jj to byl, ale čekal bych tu 1.3 i s nižší výbavou, ne jen s top. Stejně to musíš dovybavit a už jsi o 80-100k výše a to bych už za obyčejný Megane asi nedal..

Btw poslední dobou to dělají snad všichni, rozumný motor je spojený vždy jen s nejvyšší výbavou nebo automatem, opravdu “user friendly” :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Můžeš třikrát hádat, proč jsou cca poslední rok párovány výkonné motorizace s top výbavou nebo automatem.
ericn
Emise a pokuty... 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Drahé auta = menší prodeje - kromě aut neumíme nic, tak půjdeme do zadele. Děkujeme emisím, kdy za nejvíc ekoauto platíš pokutu a za elektrického pažravce máš 2x nulu.
ericn
No jo... To je tak, když Evropě vládne zelenorudá levice 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdyby se elektroauta nepočítala dvakrát za nulu, tak těch "eko" aut (co to vůbec vlastně dle tebe je) nebudou moci prodávat ani zdaleka tolik. A nebo zmizí všechny výkonnější verze, protože by byly emisně neúnosné.
Tak buď za 2x0 rád.
Avatar - kari.laz
kari.laz
A co kdyby vyndali hlavu z pr*dele a nechali limity na rozumné hodnotě a řešili skutečné problémy, než neexistující problémy s emisemi nových aut a tím vytvářeli obrovvské nové problémy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže oni nejsou ty, aby splňovali ten první předpoklad...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zcela přesně!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Novinka nově znamená
- brutální zdražení
- pod kapotou 3válcový mrzák do základu
- na naftu kašleme
- PHEV verze pro diskusní ekopěchotu

Novinka začíná být slovo, které mě v automobilovém průmyslu začíná děsit.
ericn
Jo taky mám někdy ten pocit 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
A 1,5DCi je na etanol?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
3.14159265359 g CO2/km ...Průměrné IQ Evropana 3.14159265359...
traveldrive
Tak to nám ten priemer pekne sťahuješ dolu. Nechceš si dorobiť aspoň pár ročníkov ZŠ, aby si aspoň nebol tak hlboko v mínuse? 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spojit slova IQ a minus dokazuje co máš v hlavě.
traveldrive
Vieš, donedávna som si myslel, že IQ v záporných číslach neexistuje, ale presvedčil si ma o opaku. 😉
Avatar - mariov8
mariov8
Mne motorová paleta i aktuální nacenění na auto této kategorie přijde zcela v pohodě. 1,5dCi 85kW manuál dle výbavy kolem 0,5M i dvojspojka za necelých 0,6M (nepíši schválně automat). 1,33TCE manuál kolem 0,5M i dvojspojka (Ten Getrag je sice dobrý, ale automat to není) v nejvyšší výbavě kolem 0,55M. Základ od 0,4M s dnes běžným přeplňovaným litrem s přímým vstřikem za 0,4M. Jo, doba, kdy za to byl diesel, ta už je dávno pryč. A ano, stačilo jenom pár let. Dokud budou Bruselu vládnout bezdětný politici co v životě nepracovali a nepodnikali, fyzika a chemie jim jsou cizí, lepší to nebude.