Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Jak se plachtí s Hyundai i20? Vyzkoušeli jsme chytrý manuál i automat

31 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Tříválec + volnoběžka. Ovšem Warťas byl kočár a byl i ve verzi kombi! Raději bych bral toho Warťase!
Mino 1
Neblázni Ado. Veď Warťas nespĺňal ani tvoju jedinú a základnú požiadavku. Nebol to diesel ;-) :D
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nechápeš. Pokud bych měl na výběr tohle Hnujdéé nebo nového Warťase kombi, tak bych vybral tak, jak jsem uvedl. Warťas měl navíc rám. Byl zhruba stejně velký Jako Passat variant. Samozřejmě moderní diesel by mu moc slušel. Ale o tom zde není řeč. Tady se prezentuje 60 let stará volnoběžka jako převratný vynález. A to je samozřejmě nesmysl.
Mino 1
Jasne, ze chapem. Len som si chcel rypnut :D
Avatar - zaplosak
zaplosak
Přesně tak, je to volnoběžka - proč to nazývají takhle nevím, kamiony ji mají leta letoucí na automatech...
Avatar - zaplosak
zaplosak
naštěstí smraďoch varťas už nejezdí, nějak jsi zakrněl v době před 40 lety... :D
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jo, smrděl, ale jen těm, kteří jeli za mnou. Mně nesmrděl, když jsem se v něm vezl. ;-)
Avatar - zaplosak
zaplosak
skvělá logika, vážně...
Arese
...kupovat auto, které umí samočinně "plachtit", když si takto můžu plachtit dle své svobodné řidičské úvahy, prostým vyřazením na neutrál při sjíždění z přehledného bezpečného klesání nebo např. při dojíždění na červeně svítící semafor. No a o vypínání motoru za jízdy se snad nemusíme ani bavit, jeho zničující vliv na kondici motoru (a z toho vyplývající potřebu okamžité deaktivace debilního systému Stop-Start hned po nastartování) je všeobecně známý! :-O :-( :no:
Jinak ale nezbývá vyjádřit Hyundai v případě nové i20 velikou pochvalu a díky za zachování:
1) poctivého čtyřválcového atmosférického motoru u základní motorizace :-) :yes:
2) poctivých, uživatelsky příjemných a hlavně bezpečných tlačítek pro základní funkce :-) :yes: :yes:
3) poctivé MANUÁLNÍ parkovací brzdy s pořádnou pákou mezi sedadly! :-) :yes: :yes: :yes:
4) parádní hot-hatchové verze N s přeplňovaným ČTYŘVÁLCEM a MANUÁLNÍ převodovkou! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Bravo Hyundai, ostatní evropské automobilky by se teď k tobě měly chodit učit, jak postavit pořádný moderní malý hatchback (a zvláště pak jeho hot-hatchovou verzi)!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
kupovat motor, který pod kapotou mít nechci :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak si ho nekupuj, nikdo tě nenutí. Akorát do toho nekecej ostatním.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zajímavé. U Tipa chválíš odstranění atmosférické čtrnáctistovky, tady atmosféru velebíš. No jestli ty nebudeš mít v hlavě trošku víc vykradeno?
Arese
Jako vždy demagogicky vytrhuješ jen jednu větu z mého tehdejšího příspěvku. Tak si ho laskavě dohledej a přečti ještě jednou. Je jasné, že turbomotor se 190 N.m pojede ve stejném autě o dost lépe, než atmosféra se 127 N.m. Rozhodně ale tento nový tříválec nebude mít tak pěkný zvuk a kulturu chodu, jako FIRE!
Avatar - SKAY
SKAY
Tak pro příznivce yachtingu a pro záchranu veleryb -0,05g pročne :D .... Ale co tá šedá barva jak na PzKpfw.
Avatar - miromen
miromen
Tak jak se da předpokladat napřič vyrobci i zde je to motorova bida. Jediny motor s 6st manualem bez nějake Ynteligence či hybridu u běžneho provedeni je pouze litrove turbo a to ještě ve slabšim vykonovem provedeni. A to zrovna tento motor neni chvaleny spiše naopak.
Niemand
Je to uple novy motor s tym doterajsim ma spolocne len oznacenie. Okrem toho na rozdiel od Fiesty su v ponuke aj dva 4valce. A aj to su nove motory.
Avatar - miromen
miromen
Tak hlavně fiesta ma vyborne 3 valce a to jak 1.0 tak 1.5, ale samozřejmě taky pěkně okleštěne pokud chceš klasiku v manualu. Motory u hyundaie nejsou zrovna něco co byva chvaleno a nějak kladně hodnoceno.
Ale jestli jde o novy motor v připadě toho turbeneho litru což jsem nevěděl tak tu je naděje na nějake zlepšeni. Každopadně tu dychavičnou atmo 1.2, ktera zaujme snad jen par duchodcu ani neberu v potaz. Ale určitě dobře poslouži, aby auto mohlo byt cenově již od...
Niemand
Vyborny trojvalec je ako vyborny trojnohy kon.
Jazdil som ich viac a dynamicky to ujde, ale do auta na motanie po okoli to nechcem. Nechcem drzat motor v otackach len preto, aby nevybroval.
Okrem toho jeden s tych vybornych trojvalcov nedozil 100tisic v dlhodobom teste. Ale najsmutnejsie na tom bolo, ze o tom vedeli, ale nespravili zvolavacku. Proste cakali kym tym autam skonci zaruka.
Avatar - miromen
miromen
Ta prvni věta je slušny hlod stejně tak jedna padnuta motorizace, ktera se bude pořad omilat dokola jak se hodi do kramu.
Jinak ja jel vice 3 valcu a jsou takove ktere vibruji nebo je je potřeba držet ve vyššich otačkach, ale taky jsou takove, kde nejsou vibrace prakticky žadne a neni je potřeba držet pod krkem. Ale určitě žadny z těch se kteryma jsem jel nebyly vyloženě nepřijemne nebo na urovni 3 valcoveho HTP či 1.0 od opla knk agila. Taky jsem poznal 4 valcove motorizace, kterym vibrace nebyly cizy a ovladani ve městě měla do přikladnosti daleko. Prostě je to motor od motoru.
Avatar - SKAY
SKAY
Ano je to jeden padnutý motor ale celá serie ma slabý či vadný šroub který zbusobí KO a Ford asi ne jen nato kašle asi už byto nebylo rentabilní vzhledem k pokutam a zisku v EU...
Niemand
Medzi tymi co mam skusenost bola Fiesta a Polo oba vychvalene.
Co sa tyka toho motora, tak vyjadrenie Fordu bolo, ze problem bol odstraneny u dodavatela a v Nemecku je len na 700 autach. Takze to nebol jeden motor. Ale o to by neslo. Kazdy robi obcas chyby. Skor ide o to, ze miesto preventivnej opravy par aut hrali mrtveho chrobaka.
Avatar - miromen
miromen
Ja jsem naražel na nějaky ten članek, kterym se snaži někteři naznačit, že timto zpusobem musi padnout teměř každa jednotka. Jinak kolem toho vim prd ja max koukam jestli se něco neděje u jednotky, kterou v dany moment vlastnim. Z takovych članku a vyhledavani ruznych problemu jsem davno vzdal, protože jsem zjistil, že s takovou bych si nic nepořidil.
Pro mě je třeba jak se již dlouho a často zmiňuje, že přimovstřik neni dobry na kratke vzdalenosti a tedy neni vhodny ani do města, akorat tak bezvyznamne tvrzeni, kterym se rozhodně neřidim a ani řidit neminim.
Spiš se zajimam o vlastnosti v tomto připadě pohonne jednotky.
Niemand
O tom by nevedel nik ak by si to auto nevybrali na dlhodoby test. Lebo Ford o seriovej zavade nijako neinformoval. Asi cakal, ze pri tam malom pocte predanych aut sa to neprevali.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
řešením je diesel 1,6TDI, resp. podobný má i Hnujdéé. Proč ho nemontují do té I20 je záhada. Anebo schválnost... Proč konečně neopustí muzeální zážehové motory?
Niemand
Lebo este ziadny diesel nefungoval tak dobre ako tie muzealne motory. Obzvlast to plati v malom aute.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože diesel je mrtvý, Ado. K čemu cpát na přední nápravu obří a těžký motor, když lehký turbobenzin dovede jezdit mnohem líp?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli se nepletu, ta dýchavičná 1.2 je v ČR nejprodávanější. Na rozdíl od Clia 1.0 SCe a podobných verglů se tím dá i normálně jezdit.
Homer J
No, měl jsem půjčenou na 3 dny předchozí i20 s 1,2 a jela fakt pěkně. Ale je pravda, že jsem v tom jel jenom sám. Dálniční 130 zvládala s přehledem a bez podřazení se dalo i předjíždět v kopci. Takže jestli zachovali poměr hmotnost / výkon, tak za mě dobrá volba. Lepší než Škodovácká 1,0 atmo tříválec ve Fabii, ten mi narozdíl od kumpánů ze SM přišel celkem zdechlej.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale kumpáni s tým vyjeli až na Ještěd :)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nejprodávanější, protože nejlevnější. S Cliem se dalo jezdit, dokud to byla verze 55/54 kW, ale ta nová je fakt akorát do města.
A dobře jezdí 208 s 60 kW, na tak malé autíčko má ten motor síly až dost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Clio 1.0 a Fabia 1.0 jsou taky nejlevnější. Ale nejedou a jsou spojeny s totálním holobytem, takže nemá smysl je vůbec uvažovat.