Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku svým zákazníkům 721.900 vozů. Jde o meziroční pokles o 21 procent.
Opravdu jenom nepodaří? Ono se ani nechce!!! Kdyby skluz ve výrobě dohnali, nebyl by zde stejně odbyt. Vozy by stály v meziskladech a měli by plnou hlavu c o s tím budou dělat!
Svým způsobem je Covid zachránil před brutálním průšvihem, kdy nezvládli přechod na výrobu nových složitých vozů řad ID plus nová Octavia/Golf. Díky dramatickému poklesu poptávky získali čas na řešení problémů.
Noo... za 1-9 má Škodovka druhý nejmenší pokles z top 20 (-19,7% při poklesu trhu -29,3%). Takže se dá říct, že si letos vede poměrně dobře... vzhledem k okolnostem.
ID se jí netýká, Enyaq asi žádná podstatná čísla zatím dělat neměl... a Octavia sice má problémy, ale evidentně se prodává (registruje).
Tak 20% vyrobit nedoženou. Všechny automotive firmy jedou od půlky srpna na 120% a víc ze sebe už prostě nevymáčknou. Stejně počítám, že to v prosinci chcípne a automobilky budou utlumovat výrobu nebo to zavřou úplně kvůli Covidu. Nicméně trhá to někomu žíly? Tak se prostě prodá míň aut a budou holt jednou horší čísla. Rozhodně kvůli tomu nezkrachují a Škodovka bohužel zažije mizernější rok. Vyděláno na to mají z předchozích let. Spíš bych se obával o jejich dodavatelský řetězec, který sešlapali na minimální naprosto nesmyslný marže a přežití některých jejich dodavatelů teď visí na vlásku.
Jsi úplně mimo. Červenec, srpen, září byly nejlepší měsíce v historii co se množství objednávek týče. Octávka je v RS verzích vyprodaná na 8 měsíců dopředu. Enyaq je vyprodaný do konce roku 2021. Nestíhá se Kamiq, Kodiaq, Karoq. Dodavatelé nestíhají, Škodovka tlačí přesčasy a flexikonta, ale odbory jsou proti tomu, což v současné situaci chápu.