Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Výpadek dodávek kvůli koronaviru se nepodaří nahradit

Diskuze (9)

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku svým zákazníkům 721.900 vozů. Jde o meziroční pokles o 21 procent.

Důvodem poklesu bylo výrazné narušení trhů společně s výpadky ve výrobě, způsobené uzavřením českých výrobních závodů na 39 dní ve druhém kvartálu, a to kvůli pandemii koronaviru. Tyto výpadky se v České republice již do konce roku nepodaří nahradit, uvedla dnes automobilka v tiskové zprávě.

Firma počítá s výrobními omezeními plynoucími z následků koronavirové pandemie. Tato výrobní omezení znamenají, že zaměstnanci mají například delší přestávky, odbory bojují za zrušení přesčasů či směn navíc, v říjnu se tak některé tyto směny nekonaly.

Video se připravuje ...

V září dodala automobilka zákazníkům celkem 104.600 vozů, což činilo naopak meziroční nárůst o 2,6 procenta.

Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto dopady částečně kompenzovaly nižší fixní náklady a náklady na vývoj a optimalizace nákladů na produkty.

"Finanční výsledky za třetí čtvrtletí dokazují, že se naše maximální nákladová kázeň vyplácí. Také dodatečně zavedený krátkodobý program, vedoucí ke snížení nákladů a kapitálových výdajů, stejně jako opatření zaměřená na optimalizaci oběžných aktiv a likvidity, jsou účinná," řekl člen představenstva Klaus-Dieter Schürmann. Firma podle něj nadále sleduje aktuální situaci a podnikne další kroky k eliminaci finančních dopadů stále se zpřísňujících vládních opatření, která mají zamezit šíření koronaviru.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

Diskuze (9)

Doporučujeme

2. 11. 2020 11:02
Re: Opravdu jenom nepodaří?
Jsi úplně mimo. Červenec, srpen, září byly nejlepší měsíce v historii co se množství objednávek týče. Octávka je v RS verzích vyprodaná na 8 měsíců dopředu. Enyaq je vyprodaný do konce roku 2021. Nestíhá se Kamiq, Kodiaq, Karoq. Dodavatelé nestíhají, Škodovka tlačí přesčasy a flexikonta, ale odbory jsou proti tomu, což v současné situaci chápu.
2. 11. 2020 09:07
Re: Opravdu jenom nepodaří?
Tak 20% vyrobit nedoženou. Všechny automotive firmy jedou od půlky srpna na 120% a víc ze sebe už prostě nevymáčknou. Stejně počítám, že to v prosinci chcípne a automobilky budou utlumovat výrobu nebo to zavřou úplně kvůli Covidu. Nicméně trhá to někomu žíly? Tak se prostě prodá míň aut a budou holt jednou horší čísla. Rozhodně kvůli tomu nezkrachují a Škodovka bohužel zažije mizernější rok. Vyděláno na to mají z předchozích let. Spíš bych se obával o jejich dodavatelský řetězec, který sešlapali na minimální naprosto nesmyslný marže a přežití některých jejich dodavatelů teď visí na vlásku.
2. 11. 2020 08:22
Re: Opravdu jenom nepodaří?
Asi tak.
Však, keď sú tie škodovky také supr, tak si ľudia počkajú aj rok a predaje dobehnú. Či?
Avatar - Ada je zase tady
2. 11. 2020 01:01
Re: Opravdu jenom nepodaří?
Octavia ještě jede, protože má diesel. Vehikly s muzeálním benzínovým motorčekem si kupuje jen pomatenec. :no:
Avatar - Emel
1. 11. 2020 23:11
Re: Opravdu jenom nepodaří?
Noo... za 1-9 má Škodovka druhý nejmenší pokles z top 20 (-19,7% při poklesu trhu -29,3%). Takže se dá říct, že si letos vede poměrně dobře... vzhledem k okolnostem.

ID se jí netýká, Enyaq asi žádná podstatná čísla zatím dělat neměl... a Octavia sice má problémy, ale evidentně se prodává (registruje).