Podle toho, co bylo uveřejněno dříve, by nový "levnější" model měl použít platformu stávajícího Discovery Sport. Tomu odpovídá i primárně přední pohon a použití 1,5 litrového tříválce.
Land Roveru cenově dostupnější model schází, pod milion nenabízí nic. Na druhou stranu, třeba Mercedes chce jít opačnou cestou a nabídku "levných" modelů podstatně omezit.
V krátkodobém horizontu se "levné" auto od "prémiové" automobilky prodávat dobře určitě bude.
Otázka je, jestli nemá pravdu Mercedes, když tvrdí, že mu "levná" auta nejen málo vydělávají, ale ještě odrazují tradiční klientelu, která žádá výjimečnost a je ochotna za ni taky patřičně platit.
Jaká je správná cesta pro Land Rover netuším, ceny jeho vozů a jejich servisu jsou teď ale rozhodně blíže Mercedesu, než třeba Volkswagenu.
Beztak většina Land Roverů končí jako stylovka do města, takže absence 4x4 mi přijde v pohodě. Spíš jsem se ještě nějak nedokázal vnitřně srovnat s tím, že základní motorizace má dnes stále častěji jen tři válce, ale ne tom se bohužel už asi jen tak nic nezmění. Ono to auto na ježdění do obchoďáku nakonec bude asi dávat smysl.
Nový Jimmy je povedený,nový Mercedes G je povedený, nový Bronco je povedený také. Protože respektuje styl a účel svého legendárního vzoru. Nový Defender jen jméno svého jmenovce zneužil. Udělat ještě víc vyměklé SUV je jasná prostituce.
Taky považuju za chybu, že si Land Rover nezachoval Defender jako opravdový off-road s rámem. Prestiži výrobce off-roadů by to jedině prospělo.
Vzít samonosnou hliníkovou karoserii Range Roveru a uplácat z ní Defender je sice o dost levnější, ale když už předtím stejným způsobem vznikl nový Discovery, tak se v portfoliu L-R najednou objevují velmi podobně zaměřená auta za podobnou cenu, což není zrovna ideální...
Ano, ideální to není....jenomže ani tento svět není ideální a asi taky ideální neměl být.... :-( Bohužel v tuto chvíli automobilky bojují o přežití a musí zkousnout ledasco..... ;-\
JLR jako součást skupiny TATA prošel zajímavým obdobím. Ze ztrátové firmy se díky indickým penězům stal úspěšný (=vydělávající) výrobce luxusních aut, ale objemem produkce stále poměrně malý. Navíc se mi zdá, že TATA ho neumí (nebo nemůže) nijak integrovat, aby se daly využít vývojové a jiné synergické efekty... takže stojí tak nějak osamoceně, což není dobré. Teď je znovu ve finančních problémech a TATA stojí před otázkou, zda JLR prodat nebo do něj znovu nalít spoustu peněz.
Dnešní doba zkrátka nepřeje vozům jako Jaguár. Jediná šance je v SUV. Ale tam se pohybuje sesterská RR, kterou vlastní stejný majitel. Pro Jaguar nezáviděníhodná situace... ;-\ Dále. Jaguár si udělal jméno a založil si budoucnost na úspěších v motor sportu. Odtud plynula jeho klientela. Jaguar už v motor sportu není.....ti co slavnou éru pamatují a Jaguáry si proto kupovali pomalu vymírají a Jaguar je v nebezpečí že zemře s nimi.... :-(