Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover prý chystá menší Defender, s tříválcem a bez 4x4

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 11. 2020 • 19:07
10
16
Zobrazit náhledy (10)
Baby Defender Baby Defender Baby Defender Baby Defender Baby Defender

Novinka přezdívaná jako „baby“ Defender by mohla být základním SUV v nabídce automobilky. Premiéry bychom se měli dočkat již během dvou let.

Společnost Jaguar Land Rover by měla v současnosti pracovat na několika zcela nových modelech, včetně již několikrát probíraného Jaguaru J-Pace nebo silničně zaměřeného Road Roveru. Nyní se ovšem vyrojily spekulace o zcela novém kompaktním SUV, které by se mělo v nabídce zařadit pod Defender.

Podle informací webu WhatCar, který na tzv. „baby“ Defender upozornil, by novinka mohla být představena pravděpodobně již v roce 2022. V základním provedení by přitom kompaktní SUV mělo být osazeno pouze 1,5 litrovým benzínovým tříválcem, který by poháněl přední kola.

Až postupem času by se měla nabídka pohonných jednotek rozrůstat a chybět by neměl dokonce ani plug-in hybrid. Základní verzi s pohonem předních kol by pak měla doplnit i verze s pohonem všech kol. Nabízí se ovšem otázka, zda bude stejně sofistikovaný, jako v plnotučném Defenderu.

Základem tzv. „baby“ Defenderu by měla být zkrácená a možná i lehce osekaná varianta modulární hliníkové platformy, jejíž cena by tak mohla nepatrně spadnout. Design vozu bude jistě výrazně inspirován klasickým defíkem, kabina však bude menší, hůř vybavená a možná se dočkáme i menšího počtu dveří.

Díky úpravám platformy, zmenšení vozu a osekání výbavy by se však základní cena nového SUV mohla pohybovat od částky začínající na domácím trhu zhruba na úrovni cca 25.000 liber (cca 753.500 Kč), zatímco tradiční Defender startuje ve Velké Británii od částky cca 42.920 liber (cca 1.294.000 Kč).

O názvu se opět vedou pouze spekulace, podle kolegů z WhatCar je ovšem možné, že nový „baby“ Defender dostane zcela originální jméno, které by nakonec mohlo vést k vytvoření nové levnější podznačky Land Roveru.

Související články

Témata
Avatar - pradeda777
3. 11. 2020 09:28
Re: Zneužívání historie
Dnešní doba zkrátka nepřeje vozům jako Jaguár. Jediná šance je v SUV. Ale tam se pohybuje sesterská RR, kterou vlastní stejný majitel. Pro Jaguar nezáviděníhodná situace... ;-\ Dále. Jaguár si udělal jméno a založil si budoucnost na úspěších v motor sportu. Odtud plynula jeho klientela. Jaguar už v motor sportu není.....ti co slavnou éru pamatují a Jaguáry si proto kupovali pomalu vymírají a Jaguar je v nebezpečí že zemře s nimi.... :-(
Avatar - white label
3. 11. 2020 01:31
Re: Discovery Sport
Vždyť R3 už v malém (mainstreamovém) SUV je, a to za cca tři čtvrtě milionu (Ford Puma ST), takže tak jak jsem psal, realita již dnes. ;-)
2. 11. 2020 21:57
Re: Zneužívání historie
JLR jako součást skupiny TATA prošel zajímavým obdobím. Ze ztrátové firmy se díky indickým penězům stal úspěšný (=vydělávající) výrobce luxusních aut, ale objemem produkce stále poměrně malý. Navíc se mi zdá, že TATA ho neumí (nebo nemůže) nijak integrovat, aby se daly využít vývojové a jiné synergické efekty... takže stojí tak nějak osamoceně, což není dobré. Teď je znovu ve finančních problémech a TATA stojí před otázkou, zda JLR prodat nebo do něj znovu nalít spoustu peněz.
Avatar - kaa
2. 11. 2020 20:06
Re: Discovery Sport
A co je realita? Že ovce jezdí v R3? Že R3 je výplod EU a je to konstrukční paskvil, po kterém by za normálních okolností neštěkl ani pes.
2. 11. 2020 18:49
Re: Discovery Sport
Ale 3hrnek za milion v malém SUV, to bude pecka ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud