Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW Golf R oficiálně. Nejzábavnější Golf má 320 koní a novou čtyřkolku

Nabídka osmé generace VW Golf se postupně rozšiřuje. Nejnověji přichází vrcholná varianta v podobě dnes už tradičního Golfu R.
Zpět na článek
4. 11. 2020 08:19
4. 11. 2020 08:33
4. 11. 2020 10:20
4. 11. 2020 11:58
4. 11. 2020 10:26
4. 11. 2020 13:46
4. 11. 2020 08:36
4. 11. 2020 09:02
4. 11. 2020 09:14
4. 11. 2020 10:21
4. 11. 2020 09:57
4. 11. 2020 10:21
4. 11. 2020 11:37
4. 11. 2020 12:00
4. 11. 2020 10:23
4. 11. 2020 12:53
4. 11. 2020 13:00
4. 11. 2020 13:17
4. 11. 2020 14:52
4. 11. 2020 20:12
4. 11. 2020 10:32
4. 11. 2020 10:40
4. 11. 2020 10:46
4. 11. 2020 11:02
4. 11. 2020 13:26
4. 11. 2020 14:52
4. 11. 2020 18:03
4. 11. 2020 08:40
4. 11. 2020 08:57
4. 11. 2020 09:06
4. 11. 2020 09:35
6. 11. 2020 01:02
4. 11. 2020 09:22
4. 11. 2020 09:34
4. 11. 2020 10:20
4. 11. 2020 10:27
4. 11. 2020 09:44
4. 11. 2020 09:52
4. 11. 2020 17:44
Avatar - kari.laz
4. 11. 2020 08:18
Nejzábavnější?
Co vás k tomu tvrzení vede? Jen kvůli tomu, že má nejvyšší výkon?
Nebo že má 4x4? R byl bždycky hodně silný a rychlý, ale že by i nejzábavnější?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
4. 11. 2020 08:20
Re: Nejzábavnější?
Čítaj poriadne, je to práve úplne nový pohon 4x4 s vektorovaním krútiaku, Presne ako to mal minulý Focus RS, ktorý práve kvôli tomu pohonu hodnotili ako jeden z najzábavnejších HH.
Avatar - kari.laz
4. 11. 2020 10:02
Re: Nejzábavnější?
Tak PR řeči známe, teď realita
příslib nové 4x4 sice dobrý a asi to bude mít své kouzlo, ale...Za prvvé to má eletrickou ruční brzdu, takže to vyloženě budeš muset utrhnout, což je sice taky sranda hledat ten limit, kdy se to utrhne a ty jdeš do driftu, ale mechanicka ruční brzda tady bude vyloženě chybět, aby si to člověk mohl "přihodit" a ne to chtít do driftu utrhnout jen jízdou. No a pak automat, to je level v zábavnosti dolu sám o sobě.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 10:17
Re: Nejzábavnější?
Říkají nejzábavnější Golf jaký kdy byl. Jsou to hlavně PR kecy. Možná to je pravda, možná ne. Ale první golf GTI byl určitě zábavný hodně.
Avatar - lamal
4. 11. 2020 11:53
Re: Nejzábavnější?
1,2,5 boli mylniky najlepsich GTi...
Avatar - iudex
4. 11. 2020 12:09
Re: Nejzábavnější?
mylnik (s "y") myslíš ako mýlka, omyl? ;-)
Avatar - lamal
4. 11. 2020 13:51
Re: Nejzábavnější?
milník ... vludila sa
Avatar - white label
4. 11. 2020 16:59
Re: Nejzábavnější?
Má to drift mód, ten bude na suchu na případné drifty účinnější, než mechanická (nikoli hydraulická!) ručka, která je dobrá spíš pro fwd, a to ještě hlavně v zimě nebo na vodě.
Avatar - kari.laz
4. 11. 2020 20:26
Re: Nejzábavnější?
Jak to spolu souvisí? Ručka není na driftovani, ale na to to auto do toho driftu dostat, pak už si to driftmod nějak pohlídá.
Avatar - white label
4. 11. 2020 22:39
Re: Nejzábavnější?
I do driftu tomu pomáhá drift mód, viz FoIIIRS.
Avatar - kari.laz
5. 11. 2020 08:23
Re: Nejzábavnější?
To ale nic nemění na tom, že ručka je v tomto nedocenitelná a dostaneš to do driftu téměř "kdy chceš" a "kde chceš". Nehledě na to, že i ten Focus RS tu manuální ruční brzdu měl.
Avatar - iudex
5. 11. 2020 09:18
Re: Nejzábavnější?
No tu to máme, ručná nie je na driftovanie. Tá je na to, aby si to auto (najmä predokolku alebo AWD, ktoré väčšinu výkonu prenáša na predok) umelo rozhodil, teda fakticky dostal do šmyku. Drift potom aj tak budeš (pri RWD alebo AWD s preferenciou zadku) kontrolovať plynom.
Aby bolo jasno, ja sa nezastávam elektronickej ručnej, sám mám v aute mechanickú, len tvrdím, že to nie je v reálnom živote žiadna výhoda a za jazdy som ju ešte nezatiahol.
4. 11. 2020 21:51
Re: Nejzábavnější?
Pre focus existoval taky plugin na tu elektricku parkovaciu, ze sa to tvarilo ako mechanicka
4. 11. 2020 09:02
Re: Nejzábavnější?
Dobrý den, o Golfu R jako o nejzábavnějším Golfu vůbec mluví samo vedení značky, což je vysvětleno i v textu :-)
Avatar - kari.laz
4. 11. 2020 09:58
Re: Nejzábavnější?
Tak to hodně vysvětluje. Ono třeba díky drift modu zábavný bude, ale stejně si myslím, že z Golfů nejzbavnější nebude. Respektive pro někoho, komu stačí "obrovský" zátah podpořený čtyřkolkou a víceměně jistými jízdními vlastnostmi ano. Přesto si myslím, že jsou zábavnější deriváty Golfu. Ale těm dá VW určitě zase jíný přívlastek :D
4. 11. 2020 11:31
Re: Nejzábavnější?
Tak taky trochu záleží, co myslíš tím nejzábavnější...pro někoho to je možná ježdění driftem přes ručku, ale proč by si na to pořizoval takovouhle čtyřkolku? Pro mě by třeba nejzábavnější byl nejrychlejší čas na okruhu, to by mohlo splnit :-)
Avatar - lamal
4. 11. 2020 11:55
Re: Nejzábavnější?
najrychlejsi cas na okruhu s tym, ze vsetko za teba spravi CPU... to je zabava aka VW :D
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 12:04
Re: Nejzábavnější?
"vsetko za teba spravi CPU" - a je to dnes u jiných HH jinak?
Avatar - lamal
4. 11. 2020 12:08
Re: Nejzábavnější?
Ja myslim, ze ano v tomto pripade tym CPU bolo myslene aj samotne naladenie, kde VW resp aj Audi to ladi dost tak aby to robilo optimalizaciu za vodica.
Napr. taky ford, mercedes, bmw, honda, toyota tie systemy ladia tak aby vodicovi pomahali, ale nerobili to za neho. Ten najlepsi priklad je NBR mode...
Avatar - white label
4. 11. 2020 17:02
Re: Nejzábavnější?
Můžeš prosím konkrétně rozvést v čem je ten rozdíl mezi tím, kdy má podobný systém řidiči "pouze" pomáhat, a tím, kdy něco (co konkrétně?) dělá za něj?
Díky
4. 11. 2020 12:10
Re: Nejzábavnější?
Jasně, v autě, které samo nepřemýšlí vůbec o ničem, je to zase jiná zábava. Ale stejně, když to auto má nějaké systémy, které to zachraňují, tak hledáš limit zase o parník dál a to také může být zábava, ne?
Jel jsem třeba na Ringu se dvěma 35 let vzdálenými auty, v obou stejné nasazení, čas o skoro čtyři minuty rozdílný, znamená to, že v tom autě, které nepomohlo vůbec v ničem, to byla zábava a v tom chytrém, které bylo o tolik rychlejší, vůbec? Nemyslím si.
Avatar - lamal
4. 11. 2020 12:25
Re: Nejzábavnější?
zalezi od vodica, pocit z dobre fungujuceho celku je super, kde to ma hranice ti povie kazdy sam, ja pisem za seba... auto v ktorom dokaze rychlo jazdit uplne kazdy, kvoli vyssie spomenutemu, je to zabava ? no pre tych ktorych je to urcene rozhodne a este to ma aj vysledky na stopkach...
Avatar - iudex
4. 11. 2020 08:19
Dobré, ale...
Tak v zásade dobré, 320 koní, chytrá štvorkolka umožňujúca jazdu bokom, plne vypínateľné ESP, lepšie brzdy... to všetko sa dobre číta a vzbudzuje celkom pozitívne očakávania.
Na druhej strane ekonormy opäť zožrali výkon (výkon je nižší ako pôvodne avizovaných 245 kW /333k), manuál nebude, exteriér je spredu pomerne nevýrazný, interiér to isté, topmodel indikuje len modré podsvietenie displejov (ktoré sú samé osebe problém v športovom modeli), napriek vyššiemu výkonu horšia dynamika ako slabší predchodca (G7,5 R robil stovku za 4,6s) ... a to všetko iste za vyššiu cenu.
Tá bude koniec-koncov kľúčová, ak bude príliš blízko prémii (A35 AMG, M135i, S3), kto za podobné peniaze uprednostní mainstream pred prémiou?
Rozbalit vlákno
10
4. 11. 2020 09:05
Re: Dobré, ale...
Tak práve M135i by mohol Golf R v pohode strčiť do vrecka.
Avatar - iudex
4. 11. 2020 09:32
Re: Dobré, ale...
Z čoho usudzuješ? Je pravda, že testy M135i nie sú moc nadšené, otázka ale je, či to nie je dôsledok porovnávania s predchodcom M140i, teda šesťvalcom s RWD, kde logicky štvorvalec s haldexom nemôže obstáť. Kto sa oprostí od porovnávania (čo uznávam je ťažké) ale objektívne uznáva, že to je dobré auto, určite o nič horšie ako A35AMG či S3.
Ja beriem, že BMW by malo byť lepšie, ako Volkswagen, ak by ale bolo "len" rovnako dobré, pri podobnej cene má pre typického kupujúceho výhodu spočívajúcu v imidži prémiovej značky.
Avatar - white label
4. 11. 2020 17:38
Re: Dobré, ale...
Velkou slabinou M135i je "příčné" hdm od aisinu, které se nedá se ZF pro podélnou zástavbu srovnávat, a je tak celkově horší, než aktuální dsg v rychlých Golfech.
P.S. To je ten důvod, proč sis "příčný" hdm od BMW sám spletl s dvojspojkou od BMW.
4. 11. 2020 20:09
Re: Dobré, ale...
Podle me ted nema o BMW 135i cenu mluvit, protoze kazdy rozumny clovek odjizdi v Acku 35 nebo 45, proste protoze je lepsi.
A pokud pujdu pro Golfa R a bude za +/- stenou cenu jako Acko, tak je jasny, ze odjizdim v Mercedesu.
Avatar - white label
4. 11. 2020 23:28
Re: Dobré, ale...
"v Acku 35, nebo 45",... 45 je výrazně jinde, než 35.
A jestli bude G8R jezdit líp, než A35, tak na to bych si počkal, nejsem jasnovidec, ale možné to je.
Avatar - iudex
5. 11. 2020 09:13
Re: Dobré, ale...
Odmysliac od faktu, že 45AMG je dramaticky odlišné auto od 35AMG, čo Ťa vedie k záveru, že 35AMG je o toľko lepšie od M135i, že o bavoráku nemá cenu hovoriť?
Ja by som ich určite zvažoval ako plnohodnotné alternatívy, Áčko má podľa mňa krajší exteriér (1er je taká bachratá, trochu ako MPV), v interiéri sa mi naopak viac páči klasické ovládanie bavoráku pred digitálnym Mercedesom. Motory, podvozok, pohon 4x4, všetko v podstate identické. Dynamika tiež podobná, v drag race o niečo rýchlejší bavorák, navrch má aj v pružnom zrýchlení: https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Cenovo je 1er na tom lepšie.
Takže rozhodne by som netvrdil, že o M135i nemá cenu hovoriť, to zaváňa zaujatosťou. Ak sa ti subjektívne nepáči, OK, ale vydávať to za všeobecný záver je neobjektívne.
6. 11. 2020 00:59
Re: Dobré, ale...
Nemuzes jit k BMW a dat jim mega za predokolku, ikdyby z ni udelali ctyrkolku.
Proste pritlacis a odjedes trojkou (nebo koupit pulrocni trojku a jeste usetris).
4. 11. 2020 10:41
Re: Dobré, ale...
S tím porovnáváním časů 0-100 bych si počkal na reál, vzhledem k tomu, že za 4,7 to dává se stejným motorem i stejnou čtyřkolkou Tiguan R
https://www.youtube.com/watch?…
Tak u Golfu očekávám, že to bude bez problémů pod 4,5.
Jinak cenově naopak očekávám, že bude blízko prémii, protože ta nemá aktivní zadní diferenciál a má jen přibrzďování kol.
Avatar - iudex
4. 11. 2020 12:11
Re: Dobré, ale...
Ja z toho nerobím žiadnu vedu, 0,1s je prd vo vetre. Len by človek logicky čakal, že nová generácia s vyšším výkonom bude aj papierovo rýchlejšia. Ale nie je.
4. 11. 2020 20:33
Re: Dobré, ale...
Tak ona to predevsim neni nova generace.
Ano pisou na to 7, 7,5 nebo 8 ale je to stale to samy auto jen vymenili par plastu vevnitr a venku. Sasi je totozne. Neni to spatny auto, ale celkem vsichni se shodnou, ze Golf 5/6 mel lepsi sasi a celkove se na nem mene setrilo.

Ja mel normalni golf 6 i 7 a sestka byla lepsi ve vsem. I tak je sedmicka dobre auto a osmicka tudiz asi taky.
4. 11. 2020 08:33
4x4
Když má každé zadní kolo svou vlastní spojku, .. k čemu je tam pak ta mezinápravová ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
4. 11. 2020 10:20
Re: 4x4
Hlavně to bude velká sranda měnit, až to někdo odkouri :D
Avatar - lamal
4. 11. 2020 11:58
Re: 4x4
Ludia co si to realne kupia tomu daju pofajčiť a este dlho predtym nez to bude treba menit to poslu nejakemu stastlivcovi ako auto s malym najazdom a ...
4. 11. 2020 10:26
Re: 4x4
V článku jsem o mezinápravové spojce nic nenašel a na obrázcích jsou jenom dvě spojky, jedna na každé poloose zadního kola.
https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/…1c2e-1727299.jpg
https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/…552d-1727302.jpg
4. 11. 2020 13:46
Re: 4x4
Zmínka o mezinápravové spojce už z článku zmizela. Teď píšou něco o tradičním diferenciálu, ale ten může být samozřejmě jen vpředu
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 08:36
Golf
Já s designem G8 nějak problém nemám, ale tohle mě tedy nechává úplně chladným, sice nijak neurazí, ale ani nenadchne.
Docela mě překvapuje, že do jiných aut VW dává "nejsilnější" DSG DQ500, a do nejsilnějšího auta jen slabší DQ381?
Rozbalit vlákno
20
4. 11. 2020 09:02
Re: Golf
Silný, slabý, poznáš prd. Dvacet koní prostě na silnici nepoznáš. Možná tak na okruhu při měření, ale v normálním provozu je to fuk. ;-)
4. 11. 2020 09:14
Re: Golf
Jak v čem.
Ale von psal vo skříni.
Jinak jak píšu níž - a souhlasím s tebou - tady bych neřešil koně, ale charakter motoru. Uvidíme.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2020 10:21
Re: Golf
20 koni u hh co má 300 HP asi tak drastické nebude. Ale když máš 60 a 80ho auto, to je sakra rozdíl..
4. 11. 2020 09:57
Re: Golf
Protože ta DQ500 se dává jen k BiTDI, které mají 500Nm což DQ381 nedá, nebo ke 140kW , protože auta s těmito motory často tahají přívěsy.
U benzínu, byť výkonného, stačí ta DQ381, která snese právě 420Nm
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 10:21
Re: Golf
Typický přístup. Ono to snese akorát, sice to bude extrémně namáhané, ale proč tam dávat nějakou rezervu, aby se to tolik neopotřebovávalo. Musíme vydělat na servisu přeci.
4. 11. 2020 11:37
Re: Golf
Přesně v dobách nedávno minulých...1.6TDIDSG
Avatar - lamal
4. 11. 2020 12:00
Re: Golf
Hlavne v aute kde to bude dostavat furt zahul, keby obyc verzia kde by si nejake to viac na hranu mohli dovolit. kvoli beznemu pouzivaniu...
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 10:23
Re: Golf
Já měl DQ500 i k 2,0TDI 110kw.
DQ500 je snad bez diskuze odolnější, takže by mi k nejvýkonnějšímu motoru docela dávala smysl, zase jen šetření na úkor životnosti.
4. 11. 2020 12:53
Re: Golf
Hele tak to si nemyslím. V čem jsi to měl?
Nikdy jsem neviděl 2.0TDI 110kW, která měla DQ500 viz třeba zdejší test Tarraco 110kW vs. 140kW, kdy slabší motor má DQ381. Jelikož trio Kodiaq, Tarraco, Tiguan jsou největšími auty kompaktních SUV z VW group, a když tam nedali tu silnější převodovku, tak pochybuju, že to dostal třeba Passat nebo Superb s motorem 2.0TDI 110kW apod.

https://www.auto.cz/…kilowattu-133547

Životnost nevím, ale ta stejná převodovka je několik let v Golfu R 7.5 a nikde jsem nečetl ani neslyšel od majitelů, že by se srala. Ono taky není DQ381 jako DQ381. Ty převodovky mají různé verze a ve sportovních verzích jsou určité části jinak dimenzované.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 13:00
Re: Golf
Měl jsem ji v Kodiaqu.
4. 11. 2020 13:17
Re: Golf
Mrknul jsem do systému a máš pravdu, na začátku výroby měl Kodiaq DQ500 i pro 110kW verzi, než naběhla DQ381.
Dík, zase jsem chytřejší.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 14:52
Re: Golf
A už tedy nemá? Tak to jsem teď chytřejší i já. ;-)
4. 11. 2020 20:12
Re: Golf
Nemá, slabší už má DQ381.
4. 11. 2020 10:32
Re: Golf
Ne, DQ500 se dává i k 2.0 TSI, třeba Tiguan R se stejným motorem jako tento Golf má DQ500. Nevýhodou je, že je těžší než DQ381, což u GR asi není zrovna žádaná vlastnost a je pomalejší než DQ381, což naopak u GR je žádaná vlastnost. Na druhou stranu GR asi bude mít daleko menší dovolené zatížení na kouli než Tiguan (Kodiaq) nebo Multivan.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 10:40
Re: Golf
Hmotnost se podle mě bude lišit minimálně, a rychlost řazení - jasně, řadí hladčeji, dovoluje větší prokluz (proto jsem psal, že necuká - zdravím Mikeše ;-) ), ale tyhle argumenty bych chápal u Clubsport, u R mi to nepřijde tak podstatné - kolik řidičů to reálně pozná? Na rozdíl od dřívější repase DSG.
4. 11. 2020 10:46
Re: Golf
No já si myslím, že GR je daleko blíže Clubsportu než Tiguanu nebo Multivanu. DQ500 je prostě "dodávková" převodovka, která musí cvičit v autech s pohotovostní hmotností přes 20 metráků a hmotností na kouli dalších 20 metráků, to u GR nehrozí.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 11:02
Re: Golf
A u těch "dodávek" zase nehrozí tak častý kicdowd a plné využívání výkonu. No jo, věc názoru. Já bych dal přednost odolnější verzi s hladším řazením před úsporou 2kg hmotnosti a 2 ms na přeřazení.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 13:26
Re: Golf
škoda, že jsem neměl možnost ji u tebe vyzkoušet. Půjčil jsem si od kamaráda T6 BiTDI DSG, ( tam je ta DQ500 ne?) no jezdit bych s tím fakt nechtěl. To k hladkému řazení po cca dvou letech a nějakých 95tis km mělo hodně daleko.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 14:52
Re: Golf
Škoda. Ten minus nemáš ode mě.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 18:03
Re: Golf
Neřeším palce. Vím, že ty taky moc ne. Ale dik za info
4. 11. 2020 08:40
euro6
Pokud uz to ma emisni normu euro 6, tak by to chtelo se svezt. Driv jsme pokazdy dostali lehce silnejsi motor v novem aute s lepsim prijemnejsim podvozkem, ktery byl tuhy ale pohodlnejsi a stacilo to aby sme slintali. Jenze ted vic nez kdy jindy jsou ti parametry k hovnu, kdyz pak dotoho sednes a zjistis ze to jede ale je to vzruseni z vrustajiciho vykonu asi jako z tramvají. Euro 6 je zabijak a u nekterych aut to muze proste vadit vic nez u jinejch.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
4. 11. 2020 08:42
GTI vs Clubsport vs R
Tak z trojice GTI - Clubsport - R sa mi najviac páči Clubsport:
GTI: https://img2.auto.cz/…ull/6492050_.jpg
Clubsport: https://img2.auto.cz/…ull/6603668_.jpg
R: https://img2.auto.cz/…ull/6642304_.jpg
GTI má ten predný nárazník príliš fádny, taký prázdny a lacno pôsobiaci. R ho má zase príliš podobný s Clubsportom a naviac modrá linka na typickej Lapiz blue úplne zaniká (rovnako tak modré strmene). Clubsport mi príde dizajnovo najvýraznejší a celkovo sa mi javí ako ideálna voľba, 300k znamená výrazný odskok od GTI (a blízky Rku). Jediná škoda toho povinného automatu (tu má výhodu základné GTI).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 08:45
Re: GTI vs Clubsport vs R
Bude to barvou, ale souhlas, ten Clubsport vypadá super!
Avatar - iudex
4. 11. 2020 09:46
Re: GTI vs Clubsport vs R
Farby sú tradičným problémom GTI/R. Ostré modely si z môjho pohľadu pýtajú výraznú farbu (viď Megane RS a jeho žltá a oranžová). Aj GTI konečne dostalo peknú červenú metalízu, tá sa schováva typické markanty GTI, t.j. červené linky. Obdobne to platí pre R, jeho typickú modrú a modré linky. Takže paradoxne športové Golfy sú lepšie rozoznateľné v "nefarbe", kde paradoxne vyniknú ich typické prvky viac (viď ten biely Clubsport). Nevýrazný lak ale len podporuje celkovú nenápadnosť GTI/R.
4. 11. 2020 08:57
Výkon?
Som zmätený. Tak má 320 koní alebo 315 ako sa všade uvádza?
Rozbalit vlákno
4
4. 11. 2020 09:03
Re: Výkon?
Dobrý den, mám k dispozici oficiální tiskovou zprávu i prezentaci k autu a oba materiály uvádějí 320 koní. Těch 315 budou "anglické koně" (bhp)
Avatar - iudex
4. 11. 2020 09:35
Re: Výkon?
1 kW = 1,34 "angloamerického koňa" (označovaný ako BHP, brake horse power)
1 kW = 1,36 "európskeho koňa" (najčastejšie označovaný ako PS, tiež aj HP).
Preto už roky tvrdím, že treba uvádzať výkon v oficiálnych jednotkách výkonu, t.j. Wattoch (kilowattoch), nie v koňoch. Kone sú dobré na machrovanie v krčme (300 koní znie lepšie ako 221 kW), ale potom tu vznikajú takéto nedorozumenia, ako sám píšeš.
6. 11. 2020 01:02
Re: Výkon?
Rikej neco anglanum a hlavne amikum o SI jednotkach... :-)

Zde napriklad se podivejme na jednotky delky https://en.wikipedia.org/…i/Imperial_units#…

Ale ma to i sva pozitiva. Napr u Rolls Royce dlouho uvadeli vykon "sufficient" (dostatecny)
4. 11. 2020 09:12
No já se těšil
a vlastně je to jak jsem čekal, Nejmíň okázalý a nejmíň infantilní HH. Mám strach z kvant elektriky a hlavně z udušenosti. Koně nejsou všechno, když se motor nechce točit. K těmto obavám mě vede zkušenost s jinými novými koncernovými ostrými auty.
Humus jsou ty příplatky za vodevření softwaru.
A kdo by řekl, že Amíci budou mít manuál a my ne.
Co je super, je kombi.Podle mě se tím vrací filosofie HH (Teda HK :) ) a totiž rychlé, docela nenápadné každodenní auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
4. 11. 2020 10:52
Re: No já se těšil
Každodenní to auto bude v závislosti na tuhosti podvozku. Osobně bych radši pořád tyhle dvě věci odlišil - auto na zábavu a auto na denní jízdy, protože pak to bude v každém případě jen kompromis, jelikož na tyto dvě věci mám protichůdné požadavky... no uvidíme :)
6. 11. 2020 01:06
Re: No já se těšil
Jaky jsi magor tak souhlasim s kazdym slovem
Kombi je podle me bomba
Avatar - speedfred
4. 11. 2020 09:22
Volant
bude asi peklo s takým množstvom tlačítok/dotykových plôch,
Nedávno sa tu kritizoval volant na francúzoch ale toto dotiahli ešte dalej.
Čas na NS fakt krásny. :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 09:34
Re: Volant
Mám ten volant a máš pravdu, je to mizérie. Výraznej krok zpátky.
Avatar - speedfred
4. 11. 2020 10:20
Re: Volant
Dá sa s tým žiť alebo je to to úplne off?
Avatar - _Karel_
4. 11. 2020 10:27
Re: Volant
Dá se s tím žít, ale není problém se překliknout, a dotykové plošky na hlasitost radia moc nefungují (zbytek volantu funguje coby mechanická tlačítka, i když to tak nevypadá). Fakt bych to hned měnil třeba za krásnej jednoduchej volant z Pola GTI :-(
A teď tu sra.ku cpou do všech modelů.
Avatar - Alf1k
4. 11. 2020 09:44
Re: Volant
No právě, všude jsem jen četl, jak se na Golfu šetřilo oproti předchůdci všude a na všem a pak Rko zajede na NS takovej čas? Asi ne všude se šetřilo. Že je horši z 0-100 jak tu někdo psal o 0,1s v reálu neznamená nic.
Já jsem nejvíc zvědavej jak se povedlo (ne)udusit motor filtrem, jaká bude odezva na plyn, charakter a zvuk. A jak moc bude/nebude haprovat elektronika :-[]
Avatar - iudex
4. 11. 2020 09:52
Re: Volant
Ja myslím že to bude mať príčinu najmä v tej novej štvorkolke (viac než v 10 koňoch navyše).
Avatar - white label
4. 11. 2020 17:44
Re: Volant
Filtr (OPF/GPF) měl už i předchůdce.
Avatar - KANKUNEN
4. 11. 2020 09:45
Sice to má drift režim,
ale bez ručky to je tak na driftování na letišti.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - iudex
4. 11. 2020 09:55
Re: Sice to má drift režim,
Tak ručná brzda moc spoločné s driftovaním nemá. Drift znamená, že zadné kolesá tlačia viac než predné, preto začne auto ísť bokom, nie že sa sprosto zablokujú a šmyknú.
Avatar - KANKUNEN
4. 11. 2020 10:08
Re: Sice to má drift režim,
Zkoušel jsi to někdy, ručkou jde auto do smyku okamžitě a přesně. Plynem to trvá. U čtyřkolky úplně, to už jsi v poli. Ne nadarmo mají i drifteři ručku až po strop.
Avatar - iudex
4. 11. 2020 10:49
Re: Sice to má drift režim,
Ja mám 4x4 aj mechanickú ručnú, ale na asfalte nemám gule driftovať a na snehu to v pohode stačí plynom.
Avatar - kari.laz
4. 11. 2020 10:10
Re: Sice to má drift režim,
jenže ho do toho driftu musíš dostat. A buď prostě využiješ výkonu a profilu tratě a utrhneš to, když máš spojku můžeš se pokusit tomu ješt ěpomoct přes spojku, ale když máš mechanickou ručku, tak tomu "cukneš" a už se snažíš ten drift řízeně držet.
4. 11. 2020 10:23
Re: Sice to má drift režim,
Budu velmi něžný a doporucim shlédnout nějaké instruktazni videa na YouTube :)
4. 11. 2020 12:13
Re: Sice to má drift režim,
U klasické zadokolky je vyvolání driftu bez ručky určitě jemnější nejen k technice. Ručku jsem kdysi používal jen v případě FWD na sněhu, kdy jsem osel neměl pořádně dobrzděno do zatáčky, nebo jsem si chtěl jen tak hodit zadkem.
U RWD a principiální zadokolky s připojením předních kol radši na kluzkém povrchu volím kombinaci krátkodobého přeplynování, švihu nebo kombinaci obého.

Na závody drifterů tím nemyslím, to je někde jinde.
4. 11. 2020 12:54
Re: Sice to má drift režim,
Já to dělám taky hulvatsky plynem, protože mám dost vykonu. Ale pak jsou tady zadokolky jako Miata a BRZ... říct, ze zadní brzda nemá nic společného s driftem? No nevím
4. 11. 2020 13:01
Re: Sice to má drift režim,
Tam to jde švihem moc hezky. Bez ručky. ;-)
4. 11. 2020 13:04
Re: Sice to má drift režim,
Tady se zase tancuje mezi šampuskama :-)
4. 11. 2020 13:15
Re: Sice to má drift režim,
Já bych si s ručkou jen tak netroufl, tohle je podle mě mnohem lehčí.
4. 11. 2020 13:57
Re: Sice to má drift režim,
Tak ještě jednou. Způsobů, jak přivést auto do driftu je vícero, jeden z nich je ruční brzdou. Říct, že nemá ruční brzda mnoho společného s driftem je nesmysl.
Ale samozřejmě, omlouvám se, že jsem si dovolil negovat výrok tvého schovánka a už se to vícekrát nestane :-)
P.S. říct, že když to tak dělají mistři /závody v driftu/, že to je něco úplně jiného, než u normálních lidí je jako tvrdit, že na lyžích ti nejlepší hraní, ale ty můžeš pluhem...
4. 11. 2020 19:24
Re: Sice to má drift režim,
Přečti si znovu co a jak jsem napsal. Píšeš něco, co jsem vůbec netvrdil. Jsi ok?
5. 11. 2020 06:23
Re: Sice to má drift režim,
Ano jsem. Doporučuji přečíst
https://www.autoweb.cz/…padat-nezkusene/
5. 11. 2020 06:42
Re: Sice to má drift režim,
Tak tu můžeme mluvit i o draftu předních kol jestli chceš ;-)
5. 11. 2020 07:23
Re: Sice to má drift režim,
nechej se draftovat Pájo.
Já bych se vrátil na začátek, k udexově tvrzení, že ruční brzda nemá mnoho společného s driftem. Pravda/nepravda?
Přímou odpověď nečekám, otázka je příliš komplikovaná...
5. 11. 2020 07:27
Re: Sice to má drift režim,
Je to jeden ze způsobů, jak utrhnout zadní nápravu. Nakolik se dá použít při běžném dovádění s RWD neumím odpovědět. Nepoužívám to a neumím. Je to věc, kterou vidím spíš jak psal Ham. u drifterů na závodech s hydraulikou.
Avatar - iudex
5. 11. 2020 08:40
Re: Sice to má drift režim,
Je to problém viac pojmový, akademický ako praktický, nemyslím ale, že tu niekto bežne (ak vôbec) ťahá za ručnú (pri zadokolke alebo štvorkolke).
Ja to vnímam tak, že zatiahnutie ručnej spôsobí proste šmyk, kdežto drift si stotožňujem s powerslidom, teda kontrolovaným preklzovaním zadku.
Powerslide sa so silnou zadokolkou (či AWD s preferenciou zadku) dá relatívne v pohode, šmyk s ručnou už je na asfalte o rozbité plechy.
A ešte malá poznámka k tej ručnej: mám ju, ale jej presnosť alebo citlivosť je naprd, nejaké presné kontrolovanie zablokovania kolies si neviem predstaviť.
5. 11. 2020 10:22
Re: Sice to má drift režim,
V politice by se řeklo - později se pokoušel své tvrzení zmekcit.
Avatar - Ham.
4. 11. 2020 13:25
Re: Sice to má drift režim,
Na jednu stranu máš pravdu, přesný drift lze dosáhnout jedině s ručkou, ale na druhou stranu běžné ručky (pokud ještě v autech existují) jsou celkem k ničemu. Driftovací ručka musí být hydraulická, kdy skutečně dokážeš kola přesně dávkovaným impulsem bloknout, běžná ručka to dokáže leda na sněhu (nicméně tam lze stejně dobře použít výkon na zadní kola) ale na suchu jedině hydraulika, viz driftovací stroje nebo stroje pro rallye. Takže běžná ručka je u takovýchto aut tak jako tak stejně na pytel.
Avatar - iudex
4. 11. 2020 14:11
Re: Sice to má drift režim,
Presne ako píšeš, ťahať rúčku na asfalte, to si dovolí leda tak žiak Kena Blocka (pri všetkej úcte ku kolegom, ktorí tu po rúčke volajú kvôli driftu) a ak už, tak tam sa naráža na limity obyčajnej mechanickej ručnej. A na snehu či vode sa to spraví plynom (pri RWD alebo AWD s preferenciou zadku či vektorovaním krútiaku, ako má práve G R).
4. 11. 2020 19:27
Re: Sice to má drift režim,
Samozřejmě oba s Ham.em plácáte, nevíte jak se běžně driftuje :D :-! Hendbrejk foreva :yes:
5. 11. 2020 06:23
Re: Sice to má drift režim,
Drift vs powerslide
5. 11. 2020 06:41
Re: Sice to má drift režim,
Takže mi chceš říct, že ručka není jen jiný druh utrhnutí zadních kol a následně se nedraftuje pomocí powerslideu?
5. 11. 2020 07:24
Re: Sice to má drift režim,
Pájo, přestaň po mně chtít přímé odpovědi na přímé otázky, protože sám tak nečiníš. Až začneš, budu ti oplácet stejnou mincí.
Do té doby budeme tancovat mezi kapkami deště...
5. 11. 2020 07:28
Re: Sice to má drift režim,
Já si myslím, že ano ;-) je to takové tradiční bruslení.
Avatar - VDC
4. 11. 2020 10:22
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
4. 11. 2020 10:33
Re: A při seřizování klimy
Kamo, vše ok, ale ten Jakeš je hnus. :-!
4. 11. 2020 12:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - VDC
4. 11. 2020 11:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2020 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
4. 11. 2020 16:43
Mimochodem po čtvrté...
"Právě na Ringu !mimochodem! novinka zajela úžasný čas. Hodnota 7:51, je o neskutečných 19 sekund rychlejší čas než u předchůdce. A !mimochodem!, ESP lze zcela vypnout.
Dalším standardním prvkem nového Golfu R jsou rovněž adaptivní tlumiče. Ty !mimochodem! díky systému Vehicle Dynamics Manager těsně spolupracují se čtyřkolkou pro ještě schopnější chování. !Mimochodem! právě podvozek se také změnil."
Na pár řádcích 4x "mimochodem" a navíc ve všech případech zcela zbytečně.
Davide, jen tak mimochodem, co si to po sobě občas přečíst? ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
5. 11. 2020 09:01
Re: Mimochodem po čtvrté...
Si mimochodom hnidopich. :D Ale to len tak mimochodom.
4. 11. 2020 20:38
Proč je pro VW manuální řazení sprosté slovo?!!!
Koncern v poslední době u svých nejvýkonnějších modelů systematicky likviduje verze s manuálním řazením. Je to od nich opravdu hnusné a arogantní, evidentně jim vůbec nezáleží na jejich zákaznících, nadšených řidičích. Nedávná kauza Polo GTI už jen s DSG je jistě dostatečně známa, ale jsou i další. Vždyť parádní Seat Leon Cupra ještě před cca 3 lety mohl taky mít 6st. manuál a pak najednou zmizel z nabídky! Tak ještě štěstí, že manuální řazení zbývá u Octavie RS a Golfu GTI, ale jak dlouho?! A fakt, že nový Golf R se s manuálem bude vyrábět, ale nebudou ho nabízet evropským zákazníkům, je už přímo do nebe volající provokace!!! :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
4. 11. 2020 23:29
Re: Proč je pro VW manuální řazení sprosté slovo?!!!
U Golfu R to beru, bylo to tak už dřív a nekupoval se jako nekompromisní sportovní náčiní. Naprostý fail je degradace Leonu, který byl oblíbeným okruhovým HH. Snad to zachrání Clubsport.
Avatar - iudex
6. 11. 2020 08:16
Re: Proč je pro VW manuální řazení sprosté slovo?!!!
Nezachráni, Clubsport bude výhradne s automatom. A to je fakt škoda, pretože z princípu by si manuál pýtal najviac z tej trojice (GTI, Clubport, R).