Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf R oficiálně. Nejzábavnější Golf má 320 koní a novou čtyřkolku

David Bureš
Diskuze (114)

Nabídka osmé generace VW Golf se postupně rozšiřuje. Nejnověji přichází vrcholná varianta v podobě dnes už tradičního Golfu R.

Volkswagen Golf R figuruje v nabídce značky už od roku 2002, a tak když divize Volkswagen R aktuálně významně rozšiřuje nabídku „eRkových modelů“ (nově přišel T-Roc R, Touareg R, Arteon R, Tiguan R), bylo nasnadě, že nová generace Golfu R rozhodně přijde. Nyní je tu v celé své kráse a musíme říct, stojí to za to!

Osmičkový Golf v době premiéry způsobil poněkud kontroverzi, co se týče svého vzhledu, v případě Golfu R ale musím říct, že veškerá dosavadní kritika jde z mého pohledu stranou. Nový přední nárazník se splitterem, postranními křidélky a výraznějšími chladicími otvory zkrátka stojí za to.

A ještě lepší je to vzadu, kde nechybí pro Golf R dnes už typické čtyři koncovky výfuku. Víko kufru pak zdobí nové logo R a je tu za příplatek i výrazný, dvojitý střešní spoiler. Mimochodem, co se týče výfuku, tak ten standardní sportovní může opět nahradit řešení od Akrapoviče. Takový výfukový systém je titanový, díky čemuž je o sedm kilogramů lehčí než výchozí řešení, díky klapkám pak chce poskytnout neskutečný zvuk.

Vnitřek standardně kombinuje digitální přístrojový štít s 10" dotykovou obrazovkou multimediálního systému, což umožnilo přinést osobitou grafiku pro Golf R. Auto tak řidiče „pozdraví“ logem R, nechybí tu ani specifická grafická zobrazení, která doplňují již známá grafická řešení. Vybrat je nově možné i mezi centrálně umístěným otáčkoměrem nebo speciálním horizontálně orientovaným otáčkoměrem.

Samozřejmostí jsou pak také sportovní sedačky, které v tomto případě mají integrovanou hlavovou opěrku. Přepracovaný byl pak také volant. Jednak má větší řadicí páčky (po vzoru třeba Cupry Formentor), jednak je tu nové tlačítko R pro volbu jízdních režimů. Při jeho silném stlačení navíc rovnou přejdete do módu Race.

Z hlediska techniky pod kapotou to pak není žádné velké překvapení. Pracuje tu již dobře známý benzinový čtyřválec o objemu 1984 cm3 rodiny EA888 v nejnovější evoluci evo4. V tomto případě jde však o nejsilnější verzi této řady, motor je totiž naladěn na 235 kW (320 k) a 420 N.m. Je tak o 14 kW výkonnější a o 20 N.m silnější než agregát předchůdce.

Výsledkem této síly je fakt, že nový Golf R zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Při objednání balíčku R-Performance však lze maximálku zvýšit až na 270 km/h.

Trochu zklamáním však může být fakt, že Golf R bude v Evropě standardně dostupný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (verze DQ381), s manuálem už se tu nepočítá. Přitom v USA nabízený naopak bude. Standardem je logicky také pohon všech kol, typický prvek Golfu R.

Jde však o nové řešení s vektorováním točivého momentu R-Performance. Jeho součástí je vedle tradičního diferenciálu nově řešená zadní náprava s dvěma samostatnými vícekotoučovými spojkami pro připojení zadních kol, které posílají sílu motoru na to které kolo podle potřeby. Výsledkem je potlačení nedotáčivého chování a zvýšení agility při jízdě v zatáčkách. Samo vedení značky dokonce hovoří o nejzábavnějším Golfu vůbec.

Chování čtyřkolky jde přitom upravit v několika režimech, za příplatek si lze dokoupit i módy Drift a Special. První umožňuje s Golfem R driftovat, zatímco ten druhý přizpůsobuje nastavení vozu podmínkám jízdy na Severní smyčce Nürburgringu. Má třeba speciální naladění podvozku, zatímco automat podřazuje tak, aby na nižší stupeň měl co nejvyšší otáčky. Právě na Ringu mimochodem novinka zajela úžasný čas. Hodnota 7:51, je o neskutečných 19 sekund rychlejší čas než u předchůdce. A mimochodem, ESP lze zcela vypnout.

Dalším standardním prvkem nového Golfu R jsou rovněž adaptivní tlumiče. Ty mimochodem díky systému Vehicle Dynamics Manager těsně spolupracují se čtyřkolkou pro ještě schopnější chování. Mimochodem právě podvozek se také změnil. Je o 20 mm snížený proti standardnímu modelu, měnil se i odklon přední nápravy pro neutrálnější chování, zatímco hliníkový pomocný rám snižuje hmotnost přední nápravy o tři kilogramy. Nový je i brzdový systém.

Nový Volkswagen Golf R se začne prodávat již brzy, na prvních trzích se v auto v nabídce objeví už na konci tohoto měsíce. Novinka se zatím představila ve formě hatchbacku, s takřka jistotou jej ale doplní také kombík. Ostatně vedení značky tvrdí, že předchozí Golf R Variant byl prodejně nesmírně úspěšný, a tak by byla škoda tento úspěch nezopakovat.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (114)

Doporučujeme

Avatar - iudex
6. 11. 2020 08:16
Re: Proč je pro VW manuální řazení sprosté slovo?!!!
Nezachráni, Clubsport bude výhradne s automatom. A to je fakt škoda, pretože z princípu by si manuál pýtal najviac z tej trojice (GTI, Clubport, R).
6. 11. 2020 01:06
Re: No já se těšil
Jaky jsi magor tak souhlasim s kazdym slovem
Kombi je podle me bomba
6. 11. 2020 01:02
Re: Výkon?
Rikej neco anglanum a hlavne amikum o SI jednotkach... :-)

Zde napriklad se podivejme na jednotky delky https://en.wikipedia.org/…i/Imperial_units#…

Ale ma to i sva pozitiva. Napr u Rolls Royce dlouho uvadeli vykon "sufficient" (dostatecny)
6. 11. 2020 00:59
Re: Dobré, ale...
Nemuzes jit k BMW a dat jim mega za predokolku, ikdyby z ni udelali ctyrkolku.
Proste pritlacis a odjedes trojkou (nebo koupit pulrocni trojku a jeste usetris).
5. 11. 2020 10:22
Re: Sice to má drift režim,
V politice by se řeklo - později se pokoušel své tvrzení zmekcit.