Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v říjnu 2020: Další pád, VW se však díky Golfu dostal před Hyundai
39 komentářů
hugino
Aj napriek tomu že sa mi G VIII moc nepáči /hlavne spredu a prístrojovka/ mal som tušáka že sa bude dobre predávať.Môj G VII po fl sa mi páči viac.Golf je proste Golf.V tomto segmente C je mojím favoritom nový Leon. :yes:
Golf je proste Golf...
Ano - hodně lidí by to už nekupili - právě proto... :D
Ano - hodně lidí by to už nekupili - právě proto... :D
Ale predajné čísla tomu nezodpovedajú.Znova je v Európe najpredávanejšie auto a napr. v Čechách je v segmente za 10/2020 druhé najpredávanejšie.Takže ludia to aj napriek cene stále kupujú a aj budú kupovať.Golf je proste Golf. Diskutujúcimi preferovaná Corolla má v Čechách len 171 ks a to je voči Golfu smiešne.A to ešte Golf nezačal predávať verziu Variant takže keď príde do predaja je dosť reálne že predaje sa ešte zvýšia a je úplne jedno či to kúpi súkromník alebo firma. Z môjho pohladu a nemyslím že som v tom sám ak si môžem za cca 21 000 Eur vybrať Golf alebo Megane,Astra,i30,Ceed,Mazda 3 či Corolla tak tá volba bude jasná a dokazujú to aj predajné čísla že ludia rozmýšlajú podobne a nemyslím si že tých 677 ludí čo si v 10/2020 v Čechách kúpili Golf urobili chybu.Golf je stávka na istotu.Aj keď ja by som momentálne išiel určite do nového Leona.Ja si myslím že aj ten sa bude velmi dobre predávať. :-)
Celosvetove si Golf o prodejích Corolly muze nechat jenom zdát. Takze jestli chceš hodnotit kvalitu auta podle prodejů, je golf na tom o dost hur nez corolla. To, ze je evropské auto v Evropě prodavanejsi je snad samozřejmost. Kdyz by to bylo naopak, to by naopak bylo ostuda pro Golf. Golf uz neni tim Golfem co byval, uz mi přijde, že jen těží ze svého jména a setrvačnosti zakazniku.
Jj s golfem, resp. S VW je to sazka na jistotu...ze nedojedeš do cíle. To uz jsem si bohužel na několika modelech od VAG vyzkoušel.
Jj s golfem, resp. S VW je to sazka na jistotu...ze nedojedeš do cíle. To uz jsem si bohužel na několika modelech od VAG vyzkoušel.
novy leon je za mna z novej koncernovej trojicky akysi najstylovejsi a aj vizualne najvydarenejsi ... ale popravde G8 nazivo mi prislo v pohode... za mna je to v tomto dizajnovo ok... akurat leon spravil generacne citelnejsi vizualny skok a vyzera fakt dokonalo :yes:
Blue Sun
autosalónů na registrace aut opravdu nemělo vliv, když přišlo až na konci měsíce, a navíc auto lze bez problémů objednat, vyzkoušet a koupit i za takového stavu. Takže ten odkaz a interpretace v článku je fakt nesmysl. Co ale vliv má, to je omezený provoz úřadů, které prostě nestíhají... vlastně vůbec nic.
Šimpanz
Mínus 22% je celkem slušný výsledek, Evropa má za 9 měsíců mínus 30% a včetně října to bude někde kolem 33%. Takže zdejší trh na tom není nijak katastrofálně, jak by se mohlo zdát z textu článku. V krizi se alespoň pročistí trh. Slabé kusy už se oddělily od stáda a nejspíš to u nás budou muset zabalit, prodeje kolem 1000 aut za 9 měsíců u některých mainstreamových automobilek už nejsou k žití a nepokryjí ani náklady na vytištění katalogů.
KANKUNEN
Až se zakaží spalováky nebude na dotace EV a prodeje padnou na třetinu.. S tím půjde dolů celá evropská ekonomika. Zdravím minusářie, dají mi minus, ale řešení nemají.
Dotace pak už logicky nebudou potřeba když se budou prodávat jen elektromobily a donekonečna repasovat spalováky ;) A pak už ani to ne, protože litr benzínu bude za kilo ale vodík bude v pohodě, i když se vyrábí z ropy nebo plynu. Ale tou dobou už tu povalí naplno čínské montovny s výrobou jejich lehkých a levných elektromobilů. V Číně už se jich prodává víc než Tesel: https://auto.hindustantimes.com/…01088860334.html
Možná si někdo u nás uvědomí, jak je naše ekonomika závislá na automotive a pomůže spoustě evropských států i parlamentu vyndat hlavy ze zadku.
Ada je zase tady
Na trhu se likvidují auta s normálními motory, normálními převodovkami a normálními parkovacími brzdami. No a prodej podle toho vypadá. Každý si raději nechá to svoje staré auto, které tohle všechno má. :-!
jam2015
V tom to nebude. Kto potrebuje auto na bežné jazdenie - kúpi ojazdené.
A firmy po pár rokoch už nepredávajú stále funkčné autá a šup nakupovať nové. Mnohé sa ich zabavujú nadobro, aby mali na výplaty.
Dobrá správa je to, že je furt veľa malomeštiakov, ktorí si kupujú nové, len aby susedia pukli od závisti. A aj keď na to nemajú, tak si požičajú od príbuzných!
A firmy po pár rokoch už nepredávajú stále funkčné autá a šup nakupovať nové. Mnohé sa ich zabavujú nadobro, aby mali na výplaty.
Dobrá správa je to, že je furt veľa malomeštiakov, ktorí si kupujú nové, len aby susedia pukli od závisti. A aj keď na to nemajú, tak si požičajú od príbuzných!
3_diamanty
space star opat skvele cislo.... 5 miesto v segmente by do konca roka mohlo byt uz v kufru ..a pri troske stastia aj tych 250 za rok 2020 je ralnych ... kto by to pritom este pred rokom cakal.. sam som cakal tak do 50 kusov rocne... a ono to nakoniec bude skoro aj 5 nasobok.. parada ... ... :yes:
zaujimave ze v tabulkach SDA uz nikde nedivime toho suproveho gycoveho twingaca..
zaujimave ze v tabulkach SDA uz nikde nedivime toho suproveho gycoveho twingaca..
Barrichello
Cadillac - 2
Dodge - 5
Chevrolet - 1
Lincoln - 2
RAM - 2
Tesla - 29
Mustang - 7
Explorer - 3
Renegade - 19
Compass - 30
Cherokee - 1
Wrangler - 15
Dodge - 5
Chevrolet - 1
Lincoln - 2
RAM - 2
Tesla - 29
Mustang - 7
Explorer - 3
Renegade - 19
Compass - 30
Cherokee - 1
Wrangler - 15
Barrichello
se všichni smáli že indie, a Jawa v říjnu 49 ks a celkově 5. místo ze všech značek. Slavný Harley měl stejný počet registrací :-)
No jestli je tohle nějak důvod k radosti.
Jako já nic proti tomu, ale popravdě nevidím jediný důvod, proč by na tomhle mělo nějak extra záležet....
Btw... To je tak akorát počet všech prodejců krát dva..., Tedy dva dovezené stroje na dealera. Jiný závěr bych z toho nedělal.
Jako já nic proti tomu, ale popravdě nevidím jediný důvod, proč by na tomhle mělo nějak extra záležet....
Btw... To je tak akorát počet všech prodejců krát dva..., Tedy dva dovezené stroje na dealera. Jiný závěr bych z toho nedělal.
jenže na ty indie se brali rezervace, takže to že většina zůstane u dealerů je krajně nepravděpodobné :-) BTW Jawa ansad ani ve všech krajích dealera nemá
U Golfu jedná o zaregistrování delerskych předváděcek, které to teď na pár měsíců nejspíš zaspuntuji, možná ještě příští měsíc bude v nárůstu a pak sesup, nebude kam ta auta dodat.
U Dácii a Renaultu zaregistrování vybehovych modelu a jejich doprodej ze skladových zásob.
U Suzuki byla podpora prodeje a pravděpodobně také z velké části preregistrace skladovek.
U všech jsou celoroční propady, i proto se domnívám že se jedná o zmíněné vykyvy, které nezvrátí celoroční trend /negativní/.
Jen ta Toyota se drží jako jedna z mála celoročně na nule. Za to si zaslouží obdiv. Smekam.
Jinak jeto bohužel bída.
Pak ještě jede celkem Mercedes, ostatní jsou dole. A hodně.
Ja to psal hlavně kvůli té divné interpretaci měsíčních vysledku, které klame byly napsány, jako by se tyhle značky a modely nadechly k masivnímu naslapu. A to si myslím že se nestane. V lepším případě udrží hodnotu celoročního poklesu.
Mimochodem... I škodovka je dost v depce.
+4% má Mercedes, #8 před Renaultem... no vida. Asi se ukazuje, že krize zasahují nejvíc střední třídu.
U Toyoty vidím -9,7%, to není řádově až takový rozdíl proti té "Škodovce v depce" s -13,6% (a mimochodem dost vysokými 38% trhu). Úspěch to ale jinak určitě je, zasloužený... primárně Corolla je šikovné auto, Yaris taky není špatný.
Na škodovku to dopadlo evidentně teď, a je to dáno jednak problémy v dodavatelských řetězcích a dle prodejnosti modelu asi i sníženou ochotou kupovat v tuto dobu dražší a vybavenější modely. Všechny větší modely škodovky šly s prodeji do kopru, drzi se Scala a Kamiq, což sem psal. A je otázka jak to bude vypadat v příštím měsíci až se doprodaji levné sklady... No Kamiq se asi lidem u nás trefil do vkusu, takže ten asi pojede dobře i dál. Ale co si budem povídat není doba vhodná pro firmy na to, aby kupovali pro obchoďáky Kodiaqy a Octavie, či Superby...
A co se týká toho mého předešlého popisu, netěším že musím mu 100% pravdu, ale i přes ty stupidní mínusy jsem hodně přesvědčen, že to tak opravdu bude.
Na Focus2Move ještě evropská čísla za říjen nejsou... ale za 1-9 je Octavia na hezkém šestém místě (5-8 je to teda hodně nabité)
https://www.focus2move.com/…st-selling-cars/
A to, že se Octavii v Evropě dařilo (rozuměj padala nejmín) přece nikde nepopírám a ani sem se o tom nebavil (to je fakt). Jen sem napsal, že teď to vypadá, že ten sešup začal i u škodovky u nás a popsal sem důvody, které si myslím, že za tím stály (opakovat se nebudu). Škodovka dosud těžila z toho, že jsme byli Covidem zasaženi málo. A to už neplatí.
Škodovka... no dobře, já už bych se taky opakoval... prostě bych s hodnocením počkal, podle mě ji letošní rok vyjde jako celek slušně, měsíční turbulence bych nepřeceňoval.
Jinak... není to tak dávno, co u nás byla Škodovka okolo 30%, aktuálně je 38%... což je na můj vkus už docela dost, osobně mám lepší pocit z nějakých třeba 33%, tj. každé třetí auto... ale jsou to jen pocity. Je fakt, že vyrábí mnohem víc modelů.