Bezpečnosť to podľa mňa nezvýši, každý vie, či je pás zapnutý alebo nie je, podľa cvaknutia. Kontrola sluchom a hmatom je podľa mňa dostatočná. Ale že to svieti, je super nápad, niekedy hľadať zámku, kde je vedľa sedadla zastrčená, je na zlosť. A hlavne v dnešnej dobe absolútne čiernych plastov a celkovo zväčša tmavých interiérov. :yes:
Jen bych k tomu ještě očekával tu funkci, že po nastartování motoru nebo rozjetí auta ta svítítka zhasnou. Přeci jen, děti si rády hrají s tím, co svítí, zvláště pokud zjistí, že to umí měnit barvy.
Cimrmane,před pěti minutami, teď tu byl,Alexander Graham Bell.... To už nějakou dobu má Mercedes. Kdo z vás/nás se ale potřebuje dívat, kde je ten zámek? Ten je snad každý den na stejném místě, ne? Dělám to automaticky po paměti, ne? Nebo to někdo máte jinak? Božééééé..... To je hovadina. Jako ty ostaní minulé ztv. vychytávky. Skovka nadeštník, škarabka ve víčku atd. Jako malý děti! Pro rejpaly - jsem příznivec koncernu,sám s tím jezdím.
Nie každý stále jazdí denne tým istým autom a na rovnakom sedadle, vieš? Nie všetky autá majú tú zámku pevne na jednom mieste. A skús si niekedy sadať dozadu, kde sedíte traja a zapni si pás... Osvetlenie tej zámky je určite plus.
Ale keď nechceš, však nekupuj. V tej 20-ročnej škodovici, ktorú sedláš, to nie je, a v tej Scale, čo si za 10 rokov kúpiš, to beztak bude len príplatková výbava. Aspoň ušetríš, no. A budeš si môcť kúpiť o paštiku viac. Alebo o dve. ;-)
My tady nejsme takoví chudáci, jako vy tom vašem slovensku a ani na to vaše slovensko nelezeme houfně za prací tak, jako vy sem k nám do Česka. Rozhodně nemám to tvoje 20.leté embééééčko,jak píšeš. My tady fakt nejsme žádné socky. Do firmy jezdím s VW a na normální ježdění mám Mercedes C 200 D z r.2017, kdnešnímu dni 58.tis km. V březnu/v marci/ jde jako každý předchozí po 3 letech z domu a bude GLC Coupe. Zase na 3 roky. . Takže skutečně mám stále 2 "paštiky". Na to se ty tam u vás nezmůžeš ani za 3 životy. Tož asi tak. :-);-):yes:
Přesně, chtějí si to patentovat, ale přímo v textu je: "Osvětlené zámky bezpečnostních pásů přitom dnes už nejsou žádnou novinkou. Používají je vybrané modely Audi nebo Lexu"
Navíc v době, kdy automobily šetří každou korunu na nákladech. Na zadních sedadlech je málo kdy váhové čidlo, takže to není jen o nějaké diodě v krytu zámku.....
Myslím, že předmětem patentu není to osvětlení, ale ta "bezpečnostní" funkce se změnami barev.
Akorát mi vysvětlete, jak bez váhového čidla funguje upozornění na nezapnuté pásy vzadu, což dnes mají všechna nová auta?
Prave. Proto mne překvapuje, že se to tu zmiňuje. U žádného noveho auta jsem detekci bez vahoveho čidla nezažil.
Vi nekdo o nějakém novem aute, kde vzadu neni vahové čidlo?
Já to měl vzadu za příplatek, myslím, že to není standardem.
Schválně, zkusím téma zneužít - spoustu let mám otázku, kterou jsem si nijak nezodpověděl. Je rozdíl při havárii, když je u spolujezdce zapnutý pás / váhový senzor cítí člověka nebo ne? Myšleno třeba drobné ťuknutí, které už ale je na airbag, vyletí jich všech dvacet nebo jen ty, které jsou u obsazené sedačky?
On to ještě někdo dělá bez vahoveho čidla? Já myslel, ze auris byl v tomto poslední mohykan s touto zjednodušenou variantou.
Je to přesně mbrzda. Mas kontrolku zapnutí pasu vzadu a začne to pipat, kdzy se za jízdy rozepnou. Talze pokud tam někdo sedne a nezapne pas, nijak to pipat nebude. Jen ty uvidíš na pristrojovce, ze tne pas zapnuty neni.
Úžasné tipnul bych si, že když nebude pás připnutý budou svítit červeně a když se pasažér připoutá změní se barva na zelenou :yes: Bude to asi vynález k oslavení 125let výročí připojuji se ke gratulaci...
Patentovat si můžou tak asi změnu barevného podsvícení. Podsvětlené zámky pásů mělo moje Volvo z 88 a i z 94 roku, takže žádná novinka. Jen něco vyhrabali co se zrušilo v rámci úsporných opatření.